ktm_rijen




BRP začíná tlačit elektriku, Kanaďané představili šest konceptů

Na jaře jsme přinesli informaci o tom, že koncern Bombardier Recreational Products koupil část zkrachovalé značky Alta Motors, která před lety patřila do nejužší špičky přicházející vlny elektrických motocyklů. Teď Kanaďané ukázali nové elektrické koncepty a mezi nimi i jednostopá vozidla.

BRP to samozřejmě nikde oficiálně neříká, ale moc bychom se divili, kdyby právě v tomhle nebyla aspoň troška toho know-how koupeného od Alty. BRP už zkušenosti s elektrikou má, a to ze čtyř i tří kol, ale v motocyklech je to zase trochu jiné.

Každopádně šestice konceptů, představená na výročním setkání Club BRP v Las Vegas, jasně ukazuje, že Kanaďané berou elektrifikaci velmi vážně a že to nebude jen takový malý výkřik do tmy. Co nás až tak moc nezajímá, ale zmínit pro úplnost musíme, že těch elektrických vozidel bylo celkem sedm, ovšem motokára Rotax Sonic už není žádný koncept, nýbrž fungující sportovní náčiní. Elektrický vodní skútr Sea-Doo GTI naše čtenáře taky zřejmě úplně neosloví, i když zážitek to určitě bude pěkný. A kdyby náhodou blafla baterka (velký problém elektrovozidel), určitě se zrovna tenhle koncept bude hasit nejlépe, haha…

Dostáváme se ale na tři kola, a ta už jsou zajímavější. Tady jsou dva koncepty vycházející z aktuálních modelů plus jeden úplně nový. Co se ukrývá pod označením Ryker EV, to snad pochopí i nemluvně (pokud má v hlavě vedle sacího reflexu také povědomí o výrobním programu značky Can-Am). Loňská novinka, sportovně laděná tříkolka, dostala elektromotor a lehké optické změny, z nichž nejvíce praští do očí kola. Pod označením eCOM potom najdeme upravený Spyder. Tedy, ehm… Vlastně to má ze Spyderu jen kontury a ještě jen ty spodní, protože žádný Spyder zatím neměl průhlednou střechu!

Vstupujeme do oblasti, která je nám motorkářům nejbližší. Na třech kolech zůstaneme, a to s konceptem TWeLVE. To je naklápěcí tříkolka ve stejném stylu, jako je třeba Piaggio MP3, a situace na trhu ukazuje, že naklápěcí tříkolové skútry rozhodně nejsou pro výrobce špatný obchodní plán. Když se k tomu přidá elektromotor, mohlo by to zejména v západoevropských, na čistotu ovzduší citlivých metropolích mít úspěch.

A teď už konečně jedna stopa. Pokud ovšem čekáte něco offroadového ve stylu starých Alt, což by se i vzhledem k silně terénnímu zaměření celého koncernu BRP dalo čekat, jste vedle jak ta jedle (ačkoli třeba já teď vedle sebe mám borovici, jenže to se nerýmuje). Kanaďané udělali dva jednoduché koncepty určené do města, přičemž CT1 je motocykl a CT2 skútr. Rozhodně jim nechybí originální designová linka, byť u CT1 jsem si na první letmý pohled říkal, jestli se nedívám na elektrickou Husqvarnu Vitpilen. Ale to dělají jen ty barvy.

Že půjde jen o městské stroje, navíc nedosahující kdovíjakých rychlostí, napovídá u obou skútrový způsob uchycení přední vidlice jen ve spodních brýlích. Nicméně to jednomístné sedátko a za ním kolo s blatníčkem vypadají moc pěkně – proč by i městský potrh nemohl být sexy? Jsme zvědavi, jestli, kdy a pod jakou ze svých mnoha značek se BRP vrhne i do jedné stopy.

Video z představení konceptů

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.
Autor článku obdržel prémii 6 Kč od 2 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist