Testujeme nového Tracera 900 a Tracera 900 GT

Yamaha své silniční SUV vybavené devítistovkovým motorem představila na podzim roku 2014. Za téměř čtyři roky se ho prodalo více než 35 000 kusů a vzhledem k jeho schopnostem to není vůbec nic divného. Nyní ale nastal čas ho poslat do boje s několika vylepšeními, zejména co se praktické stránky týče. Máme to štěstí, že ho můžeme provětrat v kopcích okolo španělské Granady, takže si předtím dáme klasické technické preview s vašimi dotazy.

Testujeme nového Tracera 900 a Tracera 900 GT

Kapitoly článku

Na úplný základ motorky, její motor, se nesahalo. Zůstává tady tříválec o objemu 847 ccm se čtyřmi ventily na válec, výkonem 115 koní a 87,5 Nm. Už několikrát nás přesvědčil o svých kvalitách, když vyniká především vhodným kombinováním cestovnější polohy a té sportovnější. No dobrá, Tracer vždy hrál spíš na tu sportovnější notu a proto jsou tady avizovaná vylepšení.

A začneme obyčejným Tracerem, protože na něj pak navazuje ještě lepší verze GT. Základ ale sdílejí stejný. Modelový ročník 2018 vykračuje vstříc pohodlnější jízdě větším větrným štítem, u kterého je možnost snadného nastavení jednou rukou nebo novými sedačkami. Jezdcovu lze nastavit do dvou poloh, k pohodlným cestovním přesunům by měl pomoct i gumový panel na nádrži. Spolujezdec si zase bude moct chválit upravenou pozici stupaček a nová madla.

Sportovně zaměření jezdci možná nebudou úplně nadšení z technických změn. Upravená je totiž geometrie motorky. Podepsala se na tom delší kyvná vidliceRozvor nabral 60 milimetrů na celkových 1500, takže můžeme očekávat o něco více stability a o něco méně hravosti, k čemu napomůžou i nová užší řídítka. Podle konstruktérů má nová kyvka s jinak nastaveným zadním tlumičem pomoct k ještě lepším cestovním výkonům motocyklu. Navíc je tu možnost montáže originálních bočních kufrů.

Když už byly chytré hlavy Yamahy v tom faceliftování, nenechaly na pokoji ani vzhled. Úpravami prošla přední část v oblasti nasávání vzduchu, nevyhnuly se jim ani boční panely nádrže a kapotáže. A když jsme zmiňovali užší řídítka, tak ty jsou vybavené tenčími a lehčími kryty rukou, nový je také zadní blatník. Pro jistotu ještě připomeneme další základní technické údaje: antihopingová spojka, kontrola trakce se 3 režimy, volba jízdních režimů D-MODE, 18 litrová nádrž, ABS a hlavní stojan v základu.

Prvním lákadlem, které vás upoutá u verze GT, jsou 22 litrové boční kufry v základní výbavě. Při bližším zkoumání, a hlavně po otočení klíčku v zapalování, poznáte nový barevný TFT budík se spoustou informací (indikátor zařazeného rychlostního stupně, okolní teplota, teplota chladicí kapaliny, aktuální jízdní režim, palivoměr a spotřeba paliva…).

Když už stroj rozjedete, můžete se spolehnout na nové odpružení s plně nastavitelnou přední vidlicí a se zadním centrálním tlumičem s dálkovým seřizovačem předpětí. Nejen při svižnější jízdě tam pak můžete lupat kvalty pod plynem díky systému rychlořazení QSS převzatého ze sestřičky MT-09. Naopak většímu komfortu má dopomoct tempomat a vyhřívané rukojeti.

Přes to všechno GTčko přibralo jen jedno kilo na finální mokrou váhu 215 kg. V případě, že namontujete boční kufry, si připočtěte dalších 12 kilogramů. A co vás to bude stát? Oproti základnímu Traceru (279 990,-) to je 40 000,- navrch. Vyplatí se připlatit si? Uvidíme příští týden…

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 4 Kč od 4 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist