yamaha_demo_tour




Novinky českých značek Spark a CyberGear

České značky Spark a CyberGear cílí na typické české motorkáře, kteří za svoje oblečení nechtějí utratit majlant, ale přesto by chtěli slušné množství muziky, nebo si prostě ani nemůžou dovolit dát za výbavu desítky tisíc, i tak by ale chtěli za svoje těžce vydělané peníze dostat kvalitní produkt. A protože to jsou značky dynamické, vydali jsme se na pražskou pobočku Globalmoto podívat na novinky v jejich kolekci.

Kapitoly článku

Cesta z redakce byla krátká a vedla na jižní spojku do pražských Záběhlic, kam se letos na jaře přestěhovalo Globalmoto z Horních Počernic. Dvoupatrová budova tak trochu klame svým tělem, protože kromě přízemí a jednoho nadzemního patra má také patro podzemní, kde se nachází servis motocyklů a čtyřkolek. To je dost důležité, protože v prvním patře funguje dealerství značky CFMOTO, takže jakmile si koupíte novou motorku nebo čtyřkolku této značky, víte, kam vyrazit na servis. A neplatí to jenom pro CFMOTO, na jižní spojce vám ochotně oservisují motocykly a čtyřkolky všech značek. To, že se teď pražská pobočka zaměřuje hlavně na čínské CFMOTO jasně poznáte v přízemí, kde je takový menší ale útulný showroom, na kterém nechybí nic ze zásadních modelů této značky. Vedle toho najdete samozřejmě i takové to klasické drobné motorkářské příslušenství, o patro výš už je ale království oblečení a motorkářské výbavy, a to je to, co nás dnes zajímá nejvíc.

Kromě přileb z koncernu Nolan Group, kam patří zejména špičkové cestovní přilby Nolan, sportovněji orientované X-Lite nebo dostupnější helmy Grex, tu nejdete samozřejmě všechno, co motorkář potřebuje doslova od hlavy až k patě. Nechybí rukavice, boty, nepromoky nebo třeba brašny. Nás ale nejvíc zajímá oblečení, bundy a kalhoty, kde si vybere snad každý a které vyrábí přímo Globalmoto.

Hlavním, co teď v jedné stopě frčí, jsou cestovní endura, takže logicky začneme tady. A začneme také vlajkovou lodí značky Spark, modelem Avenger Evo. Když mluvíme o vlajkové lodi, tedy nejvýše postaveném modelu značky, je jasné, že tohle už nebude za pár peněz, ale 8 290,- za bundu a k tomu 5 290,- za kalhoty, to je v téhle třídě pořád dost atraktivní cenovka. V úvodu jsme ale psali, že Spark cílí na dobrý poměr cena/výkon, takže co za svoje peníze dostanete? Jak pro bundu, tak pro kalhoty jsou použité hlavní materiály Cordura 500D a Airdura, které se postarají hlavně o bezpečnost a komfort. Prvně jmenované bezpečnosti dále pomáhají perforované chrániče Betac na kolenou, kyčlích, loktech, na ramenech a nechybí ani chránič zádový. U cestování je ale neméně důležitý komfort, kde pomáhá třívrstvá konstrukce a dostatek ventilačních otvorů spolu s velkými možnostmi přizpůsobit bundu své postavě. Tři vrstvy v tomhle případě tvoří vyjímatelná nepromokavá membrána Reissa, samotná bunda a samozřejmě také zateplená vrstva. Tu stojí za to vypíchnout hlavně u bundy, protože už to není žádná neforemná nehezká vložka, ale samostatně nositelná bunda s kapsami na bocích a jednou náprsní. Když je naopak vedro k padnutí, oceníte hromadu větracích otvorů. Tak pojďme počítat – vstupy na klíčních kostech, odnímatelné panely na hrudníku, větrací zip po celé délce rukávů, z druhé strany máme výdechy na lopatkách, tricepsech a velký odnímatelný zádový panel. Kalhoty tomu nezůstávají nic dlužné, u nich můžete odepnout velké panely na stehnech.

Jedna věc je komfort tepelný, prostě být v suchu, v teple a neuvařit se, druhá věc je, aby vám oblečení dobře sedělo. Jak bunda, tak kalhoty mají ve své konstrukci zakomponovanou dostatek strečových panelů, které doplňuje hromada stahovacích pásků. Bunda jich má na sobě hned 12, kalhoty zase bodují stahovacím pasem a možností rozepnout je z vnější strany lýtek a stáhnout je na konci suchým zipem. Mimochodem, tyhle dvě věci jsou hlavními znaky, jak odlišit verzi EVO od předchozí generace. Pokud ještě nemáte výbavy dost, pište si pružné odepínatelné kšandy u kalhot, dlouhý a krátký zip pro připnutí s bundou, která komfort ještě zvyšuje použitím neoprenu na límci. V případě jo velké zimy na ní můžete připnout také masku obličeje. Na závěr stačí vše doplnit o dostatek kapes, včetně těch voděodolných, o voděodolné zipy a máme vrcholný model kompletní. Pak už jen zbývá vybrat, jestli vám s motorkou bude víc ladit bílo-modro-červená trikolora nebo decentnější černo-červené provedení.

Díky bundě a kalhotám Viola se navíc můžete krásně sladit s vaší drahou polovičkou. Základní koncepce je stejná, také tady máme třívrstvý textilní komplet ušitý ze stejných materiálů, bunda má prodloužený střih a samozřejmě celkový střih uzpůsobený pro dámy. Celkově je dámský komplet trochu střízlivější ale nechybí mu to hlavní. Protože jsou slečny a paní celkově zimomřivější než pánové, nejsou tu třeba velké odnímatelné panely, ale uzavíratelné ventilační otvory na nejdůležitějších místech nechybí, stejně jako možnost upravit obvod rukávů, obvod v pase, bundu je také možné rozšířit pomocí zipů v oblasti boků. Také díky o fous jednodušší konstrukci se dostáváme s cenou na 4 290,- u bundy a u kalhot na 3 890,- a aby to ladilo dokonale, máte na výběr opět z trikilory, druhou variantu tvoří tentokrát černo-bílá kombinace.

Další možností pro něžné pohlaví je bunda a kalhoty Carla. S cenou jsme v případě bundy o fous níž, vychází na 3 990,-, kalhoty jsou za 3 890,- a komplet je to o něco málo sportovnější. Bunda má středně dlouhý dámský střih, má vyjímatelnou teplou vložku, nechybí membrána a ventilace, která je řešená otvory na rukou a na zádech. O bezpečnost se opět starají certifikované chrániče včetně toho zádového a vhodně zvolené materiály, zejména odolná Cordura 500D. Spojit bundu s kalhotami můžete pomocí krátkého nebo dlouhého zipu a vlastně ani nemusí jít o kalhoty z tohoto dua, můžou to být klidně i populární motorkářské džíny.

A rovnou se pojďme na jedny dámské podívat. Lady Boddie můžete sehnat v černém nebo modrém provedení za 3 890,-. Jejich specialitou je, že jsou ušité z materiálu Cordura Denim. Džínovina od tohoto věhlasného výrobce odolných textilních materiálů je proti klasickému denimu pevnější a odolnější, zároveň se ale nevyrovná klasickým kevlarovým motorkářským džínům, takže to je taková ideální verze na „civilní“ ježdění po městě v rozumných rychlostech, kdy vás ještě kalhoty ochrání a kdy přece jenom chcete mít džíny lehké a maximálně prodyšné, čemuž zase další extra vrstva kevlaru odporuje. Je to zkrátka něco za něco, každopádně je fajn, že tyhle dámské kalhoty dostanete s nastavitelnými chrániči kolen level 2 a nechybí tu ani chrániče kyčlí.

To pánská varianta džínsů Boddie na to jde jinak. Na jejich ušití se používá materiál Armalith označovaný jako nejpevnější denim na světě. Opět profitují z toho, že jsou jednovrstvé, opět nechybí nastavitelné chrániče kolen a kyčlí level 2 a také tady je na výběr mezi klasickou džínovou modrou a černou. Díky Armalithu si ale oproti dámské verzi připlatíte, tyhle gatě vás vyjdou na 6 490,-. Docela rozdíl, co? Zase je to v tom Armalithu. Jak už víte, jde o nejpevnější džínovinu na světě a co je pro nás nejdůležitější, je vysoce odolný proti oděru. A to dokonce tolik, že při testech vydrží klouzání na delší vzdálenost než Kevlar. Díky tomu je možné kalhoty ušít jako jednovrstvé, tím pádem jsou zase vzdušnější, pružnější, pohodlnější a můžou i vypadat civilněji. Přitom nabídnou velké množství bezpečnosti, a to za ty peníze stojí, co říkáte?

Vodným „vrškem“ k takovým džínsům by mohla být třeba textilní bunda Daemon. Podobně jako u ostatních doposud představených, i tady jde o třívrstvou Cordurovou bundu s vyjímatelnou nepromokavou membránou a zateplenou vložkou. Nepromokavost ještě zvyšují podlepené švy, ani tady nechybí kompletní sada protektorů včetně zádového, strečové panely nebo ventilační otvory. Ty jsou tady na klíčních kostech, na zádech, lopatkách a pažích. Bundu za 5 290,- ale nemusíte nosit jenom s kevlarkami, můžete jí doplnit o stejnojmenné kalhoty, které vyjdou na 4 990,- a zcela logicky nabídnou identickou výbavu jako bunda.

Lehounce překročená hranice 10 000,- za komplet bunda kalhoty není vůbec špatná cenovka, ale pořád tu máme ještě značku Cyber Gear, která umí stlačit cenu ještě níž. Typově podobný komplet Foxtrot se dá pořídit za cenu lehce přesahující 6 500,-. Budete si muset vystačit jenom s odepínatelnou zateplenou vložkou a případný déšť řešit nepromokem, jinak i tady jde o cordurový komplet se strečovými panely v oblasti zad, loktů, kolen a rozkroku, nechybí ventilační otvory, velké kapsy, prvky na upravení obvodů ani certifikované protektory včetně toho zádového. Vlastně se dá říct, že rozdíl v ceně dělá hlavně absence membrány. Foxtrot navíc můžete vybírat v černo-šedé a černo-fluorescenční variantě.

Zatímco Foxtrot má bundu s prodlouženým střihem vhodným spíš na cestování a cestovní endura, Delta je komplet sportovnější. Odráží se to v kratším střihu bundy, ale i design je celkově jednoduší. Přesto ale ani tady nechybí důležité prvky jako je ventilace, možnost bundu stáhnout v pase a na rukávech, kalhoty můžete stáhnout v pase a na koncích nohavic. Nechybí zipy pro spojení, CE protektory nebo vyjímatelná vložka. Jestli volit Foxtrot nebo Deltu je navíc otázka čistě osobního vkusu, protože vás oba komplety vyjdou na stejné kačky. Bunda za 3 290,-, kaťata za 2 990,-.

Na závěr se zase vrátím k oblíbeným motorkářským džínovým kalhotám. V nabídce je má pod názvem Oxbow i Cyber Gear a jde o dost podobný kousek, jakým byly dámské Boddie. Jsou ušité ze strečového materiálu Cordura Denim, takže jsou to jednovrstvé prodyšné pohodlné džíny vhodné ideálně do města. Ani tady ale nechybí nastavitelné protektory plnící úroveň ochrany level 2 na kolenou, doplňují je také chrániče kyčlí. Civilní vzhled můžete vybírat v šedém a modrém provedení, tak jako tak za ně dáte sympatických 2 590,-.

Takové jsou nejzásadnější novinky dvou českých značek, které toho dokáží nabídnout ale ještě o dost víc. Kompletní nabídku si můžete prohlédnout na webových stránkách Globalmota, kde také zjistíte dostupnost pro případné vyzkoušení. Kromě nové pražské pobočky má Globalmoto ještě svůj velký showroom v Hradci Králové, menší pobočku v Ostroměři a dále síť partnerských prodejen, kdy s jednou výjimkou najdete ve všech krajích republiky minimálně dva takové partnery. I u nich pak není problém zmíněné značky zakoupit. Jak je na tom zrovna váš kraj najdete jednoduše zde: sit-partnerskych-prodejen-globalmoto.doc

 

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Související firma
  • GlobalMoto

    Velkoobchod a maloobchod motocyklového vybavení. Výhradní importér helem Nolan, X-lite, Grex pro ČR a SK Autorizovaný prodejce motocyklů Ducati, Suzuki a CFMOTO. Výrobce české značky moto oblečení oblečení značek Spark, Cyber Gear _______________________________________________________________ ...




TOPlist