yamaha_demo_tour




Motohouse 10/2013

Motorková sezona se už sice blíží ke svému konci, ale opravdovým fandům úsměv z očí nemizí. Pořád máme dostatek témat, stále je o čem hovořit. Motorky jsou totiž energie, a ta nás neustále dobíjí. V čísle najdete mimo jiné i dokončení sledovaného testu silničních pneumatik, test neskutečně rychlé Hayabusy nebo návštěvu dílny, kde se vyrábí nejdražší motorky planety…

MH Exclusive – 2014 Yamaha XV950
Sedím na pláži Venice Beach v Los Angeles, brčkem srkám ten největší koktejl na světě a kolem se prohání nekonečný dav holek v bikinách. Přesně takové, jaké znáte z Pobřežní hlídky, teda skoro... Nové XV mám zaparkované pod malou teráskou, abych na něj dobře viděl. Líbí se mi, opravdu moc.

MH TEST: Suzuki Hayabusa
Mám hroznou radost, že se na ní můžu svézt, a zároveň hned od prvních metrů přemýšlím, komu je vlastně tahle maniakální hračka určená… Tahle otázka mi zaplavila dutou výplň přilby vlastně hned po prvním rozjezdu. Komu je tahle mašina určená? Vždyť jedu sotvaže na volnoběh a na tacháku už mám dávno překonanou stovku. Kousíček za Prahou narážím na dálnici na širokýho Passata a musím brzdit.

MH TEST: KTM 1190 Adventure R
Jestli na nás letos nějaká motorka udělala pořádnej dojem, byl to právě nový Advik s přívlastkem R. Právě se totiž díváte na jeden z nejschopnějších strojů pod sluncem.Jako by snad na tuhle planetu ani nepatřil. V dnešní digitální době totiž neexistuje motorka, která by uměla spojit pravověrný mechanický základ se zástupem elektronických pomocníků stylem, jakým to umí právě Adventure R.

ANGLIE - dokončení: Nejlepší sportovní silniční pneumatiky
Tentokrát jsme otestovali sportovní silniční pneumatiky na okruhu v Rockinghamu, abychom zjistili, která je nejlepší při použití na silnici a na závodní trati. Je to sen každého opravdového motocyklového nadšence – brzy ráno vstát a užít si ranního slunce, vytáhnout z garáže motorku a vyrazit na opuštěné silnice, které vedou na oblíbený závodní okruh.

Jak poprvé
Náš nejznámější motocyklový komentátor a opravdový srdcař Joska Kubíček s oblibou říká: „Motocykl je nářadí vrtkavé a má pouhopouhá dvě kola.“ Pokud je totiž motorka nervózní, má to negativní vliv na vaše řízení. Stabilitu motorky ovlivňuje celá řada věcí, tou nejzákladnější je geometrie podvozku motorky – poloha těžiště, rozvor kol, úhel hlavy řízení a stopa. Stabilitu motorky ale zásadně ovlivňuje i její řidič a tady platí jednoznačně: „Zmáknutá stabilita = jistota za řídítky!“

Dumka
Jsem staromilec. V muzice mám radši kytaru než syntetizátor, za nejlepší kalkulačku považuju papír s tužkou. A upřímně, svoji chvilku na záchodě s papírovým časopisem v ruce si fakt nechci nechat nikým a ničím vzít. Ten pocit (a teď mi promiňte, jestli je to na vás příliš intimní), když stáhnu kalhoty, zasednu a sáhnu na poličku pro svůj oblíbený magazín, ten zkrátka ničím nenahradíš.

MH TEST: Honda CBR500R
Nemusíte si dělat starosti – nové CBR není následovník původního CB500S. Je to mašina, která byla navržena na úplně čistém listu papíru a má za úkol nastartovat prakticky zapomenutou pětistovkovou třídu. A to je dobře. Pokud máte v občance rok narození kolem 1980, je dost dobře možné, že jste na nějakém dvouválcovém půllitru začínali. Já do téhle skupiny patřím a při vzpomínkách na ty báječný roky mívám lehce sentimentální tón hlasu. Tyhle motorky totiž byly naprosto bohovský.

Klasik test Honda CB1300 (2005)
Mám tu čest onu dobu, kdy se narodila tahle CB1300, už aktivně motorkářsky pamatovat (novinkou byla v roce 2003, námi testovaný kus byl vyroben v roce 2005). Vybavuju si přesně profil naší zmagořený redakce tý doby. Sídlila v Záhřebské ulici v centru Prahy, patřila nám tam docela rozsáhlá podkrovní část a byl to takovej malej bordel na kolečkách – však si to asi dokážete představit sami, co se může dít, když necháte čtyři mladý kluky někde o samotě „ordinovat“.

MH TEST: BMW C 650 GT a C 600 Sport
Do rodiny maxiskútrů se vmáčkla další značka. Což je i jistým ukazatelem, že o tyto poměrně drahé strojky je stále větší zájem a že standardu a pohodlí se nemusíte vzdát ani s jednostopým vozidlem. A jak si loňská novinka z arzenálu BMW stojí v běžném životě? Jak je u BMW zvykem, ihned se snaží patřit mezi to nejlepší. Pro tuto značku je to zcela nový segment, který dosud neměla. Jasně, chvilku vyráběli C1, ale ta se kromě ceny mezi maxíky počítat nedala.

MH Italian Trip 1/3
Vyrus Divisione Motori

Ne, takhle motorka rozhodně nevypadá. Kde to má přední vidlici? A co ty tvary? Netvrďte mi, že tahle věc pochází ze Země! Ano, stroje značky Vyrus jsem už párkrát po veletrzích potkal, z fotek a videí je znám dlouho, ale stejně... Teď, když tu stojím v jejich přítomnosti, nechápavě kroutím hlavou. To nejde jen tak v klidu pobrat. Navíc je to umocněno tím, že tu nestojí jeden, ale osm různých Vyrusů.

Motohouse téma - Policie
Nechci tady udělat rozhovor s některou ze špiček policie a zaobalit tak často používané fráze. To by nemělo cenu, chci zprávy přímo z bojiště. Chci se pobavit s jedním z těch, kteří sedí každý den na policejní motorce, vyzvědět, co ho štve, když vidí jet kluka dvě stě po okresce, co dělají motorkáři špatně a za co nejčastěji dostávají pokuty, stejně jako to, jestli to není občas tak trochu zbytečné. Dávám tedy slovo Petrovi Koubovi z policejního okrsku na jihu Moravy a začínám se ptát.

Profil – Marc Márquez
Jaký je tenhle rozesmátý Španěl a se skrývá za jeho zázračnými výsledky? Pokoušeli jsme se hledat odpověď…Veni vidi vici, tedy přišel jsem, viděl jsem, zvítězil jsem, řekl Gaius Julius Caesar v roce 47 před naším letopočtem, když vyhrál krátkou a na první pohled snadnou válku nad králem Famakem. Marc Márquez možná bude moct říct něco podobného. Přišel, překvapil, a když mu bude všechno hrát do karet jako doposud, tak možná i nakonec vyhraje.

SPORT – MOTOGP BRNO 2013
Vracíme se z letošní Velké ceny autem po ucpané D1, tedy uprostřed snad nikde nekončící kolony. Začínáme rekapitulovat, povinnost nás nutí, ještě večer nás čeká tiskárna. Hrneme tedy s Carlosem na hromadu fakta a snažíme se z nich sestavit malý přehled toho nejdůležitějšího, co se na Masarykově okruhu odehrálo, co bychom si měli z Czech Grand Prix 2013 zapamatovat. Zde pak výsledná rekapitulace:

Rozhovor Jakub Smrž
Těsně před zahájením letošní sezony se tvůj původní tým rozhodl neúčastnit se BSB, a ty jsi tak byl jen několik dní před prvním závodem bez motorky. Jak jsi to přijal? Tak musel jsem to přijmout, ale samozřejmě mne to mrzelo, nebo spíš naštvalo, stejně jako to, že jsem se nedozvěděl žádné oficiální vyjádření od týmu, že nikdo nezvedl telefon, nezavolal mi. Veškeré informace jsem se dozvěděl z internetu, ale díky promotérovi se mi podařilo dát se dohromady s Padgetts Racing…

CO MÁME V TLAPÁCH
Možná vás to překvapí, ale boty jsou pro nás na motorce to nejvíc opotřebovávající se vybavení. Jezdíme moc a dobré boty, které vydrží víc než jednu sezonu, vyvažujeme zlatem. No a mluvit o tom, jak je důležitá dobrá a fungující helma, asi není ani třeba.



MH na akci
BMW Motorrad Days 2013
Řeknu vám to na rovinu, už jsem tam nechtěl jet. Tak nějak jsem si uložil do hlavy, že už tam nepotkám nic nového, že je to každý rok stejné. Desetitisíce lidí, velká část z nich na GS, všichni dva druhy textilního oblečení, jednu helmu, divná uniformovanost. Davy všude, kam se hnu, večer na mě až trochu nechutná hromadná opíječka se stovkami tančících na stolech na nějakou bavorskou diskodechovku. Tohle už nějak není pro mě. Ale dobře, osoba blízká tam měla vyrazit taky, tak jsem se nechal přemluvit. Kdybych věděl, co mě čeká, přemlouvat by nemusela.

Rozhovor Fred Krugger
Pravým jménem Freddie Bertrand, dvounásobný mistr Belgie v enduru, bývalý jezdec rallye. To nezní na údaje z životopisu věhlasného stavitele customů. A přeci, právě takto to u Kruggera (nikdo mu neřekne jinak) je. Stejně jako u Rolanda Sandse přináší bývalá závodnická kariéra do práce tohoto muže a jeho týmu Krugger Motorcycles nové obzory, díky kterým se Krugger dostal až na samotnou špičku customového světa, což potvrzuje světový titul z roku 2010, letošní evropský a nespočet beden z obou mistrovství.

MH Adventura
Around Africa 2/2
Poučka „jaké hranice, taková země“ tady platí, pohoda. Měna je stejná jako v Mali a povinné ručení nám platí až do Nigérie, takže úspora času a peněz je nasnadě. Hned v prvním městě bereme kemp a opájíme se pohodovými lidmi v rytmu reggae. Kupujeme suvenýry, smlouváme, pijeme pivo, vyměňujeme si zážitky s jinými cestovateli. To mám na cestách hrozně rád, to potkávání. Každej má svůj příběh, každej je rád, že vidí spřízněnou duši, každej si pomáhá a přeje „safetytrip“.

REAL WORLD – nová Honda CRF 250
Slunce už od rána dávalo o sobě vědět a bylo jasný, že nás čeká jeden z tropických dní. Jeho paprsky dopadaly na nové CRF 250 vyrovnané do řady. Tenhle pohled na nové motorky miluji, jedna jako druhá a pěkně vyrovnané vedle sebe. U každé jeden mechanik připravený plnit naše přání ohledně set-upu motorky. Nechyběl borec od Showy, co měl na starost pérování, a týpek s noťasem, co nám měnil palivové mapy.

Čtenářský test: Husqvarna SM510R
Upřímnně, vždycky jsem na tyhle motorky koukal zkrz prsty. Vždyť je to hybrid...a hybrid rovná se kompromis. A kompromisy já nemám rád. Tedy alespoň co se motorek týká. Jenže jak to tak chodí, i dokonalost se někdy zají a pak je čas zkusit to jinak. A to pravděpodobně napadlo i toho Frantíka, kterej na vostrou krosku vobul slajky. Že by tohle mámení mohlo přijít i na mě, to bylo vyloučený, a tak jsem ji před Vánocemi přivezl. ;-) Jasně, 1199R, případně HP4 bych preferoval víc, ale nesmíme bejt zase nenažraný, že? Koupil jsem ji nenastartovanou, neprojetou, s tekoucí vidlí a baterkou KO za 80 000. Na takovej střep bez spínací skříňky, zámku, blinkrů a ještě s karburátorem mi to přijde jako nekřesťanská rána, ale evidentně se najdou jelimani, co za to tu škváru daj. ;-)

Girlhouse – KEEP RESPECT
přiznám se vám, že nejsem zrovna srazový tip. Ale jednu takovou akci jsem si přeci jen ujít nenechala. Mluvím o letošním 6. ročníku Keep Respect, který se konal poslední červencovou sobotu, tradičně v areálu Rehabilitačního ústavu Kladruby. Abyste všichni chápali, on to totiž není tak úplně motosraz, alespoň ne tak, jak si ho většina představuje.


Motohouse (CZ i SK) 10/2013 v prodeji od pondělí 9. září 2013
• cena 99 Kč (SK verze 3,80 €)
• roční předplatné 750 Kč, 880 Kč s katalogem (SK roční předplatné 29 €)
• info předplatné: www.send.cz
• info časopis: www.motohouse.cz
• digitální podoba časopisu již teď na http://www.floowie.com/cs/zobrazeni/motohouse-10-2013

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist