ktm_unor




Motorbike 7/8 2023

Řekli jsme si, že když jde o vydání na červenec i srpen, musí být pořádně vypasené. A tak se i stalo – Motorbike 7/8 2023 má oproti standardním 112 stranám hned o 42 navíc, tedy celkem 154! Najdete na nich nejen testy 13 strojů, od totálně exkluzivního modelu Brough Superior SS100 přes nakedy po motardy, ale krom dalšího i reportáže ze sportu a dalších aktivit moto světa, nechybí ani informace o výstroji atd. Prostě spousta čtení, které má jediný cíl: ještě víc vám zpříjemnit již tak příjemné období, jakým pro motorkáře letní měsíce bezesporu jsou!

Testy

Brough Superior SS100
Ležíte na dlouhé nádrži, přišroubované k titanovému rámu a před očima vám kmitá ručička rychloměru, oscilující kolem stovky. S vědomím sedmimístné hodnoty ceny stroje se spolehnete na čtyři(!) přední brzdové kotouče a přilnavost pryží, odpružených dvěma centrálními jednotkami vepředu a vzadu. Úžasný návrat do dob britského impéria v sedle manufakturně vyráběného stroje, který reprezentuje DNA značky a konstruktérské umění možného.

KTM 1290 Super Duke R Evo
V současné bezpečností posedlé době výrobci staví šasi tzv. nad motor. Po předminulé generaci ZX-10, kde jsme měli přesně opačný pocit, u Bestie bychom to viděli tak na fifty - fifty. Obrovský zátah velkého dvouválce v lehounkém šasi, kdy už se výkon snad až střetává s rozumem, vzbuzuje jízdní závislost.

Suzuki GSX-8S
Motocykly Suzuki se po silnicích prohánějí už přes sedmdesát let, tedy jeden průměrný lidský život. Za ta léta poslala fabrika do světa několik stovek modelů, z nichž některé se staly legendami a nesmazatelně vstoupily do historie. V roce 1959 vyrobila Suzuki vůbec první stopětadvacítkový dvouválec Colleda SEL Twin SB. Vážil sto osmnáct kilo, upaloval až 110 v hodině a měl na tu dobu neobvyklý, elektrický startér. Čímž chceme jen naznačit, že v téhle fabrice vždycky věděli, co dělají, ale nebáli se přijít s něčím novým. Letos se můžeme radovat z nového, dvouválcového přírůstku do rodinky GSX-S s označením 8, který se pohybuje na pomezí malých a velkých naháčů.

Triumph Street Triple 765 RS
Na tenhle test se Judy těšila o trošku víc, než na většinu ostatních. Nejen proto, že Streety sleduje už od první generace, sama měla dvojkového a je přesvědčená o tom, že jde o jednu z nejlepších motorek vůbec, ale i proto, že se jeho charakter a vlastnosti s každou úpravou a upgradem citelně mění. Na čtvrté generaci, vyráběné od roku 2018, kdy Street dostal nový agregát sedm-šest-pět, měla možnost jet jen úplně nepatrný kousek a zásadní dojem z něj jí tak v hlavě utkvěl bohužel jen jediný: podivně poskládaná převodovka s ne úplně jasnou filozofií. O to víc tedy zajásala, když se ve výčtu změn pro modelový rok 2023 objevila právě přestavba převodovky a nový sekundární převod. Tím ovšem ve výčtu inovací zdaleka nekončíme…

BMW R 1250 RS
Pokud byste na srazu BMW nadhodili téma cestovních motocyklů, řeč se povede převážně o R 1250 GS. Diskuze se bude točit okolo toho, jestli stačí základní verze nebo Adventure, do toho se zamíchá, jaká jsou GéeSa s menším objemem, tedy F 750 a F 850, řeší se různé doplňky a výstroj...a někde stranou bude sedět mlčky chlapík, kterému potáhne hlavou: „až vyrazíme na vyjížďku, zpráskám vás všechny“. Ten chlapík bude majitelem R 1250 RS, neprávem opomíjeného sportoureru.

Ducati Monster + vs. Ducati Monster SP
Když jsme před dvěma lety testovali poprvé nového Monstera, byli jsme nadšení. Říkali jsme si, jak skvělá motorka to obecně je, zejména pak oproti svému předchůdci. A navíc že nestojí majlant, jako většina Ducati. Čekali jsme, že to bude prodejní trhák a že díky ní přijde k italské značce mnoho nových zákazníků. Splnilo se očekávání? A jaký je z tohoto pohledu nový Monster SP? Na to vám odpoví tento test.

Keeway RK-V 125 C vs. Keeway V302 C
V-twin, nízko položené sedlo, nádrž tvaru kapky, stupačky vepředu, v jednom případě dokonce sekundární pohon ozubeným řemenem. Že bychom testovali nějaké „americké železo“? Ne, tentokrát opravdu nejde o základní stavební kameny legendy z Milwaukee, tahle železa, tedy spíš želízka, jsou z úplně jiného kontinentu. A my byli zvědaví, jestli to nějak vadí.

Husqvarna 701 SUPERMOTO 2023
Na rovince záda, před zatáčkou po předním, kolínko a ze zatáčky hned zase záda. V tomhle pořadí jezdíte pořád dokola, dokud vám nedojde benzín. Natankujete a z benzínky hned zase záda… Tohle vás prostě neomrzí a jestli se dá něčemu říkat funbike, je to právě Husqvarna 701 Supermoto.

Voge 300 Rally
Čínská značka Voge není na trhu úplným nováčkem. Objevila se sice až v roce 2018, ale je třeba si uvědomit, že je součástí společnosti Loncin, což je v Číně významný výrobce motocyklů už od konce minulého století. Posláním Voge je produkovat spolehlivé, technicky vyspělé motocykly za konkurenceschopnou cenu. Jak se to daří v případě novinky Voge 300 Rally?

Yuki 125i SM
Jestli někdy používáme klišé ,,za málo peněz hodně muziky”, tak tady to zopakujeme ještě jednou a bude to platit tuplem. Nečekejte žádné technologické zázraky, tady platí, že v jednoduchosti je síla. Od nového motardu značky Yuki můžete čekat nejen slušnou porci zábavy, ale dostanete i motorku, která uchvátí už na první pohled. A přitom nezruinuje rodinný rozpočet.

Kult - KTM Duke
Dnešní nabídka rakouské továrny je pestřejší, než aktuální seznam pohlaví. Ale nebylo tomu tak vždy. V dobách, kdy se lidé dělili pouze na muže a ženy a v restauracích jste si směli zapálil retko, nabízela KTM výhradně motorky do terénu. Před třiceti lety ale přišel zlom a továrna představila první silniční model svých moderních dějin, jednoválec 620 Duke. A tím to zdaleka neskončilo.

V sekci testů jsme nezapomněli ani na čtyřkolkáře, i když tentokrát nejde oproti standardu o stroj pracovní – otestovali jsme totiž čistokrevného dravce, Segway Villain SX10X. A moc jsme si to užili. Připravili jsme pro vás i představení nových cestovních endur Benelli (TRK 702 a TRK 702X), dozvíte se, jaké novinky pro nás nachystala značka CFMOTO a jaké to bylo na její akci v rakouském Yspertalu i to, jak oslavil Harley-Davidson své 120. narozeniny v Budapešti.

Druhým dílem pokračuje v letním dvojčísle i náš seriál „Offroad snadno a rychle?“ a v techmánii se dozvíte vše o textilním motooblečení.

Je jasné, že jsme se naplno věnovali i motosportu. Krom tradičních reportáží z aktuálních závodů světových sérií, tedy MotoGP, WSBK, MXGP a SGP, u nás najdete i informace o sidecarcrossu a klasickém motokrosu. A ani tentokrát jsme nevynechali ani akce agentury DFRA.
Ještě je to málo? Ok, tak nabídneme třeba rozsáhlý rozhovor s Petrem Svobodou, který nám dělá radost v kategorii WorldSSP 300, toolbox, redakční testy výstroje, aktuality a soutěž, díky které můžete získat moto kalhoty Trilobite Airtech.
Doufáme, že si v Motorbike 7/8 2023 každý najde to své a že se vám letní dvojčíslo bude líbit!

Motorbike 7/8 2023 vychází v pondělí 10.7.2023 a připomínáme, že na https://www.send.cz/casopis/1294/motorbike lze aktuální i starší vydání časopisu Motorbike objednat pohodlně a bezpečně až do schránky za stejnou cenu jako kdekoliv na stánku!
Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici samozřejmě i v elektronické podobě a to na
https://www.digiport.cz/vydani/floowie/924-motorbike.
Výhodné tištěné předplatné je možné objednat přímo zde nebo prostřednictvím e-mailu: send@send.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo Motorbike.
Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo na https://www.facebook.com/casopismotorbike/.
Najdete nás i na Instagramu – @motorbikemagazin

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist