Téma: Emise a motorky
 
14.12.2010 v 22:54
Jelikož je venku zima, a člověk se nudí, tak mě tak napadla taková blbost.

Neřešil někdo, nebo nevíte někdo náhodou, jak jsou na tom motorky s emisema? Konkrétně tim myslím, kolik co2 produkují motorky vůči plechovkám. A jelikož mám v oblibě 2T, tak hlavně ty dvoutakty by mě zajímaly .

Nejsem sice ňáký bláznivý "ekoterorista" , ale věčinou se směji rádoby hybridům když u nich inzerujou plácnu co2 blížící se někam k hranici 100g co2/km a přitom máme doma neekologickýho "Smártíka" kterej má tušim asi jen 89g co2/km Tak by mě zajímalo, jak si vedou motorky? Jestli pak ty "ekoteroristy" se*eme jako zástupci jedné stopy hodně .
Pejsek Seznam, a strejda Google mi toho moc neřekli, tak se ptám

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Emise a motorky

18.12.2010 v 13:11 | Nahoru | #1
babuka> většinou co tady na fóru píšeš má hlavu a patu a je vidět že se v tom vyznáš a většinou souhlasím, ale tady si myslím, že jsi to trochu postavil jiným směrem

soushlsím s tím, že velkým problémem je interpretace a ještě větší že o tom jednají a rozhodují politici takže výsledek je kočkopes

ale k věci - pokud přijmeme že CO2 je špatný kvůli globálnímu oteplování tak to, že ho loď produkuje na moři je irelevatní - přispívá ke globálnímu oteplování celé planety ať je kdekoliv

pokud budeme řešit škodlivost - tak ano lokální pohled je důležitý, ale i tady je s tím problém, protože legislativa ani tohle neřeší dokonale - ad třeba rozdíl diesel vs. benzín emisní limity, takže třeba populární vznětové motory mají sice vyšší termodynamickou účinnnost a tedy i nižší spotřebu paliva a menší produkci CO2 ale zase produkují další škodliviny co se tolik neřeší nebo řeší až v poslední době dalšími technickými zařízeními (FAP) celkově tak ten motor je složitější, těžší, dražší na výrobu i zdroje a ostatně i na spotřebu a je otázkou zda tedy celkový dopad na prostředí není horší i přes glorifikované malé emise CO2

(reakce na) Emise a motorky

18.12.2010 v 14:11 | Nahoru | #2

Honza-TA950 píše: babuka>



Já si myslím, že si nějak neprotiřečíme. Faktorů tam je velmi mnoho a proto mě vždy děsně naštve, když někdo někam nalepí nějakej jeden graf a snaží se tím vysvětlit velmi složitý problém o kterém se jinak vedou široké debaty. Další věcí je to, že třeba někdo před xx lety někdo vydá nějaký článek a po 10 letech ho někdo pořád bere jako dogma. Žádná analýza nebude v ten jeden čas dokonalá, je sní ale nutné dále pracovat.

Co se týče té nafty, tak přesně tak mikročástice atd. atd. a škodliviny. Zde je potřeba vnímat jeden dost důležitý fakt. Ropa má nějaké složení, jsou ropy lehké, těžké - prodykty z ropy je ale nutné vnímat jako združené, tj. když vyrobím nějaké množství benzínu, tak vyrobím vždy k tomu benzínu v nějakém poměru nějakou naftu atd. V zásadě vždy mohu nějaký "těžší" produkt z ropy přetransformovat na lehčí a naopak - vždy ale za nějakou cenu. Dál jsou tady jistá specigika trhu - rozdíl mezi USA a Evropou. V Americe se více topí řekněme oleji, kdežto Evropa používá víc nafty do aut. Proto třeba před zimou celosvětově roste cena za ropu, protože Amerika si zvětšuje zásoby atd. A jestliže se vratím k těm sdruženým výrobkům tj.. benzímn nafta, tak se kruh takříkajíc uzavírá. Co se týče té ceny za nové prostředky na čištění, tak je vše potřeba vnímat jako novinku a ta je prostě drahá - neodepsané továrny výrobců atd. atd. až tohle pomine a bude to běžné (úspora z rozsahu), tak cena klesne. Důležité to je nastartovat a to i třeba za cenu dotací - na vstupu do nějakého výrobního odvětví je vždy jistá ekonomická a i třeba legislativní bariéra a aby se mohla odbourat, tak je s tím nutné ještě něco dělat.

Co se týče těch lodí, tak z mého pohledu lze nějaké zlepšení ve spotřebě očekávat tak za 20 let. Ono, když už někdo ten tanker má, tak není možné mu jen tak přikázat zahoď ho - přeci jen se na jeho výrobu už spotřebovalo dost všeho možného. U aut to je jiné, životní cyklus auta co by výrobku není tak dlouhý a jsou možné kratší a přísné limity. U letadel změny probíhají právě v těchto letech.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist