globalmoto_kveten





Téma: Emise a motorky
 
14.12.2010 v 22:54
Jelikož je venku zima, a člověk se nudí, tak mě tak napadla taková blbost.

Neřešil někdo, nebo nevíte někdo náhodou, jak jsou na tom motorky s emisema? Konkrétně tim myslím, kolik co2 produkují motorky vůči plechovkám. A jelikož mám v oblibě 2T, tak hlavně ty dvoutakty by mě zajímaly .

Nejsem sice ňáký bláznivý "ekoterorista" , ale věčinou se směji rádoby hybridům když u nich inzerujou plácnu co2 blížící se někam k hranici 100g co2/km a přitom máme doma neekologickýho "Smártíka" kterej má tušim asi jen 89g co2/km Tak by mě zajímalo, jak si vedou motorky? Jestli pak ty "ekoteroristy" se*eme jako zástupci jedné stopy hodně .
Pejsek Seznam, a strejda Google mi toho moc neřekli, tak se ptám

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Emise a motorky

18.12.2010 v 11:07 | Nahoru | #1

bledemon píše: babuka>



Mluvím o tom já. Je to v kontextu textu v úvodu tohoto vlákna a mluvím o tom právě proto, že každý mluví pouze o CO2 - asi proto, že o tom píší v poslední době novináři, kteří jak se zdá objevili Ameriku (celkově se na odborné úrovni problém emisí řeší z různých pohledů už desítky let) Je to důsledek neznalosti, kterou lze omluvit např. tím, že lidé rádi probírají hospodská témata a díky novinářům a několika dalším rádoby odborníkům už z toho pomalu hospodské téma je viz. ty kecy o CO2 - teda ne že bych zde čekal nějaké vědecké debaty, ale vytrhávání informací z kontextu je tak nějak demagogie, už to chápeš ?

Edit:
Jinak i výrobci lodí a letadel řeší problém spotřeby paliva.

Naposledy editováno 18.12.2010 11:09:09

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Emise a motorky

18.12.2010 v 13:11 | Nahoru | #2
babuka> většinou co tady na fóru píšeš má hlavu a patu a je vidět že se v tom vyznáš a většinou souhlasím, ale tady si myslím, že jsi to trochu postavil jiným směrem

soushlsím s tím, že velkým problémem je interpretace a ještě větší že o tom jednají a rozhodují politici takže výsledek je kočkopes

ale k věci - pokud přijmeme že CO2 je špatný kvůli globálnímu oteplování tak to, že ho loď produkuje na moři je irelevatní - přispívá ke globálnímu oteplování celé planety ať je kdekoliv

pokud budeme řešit škodlivost - tak ano lokální pohled je důležitý, ale i tady je s tím problém, protože legislativa ani tohle neřeší dokonale - ad třeba rozdíl diesel vs. benzín emisní limity, takže třeba populární vznětové motory mají sice vyšší termodynamickou účinnnost a tedy i nižší spotřebu paliva a menší produkci CO2 ale zase produkují další škodliviny co se tolik neřeší nebo řeší až v poslední době dalšími technickými zařízeními (FAP) celkově tak ten motor je složitější, těžší, dražší na výrobu i zdroje a ostatně i na spotřebu a je otázkou zda tedy celkový dopad na prostředí není horší i přes glorifikované malé emise CO2
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist