bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Klepání v motoru
9.10.2010 v 22:59
Zdravím všechny Dr-zkáře...

Pánové a je tu problém. Sobota 9.října se do kroniky mého mazlíka DR-Z400SM zapíše černým písmem. Důvod je prostý... Začalo mi něco klepat v srdíčku. Je to, jak když tam někdo ťuká kladívkem...

Takže asi nás čeká rozborka a zborka motoru.

Nemáte někdo nějaké odkazy na stránky, kde mají motorové díly na tuto strojovnu? Myslím píst, klika atd?

Dík za rady...
Předchozí
1 2
Následující

Klepání v motoru

10.10.2010 v 00:35 | Nahoru | #1
Klepe to hned po nastarovaní, nebo při rychlosti, popř, zátahu? Může to bejt jenom volnej spojkovej koš

1 reakcí na tento příspěvek Klepání v motoru

10.10.2010 v 00:50 | Nahoru | #2
řekl bych, že to je ihned po nastartování. Ale když jsem s tím jel 20km domů a zastavil jsem třeba na samaforech, tak, chvílema se mi to zdálo být OK, prostě klasika šepot, jako by nic, ale pak když jsem se rozjel, tak jsem stejně citíl, že to vrčí uplně jinak. Ten motor najednou jakoby začal dělat vetší rámus. Nevím jestli mě chápeš, ale když se do toho zaposloucháš, tak jde jinak než předtím...

(reakce na) Klepání v motoru

10.10.2010 v 00:53 | Nahoru | #3
pagos> zkusil bych vzít za spojkovej koš, jestli není volnej. Je to pár minut práce a třeba to vyjde :)

2 reakcí na tento příspěvek Klepání v motoru

10.10.2010 v 08:55 | Nahoru | #4
Předpokládám,že klepání se ozývá v rytmu chodu motoru v závislosti na otáčkách a zatížení.Proto ti to připadá na volnoběh lepší.Na 99% jde o závadu na klikovce a pokud je ten zvuk jako kladívko tak jde o vylágrovanou ojnici.Hlavní lágry mají ten zvuk poněkud hlubší.Neváhal bych s tou rozborkou.S každým dalším pokusem zvyšuješ riziko poškození dalších dílů (písty-ventily-hlava-blok).Ten spojkovej koš samozřejmě vyzkoušej ale jde o rotující díl a ten by spíš měl o něco dřít než klepat.Navíc si myslím,že koš by spíš hlučel na volnoběhu a při otáčkách by se měl vyrovnat a přestávat.Potom zkus vypustit olej z motoru a hledej větší množství stříbřitých šupinek nebo stříbřitou metalízu.Jde o částečky kompozice z kluzných ložisek na klikovce.Potom se to pozná při sundaný hlavě tím,že píst s poškozenou ojnicí má v horní úvrati větší prodlevu než ostatní.Přesně se to dá zjistit použitím setinových hodinek na pístu a úhloměrem na klice.Nevím jestli ta tvoje sůza má olejovou vanu asi ne ale při pohledu na klikové ústrojí bývá vylágrovaná ojnice suchá a namodralá od přehřátí.Pokud má jen namodralé okraje mohla by jít opravit snížením spodního dílu o pár setin a přebroušením otvoru na přesnou míru.Nevím jestli ještě žijou takový brusiči takže asi nová ojnice v každém případě se nevyplatí tady dělat nějaký kompromisy nebo provizoria.Nic nevydrží když to nebude naprosto přesně a čistě včetně dokonalé čistoty všech závitů při zpětné montáži a to nejen na klikovce ale všech.

(reakce na) Klepání v motoru

10.10.2010 v 09:47 | Nahoru | #5
Duritio> pravda, ale to co píšeš ohledně kliky platí například u řadovýho čtyřválu. Jednobuchy mají klasickou ojnici s jehlamy, která nejde rozdělat bez rozlisování. Samozřejmě nemyslím vůle, s těma máš pravdu

(reakce na) Klepání v motoru

10.10.2010 v 10:39 | Nahoru | #6
Duritio> ještě bych dodal k tomu zmodrání - že zmodrání tělesa kliky v oblasti ojiničního čepu je u DR-Z normální a už je to tak z výroby.
Nevím ale jak je to u samotný ojnice.

1 reakcí na tento příspěvek Klepání v motoru

10.10.2010 v 11:58 | Nahoru | #7
Co když je to jen rozvoďák? Ha? Hledej od toho nejjednoduššího.

1 reakcí na tento příspěvek Klepání v motoru

10.10.2010 v 12:25 | Nahoru | #8
Tak jsem si to teď byl nastartovat ještě jednou... Klepání na volnoběh je tam. Když přidám plyn a otáčky se zvyšují, tak to klepání zesiluje na hlučnosti a zrychluje i tempo podle otáček. Takže předpokládám, že to bude asi opravdu na klice.

Najeto mám celkem 14500km. Letošní rok jsem ji docela dával do těla a tak se to na ní asi podepsalo...

Ale kdo si chce užívat supermoto jízdu na okruhu, tak to asi jinak nejde

(reakce na) Klepání v motoru

10.10.2010 v 12:52 | Nahoru | #9
pagos> Jakej olejs používal a jak častos měnil?
On totiž interval 6000km na olej co se udává na civilní DR-Ztko je dost dlouhej, aspoň to vyplynulo z analýzy oleje co jsem viděl na jednom americkým webu.
Doporučovali ho zkrátit na polovinu, a když tomu ještě nakládáš na okruhu tak bych se nezdráhal měnit po 1000km.

Naposledy editováno 10.10.2010 12:52:33

(reakce na) Klepání v motoru

10.10.2010 v 15:09 | Nahoru | #10

mira008>Co když je to jen rozvoďák? Ha? Hledej od toho nejjednoduššího.

rozvodový řetěz chrastí - neklepe

Klepání v motoru

10.10.2010 v 16:57 | Nahoru | #11
Mě u husy klepal, ne chrastil..

Klepání v motoru

10.10.2010 v 23:04 | Nahoru | #12
Je fakt že v starších DR-Z býval automatickej napínák rozvoďáku co občas selhal, ale v novějších typech by měl být už vylepšenej.
Ten zas pro změnu napíná moc silně :)) tak se často nahrazuje manuálním, s kterým pak rozvoďák dýl vydrží

Klepání v motoru

10.10.2010 v 23:15 | Nahoru | #13
No řekl bych, že od rozvod.řetězu to není... Dle mě, jak jsem to poslouchal, to půjde ze spoda.

Jinak letošní sezónu jezdím olej motul 10W-40 5100 ester. Měním ho každých 3000km. Ten co tam je má najetých cca 2500km. Ale asi by to chtělo častěji

Dnes jsem se bavil s jedním maníkem, který závodně jezdí motokáry. Ten mi řekl, že ten motor s tímhle olejem, to tempo který jsem mu nasadil, nemohl vydržet. Jelikož pokud chci často jezdit okruh, tak tam mám dát něco řidšího třeba 10W-50. Mluvil něco o nějakým castrol racing nebo tak něco. Takže taky zajímavá informace, což dle mě asi na tom něco bude.

Jinak jen taková perlička od toho závodníka. Dle servismana jeho týmu v motokárách MS ČR, se většina motokár jetá na olej motul zadřela, po jízdách s oleji castrol motor vydržel i tu jednu sezónu. Pak jezdí ještě jeden olej a ten už jsem zapoměl jak se jmenuje.

Po tom co mi toto řekl, jsem stál jako opařenej, jelikož mám Motul za to nejlepší co snad je. Tak a teď čemu věřit a hlavně až to dám dohromady, co tam mám do háje teda nalejt, aby mi to vydrželo opět mé závodní tempo???

1 reakcí na tento příspěvek Klepání v motoru

13.11.2010 v 14:11 | Nahoru | #14
Tak pánové, dnes mi konečně má dr-z odjela do servisu na rozborku motoru. příští týden budu vědět co tam je všechno v pytli.

A nyní proty co jezdí rádi na okruhy.

Letos jsem na mé dr-z jezdil celou sezónu na okruh ve vysokém mýtě. Byl jsem tam docela často, skoro každý týden. Bylo mi řečeno od servismana, pokud chceme na DR-Z jezdit to drsné tempo na okruhu, prostě pořád plnej gas brzda a zase plnej, tak i na tomto slabším jednoválci budu muset měnit olej po cca 6-8 motohodinách.
Já měnil po 3000km. teď když se to vysralo tak na oleji je najeto 2500km. Takže můžu čekat cenu opravy cca tak 20 000,- kč. Myslím tu nejhorší variantu, pokud bude v háji i nikasil.

Tak mi držte palce...

(reakce na) Klepání v motoru

18.11.2010 v 20:11 | Nahoru | #15
pagos> Držím Palce, ať ti to dopadne dobře a z jara se budeme zase prohánět v Mýtě. Ovšem už si asi všichni ostatní vezmeme ponaučení a budeme měnit olej častěji... Já osobně měním cca po 3000Km, jen je fakt že do mýta jsme jezdil o něco méně. A nebo raději koupíme ¨ostřáka¨ a vyjde to skoro na ty samé prachy?

1 reakcí na tento příspěvek Klepání v motoru

18.11.2010 v 21:29 | Nahoru | #16
No to máš pravdu. Docela o tom začínám přemýšlet. Ale nejsou kačky A hlavně co koupit, kdyby ty kačky byly?

Jinak motor je rozdělaný.

Po vypuštění oleje, zjištěno: špony na magnetu na vypoušťáku, takže něco tam opravdu je.

Dnes byl motor rozlousknut úplně a je to tu.

ojnice K.O.
na pístu rýhy, takže K.O.
ve válci jsou také rýhy = takže buď udělat nový Nikasil nebo zvažujeme nový válec. (oprava válce tzv."LAPOVÁNÍM" prý už na takto vydřený válec nepomůže)
rozvod.řetěz je už také trošku vytahán, takže výměněn bude muset být také.

Takže když vemem popořadě. Díly od Firmy Wiseco, pan Oulehla.cz

pístní sada cca 3000,-
ojnice cca 3000,-
sada těsnění cca 3000,-
rozvoďák origo cca 3000,- nebo od DID cca 1500,-

pokud bychom měnili i válec = (válec+pístní sada komplet) = cca 15 - 20 000,- podle toho co to je za výrobce.

Dále něco za práci šikulovi Servismanovi a jsme s cenou tam = však si to sčítněte...
Mazec že?
A to jenom proto, že jsem si řekl, že olej budu měnit po 3000km, myslel jsem si že to bude stačit, na 40-ti koňovýho kocoura. A ono ejhle, asi ne

Tak se z toho všichni ponaučte a pokud tomu chcete dávat sodu jako já, měňtě olej prý po cca 6-8 motohodinách.

Ale jednu výhodu to má... A to, že má kočička DR-Z bude opět pěkně v cajku, připřavená ten Mýtský okruh pořádně ohoblovat.

1 reakcí na tento příspěvek Klepání v motoru

18.11.2010 v 21:41 | Nahoru | #17
Docela by mne zajímalo co je ten big bore kit 470ccm za výrobce?

(reakce na) Klepání v motoru

18.11.2010 v 22:03 | Nahoru | #18
pagos> napiš tady tomhle borcovi
http://www.motorkari.cz/uzivatel/?uid=15972
Na svoje DR-Z si nějakej takovej kit montoval.

Jinak doporučuji sehnat díly na americkým ebayi, a nebo pohledat rovnou celej motor.

Jo a nechápu ty rýhy ve válci, od čeho můžou být? Nedostala se ti do motoru nějaká špína? Nebo úlomek něčeho?

Klepání v motoru

18.11.2010 v 22:13 | Nahoru | #19
Pravděpodobně to je od těch špón co vznikly při tom zadrhnutí ojnice. Prý to je hned. No a pak jak kolovali v oleji než jsem dojel z Mýta domů, to je cca 25km, tak už to prý udělá pěknou paseku.

Jinak bordel v motoru od jinud tam nebyl. Při dolévání oleje mi tam nikdy nic nespadlo

(reakce na) Klepání v motoru

19.11.2010 v 22:19 | Nahoru | #20
pagos> Husaberg to je výkonový BASTARD
Líbí se mi jak si napsal uvedenou výhodu. Líbí se mi jak to bereš sportovně, tak to má být přesně jako v Mýtě

PS: ¨jen s tím kitem 470 neblázni, abychom ti na okruhu všichni aspoň trochu stačili¨

Klepání v motoru

20.11.2010 v 17:28 | Nahoru | #21
Právě že jsem o tom kitu těch 470ccm docela uvažoval, jenže vůbec nemám zkušenosti s nakupováním přes ebay a nevím jak dlouho bych na to čekal?

Takže to dopadne asi takto: DR-Z dostane kit na 440ccm, který se dá sehnat tady v čechách do druhého dne + ojnici + rozvoďák + ložiska na kliku a další drobnosti. Potom ji dovybavíme měřičem motohodin jen tak pro sychr, kvůli tomu okruhu. No a celkem s prací bych se prý měl vejít do 25 000,-

A jak to bude v pořádku, a na jaře vyjedu, tak začínám olej měnit po 6-8mth dle stylu jízdy a prý by to mělo vydržet už docela dost.

Plus si pořídím kasičku a začnu šetřit na to ostřejší supermoto

Nebo v tom nejhorším případě ač hodně nerad, protože mi dr-z přirostla k srdci a jízda stylem supermoto je velice gooood, bych ji musel prodat a koupit nějakýho čtyřválce a začít jezdit tíííím cestovnějším stylem z bodu A do bodu B.

Ale dle mně supermoto vládne světu a je to goood disciplína a když už ten okruh mám zakopcem, tak se toho jen tak nevzdám.

1 reakcí na tento příspěvek Klepání v motoru

25.11.2010 v 22:53 | Nahoru | #22
Pánové mám na Vás otázečku?

Nevěděl byste někdo, kde zjistit, na jaký moment utáhnout hlavu a vačky na DR-Z???

A ještě jednu... Možná trochu divná, ale docela mne to zajímá?

Jakým způsobem kontrolujete hladinu oleje v DR-Z?

Zdali jak píší v manuálu: motor studený, 3-minuty nechat běžet, pak 3-minuty odstát a potom zkontrolovat?

Anebo po každé jízdě, když je olej napumpován nahoře a motor je ohřátý na provozní teplotu?

Dík za odpovědi...

(reakce na) Klepání v motoru

26.11.2010 v 22:00 | Nahoru | #23
pagos> Momenty bohužel nevím.

Olej měřím tak, že motor nechám chvilku běžet cca 3-5 minut nebo po jízdě. Nechám moto odpočinout cca ty 3 minuty. Držím ji přímo, aby stekl olej, ne na stojánku a potom vytáhnu měrku oleje otřu ji a vložím do hrdla (nešroubuji ji na závit) pouze vložím. Taky se rád dozvím zda to dělám správně či nikoliv...

1 reakcí na tento příspěvek Klepání v motoru

28.11.2010 v 11:33 | Nahoru | #24
Olej měřím tak že motorku nastartuju a nechám jí ohřát tak aby když položím ruku na válec
byl válec ohřátej a šla na něm ještě udržet ruka.pak to chcípnu a ve svislé poloze měřím.
Poradil mi to takhle kamarád co má tuto moto od roku 2001 a měří takhle pořád.
Když jsem měnin olej, nalil tam požadované množství a měřil to podle manuálu(3min natočený
a 3 min. nechat nebo jak to tam je) tak jsem měl měrku suchou.
Jinak jsi mě docela vyděsil protože když nastartuju studenej motor tak mi to tam v rytmu motoru taky pěkně klape ale jakmile se motor zahřeje řekl bych že už není nic slyšet.
(přisuzoval jsem to ventilům ale tedˇ jsi mi nasadil brouka do hlavy)Na oleji mám najeto
cca 5500km a občas motce dám taky pěkně pokouřit tak nevim.Každopádně už mám zazimováno
tak na jaře uvidíme co a jak.Jo a mám Sko ale to je jedno,motory jsou stejný

1 reakcí na tento příspěvek Klepání v motoru

28.11.2010 v 13:57 | Nahoru | #25
To tvoje klepání by mohl být pístní čep, ten většinou než se olej ohřeje, tak tam rampluje. Ale stopercentně ti to neřeknu. To chce jedině rozebrat.

Jinak za tu radu jak měříš olej ti děkuji. Podle toho manuálu máš uplnou pravdu, že to je na hovno. 3 a 3 minuty pak koukneš a měrka suchá. Nechápu ty japonský soudruhy, když ten motor dělali, proč tam nedali normální okýnko, ve kterém vidíš hladinu jak u kterékoliv jiné moto. To trošku nedomysleli.

(reakce na) Klepání v motoru

28.11.2010 v 20:42 | Nahoru | #26
pagos> S tím okýnkem by to bylo nejlepší,taki mě to už napadlo.Každopádně si to vyzkoušej
až budeš měnit olej a naleješ tam těch 1,8 l tak to zkus měřit jak jsem psal výš.
Jinak dík za raduohledně toho klepání.Na jaře půjde do servisu.Já jsem tam s tim teda už byl ale jak jsem už psal tak motor byl ohřátej a nebylo téměř nic slyšet,nicméně mi servisák řek že tyto motory nepatřej zrovna k nejtišším a že by tomu nevěnoval pozornost.
tak nevim co si o tom mám myslet

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepání v motoru

28.11.2010 v 21:48 | Nahoru | #27
revers> mam stejnej problem s klepanim a prej to je horni cep na klice tak ti dam vedet
pristi vejkend to rozhodim a uvidime)

(reakce na) Klepání v motoru

30.11.2010 v 13:41 | Nahoru | #28
lajirka> Tak to by bylo supr.Jsem rád že v tom nejsem sám.Máš dobrý že si to dokážeš udělat sám,každopádně jsem zvědavej co teda zjistíš.Kolik máš najeto a jak moc jí honíš?

1 reakcí na tento příspěvek Klepání v motoru

5.12.2010 v 18:28 | Nahoru | #29
takze motor rozebranej klepani za studena a to jen lehce po ohrati se zda vse ok
zacatek KONCE loziska na klice!!
hlava valec pist i cep jsou ok
doporucuju okamzitou vymenu nebo dopadnes jako kolega pagos
jinak najeto mam 16000km olej sem menil po 2500-3000 a pokourit samozdrejme dostaavaaa

[img]

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepání v motoru

6.12.2010 v 18:35 | Nahoru | #30
lajirka> Dík za odpovědˇ a za radu i když jsi mi moc radosti neudělal.
Motorku jsem kupoval letost s tím že na tachu bylo najeto 3700km(kdo ví jetli to není stočený)tedˇ má najeto necelejch 10000 a to se mi nezdá zas tak moc.
Každopádně brouk už v hlavě pracuje
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prosba o porovnání DR-Z400SM, Beta ... Suzuki DR-Z400 SM, Yamaha XT 660 X, Beta M4 MotoJaryn 27 13.9.2023 v 10:04 Bludevil
Výpustný šroub protíká Suzuki DR-Z400 SM gros11 13 10.7.2023 v 14:26 Jenik789
výfuk Leo Vince x3 na čtyřkolku Suzuki DR 650, KTM LC4 640, Kawasaki KLR 650, Suzuki... Perkz 2 24.10.2022 v 14:02 Eddie83
Suzuki drz 400 sm výfuk Suzuki DR-Z400 SM Stepan23 10 11.7.2022 v 20:41 Karel33
Problém s volnobehem Suzuki DR-Z400 SM Stepan23 1 1.7.2022 v 10:02 Pedl


TOPlist