globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Klepání v motoru
9.10.2010 v 22:59
Zdravím všechny Dr-zkáře...

Pánové a je tu problém. Sobota 9.října se do kroniky mého mazlíka DR-Z400SM zapíše černým písmem. Důvod je prostý... Začalo mi něco klepat v srdíčku. Je to, jak když tam někdo ťuká kladívkem...

Takže asi nás čeká rozborka a zborka motoru.

Nemáte někdo nějaké odkazy na stránky, kde mají motorové díly na tuto strojovnu? Myslím píst, klika atd?

Dík za rady...

2 reakcí na tento příspěvek Klepání v motoru

10.10.2010 v 08:55 | Nahoru | #1
Předpokládám,že klepání se ozývá v rytmu chodu motoru v závislosti na otáčkách a zatížení.Proto ti to připadá na volnoběh lepší.Na 99% jde o závadu na klikovce a pokud je ten zvuk jako kladívko tak jde o vylágrovanou ojnici.Hlavní lágry mají ten zvuk poněkud hlubší.Neváhal bych s tou rozborkou.S každým dalším pokusem zvyšuješ riziko poškození dalších dílů (písty-ventily-hlava-blok).Ten spojkovej koš samozřejmě vyzkoušej ale jde o rotující díl a ten by spíš měl o něco dřít než klepat.Navíc si myslím,že koš by spíš hlučel na volnoběhu a při otáčkách by se měl vyrovnat a přestávat.Potom zkus vypustit olej z motoru a hledej větší množství stříbřitých šupinek nebo stříbřitou metalízu.Jde o částečky kompozice z kluzných ložisek na klikovce.Potom se to pozná při sundaný hlavě tím,že píst s poškozenou ojnicí má v horní úvrati větší prodlevu než ostatní.Přesně se to dá zjistit použitím setinových hodinek na pístu a úhloměrem na klice.Nevím jestli ta tvoje sůza má olejovou vanu asi ne ale při pohledu na klikové ústrojí bývá vylágrovaná ojnice suchá a namodralá od přehřátí.Pokud má jen namodralé okraje mohla by jít opravit snížením spodního dílu o pár setin a přebroušením otvoru na přesnou míru.Nevím jestli ještě žijou takový brusiči takže asi nová ojnice v každém případě se nevyplatí tady dělat nějaký kompromisy nebo provizoria.Nic nevydrží když to nebude naprosto přesně a čistě včetně dokonalé čistoty všech závitů při zpětné montáži a to nejen na klikovce ale všech.

(reakce na) Klepání v motoru

10.10.2010 v 09:47 | Nahoru | #2
Duritio> pravda, ale to co píšeš ohledně kliky platí například u řadovýho čtyřválu. Jednobuchy mají klasickou ojnici s jehlamy, která nejde rozdělat bez rozlisování. Samozřejmě nemyslím vůle, s těma máš pravdu

(reakce na) Klepání v motoru

10.10.2010 v 10:39 | Nahoru | #3
Duritio> ještě bych dodal k tomu zmodrání - že zmodrání tělesa kliky v oblasti ojiničního čepu je u DR-Z normální a už je to tak z výroby.
Nevím ale jak je to u samotný ojnice.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prosba o porovnání DR-Z400SM, Beta ... Suzuki DR-Z400 SM, Yamaha XT 660 X, Beta M4 MotoJaryn 27 13.9.2023 v 10:04 Bludevil
Výpustný šroub protíká Suzuki DR-Z400 SM gros11 13 10.7.2023 v 14:26 Jenik789
výfuk Leo Vince x3 na čtyřkolku Suzuki DR 650, KTM LC4 640, Kawasaki KLR 650, Suzuki... Perkz 2 24.10.2022 v 14:02 Eddie83
Suzuki drz 400 sm výfuk Suzuki DR-Z400 SM Stepan23 10 11.7.2022 v 20:41 Karel33
Problém s volnobehem Suzuki DR-Z400 SM Stepan23 1 1.7.2022 v 10:02 Pedl


TOPlist