potřeboval bych poradit. Teď na podzim chci začít jezdit. Mám představu o poměrně klidném cestování v jednom (víkendové vyjížďky) a párkrát ročně ve dvou s bagáží na poznávací dovolenou po Evropě. Přemýšlel jsem nejdřív o 500: suzuki Gs 500 a kawasaki er5, ale známí mě od nich odrazovali, že mi bude malá a slabá výkonově. Měřím 188 a vážím 100kg.
Pak jsem si vyhlídl honda transalp, ale teď mě další člověk říkal, že motorka sice dobrá ale na cestování ve dvou je to málo. Autoškolu dělám na fazerovi. Fazer se zdá, že má hodně síly, ale nevím jak na tom bude s delšími cestami ohledně pohodlí a větru. Taky nevím přesně, jestli je lepší do začátku 2V nebo 4V.
TDM se mi spíš jen líbí, prý je problematické přední kolo 18" s výběrem pneumatiky ????
Další stroje jako CBF 600, bandit, hornet, suzuki V-strom.........????
Celkově bych rád slyšel vaše názory, která motorka by mi nejlépe vyhovovala k mým cestám.
Cenovou představu mám kolem 60-70 tis., ale za něco vyjímečného bych si připlatil.
Děkuji předem
Uzavřeno 27.09.2010 v 22:12 uživatelem Gappa
1 reakcí na tento příspěvek Na jaké motorce začít??? Transalp vs. fazer vs.TDM
Jinak k tomu Versysu - špatný to asi nebude, ale teď jsem dva očumoval na Jawáči a můžu říct, že ošklivější motorku jsem fakt neviděl. Přední světlo s kapotáží je vrcholem nevkusu a pak mě ještě dost zajímá, pod vlivem jaký látky byl člověk, kterej navrhl uchycení řídítek k horním brejlim. Hnus velebnosti.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na jaké motorce začít??? Transalp vs. fazer vs.TDM
Piwell>Známí měli pravdu a povim ti svůj názor. Pokud vybíráš pouze z toho, co jsi vypsal tak bych zvolil asi toho Transalpa. Je to taková šedá myška, v ničem nevyniká, ale jako celek je dobrej a dobře sladěnej, je to tichý, nenápadný a věrný společník. Na nic si nehraje, je to taková "stará dobrá motorka" v době hustě-krutejch-very-special biků. Ideální pro lidi, co netouží být středem pozornosti, ale touží po motorce, kterou budou mít dlouho a bude sloužit ona jim, ne oni jí. Navíc za 60 - 70 si prostě vybereš. Nesnaž se koupit za 70 V-Stroma protože takovej se ti stane kasičkou. V-Strom je prej ideální na cestování, určitě se mu nedá upřít pohodlí, ale s endurem to nemá fakt nic společnýho, ten Transalp je aspoň trošku enduro. Tohle ber jako radu od člověka, kterej je trochu enduristicky založenej. Fazer, Hornet, CBF atp. mě vůbec neoslovuje. Je to silnice s krapet normálnějším posazem, znám pár lidí, co z toho přešli na choppery/cruisery a jsou mnohem spokojenější. Navíc mu nějak přebejvaj dva válce. TDM měl kamarád a to je i v dnešní době takovej hybrid cestovní a sportovní motorky s rádoby endurem. Koncepce zajímavá, ale stroj jako takovej mi přijde, omlouvám se majitelům TDM, k ničemu. Neumí to nic dobře, je to těžký a zastaralý, není to ani sport, ani cesťák, enduro už vůbec ne. Ale určitě jsou lidi, kteří jsou s tim spokojený, ale to je tak vždycky se vším. Jak říkám, je to jen muj názor.
Jinak k tomu Versysu - špatný to asi nebude, ale teď jsem dva očumoval na Jawáči a můžu říct, že ošklivější motorku jsem fakt neviděl. Přední světlo s kapotáží je vrcholem nevkusu a pak mě ještě dost zajímá, pod vlivem jaký látky byl člověk, kterej navrhl uchycení řídítek k horním brejlim. Hnus velebnosti.
asi máš pravdu s tím TDM, ale Gappa25 píše že začíná po autoškole. Kámoš co má TDM volil jako začátečník taky mezi V-stormem, TDM, Transalpem atd. ale spousta skušenejch mu doporučila yamahu protože je lehčí obratnější výkon tak akorád (asi 80 koní) nenáročná na udržbu...