globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Olej
22.8.2010 v 12:50
Zdar chlapi,
potřeboval bych poradit, kolik má GS 500 oleje mezi ryskou L a F na měřáku (na to rozmezí jsem najel 150 km). A pak bych byl vděčnej za jakejkoli nápad, vaše zkušenosti, tady je problém: nedávno jsem koupil GS r.v. 1992. Má nalítáno 57 000 km a samozřejmě mi to žere olej a fakt hodně. Zajímavý je to, že to nehulí z výfuku modře. Je to čistý. Jen při studeném motoru to hulí bíle, ale po chvilce to přejde. Chci se zeptat co s tím? Byl bych schopnej si sám doma vyměnit kroužky? Jsou potřeba jen kroužky nebo ještě něco? Vyndám vůbec motor z rámu? Na kolik by to případně vyšlo v servisu (odhad)? Je možný, že je chyba jinde než v kroužkách? Co to má vůbec za rozvody? Nepustil se někdo z vás do něčeho podobnýho?
Díky

Naposledy editováno 22.08.2010 12:56:11

Olej

22.8.2010 v 12:57 | Nahoru | #1
Pokud už jsi něco podobnýho dělal, tak to zvládneš.Pokud né, tak bych to radši svěřil servisu
Takhle zfleku nelze říct, co všechno bude potřeba vyměnit.Můžou to být jen kroužky, ale rovnou bych vyměnil i ventilový gufera.Zkontrolovat vůle a porovnat se servisním manuálem - jak je na tom píst, rozvody, vačka...
...když už je to jednou otevřený tak udělat vše, co je třeba - lepší než udělat jen kroužky a pak zjistit, že je potřeba i výbrus...
Kdyby se jednalo jen o ty kruhy a ventilový gufera tak by se to v servise dalo zvládnout kolem 3-5 tis Kč s prací

1 reakcí na tento příspěvek Olej

22.8.2010 v 14:27 | Nahoru | #2
Tak nalítáno bude mít mnohem mnohem víc ale to neva. Jakým stylem s ní jezdíš, jak moc točíš? Pokud ji stabilně taháš nad 9 tisíc tak se rozežere a pak dělá takovéto psí kusy, to je pro ni trápení. Víš snad kolik jsi doléval ne? Jinak měř to studené na rovině na centralu, měrka se nešroubuje. To rozmezí je něco kolem půl litru, to mi má '97(?) sežrala za 6 a půl tisíc od výměny k výměně, z čehož asi tak měsíc ještě teklo náhonem. Jestli to máš za 150 pryč tak žere víc než hodně.

Neprotéká někudy? Typicky se ztrácí náhonem na otáčkoměř, je to tam trochu nešikovné, těsnění u víka, šrouby kolem karteru, řadičkou... všechno to tam také prohlídni, za ty roky to nemusí už dobře těsnit a nevíš, co s tím kdo dělal před tebou. Co s motorem už poradil BagoBorec.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej

22.8.2010 v 14:45 | Nahoru | #3
dj_hroch> :D to bude asi fakt, ale tak píšu co vim ... většinou jezdim kolem 5000 ot .... no bylo by to litr na 300 a to už je problém a něco s tím budu muset udělat ...
Prohlídnu to, ale žádnou skvrnu jsem pod tím nikdy nenašel, tak si nemyslim, že to bude tím, ale ona by to stejně nebyla zas taková díra, tak jsem si možná prostě jen nevšimnul ....
Dík vám oboum...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej

22.8.2010 v 14:55 | Nahoru | #4
Tscar3> To jezdíš v pohodě, by neměla žrát vůbec Snaž se ji udržovat na horní rysce kor teď v létě, je to vzducháč. Ono nemusí být nutně skvrna ani díra, stačí malá škvíra u těsnění kterou nemáš šanci vidět a chčije. Kaluž žádnou nemáš když stojíš, ale olej pak lítá ven cestou. Očisti vše hadříkem a podívej se po cestě, kdyby někde protékal budeš mít kartery nebo chladič nebo něco od oleje, všiml by sis. Jinak budeš muset hledat v motoru. Každopádně nezávidím

(reakce na) Olej

22.8.2010 v 15:31 | Nahoru | #5
dj_hroch> joo, to mi povidej ..... no promyslim to a dám vědět, až něco spáchám ... přece jen nejsem sám s tímhle problémem a nějak tu nikdo ještě nenapsal, jak to vyřešil .....

Olej

30.8.2010 v 19:44 | Nahoru | #6
Chlapy ještě jednu věc jsem zapomněl, možná by to mohlo mít souvislost ... Kupoval jsem to těsně po tom, co to bejvalej majtel nechal opravovat (mohl mít sice jen kámoše v opravně, co mu to napsal, ale vzhledem k ceně tomu nevěřil, mohl si říct trochu víc i za neopravenou). Opravoval klikovou hřídel, ojnici, seřizoval ventily a podtlaky, vyměnil olej a filtr a má tu i kompletní seřízení ........ Mohl to nějak zkazit, co by ten problém vysvětlovalo?? Možná nějaký ty vůle, co psal BagoBorec, popravdě tomu zas tak nerozumim a nevim, co přesně myslel .... jinak tu opravu proved loni v září a koupil jsem to letos v srpnu chvíli po přidání na net, ale vim prd jak to s tím strojem bylo pak .....
Díky

Olej

30.8.2010 v 21:50 | Nahoru | #7
Ach Bože, zase nějaka mrdka (nic proti), prej opravoval kliku, ojnici...to by mě zajímalo co na ni opravoval ....beztak byla zadřená, nechápu, jak může někdo zadřít motor na 4T...no nic, hele, nejspíš budou KO ventilové gufera, vyměnit je zase není takový problém, jde to i bez demontáže hlavy - tzv. indiánský způsob, narveš provaz pře otvor na svíčku do spalovacího prostoru, ventily o něj opřeš a můžeš demontovat pružiny, gufera...ale popravdě řečeno, je lepší hlavu demontovat koupit nové těsnění, když se to dělá, tak pořádně...resp. koupil bych rovnou kompletní sadu těsnění - pod válce, hlavu, olejovou vanu, ventilová gufera, spojkový dekl atd...jinak jak si načal ty kroužky - nemá smysl měnit pouze kroužky, to není jawa, která vydrží všechno, když měniš kroužky, udělej rovnou výbrusy a dej nové písty - na 2válci by to v materiálu vyšlo asi na 10 hadrů - 1500 jedna sada kroužků, 3 hadry za jeden píst a asi 5kilo jeden výbrus - no zhruba tak...a co z toho vyplývá: že pokud si to nikdy nedělal, svěř to servisu, resp. úplně nejlevněji tě vyjde sehnat jiný motor v lepším stavu ....anebo se na to VYS.AT a prostě kontrolovat a pořád dolévat olej...až se napalí karbon z oleje na dosedací plochy ventilových sedel a ventilů, a ventily se podpálí, bude pravý čas na výměnu motoru

Naposledy editováno 30.08.2010 21:50:36
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E Phabbyg 1 Včera v 11:00 combust
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 25 13.5.2024 v 21:08 Deadman
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E svava 25 9.4.2024 v 19:46 svava


TOPlist