globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 350 2 karburátory
 
26.5.2007 v 09:23
Ahoj, na tkmoto.cz jsem viděl přírubu na 2 karburátory a chci se zeptat jestli s tim nemáte někdo zkušenosti. Výkon se asi zlepší ale o kolik se zvedne spotřeba .... ?

Jawa 350 2 karburátory

31.1.2011 v 14:58 | Nahoru | #31
Jestli cituješ toto:

"Někdo tam psal:
Osazení motoru dvěma karburátory má výhodu určitě v tom, že se budou válce plnit rovnoměrněji, otázkou ale je, zda to k něčemu bude... Pokud se zahladí a mírně vyleští příruba karburátoru dojde také k rovnoměrnějšímu plnění a bude to mít ten samý efekt co ty dva karburátory... :lol: Tak to je k smíchu, ...atd " K smíchu, chápeš?
dále:
Základ je snížit hlavy, vyleštit kanály a zašpuntovat kliku
jeden druhý třetí

Tak jsi špatně chápal...

Na motoru, který je koncepčně a principiálně špatně plněný, nemá cenu dělat tyhle úpravy... Týká se hlavně 634.. 638 s hliníkovými válci a čtyřmi přepouštěcími kanály je přece jen o generaci lepší a motor má potenciál ke zlepšování, jak jsem psal. Bohužel, není snadné ho upravovat, protože ve fabrice nechali málo materiálu tam, kde by člověk potřeboval ubrat. Díky jednomu karburátoru a geniálnímu vytočení válců v ose do stran je přestavba na 2 karb vždy kompromis. Nikdy to není, jak by mělo být. Jak by mělo být - yamaha rd. Co se osvědčilo v závodě, je dobré. Byly prototypový motory Jawa 350 s širší klikou a myslím s uspořádáním válců v řadě bez vyosení (měly kolena dovnitř rámu, jako yamaha)- měly velkou (ještě větší) spotřebu a širší klika byla zdrojem neřešitelných vibrací - já to neviděl, ale tak jsem to četl.
Jestli má někdo fotku, ať dá.
Mimochodem - leštění BRÁNÍ dobrému proudění vážně.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 2 karburátory

31.1.2011 v 15:00 | Nahoru | #32
Ano, tak to mělo být správně :)

Naposledy editováno 31.01.2011 15:03:07

(reakce na) Jawa 350 2 karburátory

1.2.2011 v 19:32 | Nahoru | #33
laďa prášil> Nepotřebuju se tady s tebou hádat o přínosu dvou karburátorů. Napsal jsi, že se dvěma karburátory to pojede 170. Nepojede, a mě to celkem vadí, pár let zpátky bych totiž letěl do tkmoto pro přírubu a pro druhej karbec, vysolil bych 2500 a byl bych akorát hluboce zklamán. Možná by to jelo víc ale rozhodně ne 170. Chápeš o co mi de. Leštění zhoršuje proudění směsi tím, že na zrcadlově vyleštěný povrch ulpívají kapičky benzínu. Ale jakákoli větší nerovnost je v kanálech na škodu, Já mám zalícováno a cellou přírubu přejetou 400 rounem, který sem upnul do dremelky. V odkazu na letecký poště byly brzdou změřený jednotlivý úpravy na motoře 638. Tím, že dobře zalícuješ kanály s přírubou skutečně dosáhneš lepšího a rovnoměrnějšího plnění obou válců. To je pravda a nevim co je na tom k smíchu. To že má jawa kolena do boku mě taky sere, ale spíš proto, že to blbě vypadá a taky s tím chytám o zem. Shrnutí: Přidání druhého karburátoru nezvýší maximální rychlost seriovky z nákých 130 km/h na 170 km/h. A ten kdo tomu věří je vážně najivní. Stačí se podívat na výsledky z brzdy. Podle těch bych si vybral až pojedu v létě na Grossglockner jeden karburátor a to s clonkou a 100 tryskou. Pokud bych chtěl ladit výkon začal bych u dvoukomorových výfuků.

Jawa 350 2 karburátory

1.2.2011 v 23:28 | Nahoru | #34
Hele, já se s Tebou nehádám a sory, už jsem toho asi viděl i najel víc jak ty.
Vážně - leštění je k hovnu, lícování-tvary-velikosti = důležité.
Myslím nechápeš, čemu se směju a co říkám vážně.
"Pokud bych chtěl ladit výkon začal bych u dvoukomorových výfuků." Začni. Nebo ne. Je mi to jedno. Podívej se na výsledky z brzdy, o kolik to budeš mít s dvoukomorákama a clonkou.
Pokud jde o "rovnoměrnější" plnění válců, jak píšeš, snaž se, aby bylo rovnoměrné. To je nejlepší. Lepší jak rovnoměrnější. Já zvolil dva karbce. pŘIJDE MI TO DOCELA ROVNOMĚRNÉ. tY KYPIČKY BENZÍNU, CO ULPÍVAJÍ NA POVRCHU, to teda musí být pro jawský motor velká tragedie nebo přínos... taky to slícování příruby, když do kanálu obvykle zasahuje ještě nějakej šteft. Možná měls už rozdělanej motor, tak se pak mrkni, jak ti sedí vložka na kanálech a jak píst lícuje s přepouštěcíma kanálama.. Jawa jede. Jede, že jede. To je původní princip jawy.
No 2500 bych v TK moto investoval.. ale to bys byl z levnýho kraje, jestli počítáš celou nějakou smysluplnou dílenskou představu. Radit ti nechci, jeden karbec na ježdění stačí ( i když - znáš defacto jakýkoli poválečný dvoutakt dvouválec s jednám karburátorem? - ale stačí prostě...) , ale být tebou když chceš tunit, sehnal bych si vhodný značkový karburátor - tedy nejspíš bing, Mikuni, nebo Keihin... I na závodních motorkách typu vzduchem chlazený jednoválec dvoutakt (řekněme ze sedmdesátých let), který je nejlepší pro porovnání, montáž moderního karburátoru je přínos, hlavně v přechodu do vyšších otáček. Zajeď si někde na závody klasiků a poptej se.. Nedělám se chytrým, 638 jsem koupil v době, kolik je tobě a dnes je mi 45. Kolenem jsem nikdy nechytl, tak asi jezdíš líp, ale motorka mi jede víc.

Naposledy editováno 01.02.2011 23:52:16

Jawa 350 2 karburátory

1.2.2011 v 23:41 | Nahoru | #35
Např tuto
trasu

Jsem projel za 1hod 5 min s tankováním na pumpě. To je průměr přes 100. Snad jsem ani nedal plný plyn, protože nemám rád, když motor zbytečně zatěžuju. Mám srovnání s běžnou 638 - jiná liga.

Naposledy editováno 01.02.2011 23:47:01

Jawa 350 2 karburátory

1.2.2011 v 23:51 | Nahoru | #36
Dvoukomoráky - podle mě ani nevypadají lépe (možná na 640) a spíš vyhozený peníze. Když budeš kutil, možná se ti podaří vytvořit i optimální komoru - dvojkomoru uvnitř klasickýho tlumiče Proč by ne? To myslím jako vážně. Problém je v tom to vyhodnotit, jaký to má přínos. Mně to jede docela dobře - ale možná se vrátím k jednomu karb, možná spíš seženu druhý motor a budu je případně měnit celé.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 2 karburátory

2.2.2011 v 00:05 | Nahoru | #37
Další diskuzi celkem považuju z více důvodů v podstatě za ztrátu času....

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 2 karburátory

2.2.2011 v 10:30 | Nahoru | #38
před cca 15 lety jsme taky dávali 2 karburátory a výsledek 00prd.ono když se nad tím zamyslíš,tak je to k ničemu,protože nasává vždy jen jeden válec a střídájí se,takže to v klidu nakrmí i jeden...

(reakce na) Jawa 350 2 karburátory

2.2.2011 v 11:56 | Nahoru | #39
laďa prášil> Dvoukomoráky lépe nevypadají, to máš pravdu. Já s nima nezačnu, protože to pro mě nemá význam. TAdy de o to, že jsi řekl z dvouma karburátorama je maximálka 170. No a to nejni. Nikdo nepopírá že dva karbecy maj nákej přínos, ale ne zdaleka ne tak velkej aby to s tím jelo 170. Svou jawu sem koupil v 17cti, lépe řečeno sem koupil vrak po nákých rádoby mechanicích, takže sem se potýkal s 80tkou Ht, Vt 40 byla převrtaná asi na 80, sání z drátěnky a podobně. Když sem to koupil tak sem o motorkách moc nevěděl, ale spravil sem ji, možná to nejni tip ťop, ale s tim co sem se naučil sem dva roky pak spravoval motorky. A kdyby mě tedka bylo znova 17 měl bych svou jawu, která jela tehdá 120 a to s kopce. Přečetl bych si to co tady tvrdíš, (dva karby=170) šel bych do toho. A jak sem říkal byl bych zklamán. No a další diskuze je bezpředmětná, protože ty si budeš dál mlet svou. Všelicos vokecávat ,že leštění je špatný a podobně, ale to že vlastně nevíš kolik ti to jede a jakej máš ve zkutečnosti výkon, to nepřiznáš. Nikdo ti neřekl, že ti to nejede. Já chtěl jen uchránit 17ctiletý kluky před investicí, která rozhodně nebude mít očekávanej přínos.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 2 karburátory

2.2.2011 v 15:32 | Nahoru | #40
Napsal bych: Asi jsi kus kokota podle mě, ale nejsem ta povaha co na srdci to na jazyku.
Proto ti to vysvětlím ještě jednou: Jestli chceš výrazně zvýšit výkon jawy, je to možné. Je potřeba výrazných změn ale. Změny koncepční, ne vylepšení typu slícování příruby. Lešti si tu svou přírubu třeba do nekonečna. Vliv tohoto je tak možná max. 2%, chápeš? Z 23koní budeš mí 23,5. Když předěláš motor ve stylu TK moto na 30 nebo 35 koní, je to někde jinde, já jejich motor neviděl, neslyšel, ale asi to není marný. Ve skutečnosti myslím jsou ty změny pozitivnější, než jak vypadají na grafu z brzdy. Na brzdu kvůli tobě rozhodně nepůjdu. Dej si tam 634 jikov a buď spokojenej s clonkou Dokonce jsou karburátory bez jehly, rejstříkové, to by sis pohrál s tryskama...Když o krok zpět, proč ne o pět?
Další diskuzi celkem považuju z více důvodů v podstatě za ztrátu času.... Odpovídám ze slušnosti.
Kluci, co chcou dva karbce, si je tam dají bez ohledu na mě nebo tebe. Já investoval jedině do karburátoru a jinak jsem nekoupil nic. Karbec za 300.
Howgh.

(reakce na) Jawa 350 2 karburátory

2.2.2011 v 15:36 | Nahoru | #41

Dolph-cz píše: před cca 15 lety jsme taky dávali 2 karburátory a výsledek 00prd.ono když se nad tím zamyslíš,tak je to k ničemu,protože nasává vždy jen jeden válec a střídájí se,takže to v klidu nakrmí i jeden...


To je hezký teoretický důvod, proč stačí jeden karburátor. V praxi to často nefunguje tak dobře, viz. jeden výfuk víc kouřící a pod. Válec nasaje a palivo je vzátětí strháváno částečně zpět. Dva karbce : každým proudí kontinuálně vpřed. Koncepčně je to lepší. Na běžný ježdění stačí jeden. Jede to též, může to tak jezdit stále a stále... 2 karbce jsou na hraní.

Jawa 350 2 karburátory

2.2.2011 v 15:59 | Nahoru | #42
Chtělo by to důkaz a pak tu vést vášnivé debaty.Co třeba porovnání s jinou moto?
Já třeba na mojí GSX 550(64 HP) víc než 180 tacho nejsem schopnej udělat.
Můžeme se tedy někdy někde v létě sejít a udělat srovnání.
Jinak můj tata zamlada měl nějakou spešl vyladěnou 350 a z té dostal 160.
Když jsem ještě dráždil pincky,tak jsem jezdil s dalšíma 3 ma kámošema.
3em znás to jelo podobně.4 tej kámoš co měl mustanga ale vyčníval.
To co my do kopce na 2jku on jel na 3jku nebo na 2jku ve dvou.
Neměl žádné úpravy....dokonce měl motor a celej stroj v daleko horším stavu než já.
Ani když jsem měl motor po komplet GO,jsem ho nemohl předjet...
Dodnes nevíme jako to bylo možný
Někdy se to hold tak sejde,že to jede jako kráva...
A co se týče výpočtů otáčky VS rychlost...nehraje v tom roli jakou mám rozetu a sekundární kolečko?Pokud má Láďa převod do rychlosti,tak by se z kopce dala jawka poslat dost rychle né?

Jawa 350 2 karburátory

2.2.2011 v 16:17 | Nahoru | #43
Kamarád měl 05ku, přes všechnu snahu když vezl spolužačku, jsem mu na mustangu nestačil - a pak jsem to projel a tachometrově 2.- 56 3. 82. dodnes si pamtuju výraz řidiče Avie, kdž jsem ho předjížděl. Ani to nebylo "v leže". 05 byla po starém pánovi, nikdo na ni ani nechytl.

Jawa 350 2 karburátory

2.2.2011 v 16:22 | Nahoru | #44
max rychlost dle tacho něco přes 170 s větříkem v zádech, ale na cca deset km úseku neklesla pod 160. Píšu to snad dost jasně. V létě dám nějakej onbord a srovnání. Pokud jste pravidelní čtenáři, psal jsem, že motor už má něco za sebou, ptž od doby, co jsem vyřešil (snad) problém se středovými ložisky, už jsem na něho nechytl - 6 nebo spíš 8 let.
Co jsem napsal, za tím stojím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 2 karburátory

2.2.2011 v 17:19 | Nahoru | #45
laďa prášil> Za příspěvek se omlouvám jeho obsah byl napsán v krátkém nervovém slehání s použitím českého jazyka nevhodého pro jakoukoliv veřejnou interpretaci. Jeho obsah byl však trefný a pravdivý.

Naposledy editováno 03.02.2011 23:16:31

(reakce na) Jawa 350 2 karburátory

2.2.2011 v 21:47 | Nahoru | #46
Ároš> Debata nemá smysl, protože ty zjevně nevíš o čem mluvíš... Nikdy si na žádné Jawě se dvěma karburátorama nejel a popíráš, že to může fungovat daleko lépé. Já jsem na ní jel a můžu za sebe říct ANO jede lépe. Rozsah otáček se nedá srovnat s mojí jednokarburátorovou a vyšší otáčky motoru znamenají vyšší rychlost. Svoji Jawu se mi na trojku nikdy nepodařilo vytočit tak jako dvoukarburátorovou na čtverku. Neříkám, že ostatní úpravy nemají význam, ale předělání na dva karburátory je podle mě velice efektivní. Spotřeba je druhá věc, ale je fakt, že dvoukarburátorovou není třeba držet tak pod krkem jako normální takže spotřeba se určitě nezdvojnásobí.

Jawa 350 2 karburátory

2.2.2011 v 22:21 | Nahoru | #47
jenže dosažení vyšších otáček není jen o plnění ale taky o časování, se kterým moc nehneš a na to aby to jelo skutečně 150 by při váze jawy bylo potřeba cca 45-50k, s výrazně jiným převodovým poměrem na úkor zrychlení...

může to jet lépe, to nikdo nepopírá, ale všechno má svý meze...

a 170? toho mají plný kecky půllitry dvojnásobného výkonu jawy, obdobné váhy, s převodvkou rozloženou na 6kv...

140 bych ještě sežral, ale tohle ne....

Jawa 350 2 karburátory

2.2.2011 v 23:54 | Nahoru | #48
Mel jsem tu cest sedlat jednoho z tech pullitru a nemuzu nez potvrdit co rika pech.
Ale neberte Láďovi jeho 170, klidne verim tomu ze to na tachometru mel.. A protoze znam lidi co na triapulach jezdej, tak tu rychlost mel asi jen na tachometru.. jak rika, vse ma sve meze.
Zdar a preju kratkou zimu

Naposledy editováno 03.02.2011 00:01:35

Jawa 350 2 karburátory

3.2.2011 v 00:00 | Nahoru | #49
Přesně jak říká pech, omlouvám se za hrubost ale co je moc to je moc. Neřekl sem že dva karburátory nemaj přínos, ale že to nejsou schopny vyhnat na 170. Přinesou asi tak dva koně tak jako to už pár borců odladilo na brzdě. A to že ti to s jednim karburátorem jelo tak vyrazně huř by mohlo bejt pravě tím slícováním příruby, kterou si můžu leštit jak chci, i když sem ji nikdy neleštil. Sice sem nejel na žádný dvoukarburátorový jawě, ale stojím nohama na zemi a nepopírám zákony fyziky. Jednoduše 170 prostě ne. A když mi někdo řekne že su kokot a zopakuje mi to co se mu celou dobu snažim vysvětlit to mě trochu vytočí, i když sem jinak klidnej člověk. FAnyn, v jednom příspěvku je odkaz na leteckou poštu, tam sou grafy odměřené na brzdě s jednotlivými úpravami motoru. tam vidíš jasně jakej přínos maj dva karburátory.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 2 karburátory

3.2.2011 v 07:27 | Nahoru | #50
To Pech: vliv váhy na rychlost? To spíš čelní plocha, aerodnamika. 45 koní měla 4T 350 jawa FŠ, která jela 210-230 podle převodů.Řekněme že jedeš po rovně, vliv má clkový převod, ne počet rychlostníh stupňů. Dál: určitě každý zná, že jedeš na fichtlu do stoupání, vytočíš 2, dáš 3, jde to dolů. Pokud zvýšíš výkon tak (např u fichtla 500-1000 ot, řekněme 0,5 koně, tak vytočíš dva, chytne se tři a ta jízda je někde jinde. Tohle vyčteš z toho grafu?
Tvrdil jsem VŽDY 170 tacho a za optimálních podmínek a někdy jsem psal, že kdyby to v rálu bylo 150, jsem spokojenej. Pro srovnání, se stejným tachometram na jeden karbec jsem z největšího klesání v okolí jel max 156. Aroš: nepotřebuju od tebe opakovaně něco vysvětlovat, omlouvat se nemusíš, do očí bys mi to neřekl. Su mírná povaha, ale samozrejmě bys dostal pěstí pod oko, sotva bys to dořekl.
V reálu je Fanyn jedinej z vás, co tu kecáte, kterej na dvoukarburátorová jawě jel a on jel navíc na té mojí, bo je to můj synek.

Jawa 350 2 karburátory

3.2.2011 v 08:44 | Nahoru | #51
170 je jednoduše nesmysl.

počet stupňů a jemnjěší rozložení převodů má vliv na dosaženou rychlost právě proto, ža se nezasekneš příliš dlouhým převodem.

váha má na rychlost velký vliv.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 2 karburátory

3.2.2011 v 11:18 | Nahoru | #52
laďa prášil> TAk to si piš že řekl, hned tak se náký pěsti neleknu. Měl sem čest i s jinejma ranařema i když sem dostal. Řekl sem ti to co ti patří. Kdyžtak se se synkem skuste svézt na motorce, která opravdu jede 170 pak tady možná přestaneš valit klíny do hlavy.

(reakce na) Jawa 350 2 karburátory

3.2.2011 v 13:45 | Nahoru | #53
To Froggyc : Ano,jen pár prototypů.Do normální výroby a provozu se nikdy nedostaly.Viz odkaz: http://jenikovo.mis...sti/tipy_jawa_11.htm

Naposledy editováno 03.02.2011 13:46:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 2 karburátory

3.2.2011 v 15:21 | Nahoru | #54
Ároš> Jedinej, kdo tvrdí, že ta Jawa jede 170 je její tachometr , ale rozdíl oproti mojí je fakt dost velkej.. a za těma vyššíma otáčkama si stojím... rozsah otáček je úplně jinde než na té mojí.
A věta "hned tak se náký pěsti neleknu" mě docela umrtvila

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 2 karburátory

3.2.2011 v 16:18 | Nahoru | #55
Fanyn.> Rozdíl jsou dva koně tak jak to už více lidí zkoušelo a podložilo svou upravu měřením a ne kecáním. Za to, že se ti porouchal tachometr já nemůžu, mě proměřoval taky a dost ale když sem jel 130 a kámoš mě dojíždl ve 120 tak sem s tím neco dělal. Pokud se podívám na diskuzi s tvým otcem, kterej na začátku tvrdí, že po týdle úpravě to jede 170. Moje odpověď byla tak, že na to aby to jelo 170 by musel udělat hódně úprav a zvednout výkon o hodně. A na to aby jsi zvedl výkon hodně nestačí přidat druhý karburátor. Ke konci vidíš, že mě tvůj otec nazývá kokotem a říká že pokud chci zvednout výkon o hodně musím udělat velké množsttví úprav. Já se ptám, co sem teda říkal na začátku. Pokud by ste sem napsali, že upravou na dva karburátory se zvedne maximalka asi o 10 km/h a motorka má lepší akceleraci, tak by to byla pravda. Jenže místo toho si dále tval na svých 170. A mě to sralo, protože bych před pár rokama za to vyházel prachy a moc bych se toho nedočkal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 2 karburátory

3.2.2011 v 17:39 | Nahoru | #56
Ároš> Pouze jsem řekl svůj názor a za tím si stojím , taky jsem tomu nechtěl věřit než jsem si udělal řidičák a měl srovnání. Asi dokud to neuvidíš na vlastní oči tak neuvěříš.. do té doby se asi není o čem bavit...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 2 karburátory

3.2.2011 v 21:57 | Nahoru | #57
Fanyn.> Takže mi dál budete tvrdit, že to jede 170 ? A nebo uznáš, že těch 170 se ti zdálo v tvých nejlepších snech. Kdyby to nebylo tolikrát změřený tak bych do toho možná šel a vyzkoušel to. Dva karburátory bych na to vlastně měl. Boužel sem viděl přínos výkonu zdokumentovaný na brzdě. Dojmy mě moc neberou a už na to nemám dostatek času. A opravdu se není o čem bavit, možná to poznáš až jednou pojedeš 170.

(reakce na) Jawa 350 2 karburátory

3.2.2011 v 22:01 | Nahoru | #58
Ároš> opravdu stačí 2 karburátory..... a místo běžných plášťů galusky

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 2 karburátory

3.2.2011 v 22:07 | Nahoru | #59
"Napsal bych: Asi jsi kus kokota podle mě, ale nejsem ta povaha co na srdci to na jazyku...." To tě jím ještě nenazývám. Ale staré bavorské přísloví: potrefená husa vždycky zakdáká

(reakce na) Jawa 350 2 karburátory

3.2.2011 v 22:28 | Nahoru | #60
laďa prášil> kdákaj slepice. Mohl bys mi povědět jak máš udělaný sání, starej airbox a do něj další díru nebo ještě náká předělávka ? Spojení lanek by neměla bejt taková hrůza a uchycení karburátorů origo nebo náká jiná příruba? Kdybych to chtěl vyzkoušet taky, když je to takovej zázrak a abych o tom mohl mluvit.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist