globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Škodí nějak laďák motoru?
7.7.2010 v 20:50
Ahoj lidi. Chci se zeptat jestli může nějak škodit laďený výfuk motoru. Třeba to že to střílí do výfuku. Ono to střílí asi i v origu, ale tam jsou přepážky, tak se to tlumí. Nemůže to třeba škodit ventilům? Jen se tak ptám zajímá mě to. Osobně si myslím že to asi nevadí.
Předchozí
1 2 3
Následující

2 reakcí na tento příspěvek Škodí nějak laďák motoru?

7.7.2010 v 20:59 | Nahoru | #1
Dost to vadí.Motor má pak takovej jinej zvuk.Vlastní zkušenost

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Škodí nějak laďák motoru?

7.7.2010 v 21:06 | Nahoru | #2

horník9>Dost to vadí.Motor má pak takovej jinej zvuk.Vlastní zkušenost



Nekecej Mě spíš vaděj ty plameny z výfuku

1 reakcí na tento příspěvek Škodí nějak laďák motoru?

7.7.2010 v 21:08 | Nahoru | #3
Zdárek, hale už se to tu několikrát řešilo během několika posledních let a nikdy jsem z tý diskuse nebyl moudrej. Jedni tvrdí že se motoru nic nestane a drizí že je motor stavěnej na zpětný rázy a tlaky spalin a že to odnesou ventily. Prostě všichni jsou na netu konstruktéři a mistři světa v argumentech, ale nějákej fundovanej odborník co by to mohl vědět nebo něják zkoumat sem nikdy nic stejně nenapíše. Takže podle mě tato diskuse dopadne opět stejně nerozhodně. Drsňáci budou říkat že se nic nestane a srabíci že se zákonitě motor vysere
Můj osobní silně subjektivní názor je, že se motoru nic nestane. Teda aspoň na FZS 600 se mu co vím, nic nestalo po 100 000 km s "laďákem". Ale motory jsou různý tak výsledky asi taky můžou bejt různý.

2 reakcí na tento příspěvek Škodí nějak laďák motoru?

7.7.2010 v 21:11 | Nahoru | #4
Osobně si myslím,že to motoru neublíží.Ale aby to mělo nějaký smysl,tak laďák samotný nestačí.

Škodí nějak laďák motoru?

7.7.2010 v 21:15 | Nahoru | #5
Moje RSV má najeto přes 70tis Km, většinou s laďákem a nijak to nebylo šetřeno a ještě se to nijak neprojevilo, tak si myslím, že to asi vliv nemá

(reakce na) Škodí nějak laďák motoru?

7.7.2010 v 21:16 | Nahoru | #6

simisim>Zdárek, hale už se to tu několikrát řešilo během několika posledních let a nikdy jsem z tý diskuse nebyl moudrej. Jedni tvrdí že se motoru nic nestane a drizí že je motor stavěnej na zpětný rázy a tlaky spalin a že to odnesou ventily. Prostě všichni jsou na netu konstruktéři a mistři světa v argumentech, ale nějákej fundovanej odborník co by to mohl vědět nebo něják zkoumat sem nikdy nic stejně nenapíše. Takže podle mě tato diskuse dopadne opět stejně nerozhodně. Drsňáci budou říkat že se nic nestane a srabíci že se zákonitě motor vysere
Můj osobní silně subjektivní názor je, že se motoru nic nestane. Teda aspoň na FZS 600 se mu co vím, nic nestalo po 100 000 km s "laďákem". Ale motory jsou různý tak výsledky asi taky můžou bejt různý.



Aha Ale jinak dík

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Škodí nějak laďák motoru?

7.7.2010 v 21:17 | Nahoru | #7
horník9> Samotný laďák stačí. Neni smysl jako smysl. Já bych viděl tak 3 kategorie. První maj "laděnou" (děravou) koncovku kvůli lepší bezpečnosti aby nás bylo více slyšet (sem se řadím i já), druhá kategorie jsou honiči ega, krákejch sukní a vlastního madla , kterým to prodlužuje bužírku v kalhotech minimálně o 10 čísel a ta třetí kategori, jsou ti co prahnou po výkonu a tam fakt samotná koncovka, která přidá v nejlepším případě 3 koně fakt nestačí no.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Škodí nějak laďák motoru?

7.7.2010 v 21:19 | Nahoru | #8

horník9>Osobně si myslím,že to motoru neublíží.Ale aby to mělo nějaký smysl,tak laďák samotný nestačí.


Samotný laďák = hezčí zvuk a často i lepší vzhled motky

U karburátoru je nutné seštelovat i když se mění jen koncovka, u stříkačky v 99% až při výměně svodů + koncovky. Samozřejmě dát PWCMD a i filtr sportovní.

Motorce vadí homemade laďáky a další podobné výrobky, kdy jeden něco vyrobí a myslí, že když to jede, pojede to pořád...

EDIT: to simisim tak ti díky za zařazení do skupiny číslo 1 ta druhá je drsná

Naposledy editováno 07.07.2010 21:24:15

(reakce na) Škodí nějak laďák motoru?

7.7.2010 v 21:21 | Nahoru | #9
simisim> Dostals mě.Do jaké kategorie se řadím já ti ale neřeknu.

Škodí nějak laďák motoru?

7.7.2010 v 21:25 | Nahoru | #10
Já su skupina 1. Ale někdy i zavítám do skupiny 2. ale jen na zvednutí sukně

(reakce na) Škodí nějak laďák motoru?

7.7.2010 v 21:30 | Nahoru | #11
izers18> JO a samozřejmě vzhled je pro mě taky prioritou. Děkuji za doplnění.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Škodí nějak laďák motoru?

7.7.2010 v 21:52 | Nahoru | #12

izers18>Samotný laďák = hezčí zvuk a často i lepší vzhled motky

U karburátoru je nutné seštelovat i když se mění jen koncovka, u stříkačky v 99% až při výměně svodů + koncovky. Samozřejmě dát PWCMD a i filtr sportovní.

Motorce vadí homemade laďáky a další podobné výrobky, kdy jeden něco vyrobí a myslí, že když to jede, pojede to pořád...

EDIT: to simisim tak ti díky za zařazení do skupiny číslo 1 ta druhá je drsná



Já mám karbíky + Scorpiony laufy a nice sem nešteloval, neby
lo potřeba, navíc tomu daly pekelnej zvuk, koně a krouťák níž. Takže ne vždy je třeba štelovat karbce/směs, podtlaky, nedej bože trysky. To se musí dělat, když k těm, laďákum dáváš propustnej filtr, pak ano, ptz tím ochudíš směs.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Škodí nějak laďák motoru?

7.7.2010 v 21:58 | Nahoru | #13
Majk-fox> ok, tobě to tedy nehnulo, ale co znám lidi a měli moto s karbcem + koncovka, štelovali.

U mě dala koncovka příjemný tah ve vyšších otáčkách. Spodek do cca 4tis lehce ztratil, pač jsem musel odmontovat přívěru, která je v origo výfuku

(reakce na) Škodí nějak laďák motoru?

7.7.2010 v 22:43 | Nahoru | #14

izers18>Majk-fox> ok, tobě to tedy nehnulo, ale co znám lidi a měli moto s karbcem + koncovka, štelovali.

U mě dala koncovka příjemný tah ve vyšších otáčkách. Spodek do cca 4tis lehce ztratil, pač jsem musel odmontovat přívěru, která je v origo výfuku



Prý spodek ztratíš vždycky, motor je nějak navržen a potřebuje určitý odpor ve výfuku. Pokud tam ty přepážky nemáš, tak je problém to potom naladit, potřebuješ trysky jak kráva, bude to žrát a stejně série pojede líp, protože je spočítána kompromisně na celé spektrum. Na nejvyšších otáčkách tak můžeš něco přidat, protože tam naopak ten odpor začíná vadit. Holt to je něco za něco tak jako všechno. Na zmrzlinu to asi nějaký význam má, já ho z dvouválce naopak budu vyhazovat. Dělá to bordel, spodek netáhne vůbec, svíčky jsou černé tak, jak jsou černé když je bohatá volnoběžná směs a nic moc. Zvuk je sice fakt parádní, ale za ty ztráty mi moc nestojí.

2 reakcí na tento příspěvek Škodí nějak laďák motoru?

8.7.2010 v 08:29 | Nahoru | #15
Izers to napsal správně, však taky jehoo odpovědi vždy mají hlavu a patu

Zato dj_hroch píše trochu nesmysly. Zde chápu ale jeho rozladění, protože má dvouvál a tam taková otevřená koncovky působí problémy a aby fungovala, je potřeba stejně jezdit s tlumící vložkou, která bude koncovku utlumovat a tím přidí krouťáku. Nicméně u dvouválů je to už všeobecně známý jev a navíc to je motorka, která je velmi lačná po krouťáku. Proto, když otevřená koncovka ubere spodek a přidá vršek, tak zrovna tomuto typu motorky to nepomůže.

Jinak k tvému dotazu. Pokud je koncovka udělaná odborně, tak je uzpůsobená i proti zpětným rázům do motoru. V takovém případě střílení do výfuku nevadí. Ale zcela doporučuji odladit směs, protože je buď moc bohatá nebo chudá. Po odladění se ti zlepší výkonová křivka, respektive její chod bude lineárnější.

Pokud by se jednalo o home made koncovku, tak to by byl problém, pokud by nebyla uzpůsobena proti zpětným rázům do motoru. Pak to podpaluje ventily a to je špatné.

Pokud tě bude ještě něco zajímat, tak klidně napiš na mail salavec@creptus.cz, rád poradím a zodpovím dotazy.

(reakce na) Škodí nějak laďák motoru?

8.7.2010 v 10:14 | Nahoru | #16
[quote]saly.pce>Izers to napsal správně, však taky jehoo odpovědi vždy mají hlavu a patu

Zato dj_hroch píše trochu nesmysly. Zde chápu ale jeho rozladění, protože má dvouvál a tam taková otevřená koncovky působí problémy a aby fungovala, je potřeba stejně jezdit s tlumící vložkou, která bude koncovku utlumovat a tím přidí krouťáku. Nicméně u dvouválů je to už všeobecně známý jev a navíc to je motorka, která je velmi lačná po krouťáku. Proto, když otevřená koncovka ubere spodek a přidá vršek, tak zrovna tomuto typu motorky to nepomůže.

Jinak k tvému dotazu. Pokud je koncovka udělaná odborně, tak je uzpůsobená i proti zpětným rázům do motoru. V takovém případě střílení do výfuku nevadí. Ale zcela doporučuji odladit směs, protože je buď moc bohatá nebo chudá. Po odladění se ti zlepší výkonová křivka, respektive její chod bude lineárnější.

No takové nutkání mám, nechat to dát na brzdu, změřit tlaky apod. Jestli je to skutečně bez problémů, do výfuků mě to střílý, pokud v nízkých otáčkách zavřu klapku, ale to je pouze dohořívání nespálenýho paliva ve výfukách,a nic velkýho to je normálka.Mám odzkoušeno, že když jedu na normální natural 95, tak to střílí více, naleju Vervu 100 a střílí to o dost méně, takže směsí to nebude. Spíš mám možnost za 800,- zkusit odbrzdit. Ale na DK racingu je křifka na VTR přímo s mejma laufama a ta je celkem dobrá.

2 reakcí na tento příspěvek Škodí nějak laďák motoru?

8.7.2010 v 10:27 | Nahoru | #17
Směs bohatá či chudá = nespálené palivo = střílení do výfuku Za 800 Kč se nezkouší odbrzdit, ale rovnou se šteluje. Ono nověř taky všem grafům, které vidíš, protože kolikrát je tam i jiná řídící jednotka, jiný filtr atd., ale to už nikdo neřekne.

(reakce na) Škodí nějak laďák motoru?

8.7.2010 v 10:55 | Nahoru | #18
Protože neexistuje obecný průměrný motor a obecný průměrný laďák, neexistuje ani obecná odpověď. Proto se tu ty dvě kategorie odpovídajících neshodnou. Každý to hodnotí podle své konkrétní konfigurace, která ale není platná pro jiné motory a výfuky.
Správná odpověď na otázku "jestli může nějak škodit laďený výfuk motoru" zní "může". Ale to vůbec neznamená, že každý laďák každému motoru škodí. I to střílení do výfuku si každý představuje trochu jinak. Je rozdíl, jestli se ozývá práskání jak na bojišti, nebo jen takové hlasitější brblání při zaklapnutí plynu. A každé se na životnosti motoru projeví úplně jinak.

1 reakcí na tento příspěvek Škodí nějak laďák motoru?

8.7.2010 v 10:57 | Nahoru | #19
Motoru (a motorce obecně) může uškodit jen ten, kdo se v něm vrtá a ten, kdo s tim blbě jezdí. To laďák není. Pokud tomu nerozumíš (a jinak by ses neptal) tak do toho sám nezasahuj. Namontovat laďák neni jako vyměnit žárovku.

1 reakcí na tento příspěvek Škodí nějak laďák motoru?

8.7.2010 v 11:02 | Nahoru | #20
virago: jak sme tu nedavno resili to strileni pri chudy/bohaty... jeste sem se vrtal v me jednotce, pri prudkem pridani plynu na neutral to strelilo, tipoval jsem ze je to chudy, tak sem pridaval a pridaval a bylo to horsi a horsi, a normalne tam ta origo jednotka asi fakt emuluje akceleracni pumpu a kdyz to otevres rychle a je nastavena bohata mapa tak to tam naleje tolik ze to streli do laufu (pak uz to strilelo i do sani) takze kupuju WB lambdu, od ucha sem to netrefil:)

1 reakcí na tento příspěvek Škodí nějak laďák motoru?

8.7.2010 v 11:10 | Nahoru | #21
Myslím si, že záleží spíš na svodech a ne přímo na koncovce. Když se zachová délka svodů tak je podle mě jedno co se dá na konec a kolik je tam přepážel a jestli je otevřenej nebo není. Pak je to jen o tom jak moc hlučná koncovka má bejt a jestli uteče pár koní nebo opak. Když vezmu v potaz výfukovou přívěru tak ta je taky daná před koncovkou a ne v ní.

(reakce na) Škodí nějak laďák motoru?

8.7.2010 v 11:13 | Nahoru | #22

madmarty>Myslím si, že záleží spíš na svodech a ne přímo na koncovce. Když se zachová délka svodů tak je podle mě jedno co se dá na konec a kolik je tam přepážel a jestli je otevřenej nebo není. Pak je to jen o tom jak moc hlučná koncovka má bejt a jestli uteče pár koní nebo opak. Když vezmu v potaz výfukovou přívěru tak ta je taky daná před koncovkou a ne v ní.



no ciste teorticky treba jo.... ale ja mam vyzkousene jak mizerne jede tele s otevrenejma koncovkama proti origo... a kdyz neco "bidne" jede obvykle to dost chlasta a jeste to nedela vsemu uplne dobre...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Škodí nějak laďák motoru?

8.7.2010 v 11:43 | Nahoru | #23
assassin: Ta emulace je zajímavá myšlenka. Z čeho jednotka pozná rychlost otevření plynu? Z rychlosti změny odporu TPS?

(reakce na) Škodí nějak laďák motoru?

8.7.2010 v 11:52 | Nahoru | #24

horník9>Dost to vadí.Motor má pak takovej jinej zvuk.Vlastní zkušenost

ty vado někdy ty dotazy tady mě zabíjí!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Škodí nějak laďák motoru?

8.7.2010 v 12:28 | Nahoru | #25

saly.pce>Směs bohatá či chudá = nespálené palivo = střílení do výfuku Za 800 Kč se nezkouší odbrzdit, ale rovnou se šteluje. Ono nověř taky všem grafům, které vidíš, protože kolikrát je tam i jiná řídící jednotka, jiný filtr atd., ale to už nikdo neřekne.



To je graf z DK racingu, sou tam 3, sériové provedení, pouze s laděnými koncovkami, a pak s Dynojetem, KN, a laďákama. Tak snad bych tomu i věřil.

(reakce na) Škodí nějak laďák motoru?

8.7.2010 v 15:27 | Nahoru | #26
Majk-fox> Tak pokud je to takto, tak je to OK

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Škodí nějak laďák motoru?

8.7.2010 v 16:50 | Nahoru | #27
saly.pce> No ale na GSu jsem měl origo nechal seštelovat. Pak dal laďák a střílelo to. a s origen ne. To dělá to že v laďáku nejsou žádné přepážky ne? Jinak na SVčku mám laďáky Blume Flames

(reakce na) Škodí nějak laďák motoru?

8.7.2010 v 16:52 | Nahoru | #28

Dave81>Motoru (a motorce obecně) může uškodit jen ten, kdo se v něm vrtá a ten, kdo s tim blbě jezdí. To laďák není. Pokud tomu nerozumíš (a jinak by ses neptal) tak do toho sám nezasahuj. Namontovat laďák neni jako vyměnit žárovku.



Ptám se že mě to zajímá viz nahoře a pro informaci nejsem žádnej amatér.

(reakce na) Škodí nějak laďák motoru?

8.7.2010 v 17:31 | Nahoru | #29
izers18> co považuješ za home made?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Škodí nějak laďák motoru?

8.7.2010 v 20:19 | Nahoru | #30
Štolpin> No to je taky sakra velký rozdíl origo a otevřené koncovky. A jestli jsi seřídil motorku s origo a pak tam teprve dal otevřené koncovky, tak se nedivím.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Suzuki SV 1000 - 299km/h matice na... Suzuki SV 650, Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S, Suzu... čábe 14 16.10.2023 v 20:06 čábe
SV 1000 S K3 nestartuje občas Suzuki SV 1000S misan26 13 1.11.2022 v 09:49 StB
Suzuki SV1000 - cukání Suzuki SV 1000S Arsener 14 10.6.2022 v 11:34 Arsener
A pak že Svčko 100tis nedá :-) [1, 2] Suzuki SV 1000S PetrSV 41 22.4.2021 v 17:33 PetrSV
Sv1000 distanční podložka [1, 2] Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S MarkusRetrp 33 14.9.2020 v 08:45 Maxipes_Fík


TOPlist