bmw_r1300gs_cartec





Téma: kolo, tedy bicykl nejen pro trial
 
11.6.2010 v 00:26
Ahoj, chtěl bych si pořídit kolo, aby se na něm dalo poskakovat, ale aby se na tom dalo i jezdit. Takže ne klasické trialové, ale něco s převody, zřejmě s nižší a kratší stavbou rámu, ale použitelným sedlem. Takže jakýsi street trial?? Kdysi tady někdo dával fotku Twistera, je něco takového vhodným kompromisem? Dík za nápady a rady.

P.S. Je to vhodný nástroj pro trening šlapaček, tak snad nejsem moc mimo mísu.

3 reakcí na tento příspěvek kolo, tedy bicykl nejen pro trial

22.6.2010 v 22:59 | Nahoru | #1
No, tak jsem koupil to Monty, jak DavidH přeposlal ten inzerát. Pán mi k tomu dal jak tu odpruženou, tak pevnou vidlici. Jen tu kotoučovou brzdu ne, tu už někdy dříve odmontoval a někam zašantral, takže jsem namontoval pevnou vidlici, na které je čelisťová Magura. Teď bojuji s touhle přední brzdou, protože ji našteluju a ona se po pár zmáčknutích zablokuje a jeden nebo druhý ze špuntů se nevrátí, takže to furt brzdí. Zkusím sehnat tu kotoučovku a kotouč, pak můžu libovolně měnit přední vidli - pevnou nebo odpruženou. Procházel jsem různé inzeráty, ale zatím jsem na nic nenarazil - jestli vůbec půjde jen přední brzda sehnat.
Co se jízdy nebo spíš nejízdy týče, jsem pěkný kopyto. Jezdit se na tom zas tak moc nedá a to poskakování mi moc nejde, u většího kola mi to nedělalo takový problém jako tady. No uvidíme.

(reakce na) kolo, tedy bicykl nejen pro trial

23.6.2010 v 05:57 | Nahoru | #2
Fanda.Šáňa> ...hlavně si počítej čas,nervy a finance,kolik do toho vrazíš,než to bude fungovat spolehlivě!.......a ještě pak dej info kolikrát budeš mít chuť a náladu měnit ty vidle!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolo, tedy bicykl nejen pro trial

23.6.2010 v 09:50 | Nahoru | #3
Já bych to neviděl tak tragicky, investice do čehokoliv ojetýho vždycky budou.. Pouze pokud bys naprosto přesně věděl co chceš a koupil si kolo seskládaný z tebou vybraných komponent tak je to "bez investic".
Já už s Davidem taky tuním - představec, převody, špalky, nálepky 8-), ještě vybírám náboj s dynamem, blatníky a košík na nákup.. tam akorát váhám jestli titanovej nebo carbonovej.

brzdu koupíš za 2500 slušnou hydraulickou a nebo 1500 lankovou.. jestli je to pocitově krátký a malý tak představec. atd atd

Naposledy editováno 23.06.2010 09:55:19

(reakce na) kolo, tedy bicykl nejen pro trial

23.6.2010 v 12:09 | Nahoru | #4

Fanda.Šáňa>No, tak jsem koupil to Monty, jak DavidH přeposlal ten inzerát. Pán mi k tomu dal jak tu odpruženou, tak pevnou vidlici. Jen tu kotoučovou brzdu ne, tu už někdy dříve odmontoval a někam zašantral, takže jsem namontoval pevnou vidlici, na které je čelisťová Magura. Teď bojuji s touhle přední brzdou, protože ji našteluju a ona se po pár zmáčknutích zablokuje a jeden nebo druhý ze špuntů se nevrátí, takže to furt brzdí. Zkusím sehnat tu kotoučovku a kotouč, pak můžu libovolně měnit přední vidli - pevnou nebo odpruženou. Procházel jsem různé inzeráty, ale zatím jsem na nic nenarazil - jestli vůbec půjde jen přední brzda sehnat.
Co se jízdy nebo spíš nejízdy týče, jsem pěkný kopyto. Jezdit se na tom zas tak moc nedá a to poskakování mi moc nejde, u většího kola mi to nedělalo takový problém jako tady. No uvidíme.



Ahoj. Super, že další nadšenec skočil do kola.
Pokud ta Magura zlobí tak vyčistit. Jinak se s tím moc asi dělat nedá. Náhradní brzdič stojí 700 (1). Většinou se ale vyplatí kopit novou (cca 2000,-). Věřím, ale, že v servisu u Dresslera by třeba přišli na něco, co ti zatím uteklo a seřídí ji... (www.dressler.cz)
Ta ráfková Magura je na př. kolo spíše pro zkušenějšího jezdce. Vozí ji špičkový biketrialisti. Hůře se dávkuje než kotoučovka. Má tendenci se projevovat On/Off. Ideální na zadní brzdu, kdy opravdu potřebuješ aby se sekla a nedošlo k protočení kola. Za tím účelem se třeba ráfky brousí úhlovou bruskou (svislý drážky kolmo na střed kola).
Pokud nejsi pozér, tak ti s přehledem poslouží mechanická kotoučovka Avid BB7: Avid BB7, brzdič s kotoučem (zvol 185mm) + páku brzdy (bohužel je jen v páru: Brzd.páka Avid speed dial7 Tu vozí i naprostá špička. Já s kolem koupil i levnější Avid BB5:nejlevnější ok řešení Avid BB5 a po výměně brzdového obložení nemám problém. Právě brzdové obložení je v trialu klíčové.Je nutný si uvědomit, že se brzdy u trialu nezahřívají. Na kotouče je proto potřeba použít obložení z organické směsi. Mám tyto od skvělého biketrialisty Máry Trynera: brzd.desky a2z-fastop .
Pokud chceš hydraulickou kotoučovku, tak ta Magura Louise co ti doporučil Vespa se montovala na ty nejdražší biketrialový kola. Určitě je super (Vespa ji má na kole). Jinak chybu jistě neuděláš s brzdou Hope mono trial. Ale je to pecka. 4800,-Kč.

Použití pevné nebo odpružené vidle je taky zajímavé dilema. Tedy jen pro nás, kteří máme kolo jako doplněk k trialové motorce. Kdo chce lítat kameny a palety, ten jistě dá bez pochyb pevnou. Ale na odpružené vidli lze dobře trénovat sladění rychlosti těla při odhazování př.kola. Mnoho lidí je moc rychlých a cuká s sebou a nesladí se s rychlostí roztahování a stlačování vidle. Pro motorku naprosto klíčové...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist