potřebuji poradit ohledně přibrzďovaní přední brzdy u Fireblada 954.
Po projížďce jsem zjistil, že se mi ztuha otáčí přední kolo.
Na zvedáku se přední kolo po roztočení rukou otočí 1x kolem dokola a stojí.
Ložiska na kolech naprosto v pohodě, přibzďování třmenů je jasně slyšitelné
a po rychlé rozborce jsem zjistil, že oba třmeny shodně přibrzďují stejnoměrnou silou.
Udělal jsem tedy kompletní rozborku třmenů, vyčištění a přebroušení brzdových pístků,
propláchnutí pumpy a výměnu kapaliny. Rovnou jsem i osadil nové pancířové hadice.
Po montáži na Fároška problém naprosto stejný a změna žádná.
Brzdová páčka je tvrdá jako kámen (žádná žumpa), Fároš brzdí jak šílenej, nikde nic neteče, ale desky pořád stejně přibrzďují.
Zkušení technici poraďte, jsou v háji třmeny, nebo pumpa?
Moooc díky za postřehy, protože brzda přibrzďuje opravdu dost. Vyhřívá se kotouč a desky mizí
poměrně rychlým způsobem. Prostě takhle jezdit a kašlat na to je prasečina .
Díky všem za rady a mnoho šťastných kilometrů bez nehody!
Aleš.
2 reakcí na tento příspěvek Fároš 954 - přibržďují přední třmeny
Dlužím vám odpověď, jak to s přibržďováním dopadlo
Jak jsem psal výše, tak nepomohly nové hadice, rozborka třmenů a ani
laborace s páčkou. Takže jsem se pustil do pumpy.
Po rozebrání jsem zjistil celkovou sešlost pumpy a všechny součástky mi přijdou stejnoměrně "vyhamtané" a pumpa je asi životností za zenitem. Nikdy jsem novou
pumpu nerozebíral, ale myslím, že ta "vyčvachtanost" není v pořádku.
Podotýkám, že mi pumpa nikde neprotýká ani nerosí!
Zajímavostí jsou jakési přilepené cucky zdrclé kapaliny, které byly mimochodem i ve třmenech a šli objevit a odstranit pouze důkladným vytřením hadrem (při pravidelných výměnách kapaliny je nebylo možné vypustit a ani je objevit). Prostě divný
rosol hnědé barvy přilepený na stěnách třmenů a pumpy. Setkal jste s tím už někdo?
Zpět k tématu. Možná mě někdo z vás doplní, nebo upraví, ale já to vidím asi takto:
Po odmáčknutí páčky se vinou vůle přidrhává přepouštěcí pístek, který zároveň vrací
přetlak z hadic zpátky do baňky. Přidrhávání nelze odstranit, protože tělo pumpy
je ze slitiny hliníku a pístek je ocelový. Měl jsem strach, aby nezačala gumička
kolem pístku po jeho přibroušení rosit, takže jsem ho očistil jen brusnou pastou.
Po smontování se přibržďování lehce zlepšilo a kolo po roztočení udělá 1,5 otáčky kolem své osy. Byl jsem Fároše projet a kotouče už se o dost méně, ale stejně to pořád není ono.
Mám koupit celou pumpu, nebo se někde dělá repase, či nová montážní sada vnitřku pumpy???
Díky za postřehy a komentáře
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fároš 954 - přibržďují přední třmeny
e: ono mě to možná čeká taky jestli pumpa nebude v pořádku
Naposledy editováno 01.07.2010 10:44:58
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
CBR 954rr 2003 jede na dva valce Honda CBR 954RR Fireblade | Rob7802 | 24 | 16.8.2023 v 10:15 Rob7802 |
Plná moc [1, 2] Honda CBR 954RR Fireblade, Honda CBR 929RR Fireblade | karloss200 | 58 | 10.4.2023 v 16:41 Gahan37 |
hadičky odolné brzdovce Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yam... | Trollface001 | 25 | 26.8.2022 v 06:45 FJRPEPA |
Jakou motorku Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 954RR Fi... | PůlPlyn | 2 | 9.6.2022 v 11:53 PůlPlyn |
Naco si dat pozor Honda CBR 954RR Fireblade | KaBrnak88 | 8 | 8.5.2022 v 19:57 lecomondo |