Naposledy editováno 20.05.2010 22:37:59
1 reakcí na tento příspěvek při nastartování jen cvakne relé a vůbec se neroztočí
2) kabely
3) relé
4) startér
vezmi si měřák, puč si od táty baterku z auta a začni.. tipuju, že skončíš u bodu 1 nebo 2...
http://www.motorkari...&p=1#goto3967144
1 reakcí na tento příspěvek při nastartování jen cvakne relé a vůbec se neroztočí
Dingo>Žádná motorodina natož velká dávno neexistuje
´Ano, protože před 10-15 lety nás bylo tak o 2/3 míň a normálních. Teď co přibylo několik tisíc magorů (moto mají z různých důvodů, jen ne pro radost), tak je ta rodina v tom množství plev neviditelná. Tož tak nějak...
1 reakcí na tento příspěvek při nastartování jen cvakne relé a vůbec se neroztočí
Každopádně jak říkají ostatní, začni od nejjednoduššího. Změřit relé, nebo ho zkusit spojit natvrdo (ty tlustý kabely, ne cívku ). Změřit pokles napětí při stratování, nebo rovnou zkusit připojit jinou baterku. Prověřit dotažení spojů - na baterce, na relátku, na startéru, atd...
Jde roztlačit?
Co se uhlíků týká tak viz. cagiva-club, kde jsem ti odpověděl.
Poprosil bych ty,kteří nechtějí konstruktivně přispívat,aby šli někam do "kecárny"...
Začni systematicky.Seřadím ti tady ty rady podle důležitosti.
1.Zkus propojit napájení startéru napřímo.To znamená spojit ty dva tlustý dráty na startovacím relé.
a)Startér točí-špatný relé
b)startér netočí-pokračuj.
2.Sežeň si někde nějaký obyčejný měřák co umí měřit volty,a připoj jej na baterku
a)Je tam pod jedenáct a půl voltu-baterku nabij
b)Je tam víc,můžeš pokračovat
3.Proveď operaci číslo dvě,poté operaci číslo jedna a sleduj co měřák ukazuje
a)napětí spadne pod deset voltů-špatná baterie(nabít nebo vyměnit),vadný starter(vinutí,mechanická závada),přechodový odpor v kabeláži(kabel či kabelové oko se někde hřeje),závada bránící roztočení starteru(zaseklý motor).
b)napětí neklesá-vadné uhlíky
Špatná kabeláž se dá vyzkoušet přímým propojením baterie se startérem pomocí vhodného kabelu.
Špatná nebo málo nabitá baterie se dá vyzkoušet připojením jiné baterie,klidně baterkou z auta.
Problém se startérem se řeší jeho demontáží a následným vyzkoušením naprázdno.
Až toto vyzkoušíš a furt nebudeš vědět,tak zase napiš.
1 reakcí na tento příspěvek při nastartování jen cvakne relé a vůbec se neroztočí
Uhlíky si dělám sám třeba z větších uhlíků.Prostě to rozdělám,změřím a pak hledám podobné.
Třeba do alternátoru na můj R19 pasovali po lehčí úpravě uhlíky z kývačky
Anti>On chce především zprovoznit motorku.A jelikož o tom moc neví,nelze říci že mu uhlíky pomůžou...
Uhlíky si dělám sám třeba z větších uhlíků.Prostě to rozdělám,změřím a pak hledám podobné.
Třeba do alternátoru na můj R19 pasovali po lehčí úpravě uhlíky z kývačky
Uhlíky z alternátorů do startéru použít nelze! nebo lze to ale fungovat to nebude, respektive naprosto 100% aku možná ano jinak ne.
Uhlíky z kývačky jsou stavěné na přenost velkých proudů a jsou tedy mnohem vhodnější(to případné kutily) ovšem i takováto oprava je jen a a pouze na chvilku (a přesvědčilo se o tom dost lidí) Takto provedenou udělanou opravu dělají především šmejdi co potřebují honem prodat motorku jako že jezdí a funguje
Ve skutečnosti se musí vyměnit celá deska i s těma uhlíkama je to jedna součást(a stojí docela ranec) a uhlíky jsou tam za lanko přivařené!!! (pájení je nesmysl na entou páč se to po pár startech odpájí a kdo tomu nevěří, ať si na to přijde sám)
A protože se uhlíky samostatně nemění a ani tedy neprodávají, tak težko někdo bude znát co tam přijde a jaký to má mít rozměry!
A navíc se musí nechat v 90% případů na soustruhu srovnat komutátor!
A pokud si někdo myslí že se to dá nějak ojebat(uhlíky z alternátoru, pájené atd..), tak je na omylu tohleto se ojebat nedá, tečou tam velké proudy a jakýkoli zvětšený přechodový odpor majitel pozná jakmile nebude mít baterku 100% nabitou před startem, nebo bude mít někde po cestě nějaký přechodový odpor zvětšený (třeba start. relé, zoxidované svorky.....). A bude zas v prdeli jak Baťa s dřevákama
-----------------
A pkkud je někdo tak dobrej supermechanik že pozná podle toho že mu to někde dvakrát cvakne a motor se nerozotočí, že má vadný uhlíky ve startéru, tak před nim skloním, ale vzhledem k tomu že to je lempl první třídy že není schopný rozebrat startér a změřit si to sám (když je bude měnit, stejně to musí rozebrat ale to ho asi nenapadlo) tak zaslouží akorát kopanec doprdele a zabavit motorku a řidičák.
Naposledy editováno 22.05.2010 20:03:37
1 reakcí na tento příspěvek při nastartování jen cvakne relé a vůbec se neroztočí
1)Uhlíky z kývačky opravdu nejsou vhodné do startéru,ale pouze do alternátoru.Nicméně oprava s jejich pomocí není na chvilku.Můžu tě ujistit,že už to je několik let a alternátor stále slouží.
2)Dobře pájený spoj nemá přechodový odpor takový aby se sám odpájel,ani ve startéru.
3)Rozměry se samozřejmě zjistit dají,i když jsou uhlíky součástí desky.Stačí je vytáhnout a oměřit.
4)Že ty ses naučil svépomocí opravovat svoje harapáky ještě neznamená,že když to někdo neumí je lempl první třídy!
Trochu kultury do toho projevu!
Anti>Dingo,aspiruješ na top ten magorů na tomto fóru.V něčem máš pravdu,ale především způsob jakým píšeš ukazuje,že se akorát chceš vytahovat.
1)Uhlíky z kývačky opravdu nejsou vhodné do startéru,ale pouze do alternátoru.Nicméně oprava s jejich pomocí není na chvilku.Můžu tě ujistit,že už to je několik let a alternátor stále slouží.
2)Dobře pájený spoj nemá přechodový odpor takový aby se sám odpájel,ani ve startéru.
3)Rozměry se samozřejmě zjistit dají,i když jsou uhlíky součástí desky.Stačí je vytáhnout a oměřit.
4)Že ty ses naučil svépomocí opravovat svoje harapáky ještě neznamená,že když to někdo neumí je lempl první třídy!
Trochu kultury do toho projevu!
No je vidět že ani ty neumíš číst a navíc ani tomu moc nerozumíš.
takže
1) bavíme se o startéru a aplikace uhlíků z altecu nebo dynama do startéru NE NAOPAK!!!
Uhlíkem z kývačky může protákat klidně i víc jak 13A v alternátoru uhlíkama protéká maximálně 3-4A !!!
(navíc uhlíky určené do alternátoru jsou tvrdší mají větší odpor a jejich přívody jsou relativně tenké!)
2) uhlíkama ve startéru protéka 50-80A, každý přechod komutátor-uhlík jiskří a jeho teplota je obrovská!!! a spolehlivě se to odpájí i u dynama u kejvy, natož pak u stratéru, když ho bude někdo trápit chvilku déle.
Takže než se k něčemu budeš vyjadřovat, měl bys na to mít především vědomosti a zkušenosti!
Naposledy editováno 22.05.2010 21:29:12
2 reakcí na tento příspěvek při nastartování jen cvakne relé a vůbec se neroztočí
Jen cvakalo réle a nic víc.
Relé jsem proměřil, bylo ok, tak jsem demontoval startér.
Připojil na baterii a točil. Nechápal jsem, kde je chyba.
Připojil ho na baterii znova a najednou nic. Otočil pastorkem a roztočil se.
Tak jsem ho rozebral a tohle na mě vykouklo: [url=
Jen cvakalo réle a nic víc.
Relé jsem proměřil, bylo ok, tak jsem demontoval startér.
Připojil na baterii a točil. Nechápal jsem, kde je chyba.
Připojil ho na baterii znova a najednou nic. Otočil pastorkem a roztočil se.
Tak jsem ho rozebral a tohle na mě vykouklo: [url= to je hezký, to muselo bejt stočený už hodněkrát anebo to nějaký lepml přehnal (obě varianty, zvlášť ta druhá je v ČR hodně pravděpodobná)
Tím jsem nemyslel že jdou uhlíky z kývačky do startéru,jak už jsem psal.
Rozdíl je vždy mezi "stíracími"(dynamo,alternátor) a "budícími"(startér) a to především v použité směsi.Uhlíky do startéru jsou vždy tvrdší,protože náboj předávají.Uhlíky do dynama a rotoru jsou prakticky totožné.
Odpájí se pouze uhlíky který má:
a)nedostatečný průřez vodiče
b)nedostatečný přítlak
c)nedostatečnou styčnou plochu
A když už jsme u toho,nikde není psáno,že je nutné náhradu uhlíků pájet.Vůbec není problém je chytit za kabel šroubkem s podložkou.
Tvůj věk neznám,protože se za něj v profilu stydíš,ale můj znáš,tak to ber tak,že se v těch strojích rýpu už od patnácti,tudíž nějaké zkušenosti mám.
A především se snažím dotyčnému pomoci.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso 6... [1, 2] Cagiva Canyon 500, Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso... | Slezy28 | 37 | 20.3.2024 v 17:19 Demonient |
starter cagiva canyon Cagiva Canyon 600 | jeniis | 2 | 1.1.2024 v 23:11 Zerog |
Cagiva Canyon 600 volnoběžka Cagiva Canyon 600 | civava98 | 2 | 19.6.2020 v 00:24 civava98 |
Cagiva Volnobezka (obj c 800084540)... Cagiva Canyon 500, Cagiva Canyon 600 | AvoG | 2 | 13.6.2020 v 18:58 HRace |
Spolehlivé cenduro nebo nějáký spol... Suzuki GS 500E, Kawasaki ER 5, Kawasaki KLR 650, Cag... | Káreo | 25 | 16.7.2019 v 18:14 Michaelgelo |