bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: při nastartování jen cvakne relé a vůbec se neroztočí
20.5.2010 v 22:31
Hele mám takovej problém občas při nastartování jen cvakne relé a vůbec se neroztočí a enchytne.Jsou to uhlíky, nebo to může být i něco jiného?A kdyžtak jaký tam přijdou uhlíky (Cagiva canyon 600 r.v. 1997).Díky moc


Naposledy editováno 20.05.2010 22:37:59

1 reakcí na tento příspěvek při nastartování jen cvakne relé a vůbec se neroztočí

21.5.2010 v 09:07 | Nahoru | #31
1) baterka
2) kabely
3) relé
4) startér

vezmi si měřák, puč si od táty baterku z auta a začni.. tipuju, že skončíš u bodu 1 nebo 2...

při nastartování jen cvakne relé a vůbec se neroztočí

21.5.2010 v 09:42 | Nahoru | #32
mel jsem nedavno podobny problem a nakonec to bylo jen rele stratru...picovina
http://www.motorkari...&p=1#goto3967144

1 reakcí na tento příspěvek při nastartování jen cvakne relé a vůbec se neroztočí

21.5.2010 v 09:43 | Nahoru | #33
já studuju graiku, takže motory a takový věci mi moc neříkaj proto se ptám o rady.jelito nejsem a něco znám,ale né tak dobře jako ten co se tím zabývá.Já bych to dal do servisu, ale prostě chci jezdit a ne čekat než se moje motorka dostane na řadu mezi 100kama.

při nastartování jen cvakne relé a vůbec se neroztočí

21.5.2010 v 09:43 | Nahoru | #34
udělám to video a odpoledne to máte tady tak se mrkněte kdyžtak po obědě.Zatím dík

při nastartování jen cvakne relé a vůbec se neroztočí

21.5.2010 v 10:00 | Nahoru | #35
Nekdy taky byvaji opalene kontakty na startovacim relatku.Zkus ho vzit nakratko.

při nastartování jen cvakne relé a vůbec se neroztočí

21.5.2010 v 10:07 | Nahoru | #36
jsem pro baterku

(reakce na) při nastartování jen cvakne relé a vůbec se neroztočí

21.5.2010 v 10:21 | Nahoru | #37

Dingo>Žádná motorodina natož velká dávno neexistuje

´
Ano, protože před 10-15 lety nás bylo tak o 2/3 míň a normálních. Teď co přibylo několik tisíc magorů (moto mají z různých důvodů, jen ne pro radost), tak je ta rodina v tom množství plev neviditelná. Tož tak nějak...

při nastartování jen cvakne relé a vůbec se neroztočí

21.5.2010 v 10:40 | Nahoru | #38
Uz to zde bylo, motorkarska rodina se deli na MOTORKARE a MOTORKARI.cz

při nastartování jen cvakne relé a vůbec se neroztočí

21.5.2010 v 10:51 | Nahoru | #39
Mne to robylo na Honde,zapol som kluc chcel som nastartovat zrazu nieco prasklo zhasli vsetky kontrolky a nic neslo.Myslel som ze to bude poistka a bol to povoleny+ kabel na startovacom rele.to je moja skusenost neviem ci ti to pomoze.

při nastartování jen cvakne relé a vůbec se neroztočí

21.5.2010 v 11:33 | Nahoru | #40
podle mě to je volnoběžka, mám pocit že tvoje moto na to trpí stejně jako moje RSV...

1 reakcí na tento příspěvek při nastartování jen cvakne relé a vůbec se neroztočí

21.5.2010 v 11:48 | Nahoru | #41
Když odejde volnoběžka tak se startér většinou spíš točí naprázdno, ale možný to je, že se kousla.
Každopádně jak říkají ostatní, začni od nejjednoduššího. Změřit relé, nebo ho zkusit spojit natvrdo (ty tlustý kabely, ne cívku ). Změřit pokles napětí při stratování, nebo rovnou zkusit připojit jinou baterku. Prověřit dotažení spojů - na baterce, na relátku, na startéru, atd...
Jde roztlačit?
Co se uhlíků týká tak viz. cagiva-club, kde jsem ti odpověděl.

při nastartování jen cvakne relé a vůbec se neroztočí

21.5.2010 v 12:42 | Nahoru | #42
Taký jsem měl podobný problém, sice to nebyl startér, ale taky s baterkou. Ještě na skútru, to mi začal před zimou blbnout tak, že při jízdě se mi samovolně zapínaly blinkry a dalkové světlo. Ze začatku jsem hledal nějakou vadu okem, myslel jsem, že to může být i špatné ukostření, ale pak jsem dostal tip na baterku. I když se zdála, že je nabitá a startovala na první škyt, tak po nové baterce bylo po problému. Žádne blinkry, vše ok.

při nastartování jen cvakne relé a vůbec se neroztočí

21.5.2010 v 14:28 | Nahoru | #43
měl jsem podobný problém a nakonec jsme zjistily že odešlo startovací relé

(reakce na) při nastartování jen cvakne relé a vůbec se neroztočí

21.5.2010 v 14:31 | Nahoru | #44
pigeon>tak co, už víš čím to bylo?

Naposledy editováno 22.05.2010 19:33:06

při nastartování jen cvakne relé a vůbec se neroztočí

21.5.2010 v 15:32 | Nahoru | #45
jestli máš baterku, start. relé a startér v pořádku tak to může dělat ta volnoběžka. Kámoš ji na canyonu taky měnil, je to hodně častá závada..Tady se možná něco dočteš.

při nastartování jen cvakne relé a vůbec se neroztočí

21.5.2010 v 16:10 | Nahoru | #46
ja jsem měl stejnej problém nejdřív jsem vyměnil baterku ta už byla špatná ale pořád to cvakalo tak jsem ještě očistil všechny kontakty ale to tyky nepomohlo pak jsem se díval na uhlíky ale ty taky byly v pořádku a nakonec už mě zbývalo relátko který když jsem vyměnil tak to najednou začlo startovat

(reakce na) při nastartování jen cvakne relé a vůbec se neroztočí

21.5.2010 v 16:59 | Nahoru | #47
MasTa_Jo3>zdravim, podle toho co tu píšeš tak to vypadá na baterku. normálně kní připoj autobaterku přez kabely a skus, pokud nebude točit tak jdi po kabelech, pokud budou OK tak relátko, uhliky bych skusil uplně až jako poslední . a co pojistky?

(reakce na) při nastartování jen cvakne relé a vůbec se neroztočí

21.5.2010 v 23:06 | Nahoru | #48
MasTa_Jo3> ten startér je uplně v řiti... to ani nemá cenu zpravovat... prostě ho vyhoď... nebo, abys věděl že jsou i srdeční lidé, tak já ho od tebe za litr koupím

při nastartování jen cvakne relé a vůbec se neroztočí

22.5.2010 v 15:22 | Nahoru | #49
Ach jo...
Poprosil bych ty,kteří nechtějí konstruktivně přispívat,aby šli někam do "kecárny"...

Začni systematicky.Seřadím ti tady ty rady podle důležitosti.
1.Zkus propojit napájení startéru napřímo.To znamená spojit ty dva tlustý dráty na startovacím relé.
a)Startér točí-špatný relé
b)startér netočí-pokračuj.
2.Sežeň si někde nějaký obyčejný měřák co umí měřit volty,a připoj jej na baterku
a)Je tam pod jedenáct a půl voltu-baterku nabij
b)Je tam víc,můžeš pokračovat
3.Proveď operaci číslo dvě,poté operaci číslo jedna a sleduj co měřák ukazuje
a)napětí spadne pod deset voltů-špatná baterie(nabít nebo vyměnit),vadný starter(vinutí,mechanická závada),přechodový odpor v kabeláži(kabel či kabelové oko se někde hřeje),závada bránící roztočení starteru(zaseklý motor).
b)napětí neklesá-vadné uhlíky
Špatná kabeláž se dá vyzkoušet přímým propojením baterie se startérem pomocí vhodného kabelu.
Špatná nebo málo nabitá baterie se dá vyzkoušet připojením jiné baterie,klidně baterkou z auta.
Problém se startérem se řeší jeho demontáží a následným vyzkoušením naprázdno.
Až toto vyzkoušíš a furt nebudeš vědět,tak zase napiš.

(reakce na) při nastartování jen cvakne relé a vůbec se neroztočí

22.5.2010 v 15:26 | Nahoru | #50

MasTa_Jo3>a neví někdo co je tam za uhlíky?



Jsou tam uhlíky na Cagiva canyon 600 r.v. 1997

při nastartování jen cvakne relé a vůbec se neroztočí

22.5.2010 v 17:42 | Nahoru | #51
Pravdu má Anti

Anti> ...budou-li sem všichni psát takhle polopatistické návody, tak servisáci přijdou na buben Ale stejně, základní otázku ohledně rozměru uhlíku jsi nezodpověděl

1 reakcí na tento příspěvek při nastartování jen cvakne relé a vůbec se neroztočí

22.5.2010 v 19:25 | Nahoru | #52
On chce především zprovoznit motorku.A jelikož o tom moc neví,nelze říci že mu uhlíky pomůžou...
Uhlíky si dělám sám třeba z větších uhlíků.Prostě to rozdělám,změřím a pak hledám podobné.
Třeba do alternátoru na můj R19 pasovali po lehčí úpravě uhlíky z kývačky

(reakce na) při nastartování jen cvakne relé a vůbec se neroztočí

22.5.2010 v 19:51 | Nahoru | #53

Anti>On chce především zprovoznit motorku.A jelikož o tom moc neví,nelze říci že mu uhlíky pomůžou...
Uhlíky si dělám sám třeba z větších uhlíků.Prostě to rozdělám,změřím a pak hledám podobné.
Třeba do alternátoru na můj R19 pasovali po lehčí úpravě uhlíky z kývačky



Uhlíky z alternátorů do startéru použít nelze! nebo lze to ale fungovat to nebude, respektive naprosto 100% aku možná ano jinak ne.
Uhlíky z kývačky jsou stavěné na přenost velkých proudů a jsou tedy mnohem vhodnější(to případné kutily) ovšem i takováto oprava je jen a a pouze na chvilku (a přesvědčilo se o tom dost lidí) Takto provedenou udělanou opravu dělají především šmejdi co potřebují honem prodat motorku jako že jezdí a funguje

Ve skutečnosti se musí vyměnit celá deska i s těma uhlíkama je to jedna součást(a stojí docela ranec) a uhlíky jsou tam za lanko přivařené!!! (pájení je nesmysl na entou páč se to po pár startech odpájí a kdo tomu nevěří, ať si na to přijde sám)

A protože se uhlíky samostatně nemění a ani tedy neprodávají, tak težko někdo bude znát co tam přijde a jaký to má mít rozměry!

A navíc se musí nechat v 90% případů na soustruhu srovnat komutátor!

A pokud si někdo myslí že se to dá nějak ojebat(uhlíky z alternátoru, pájené atd..), tak je na omylu tohleto se ojebat nedá, tečou tam velké proudy a jakýkoli zvětšený přechodový odpor majitel pozná jakmile nebude mít baterku 100% nabitou před startem, nebo bude mít někde po cestě nějaký přechodový odpor zvětšený (třeba start. relé, zoxidované svorky.....). A bude zas v prdeli jak Baťa s dřevákama

-----------------

A pkkud je někdo tak dobrej supermechanik že pozná podle toho že mu to někde dvakrát cvakne a motor se nerozotočí, že má vadný uhlíky ve startéru, tak před nim skloním, ale vzhledem k tomu že to je lempl první třídy že není schopný rozebrat startér a změřit si to sám (když je bude měnit, stejně to musí rozebrat ale to ho asi nenapadlo) tak zaslouží akorát kopanec doprdele a zabavit motorku a řidičák.

Naposledy editováno 22.05.2010 20:03:37

1 reakcí na tento příspěvek při nastartování jen cvakne relé a vůbec se neroztočí

22.5.2010 v 20:59 | Nahoru | #54
Dingo,aspiruješ na top ten magorů na tomto fóru.V něčem máš pravdu,ale především způsob jakým píšeš ukazuje,že se akorát chceš vytahovat.
1)Uhlíky z kývačky opravdu nejsou vhodné do startéru,ale pouze do alternátoru.Nicméně oprava s jejich pomocí není na chvilku.Můžu tě ujistit,že už to je několik let a alternátor stále slouží.
2)Dobře pájený spoj nemá přechodový odpor takový aby se sám odpájel,ani ve startéru.
3)Rozměry se samozřejmě zjistit dají,i když jsou uhlíky součástí desky.Stačí je vytáhnout a oměřit.
4)Že ty ses naučil svépomocí opravovat svoje harapáky ještě neznamená,že když to někdo neumí je lempl první třídy!
Trochu kultury do toho projevu!

při nastartování jen cvakne relé a vůbec se neroztočí

22.5.2010 v 21:05 | Nahoru | #55
Já bych už teda rovnou vyměnil celej startér - aspoň zjistíš že uhlíkama to nebylo...

Naposledy editováno 22.05.2010 21:05:53

(reakce na) při nastartování jen cvakne relé a vůbec se neroztočí

22.5.2010 v 21:17 | Nahoru | #56

Anti>Dingo,aspiruješ na top ten magorů na tomto fóru.V něčem máš pravdu,ale především způsob jakým píšeš ukazuje,že se akorát chceš vytahovat.
1)Uhlíky z kývačky opravdu nejsou vhodné do startéru,ale pouze do alternátoru.Nicméně oprava s jejich pomocí není na chvilku.Můžu tě ujistit,že už to je několik let a alternátor stále slouží.
2)Dobře pájený spoj nemá přechodový odpor takový aby se sám odpájel,ani ve startéru.
3)Rozměry se samozřejmě zjistit dají,i když jsou uhlíky součástí desky.Stačí je vytáhnout a oměřit.
4)Že ty ses naučil svépomocí opravovat svoje harapáky ještě neznamená,že když to někdo neumí je lempl první třídy!
Trochu kultury do toho projevu!


No je vidět že ani ty neumíš číst a navíc ani tomu moc nerozumíš.
takže
1) bavíme se o startéru a aplikace uhlíků z altecu nebo dynama do startéru NE NAOPAK!!!
Uhlíkem z kývačky může protákat klidně i víc jak 13A v alternátoru uhlíkama protéká maximálně 3-4A !!!
(navíc uhlíky určené do alternátoru jsou tvrdší mají větší odpor a jejich přívody jsou relativně tenké!)
2) uhlíkama ve startéru protéka 50-80A, každý přechod komutátor-uhlík jiskří a jeho teplota je obrovská!!! a spolehlivě se to odpájí i u dynama u kejvy, natož pak u stratéru, když ho bude někdo trápit chvilku déle.

Takže než se k něčemu budeš vyjadřovat, měl bys na to mít především vědomosti a zkušenosti!

Naposledy editováno 22.05.2010 21:29:12

při nastartování jen cvakne relé a vůbec se neroztočí

22.5.2010 v 21:48 | Nahoru | #57
Přesně tohle mi dělalo malý varadero, byla slabá baterka, startér se ani nehnul, jen cvakalo v v nějaké "krabičce", dobil jsem baterku a bylo po problému.

2 reakcí na tento příspěvek při nastartování jen cvakne relé a vůbec se neroztočí

22.5.2010 v 21:53 | Nahoru | #58
Taky jsem měl podobný problém.

Jen cvakalo réle a nic víc.
Relé jsem proměřil, bylo ok, tak jsem demontoval startér.
Připojil na baterii a točil. Nechápal jsem, kde je chyba.
Připojil ho na baterii znova a najednou nic. Otočil pastorkem a roztočil se.

Tak jsem ho rozebral a tohle na mě vykouklo: [url=

(reakce na) při nastartování jen cvakne relé a vůbec se neroztočí

22.5.2010 v 21:59 | Nahoru | #59
[quote]Glerin>Taky jsem měl podobný problém.

Jen cvakalo réle a nic víc.
Relé jsem proměřil, bylo ok, tak jsem demontoval startér.
Připojil na baterii a točil. Nechápal jsem, kde je chyba.
Připojil ho na baterii znova a najednou nic. Otočil pastorkem a roztočil se.

Tak jsem ho rozebral a tohle na mě vykouklo: [url= to je hezký, to muselo bejt stočený už hodněkrát anebo to nějaký lepml přehnal (obě varianty, zvlášť ta druhá je v ČR hodně pravděpodobná)

při nastartování jen cvakne relé a vůbec se neroztočí

22.5.2010 v 22:14 | Nahoru | #60
Dingo,bavíme se o náhradě.Já nahradil uhlíky z alternátoru uhlíkama z dynama.
Tím jsem nemyslel že jdou uhlíky z kývačky do startéru,jak už jsem psal.
Rozdíl je vždy mezi "stíracími"(dynamo,alternátor) a "budícími"(startér) a to především v použité směsi.Uhlíky do startéru jsou vždy tvrdší,protože náboj předávají.Uhlíky do dynama a rotoru jsou prakticky totožné.
Odpájí se pouze uhlíky který má:
a)nedostatečný průřez vodiče
b)nedostatečný přítlak
c)nedostatečnou styčnou plochu
A když už jsme u toho,nikde není psáno,že je nutné náhradu uhlíků pájet.Vůbec není problém je chytit za kabel šroubkem s podložkou.
Tvůj věk neznám,protože se za něj v profilu stydíš,ale můj znáš,tak to ber tak,že se v těch strojích rýpu už od patnácti,tudíž nějaké zkušenosti mám.
A především se snažím dotyčnému pomoci.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso 6... [1, 2] Cagiva Canyon 500, Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso... Slezy28 37 20.3.2024 v 17:19 Demonient
starter cagiva canyon Cagiva Canyon 600 jeniis 2 1.1.2024 v 23:11 Zerog
Cagiva Canyon 600 volnoběžka Cagiva Canyon 600 civava98 2 19.6.2020 v 00:24 civava98
Cagiva Volnobezka (obj c 800084540)... Cagiva Canyon 500, Cagiva Canyon 600 AvoG 2 13.6.2020 v 18:58 HRace
Spolehlivé cenduro nebo nějáký spol... Suzuki GS 500E, Kawasaki ER 5, Kawasaki KLR 650, Cag... Káreo 25 16.7.2019 v 18:14 Michaelgelo


TOPlist