sem čerstvej motorkář tak mě nekamenujte, pročet sem víc jak půlku oprav a udrzby a pokračuju dál ale pořád nemam jasno v tom kdy měnit řetěz, věčinou píšete když se vytahá o 2% nebo nějak tak podle toho co udává výrobce, ale podle toho jak "dlouhý" je napínání tak mi to připadá že když se napíná pořád víc tak to musí dát víc jak ty 2% hodně rychle nebo je to jenom zdání ?
když se mění, tak se řetěz koupí "nespojený" a je potřeba ho nechat někde snýtovat? nebo je to jako u kola že se sundá zadní kolo a nandá řetěz nasadí a napne?
a poslední věc, čištění řetězu je za účelem odstraneni staryho oleje nebo to zněj dostane případný takový ty vydřený drobný kousíčky?
kuju T.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár věcí k udržbě řetězu
http://forum.motorkari.cz/viewtopic.php … 84&p=3 dole
+ různé komentáře-musíš se tím prokousat =o ;)
http://forum.motorka...php?id=21984&p=6 :mad: :thmubup:
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár věcí k udržbě řetězu
rika se, ze se retez meni jakmile je nestejnomerne vytahanej. ja se ridim podle te merky (na motorkach i na kole). Obcas taky byva na kyvce vyznaceno misto, kde kdyz se dostanes napinanim retezu k tomuto mistu, tak mas retez vymenit
když mažeš lepivýma sprejema, je čištění důležitý, protože na to lepidlo se nachytá bordel, kterej působí jako brusná pasta.
já mažu převoďákem, není to tak čistý, je to potřeba častěji, ale zatím má tohle mazání pro mě víc kladů, než záporů. v případě mazání olejem je pořád relativně čistej, pokud teda nejezdíš v nějakým bordelu. a když toho tam nekydám mraky, tak není ani moc co by odstřikovalo..
podle mě ideální věcička Profi dry lube aneb suchý mazání řetězu.
2 reakcí na tento příspěvek Pár věcí k udržbě řetězu
stejne tak neverim vsem tem sprejum, ktere slouzi k mazani retezu..
pouzivam injekcni strikacku s jehlou s motorovym olejem uvnitr - nic jineho mne v nejblizsi dobe asi nepresvedci.. :)
(mazu takhle kazdych par desitek az par set km a retez je - zda se - spokojeny)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár věcí k udržbě řetězu
1 reakcí na tento příspěvek Pár věcí k udržbě řetězu
Ale stejne ZLATA JAWA *yes* , ktera ma uzavreny kryt retezu. Co bych za takovy kryt dal na Honde...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár věcí k udržbě řetězu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár věcí k udržbě řetězu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár věcí k udržbě řetězu
a kartáčkem mazat někde za rohem.. :lol: :lol:
na delší cesty mažu sprejem, v tom je zase výhoda oproti oleji..
1 reakcí na tento příspěvek Pár věcí k udržbě řetězu
nebo je lepsi snad plna syntetika? ale vazne..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár věcí k udržbě řetězu
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
edit-proč mám takovej pocit, že si děláš prdel..?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár věcí k udržbě řetězu
ja dlouho mazal olejem do dvoutaktu (ten shell advance za stovku), protoze mi toho oleje trochu zbylo z casu Jawareni.. a nebylo to tak uplne ono.. presel jsem na ten Motul a je to o hodne lepsi *yes*
ale jestli rikas, ze prevodovy je rovnez dobry, tak se podivam po tech pixlach, jestli mi ho trochu nekde nezbylo :P
no a pak jeste musim vyzkouset nejaky mineral a taky plnou syntetiku :lol:
po motulu mám na památku dva narezlý fleky na článkách..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár věcí k udržbě řetězu
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek Pár věcí k udržbě řetězu
ja pouzivam ten kartacek s tim ohebnym koncem.. a vy?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár věcí k udržbě řetězu
yeuop píše: tak tedy uz je rozhodnuto!! hledam zbytky prevodoveho a pak kvalitni kartacek..
ja pouzivam ten kartacek s tim ohebnym koncem.. a vy?
braun 3D pulzní hlavička tam a z5 :lol:
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár věcí k udržbě řetězu
další možností je stříkat řetěz vapkou připojenou k sudu s olejem-naolejování řetězu bude 101%