globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Teorie konstrukce koncovky
 
15.2.2010 v 10:25
Zajímal by mě rozdíl ve stavbě výfuků pro různé objemy a hlavně pro 2 a 4 válce. Nejde mi o to, aby mi tu někdo prozrazoval Know How a dával vzorce.

Jde mi spíš o to, že se mi tu zjevil lauf Termignoni pro ZX6R a sám mám V-Twin, tak jestli je zde v konstrukci rozdíl.

Co menší výrobci? Dělaj v tom nějakej konstrukční rozdíl?
Díky

Naposledy editováno 15.02.2010 11:26:28

1 reakcí na tento příspěvek Teorie konstrukce koncovky

15.2.2010 v 10:46 | Nahoru | #1
taky by mě to zajímalo, ale jedno vím na 100%
Každej typ motorky bude mít rozdíly ať už v průměru vnitřní, venkovní trubky, tvaru nebo v délce atd. takže rozdíly tam stopro budou. Ono slovo Laděný není od ladit zvuk, ale ladit motor ( tuning )

(reakce na) Teorie konstrukce koncovky

15.2.2010 v 10:52 | Nahoru | #2
pepek9> prima, samozřejmě si od výfuku s menšim odporem slibuju lepší vyplachování válců, takže budu muset změnit i plnění... Ale sežeň lauf pro mojí motorku? Ladit zvuk jde třeba strunou :D:D:D.

1 reakcí na tento příspěvek Teorie konstrukce koncovky

15.2.2010 v 11:00 | Nahoru | #3
no ať koupíš co koupíš, dokud to nedáš na brzdu, stejně se nic nedozvíš

a vykašli se na to, laďáky akorát otravujou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teorie konstrukce koncovky

15.2.2010 v 11:08 | Nahoru | #4
pepek9> Kdyby jsi četl, víš že už jsem vybaven. Nicméně díky za příspěvky, který mi vůbec nepomohly ;)...

(reakce na) Teorie konstrukce koncovky

15.2.2010 v 11:12 | Nahoru | #5
m8rinek> aha, tak podle slova "zjevil" jsem opravdu nepoznal, že už ho máš.. tak pardon za obtěžování

3 reakcí na tento příspěvek Teorie konstrukce koncovky

15.2.2010 v 11:13 | Nahoru | #6
pokud mas vyfuk pro ctyrvalec a premejslis o pouziti na dvouvalci tak si pod pojmem "vyfuk" predstavujes nejspis jen tlumic... tam sice nejake rozdily jsou, ale nemaj uz extra vliv, spousta vyrobcu dela tlumice jako univerzalni, pro vsechny moto +- stejne...

zakladni rozdil je ve svodech a ty nejspis neresis protoze tam je rozdil jasnej hned:)

BTW vyfukem pomoci dvouvalci je celkem obtizne.. to v cem spociva vyhoda "otevreneho" vyfuku je totiz to ze je mensim odporem pro odchazejici spaliny, ve vysokejch otackach je lepsi kdyz je ten odpor malej .. taky vetsinou u 4valcu se ziska vyfukem nakej ten konik navic ... protoze jedou-a pouzivaji se hlavne nahore. u dvouvalcu nahore zadnej extra vykon neni, kdyz das pruchozi vyfuk dostanes v tom maximu kdyz jo dobre 2koniky.. ale v mensich otackach ti muze smes vylitat do vyfuku a pojede to vyrazne hur nez se serii.. ja mam vyfuky BOS.. primo na TL a kdyz se z vyfuku vynda ta tlumici vlozka motorka do nakejch 6-7tis skoro nejede...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teorie konstrukce koncovky

15.2.2010 v 11:20 | Nahoru | #7
assassin> Díky za radu, uvidíme po brzdě, problém je, že na Hawka výfuk v rozumnym stavu neseženu a z Revere to prostě není ono :(.

E: jinak samo jde jen o koncovku, nebo tlumič.....tlumič, silnič, speciální naástavec pro sestřelování policejních helikoptér :D

Naposledy editováno 15.02.2010 11:26:01

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teorie konstrukce koncovky

15.2.2010 v 11:25 | Nahoru | #8

m8rinek>assassin> Díky za radu, uvidíme po brzdě, problém je, že na Hawka výfuk v rozumnym stavu neseženu a z Revere to prostě není ono :(.



ja myslim ze u vetsiny tlumicu co bys tam narouboval nepoznas rozdil ani v kladnem ani v zapornem smyslu.. asi bych zkusil cokoliv co bude po ruce..

(reakce na) Teorie konstrukce koncovky

15.2.2010 v 11:28 | Nahoru | #9
assassin> no pořídil jsem ten celoprůstřel Termignoni, tak uvidíme, když si projdu fotky z Hawk srazu z Německa, tak tam každej jezdí kdejakej kanón viz.

E: pro případné prohlížeče :)) všimněte si, že je Hawk asi nejbastlenější motorkou světa :))). Asi dost velkej prostor pro vlastní kreativitu :D. Některý úpravy jsou supr:).


Naposledy editováno 15.02.2010 11:31:48

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teorie konstrukce koncovky

15.2.2010 v 11:57 | Nahoru | #10

assassin>BTW vyfukem pomoci dvouvalci je celkem obtizne.. to v cem spociva vyhoda "otevreneho" vyfuku je totiz to ze je mensim odporem pro odchazejici spaliny, ve vysokejch otackach je lepsi kdyz je ten odpor malej .. taky vetsinou u 4valcu se ziska vyfukem nakej ten konik navic ... protoze jedou-a pouzivaji se hlavne nahore. u dvouvalcu nahore zadnej extra vykon neni, kdyz das pruchozi vyfuk dostanes v tom maximu kdyz jo dobre 2koniky.. ale v mensich otackach ti muze smes vylitat do vyfuku a pojede to vyrazne hur nez se serii.. ja mam vyfuky BOS.. primo na TL a kdyz se z vyfuku vynda ta tlumici vlozka motorka do nakejch 6-7tis skoro nejede...



silne zalezi na tom, akemu dvojvalcu pomahas vyfukom. kedy velmi davno som mal vt600 shadow na ktoru som nacapil dg hard crome vyfuk, vyrobil K&N filter a zmenil trysku a ihlu v karburatore. moto bola na brzde a ziskala 25% vykonu oproti neupravenej verzii (co bolo uzasnych 45 koni - ci kolko - na kolese ).

Teorie konstrukce koncovky

15.2.2010 v 12:13 | Nahoru | #11
Ta koncovka je takový kompromis mezi zvukem trochou výkonu... Z mých zkušeností na SV jsem pochytil to, že i výměna vaty pomohla lepším odpichům. Jinač jsem jednou jel do rakouska a musel jsem si dát tlumimící vložku do výfuku, aby mě nezesekali za dB. Motorka jela pěkně odspodu, ale vršek byl mrtvej oproti otevřenýmu laufu, jakoby se nahoře přidusila a nechtěla jet... Zato střední a nižší otáčky, tam byla jako ryba ve vodě najednou...

(reakce na) Teorie konstrukce koncovky

15.2.2010 v 12:23 | Nahoru | #12

Blackadder>silne zalezi na tom, akemu dvojvalcu pomahas vyfukom. kedy velmi davno som mal vt600 shadow na ktoru som nacapil dg hard crome vyfuk, vyrobil K&N filter a zmenil trysku a ihlu v karburatore. moto bola na brzde a ziskala 25% vykonu oproti neupravenej verzii (co bolo uzasnych 45 koni - ci kolko - na kolese ).



no ono to moje TL s tima kuchlejma tlumivkama treba na brzde ve spicce da taky vic nez serie, co je to platny kdyz to nejede v mem "oblibenem" pasmu :)

dvouvalce jsou proste na vyfuk nachylnejsi, u R4 staci naka derava roura... ale co se tyka koncovky tak to zas nebude tak tragicky...

(reakce na) Teorie konstrukce koncovky

15.2.2010 v 19:43 | Nahoru | #13
Blackadder> Jak to tak poslouchám nehodila by se přívěra?

Teorie konstrukce koncovky

15.2.2010 v 19:55 | Nahoru | #14
Výfuk je zaveden na kabinu řidiče, tento systém se již v praxi osvedcil alles gute:)

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teorie konstrukce koncovky

15.2.2010 v 20:18 | Nahoru | #15
assassin> Nesouhlasím s tím že ti otevřená koncovka přidá na víkonu, spíše naopak že ubere na víkonu ale přidá od spodu. Ve vysokých otáčkách motor potřebuje spětné rázy ne? Takhle sem si vždycky myslel že to funguje a potvrdilo se to i u mě v praxi. A to jsem dokonce zkoušel několikrát přehazovat výfuky abych porovnal rozdíl. A řekl bych že vrch se nijak nezlepšil možná spíše horší ale střední a hlavně nízké otáčky jsou mnohem lepší.

Teorie konstrukce koncovky

15.2.2010 v 20:27 | Nahoru | #16
žádná koncovka nepřidá zázračně výkon... je to v řádu jednotek procent, což je zároveň odchylka měření... co může koncovka spíš rapidně ovlivnit je průběh točivýho momentu... a to je to co člověk nejvíc pocití... ale o tom se tu nakecalo tolik a tolik...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teorie konstrukce koncovky

15.2.2010 v 20:27 | Nahoru | #17
Veverka1> tak já mám jinou zkušenost. Dal jsem na Falco leo vince, starší model výfuků, střední otáčky se úplně rozkolísaly a vznikla díra, naopak ve vysokých otáčkách šel výkon nahoru o pár koníků. Na stejný motorce jsme dávali novější model Leo Vince který mají užší trubku a celkově jsou menší a tam byla křivka krásně hladká, ale celkově o cca 3ps míň než u starších laďáků

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teorie konstrukce koncovky

16.2.2010 v 00:13 | Nahoru | #18
pepek9> divné, já to cítil jinak... Papírově to dokázat nemohu, ale bylo mi jasně citelný, že se motorka lépe vytáčí až do červeného.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teorie konstrukce koncovky

16.2.2010 v 10:59 | Nahoru | #19
[quote]Veverka1>assassin> Nesouhlasím s tím že ti otevřená koncovka přidá na víkonu, spíše naopak že ubere na víkonu ale přidá od spodu.

Veverko, že ty jsi místo učení chodil za školu louskat ořechy. Výkon je vyjmenované slovo po V ( výtok,výfuck, výkon atd. ) proto je tam Y.

(reakce na) Teorie konstrukce koncovky

16.2.2010 v 11:04 | Nahoru | #20

Ladis1>[quote]Veverka1>assassin> Nesouhlasím s tím že ti otevřená koncovka přidá na víkonu, spíše naopak že ubere na víkonu ale přidá od spodu.

Veverko, že ty jsi místo učení chodil za školu louskat ořechy. Výkon je vyjmenované slovo po V ( výtok,výfuck, výkon atd. ) proto je tam Y.



Tak ted jsi tomu dal.

(reakce na) Teorie konstrukce koncovky

16.2.2010 v 11:15 | Nahoru | #21

Riddick>pepek9> divné, já to cítil jinak... Papírově to dokázat nemohu, ale bylo mi jasně citelný, že se motorka lépe vytáčí až do červeného.



A to znamená vyšší výkon?

(reakce na) Teorie konstrukce koncovky

16.2.2010 v 11:32 | Nahoru | #22

Veverka1>assassin> Nesouhlasím s tím že ti otevřená koncovka přidá na víkonu, spíše naopak že ubere na víkonu ale přidá od spodu. Ve vysokých otáčkách motor potřebuje spětné rázy ne? Takhle sem si vždycky myslel že to funguje a potvrdilo se to i u mě v praxi. A to jsem dokonce zkoušel několikrát přehazovat výfuky abych porovnal rozdíl. A řekl bych že vrch se nijak nezlepšil možná spíše horší ale střední a hlavně nízké otáčky jsou mnohem lepší.



myslim ze je to prave naopak.. ve vysokejch tockach nema cas vylitat smes do vyfuku, ta je rada ze se dostane do valce, proto je ve vysokejch tockach dobry kdyz ma sani i vyfuk co nejmensi odpor... v nizkejch to tak neni proto se dela promena dylka sani.. v nizkejch dlouhe sani.. a privera ve vyfuku, v nizkejch je privrena...

(reakce na) Teorie konstrukce koncovky

16.2.2010 v 11:42 | Nahoru | #23

Riddick>pepek9> divné, já to cítil jinak... Papírově to dokázat nemohu, ale bylo mi jasně citelný, že se motorka lépe vytáčí až do červeného.



V2 je na vyfuky celkem haklivy, respektive ze na ne ruzne reaguje.. prave proto ze u V2 jde o nizke otacky... treba RSV pojedou s hodne "pruchozima" vyfukama dobre, dole stejne nic moc a nahore muze bejt znat narust...

Teorie konstrukce koncovky

28.2.2010 v 21:27 | Nahoru | #24
já myslim že velkou roli spíš hrajou rázy v potrubí a samotném tlumiči.
Přeci jen čtyřvál má jinou charakteristiku rázových vln než dvouvál. U čtyřválu máš těch rázů víc s menším oběmem (ale není to pravidlo, záleží na obsahu motoru)
pak záleží jak máš dělaný svody, jestli 4-1 nebo dva laufy
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist