globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přisávání oleje
5.2.2010 v 20:18
Mám problém s motorem, přisává mi olej. Zřejmě přes vodítka, protože při opravě jsem měl píst venku a kroužky nebyly zapečený a kompresi to má velice slušnou. Originálně tam pan Honda dal jenom simerink (a ten tam mám a vcelku v dobrý kondici) nad výfukový ventil, ventil sání nemá nic.
Nedokážu určit jak moc to žere, ale když vyčistím trubičku odfuku na výfuku, tak za deset minut je celá černá. Svíčka je suchá, ale taky celá černá.
Co s tím? Mám to nechat nebo se snažit to něják utěsnit? U takhle starýho motoru (1974) to ani není moc divný, ale nerad bych, aby to způsobovalo nějáký problémy.
Pokud bych to nechal, jaký používat olej, aby to co nejméně motoru škodilo?

1 reakcí na tento příspěvek Přisávání oleje

5.2.2010 v 23:23 | Nahoru | #1
ISlave: Není. To byla jedna stránka a bylo těch fotek svíček tak 3x tolik, ale i tamtem odkaz je dobrý.

FiffiQ: Jestli to je starý motor, tak stojí za zaváženou viskozitní klasifikace 20W50 - to je dost hustý olej. Pro start za studena to nebude to pravé ořechové. Doporučená teplota venkovního vzduchu je 0 až 50 °C. Asi by šel i 20W40. Dělají se jak minerální, tak i polosyntetické - stačí si vybrat podle toho co jsi tam lil dosud. Hustší než 20W50 asi běžně neseženeš a ani to nebude mít smysl. Možná bych zvolil 20W50 ale minerální. Ten motorex je polosyntetika a přeci jen nějajké těsnění, materiál - no prostě v té době byl dostupný minerální.

Jestli je zrovna tenhle minerální nevím, ale spíš se podívej na ten popis

MOTUL 3000 4T 20W50

Motorový olej pro čtyřtaktní motocykly

Vlastnosti:
Olej specifikovaný pro motocykly Harley Davidsoun®. Jeho vyšší viskozita je vhodná i pro starší motocykly, zvláště vykazující vyšší spotřebu oleje pro jehož provoz není vhodný syntetický olej. Je použitelný pro společnou náplň : motor, převodovka, spojka.

Specifikace:
API SG, JASO T 903 MA ( HARLEY DAVIDSON)

----------
Ta svíčka se mi zdá celkem ok, možná ta bohatá směs, jak už někdo psal nebo trochu oleje

Naposledy editováno 05.02.2010 23:27:13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přisávání oleje

6.2.2010 v 12:25 | Nahoru | #2
babuka> Zajdu do prodejny, kde by tomu snad mohli rozumět. Poptám se a uvidíme. Kdyžtak vezmu nějákej s vyšší viskozitou. Jinak na motoru je psáno: below 16°C use SAE#20 above 16°C use SAE#30 - takže myslím, že od dvaceti do padesáti minerální nic nezkazím.

lubon> No, jinak motor nemá problém se zahřát na provozní teplotu tak za pět minut. Je to fakt prcek,.. Tu směs se pokusím něják vyštelovat i když ten šroub je pro mě velkou neznámou . Vůle ve vodítkách je prý v normě, alespoň vodítko sacího ventilu. Já jsem totiž koupil nový, ale ono nebylo přestružený a je to atyp a výstružník by stál ranec. Tak mi změřil vůle starýho vodítka a že prý v tom problém nebude. Na ten výfukový se budu muset zeptat,..

On ten olej není přepálený, prostě jde tam nejspíš pod ventilem výfuku. Je to taková mastná černá sračka. Ona teplota pod výfukovým ventilem bude ještě dost vysoká, aby ten olej degradovala, ale neshoří a pak to jde odfukem výfuku ven. Zkusím to ješte taky vyfotit.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Skyteam dax Honda Dax ST50 Opičiak 6 20.3.2021 v 14:15 Opičiak
Kondenzátor místo akumulátoru [1, 2] Honda Dax ST50 FiffiQ 36 27.1.2020 v 13:02 udinar
hledam partaka Monkey 125, fichtl, ... Honda Dax ST50, Honda Monkey 50, Honda Gorilla, SkyT... Jericho99 9 3.7.2017 v 15:15 puffybodie
Střelba z výfuku, nastavení karbura... Honda Dax ST50, Lifan LF 125GY FiffiQ 10 11.1.2012 v 18:09 bracha12
Kryt světlometu Honda Dax ST50 FiffiQ 9 22.12.2010 v 17:26 lukš


TOPlist