globalmoto_kveten





Téma: Severozápadní Vietnam
 
21.12.2009 v 16:54
Ahoj,cestu opravdu doporučuji. Jestli někdo plánujete tuto trasu a měl by dotaz rád pomůžu.

vata


1 reakcí na tento příspěvek Severozápadní Vietnam

21.12.2009 v 18:13 | Nahoru | #1
tak napiš aspoň základní info, jak dlouho jsi tam byl, jak jsi se tam dostal, odkud kam jsi jel, kolik km, na čem jsi jel, jaké mají jídlo a tak všelijak

jo a přihoď pár fotek, třeba 20 až 400

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Severozápadní Vietnam

21.12.2009 v 22:58 | Nahoru | #2
Roman2bk> Plánovaná dovolená byla je celkem 30 dní.Z toho 8 dní na motorce.
Plán cesty na motocyklu je z Hanoje do Moc Chau, Son La, Dien Bien Phu,Lao Cai, Sapa a Hanoj. Celkem tenhle okruh vydá 1100 km.

Po příletu do Hanoje , jsi jdeme zamluvit na příštích 8 dní motocykl. Kancelář je ve staré čtvrti Hanoje.Nabízejí různé druhy motorek.Od skútru až po motocross. Vybíráme dvoutaktní „ruskou pilu“ značky MINSK. Cena je 8 USD na den.
Konečně vyrážíme na cestu. Provoz v Hanoji je opravdu zajímavý. Jezdí se všude a platí právo silnějšího.Do Moc Chau je to pouhých 200km. Jelikož je průměrná rychlost 40km/h moc to neutíká.Po příjezd do Moc Chau bereme první hotel.Cena je 100.000 VND (100 kč) za pokoj pro dva. Celkem to jde.V tomhle městě není nic k vidění. Spíše zde začínají kopce a příroda provoz je slabý.
Druhý den je před námi pouhých 100km do Son La.Kopce začínají být strmější a táhlejší. Jelikož MINSK má 125cm3 a asi 11 koníků, tak ve dvou a s bagáží nic moc. Občas se do kopce musí zařadit i jednička. Většinu cesty se jede po dobré vozovce.Ve městě je spousta hotelů, takže není problém sehnat ubytování.Otázkou je zda se člověk večer vyspí. Vietnamci povětšinou dělají takový bordel , že se nedá spát. Doporučuji, vždy si najít hotel , kde bydlí cizinci. Bohužel tenhle okruh Vietnamu na motorce moc cizinců nejezdí , takže je to hodně složité. V Son La není nic extra. Je zde k vidění věznice dob francouzské okupace, rozhledna s výhledem na město.
Třetí den ráno se probouzíme asi už v 5 hodin ráno a totálně nevyspalí-Vietnamci dělali bugr.Před námi je cesta do města Dien Bien Phu (150 km). Je zde zcela nová silnice (před 2.lety tu jel kamarád po šotolině). Je zde pěkná příroda a je na co koukat.Po cestě potkáváme horské kmeny.Jsou oblečeni v tradičních krojích-zajímavé. Všichni zdejší obyvatelé jak nás vidí mávají a smějí se, jako praštění.asi rarita dva bílý na moto. Celkem cesta trvala 5 hodin.Dien Bien Phu je významné tím ,že zde Vietnamci porazili francouzskou armádu a tím skončila francouzská okupace ve Vietnamu. Je zde pár pomníků, muzeum a přehlídka armádní techniky.Celkem oceníme, že je zde restaurace s „normálním“ jídlem a anglicky mluvící číšník. Do té doby tomu tak nebylo.proto je dobré s sebou nosit česko(anglicko)-vietnamský překlad jídel.
Čtvrtý den je před námi cesta do Lai Chau.Podle průvodce je to pouhých 100km.Jakmile se vyjede z města cesta začíná být rozbitá.Motorce se do kopce opravdu nechce.Doufám,abychom jí někde nezadřeli.Po 50 km asfaltka zcela končí a je již pouze prašná cesta. Po ujetí 80km zjišťujeme , že do Lai Chau to není 100 ,ale 200km. Chyba ve vydání . Občas je cesta uzavřená z důvodu budování nové cesty.Musí se čekat na otevření(5-40 minut).Tahle cesta vede nejhezčí soutěskou v severozápadním Vietnamu (hory,řeka,džungle),opravdu nádhera. Do města dorážíme až za tmy,nic moc.Všude pobíhají psy a motorka moc nesvítí.
Pátý den pokračujeme do horského města Sapa (1650 m n.m.) vzdálené cca 40km. Teplota z krásných 25C klesá na asi na 12C. V mikině nic moc,ještě že máme rukavice. Hory tu jsou největší z celého Vietnamu. Cesta vede kolem nejvyšší hory Vietnamu FanSipan (3143 m.n.m). Bohužel je oblačné počasí.pro tuto oblast zcela normální. Většinu roku je zde kouřmo. Cesta až do Sapy je pouze do kopce. Skoro celo dobu jedeme na jedničku a někdy se zadaří i na dvojku. Cesta je místy opravovaná.tento kraj je především známý terasovitými poli,kde se pěstuje rýže.Jsou úplně všude.V Sapě plánujeme zůstat dvě noci.Tentýž večer si zamlouváme trek po okolí.Trase měří 14km a vede přes vesnice,pole a kopce.Tento trek doporučuji.Je to relax a prdel si celkem odpočine od motorky. V Sapě jsou restaurace a všichni v nich mluví anglicky, takže není problém se dobře najíst a napít.
Sedmý den odjíždíme ze Sapy směrem Hanoj. Do Hanoje je to 400km.Máme v plánu přespat na půlce cesty ve městě Yen Bai. Cesta ,ale utíká a MINSK jede jako za mlada.Jedeme z kopce dolů nebo po rovině. Na této cestě se projíždí městem Lao Cai , které leží v těsné blízkosti čínských hranic.Jinak zde nic není. V Yen Bai jsme již v 1hodinu odpoledne. Nakonec se vydáváme na cestu až do Hanoje.Je to dalších 200km. Vyrážíme. Provoz houstne. Zhruba 100km před Hanojí se projíždí městy , takže jedeš až do Hanoje ve městě. Na „dálnici“ se prodávají trička, kukuřice,slepice a prasata(živá).Je už šero , takže je to celkem o držku.Do Hanoje přijíždíme asi po 10hodinách jízdy na moto. Z prdelí máte tatarák.

Náš výlet jsme stihli o den dříve než bylo plánováno.
Výhodou je , že cesta je dobře značená.Značky sice kilometrově neodpovídají skutečnosti,ale směr je dobrý. Správná vzdálenost od bodu k bodu je značena vždy na patníku u krajnice vozovky.Benzínové stanice jsou každých 20-30km a ve městě. Po cestě je možné koupit benzín i ve vesnicích u přenosných benzínek nebo ho mají v petkách. Cena u pumpy je 16.000 VND (16kč),jinak ve vesnici 20.000VND.Akorát se musí vozit olej do benzínu, který se dá koupit skoro u každé benzínky. Servis na motorky je v každém městě.
Tahle cesta byla asi nejzajímavější z celé dobvolené.

Pár fotek z cesty.

[img] cesta do Sapy

Naposledy editováno 21.12.2009 22:59:29
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist