globalmoto_kveten





Téma: Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)
 
7.12.2009 v 06:39
Ahoj, tak mi zveřejnili cestopis, co jsem nedávno dopsal, pokud chcete, můžete se na něj mrknout:

Nordkapp: sněžení, mráz a sobi

video na YouTube tady

Na konci je i video, vlastně moje první video, které jsem doplnil i hudbou
a ještě odkazy na 2 obsáhlejší fotogalerie, kdyby někomu nestačilo těch pár fotek a na tu fotogaleri s Kundodeníkem.



Naposledy editováno 10.12.2009 13:43:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

9.12.2009 v 09:34 | Nahoru | #61

Waltr>Roman2bk> Ale to máš 650. Jsi vysoký, 800 bávo by jsi měl asi líp.



Vím. Ale 800GS je nové a já se budu muset s cenou pohybovat tak kolem 80-100 tisíc, tedy raději už i s kuframa do 100. Takže ten výběr zúžím na ojetiny v té ceně.

(reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

9.12.2009 v 09:38 | Nahoru | #62

Noir>Roman2bk> díky za cenné rady. Vidíme to co se ubytování a jídla týče podobně (občas si to asi vyžádá kemp kvůli sprše )... Náklady na benzín, tam je to jasný, naše stroje si vezmou více a pojedem delší cestu. Tohle stejně není otázka peněz, jde o ten zážitek . Každopádně jsem rád, že s sebou nepovezu stahováky, každej litr v zavazadlech se bude hodit na jiné věci.
Good luck na daších cestách, snad tu příští rok budu moct založit téma s 8500 km severem Evropy



jasně užijte si to, určitě toho uvidíte více než my, hlavně ať vám neprší a pak tu dej aspoň fotky.
(čekám co tu dá Waltr)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

9.12.2009 v 09:43 | Nahoru | #63
Roman2bk>Tak to nedáš ani tu 650. Myslím že to DL je opravdu dobrá volba- jen ho nemít malé.
A nebo opravdu starší-dost- BMW. I když to šlo trochu dolu(je tu nový model) viděl jsem GS 1150 s kufry rok 02 za 135 To už bych si tu 30 půjčil- asi to stojí za to.
A nebo pak ten Varan a Tiger.

Edit: Waltr jenom rozumuje Už mám napsaný první den. Nějak si nemůžu vzpomenout co bylo pak.

Naposledy editováno 09.12.2009 09:44:47

(reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

9.12.2009 v 10:37 | Nahoru | #64

Waltr>
Edit: Waltr jenom rozumuje Už mám napsaný první den. Nějak si nemůžu vzpomenout co bylo pak.



tssss - vytiskni si Zdeňo z netu seznam hradů na tvé trase a máš cesťák jak víno...

Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

9.12.2009 v 13:27 | Nahoru | #65
Ani jeden, až doma Hrádek u Nechanic.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

10.12.2009 v 11:41 | Nahoru | #66
Waltr> no já si budu muset půjčit, abych vůbec dal nějakou tu částku do 100 tisíc dokupy a půjčovat si o 30 více nechci, to by mi pak chyběly peníze na cestování.

Takže výběr je jasný: z podlitrových asi jen TA650, DL650, popř. AT.

Z větším objemů asi jen 1100GS
V inzerátech je ještě Triumph Tiger a Aprilia Caponord, ale o nich toho moc nevím.
Naopak Varadero jen do r.02 takže nic (karbec=nebrat).

Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

10.12.2009 v 13:20 | Nahoru | #67
Caponord>Kamarád si ho koupil někdy v září, ročník 2002, za 100000 Kč. Chlap mu dost slevil, ta motorka má spoustu vybavení (viz foto). Všichni jsme se shodli (vč. majitele), že to jede pěkně, ale na těch 98 koní co to papírově má, nijak asfalt netrhá. Má občas problémy s elektroinstalací a kvalita servisu a prodeje ND je bídná. Vedle mého GS to vypadá jak silniční motorka, zřejmě přemírou plastů. Přístrojovka skoro jak v letadle, svítí modře a je na ní sposta údajů.
Kdybys chtěl GS1100, tak si pospěš, ono jich ve slušném stavu bude ubývat. proto jsem koupil už letos, byť bych s Transalpem přes jeho věk určitě najel ještě spoustu km
EDIT: na fotce nejsou originál boční kufry, ty k tomu byly taky

[img]

Naposledy editováno 10.12.2009 13:25:23

3 reakcí na tento příspěvek Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

10.12.2009 v 13:20 | Nahoru | #68
Prihodim par svojich postrehov:
- Roman, pises, ze karbec=nebrat. V tom pripade o aky stary TA mas zaujem? Nema dokonca aj 2007 karburator?
Este k tomu TA-priatelov bratranec kupoval vo februari TA ´07. Od zaciatku sa stazuje, ze moto nema tah, vo vracackach citujem "doslova place", a aby toho nebolo malo, pri nejakych 16tis.km sa mu rozsypal centralny tlmic. Mesiac po zaruke. :\

Strom vs.Transalp - noo, Stromcek bol vzdy moj favorit a oproti TA ma vyssi vykon, co pri tvojich cestach a bagazi je plus
No a samozrejme Strom je krajsi (subjektivny nazor )

(reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

10.12.2009 v 13:22 | Nahoru | #69

Roman2bk>Waltr> no já si budu muset půjčit, abych vůbec dal nějakou tu částku do 100 tisíc dokupy a půjčovat si o 30 více nechci, to by mi pak chyběly peníze na cestování.



To máš správný přístup k věci , taky mi všichni radili ať si půjčím a koupím modernější GS1150. Ale já byl jednak zakoukaný do 1100, jednak těch 40000 peněz radši vrazím do cest

Naposledy editováno 10.12.2009 13:24:44

(reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

10.12.2009 v 13:24 | Nahoru | #70

MinervaXT>Prihodim par svojich postrehov:
- Roman, pises, ze karbec=nebrat. V tom pripade o aky stary TA mas zaujem? Nema dokonca aj 2007 karburator?


Určitě, stříkačku má až TA700.

(reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

10.12.2009 v 13:31 | Nahoru | #71

MinervaXT>Prihodim par svojich postrehov:
- Roman, pises, ze karbec=nebrat. V tom pripade o aky stary TA mas zaujem? Nema dokonca aj 2007 karburator?



To psal o Varaderu
Já jsem teda prd motorkář, ale aby spotřeba u cestovní motorky objemu litr byla kolem 8l považována za úspěch když Brambory 1100 a 1150 žerou snad kolem 5ti litrů?

Jinak moc pěkné čtení Romane jen ty tvoje náklady a denní nájezdy asi nikdy nepochopím

Naposledy editováno 10.12.2009 13:38:53

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

10.12.2009 v 13:38 | Nahoru | #72
MinervaXT> přesně tak, myslel jsem nebrat Varadero s karburátory, protože prostě podle x ohlasů (i na stránkách varadero.cz) má o 1 až 2 litry vyší spotřebu.
Pokdu má tedy Varadero 2003 a novější spotřebu od 5,5 do 7
tak Varadero 2002 a starší prý má spíš od 7 do 9

Sema - prostě když je nejistá situace, nic neměním, nezadlužuji se a nechávám si motorku která mi šlape jako hodinky. A nemyslím si že během jediného roku by se u většiny BMW 1100GS nabízených v inzerátech změnil stav z dobrých na stav nebrat

fockewulf - no, každý jsme nějaký

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

10.12.2009 v 13:41 | Nahoru | #73
Roman2bk> ty náklady na jídlo a "ubytování" - ty pochopím, dělám to stejně socka travelling, ale krom toho mi to přijde i jako fajn změna nespat furt v posteli a nejíst u stolu jako člověk Spíš mě provokuješ těma tvojima 4,5l/100km a denním nájezdu v průměru 600km, co se nejen tohohle výletu týče

Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

10.12.2009 v 13:43 | Nahoru | #74
Inak, davam stavku: moj tip je, ze si Roman vyberie nejaku HONDU

Fockewulf - jj, tie pohlady ked sa nacpavame pri supermarketoch na trave vzdy stoja za to
Pocas roka zijem viac-menej nudny zivot, zzabehnuta praca, takze na motodovolenke si to musim vynahradit

Naposledy editováno 10.12.2009 13:46:25

Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

10.12.2009 v 14:46 | Nahoru | #75
Já bych tipnul to BMW 1100 GS

Jinak u SuperHyper marketu už sem taky jedl(i skupinově ), ale mě tak nějak vadí, když na mě lidi u jídla čumí, navíc, když jich jsou davy Mě spíš baví zapadnout někam do pole/na louku a tam do sebe narvat mnou vyrobené neošizené tousty plné sýru a salámu ale proti gustu....

Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

10.12.2009 v 14:54 | Nahoru | #76
Tak já Suzuki DL 650.
Jinak Romane tu jsem doporučoval i Tarabysovi a myslím že je spokojen. Nepřipadáš mi typ honící se za výkony, obsahy a značkami (štastný to člověk) takže by měla zvítězit opravdu ta nejvyváženější. Nebude problém, malé obsahy (menší) jezdí slušně i ve dvou, ne jako litry, ale pokud budeš mít rozumné kamarády- nebudou mít problém přispůsobit rychlost. (dálnice)
A cena je opravdu podstatná- navíc (Daliss promine) myslím že japončíci mají tu jistotu dojetí prostě větší. Tak jak tak -hodně štěstí.
Na tom taky záleží- třeba bude zrovna GS 12 za 100

(reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

10.12.2009 v 15:06 | Nahoru | #77
fockewulf> já tam psal 4,5? myslím že jsem měl spíš k pěti, podle toho kdy jsem přepínal rezervu, tak jednou i přes 5, jinak něco pod 5. Přesně jsem to nepočítal, ale průměr by mohl vyjít asi na takových 4,8-4,9.
600km denně? to je přece pohodička, na Nordkapp jsme dojeli prakticky za 3,5 dne, je to asi 3047km (asi), tak si to spočítej Bylo furt hnusně, proto nemělo cenu někde zastavovat, proto jsme furt jeli

ad motorka - tipovat můžete, ale sám to ještě nevím
na TA jsem jel jen kousek (1km?)
na AT jsem jel asi 0,5 km
na GS jsem se posadil, abych zkusil balanc
na DL jsem neseděl nikdy

ad "jídlo ze supermarketu" - pozor, já to nemyslel tak, že by jsme tam někde v bufetu jedli (byť proti tomu nic nemám). My jsme šli jen do potravin, koupili pečivo, něco k tomu (konzervy, salám, sýr), třeba i zeleninu, minerálky, vodu, pivo na večer a jeli jsme dál. Jedli jsme na odpočívadlech (takže v přírodě) a večer u stanu/ve stanu.

(reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

10.12.2009 v 15:11 | Nahoru | #78
Roman2bk>
ahoj,
s Tvými argumenty pro výběr příští moto souhlasím a protože jezdíš docela dost a daleko asi bych volil Transalpa 700 (stříkačka a pár koní navíc proti 650), drátěná kola nebo to Varadero SD-02 cenově se dají dnes pořídit okolo 130tisíc a to i doplňky. Viz tento inzerát:
pěkný Varan
mohu Ti říct, že v naší motopartě měl kamarád Varana právě rok 03 a jezdili jsme prakticky za stejnou spotřebu na delší výlety okolo 5,5l se zavazadly. Varan je sice těžká mrcha ale jinak třeba proti V-Stromu má zase výhodu delších servisních intervalů. Já osobně řeším přechod na litrové enduro a občas se stavím u kamaráda co má DL-1000 rok 02, možná netrefil zrovna dobrý kus, ale motka má okolo 70tkm, začala brát olej a spotřeba je také okolo 5,5 litru. Tož asi tak.
Jinak asi není kam spěchat, páč taky prodávám tak mě kontaktují akorát prodejci kteří se mi snaží nabídnou jejich moto ale samozřejmě mou cenu co nejvíce stlačit.

(reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

10.12.2009 v 15:55 | Nahoru | #79

Roman2bk>MinervaXT>
Sema - prostě když je nejistá situace, nic neměním, nezadlužuji se a nechávám si motorku která mi šlape jako hodinky. A nemyslím si že během jediného roku by se u většiny BMW 1100GS nabízených v inzerátech změnil stav z dobrých na stav nebrat


Nemyslel jsem to tak, abys hned běžel kupovat GSo, pač nebudou, ale ta motorka se už deset let nevyrábí a výběr se zužuje-už dnes jich v inzerci přehršel není a dost z těch co tam jsou vypadá nedobře.. s přihlédnutím k tomu, že jsem chtěl motorku s vybavením, které nedoplníš (ABS, FID), co bude pěkně vypadat(originálně, pokud možno) a která má zdokladovanou minulost..

Naposledy editováno 10.12.2009 15:58:37

1 reakcí na tento příspěvek Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

10.12.2009 v 16:00 | Nahoru | #80
Servisní intervaly u DL650, to je velké mínus-6tkm je prostě u cestovní motorky málo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

10.12.2009 v 16:25 | Nahoru | #81
Sema> naprosto souhlasím 6tkm je málo jinak jak je na tom 1100Gs?
OT, jelikož jsem Boba za účelem dovozu mašiny kontaktoval taky, můžeš mi prosím napsat když tak do PM kolik přibližně vyšla ta Tvá 1100Gs. Díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

10.12.2009 v 16:33 | Nahoru | #82
w.o.l.f.> Servisní interval GS1100 je 10tisíc km (olej v kardanu a převodovce 2Ot km) a pošlu PM

(reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

10.12.2009 v 16:46 | Nahoru | #83
Sema> jj, díky moc

(reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

10.12.2009 v 18:34 | Nahoru | #84

Sema>No, kdybys nezlobil, mohl bys býval od Ježíška dostat velké GSo, jako já Žerty stranou, kamarád, se kterým se projel půl Evropy a na tu druhou se chystáme , jezdí na F 650 GS, ročník tuším 05, a je naprosto spokojen. Ty vibrace nejsou nijak zásadní, motorka je to celkem velká, takže se poskládáte i dva, je to spolehlivý, nevadí tomu špatný cesty a z cestovatelsého hlediska je perfektní nízká spotřeba, potažmo dlouhý dojezd na nádrž. To byla velká slabina u mého TA, v místech kde je málo pump, nebo nejsou otevřené nonstop, jsem s tím měl asi třikrát trochu problém, i když jsem na výpary vždy dojel.. takže gratuluji k Ježíškovi a pořádně si ho užij


Já jsem byl hodnej,ale jelikož jsem podměrečnej tak bych nedošáhl z velkýho GS na zem.Bude to r.v.04

2 reakcí na tento příspěvek Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

10.12.2009 v 18:52 | Nahoru | #85
no to si snad děláte srandu!
DL650 musí na servis po 6 tisících km????
Jak se to řeší, když je výlet delší?

Varadero se mi zdá 24 tisíc km, ne?
prostě 4x na motorce uděláte servis a máte najeto 100.000km, dobré ne?
(se mi zdá, že po 12 tisících jen vyměnit olej v motoru a filtr (filtry?) a 24 tis. ventily a vše komplet, ne?)

Deauville 650 mám servisní cykly každých 12 tisíc km.
Prostě zaplatím v servise 4,5 tis. a mám to komlet, náplně, filtry, ventily, podtlaky a nevím co ještě, navíc mi popř. mechanik řekne, co se mu nezdá, nebo co si myslí že po dalších 12 tis.km asi odejde, myslím že je na tohle dobrý.
Pro někoho je ta částka možná moc, ale raději mám jistotu, než si to doma škudlit sám a pak se někde 3000 km od domova divit, že mi motorka nejede (aneb raději se omezím jinde, spím ve stanu, vařím si sám, ale servis neodrbávám).

Sema - u 1100GS se každých 10 tis. dělá co všechno?

(reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

10.12.2009 v 18:54 | Nahoru | #86

Roman2bk>no to si snad děláte srandu!
DL650 musí na servis po 6 tisících km????
Jak se to řeší, když je výlet delší?



Jojo, na delsi vylety to chce ZX10R, servis po 12tis az.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

10.12.2009 v 19:08 | Nahoru | #87
Roman2bk>
není to sranda ta suzuka to tak skutečně má-malá i velká DL jinak Varan má taky 12tis.km servis, pro zajímavost přikládám test Varana stříkačkytest-provozní náklady

jinak pokud bys měl zájem zkusit TA 650 rok 05 klidně přijeď ještě jsem nezazimoval a od Motobaru v Bílovci je to 9km

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

10.12.2009 v 19:20 | Nahoru | #88
w.o.l.f.> ano, co 12 tisíc, ale to jenom olej a filtr (filtry?), což si může člvoěk udělat sám, ale tzv. "velký servis", kdy se dělají ventily, podtlaky a nevím co všechno, tak to až při dvojnásobku, co 24 tisíc km. Ne?
Díky za nabídku, ale raději až v létě, když mají pneumatiky s asfaltem normální přilnavost.

Bubrak ZX10R - jaké to má zdvihy, vepředu a vzadu? Je přední kolo 19"? Dá se na tom jezdit i jinak, než v plavkách?

Naposledy editováno 10.12.2009 19:21:45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

10.12.2009 v 19:23 | Nahoru | #89
Roman2bk> ano, karbce a podtlaky podle mě budou ve 24 tisících, koukal jsem se k sobě na servisní knížku a myslím, že to bude stejné i u toho "Varaního" véčka. Ale pokud máš kámoše s Varanem - aspoň jsem si všim v cestopisu tak se optej přímo jeho.

(reakce na) Nordkapp: sněžení, mráz a sobi (cestopis)

10.12.2009 v 19:37 | Nahoru | #90
Roman2bk> no nevím s tím servisem u DLka to není tak horké, jak jsem se díval do manuálu... a navíc proč si ho vybral (respektive nechal) Trinidad na cestu okolo světa... Jinak samozřejmě nabízím svezení, kdyby jsi měl zájem ať máš kompletní "zkušenosti" (mimochodem i celkem rád bych se svezl na Duvilce )...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist