Voldemort>Určitě máš pravdu. Ale týká se to jednoho segmentu trhu (ano největšího), který uvažuje takto pragmaticky. Kupodivu ale stále funguje např. Moto Guzzi, která má parametry výkonu ještě o něco horší, nemluvě o hmotnosti jejich strojů a najde si svoje kupce. Věřím taky tomu, že v Evropě je trh pro nestandardní motorky typu VOXANu, který ale nemá tu obrovskou tradici, kterou Jawa přese všechno pořád ve světě má. Jsou v Evropě zákazníci, kteří si pořídí DUCATI SPORT 1000 nebo Triumph Boneville 900, kde jsou ty parametry ještě podstatně nižší, o tom tahle třída totiž vůbec není ! Řadovej dvouválec s tímhle objemem teď není na trhu (jo, je tady Kawasaki ER 6n, ale do litru nejpůdou, Suzuki se dost spálila s SV-čkem) a zákazníků, kteří nechtějí konfekci, kterou má kdekdo, je stále víc (jsem jedním z nich)
Ano, soupeřit ve stejném segmentu s Japonci by byla sebevražda, Italové a Angličani to dobře vědí. Jinou cestu do budoucna pro Jawu fakt nevidím, malé kubatury opanují v dohledné době Čínani, střední a sportovní třídu už mají Japonci, zbývá pouze velkoobjemová "retro" třída, kde technologie není vše, musí se prodávat design a TRADICE (je to dřina, ale jde to, dokáže to nějaká mastodontní Guzzi s jedním motorem), jinak opravdu, ale opravdu konečná.