Když jsem se dočetl o tom tisícikubíkovým motoru Jawa, ťukal jsem si taky na čelo a to dost důrazně
Jakmile jsem ale pročetl pár stránek na fóru a našl info o tom, že by snad mohlo jít o motor MuZ, celá věc vypadá dle mého názoru úplně jinak. Posuďte sami - výkon těchto DOHC
řadových dvouválců (nepřipomíná Vám to něco) se pohyboval např. v MZ 1000/SF kolem 117 k (86 kW)s krouťákem 95 Nm. Maximálka byla 250 km/h, suchá váha 197 kg. Pokud si zaspekulujeme (zasníme)a představíme, ža Jawa za babku odkoupí výkresovou dokumentaci daného motoru, možná i některý podvozkový díly nebo přípravky, tenhle projekt začíná vypadat jinak. Pak by "stačilo" vyvinout (upravit stávající MZ) rám, předělat víka motorů a zamontovat tenhle motůrek např. do retro designu Jawa 500 OHC (retro JAWA 1000 DOHC - to nezní úplně blbě, ne? Vývoj tohodle motoru MuZ pravděpodobně položil, proto se nedá předpokládat, že by stejná cesta nevedla ke stejnému konci v Jawě, koupě dokumentace by ale byla úplně něco jiného... Chlapi, do takovýho projektu bych šel.