Kdysi jsem si takto dělal vidle na Erefu-9vítce, kde jsou vidlice klasický a bylo to v pohodě.
Má někdo zkušenost a poradí, jak na to?
Jestli u těch USD neni zapotřebí, např. nějakej specielní vercajk ap.
Podle manuálu je tam zapotřebí spec. nářadí, ale to je v manuálu skoro u všeho...
Nejlépe někdo, kdo dělal už konkrétně vidle na Busu, ale princip u těch USD bude asi u všech stejnej, nebo hodně podobnej...(stejný budou mít beztak Telata a ost. GSX-era...)
Případně doporučte rovnou gufera a osvědčenej olej(chtěl jsem vzít např. gufera "Ariet" z E-shopu, kde nakupuju vše na motorku,ale pak se doslechl,že Ariet nebrat, že nejsou kvalitní...)
Díky.
Fugo>no čistě teoreticky, pokud tam máš mít ten L01 kde je viskozita dle té tabulky 15.5 a chceš tam dát od motorexu 10W kde bohužel nevím jakou má hodnotu ale teoreticky by mohl mýt podobnou jako ten motul 10W, no a kdyby měl tak tam dáš 1x tak hustší olej než tam má být. Měl sis koupit ty oleje dva jak se píše v té tabulce a smíchat je v poměru 80/20% 2,5W/5W od motulu a dastal by ses na 15.6 což je pořád blíž než 36 což by snad mohla mít ta 10W.
nevim a nevyznám se v tom, přijde mi to trochu složitý a kupovat 2L. oleje, když potřebuju necelej litr???
Tim netvrdim, že nemusíš mít pravdu, ale poptával jsem se a to i v servisu, kde se na Busu specializujou a bylo mi řečeno 10W,tak se ptám ještě dodatečně na názor ostatních, hlavně těch, ktéří už tlumič. olej u Busy měnili...
našel jsem ještě tohle sice tam není ten tvůj 10W ale je tam od motorexu 2,5W a 5W a když to porovnáš s tou tabulkou od Motul tak to bude tak nějak vycházet jak jsem psal, dáš tam jednou tak hustší olej než tam má být.
www.mediaturbo.com/clients/marzocchi/forkoilviscosity.html
Po tom, co jsem se tady dočetl jsem čekal při rozborce vidlí, že abych mohl od sebe trubku s kluzákem oddělit/vysunout, budu muset vyndat gurero s prachovkou, protože trubka s vodítkem by logicka přes gufero neprošla, nebo by se zničilo...
Jaký bylo moje překvapení, když jsem trubku hladce vysunul přez gufero z kluzáku...
Trubka vidlice totiž na sobě nemá ani jedno vodítko.Ty jsou v kluzáku, horní někde pod guferem a pak asi ještě dolní, někde v půlce kluzáku, ale jak je tam jištěno a jak se případně vyndavá, netušim...
Zkrátka trubka je dokonale hladká, na konci mírně zkosená, aby šla hladce nasunout do kluzáku přes gufera zpět, což jsem taky udělal...
Otázka je, jaký z těchto dvou systémů(vodítka na trubce vs. vodítka vně kluzáku(jak má Busa) je novější a lepší???
Nemůže se při nandavání trubky do kluzáku s vodítkama nějak hnout?
Pak bych měl ještě pár otázeček :
1.Pokoušel jsem se povolit spodní imbus pro vyjmutí tlumiče z trubky vidlice, ale jen se to začalo protáčet i s tlumičem.Nemám ani spec. trubkovej klíč, ani pneumatickouo pistoli, tak jsem se na to vyprd...
-Nemůže se tim pootáčenim, jak jsme točil imbusem a sním i tlumičem, nějak poškodit štelovací mechanismus , co je dole na vidli?(tušim na štelování odskoku)...
2.Hladina výšky oleje:
Vyndal jsem pružinu,vidle zasunul co nejvíc do sebe až na doraz a tyčku tlumiče též zasunul do vnitř,ještě vyndal tyčku na štelování útlumu(co do ní tlačí ze shora štelovací šroubek) a dolil nový olej na hladinu 10cm (dle manuálu)od shora...
Jenže do vidlic mělo přijít 480ml oleje do každý a mě zbylo po nalití obou vidlí 1,5 deci z litrovýho balení, ale mělo zbýt 40ml tzn ani ne 0,5 deci!, tak jsem do každé vidle dolil cca 40ml(netušim, o kolik to mohlo zvednout hladinu, cca 2cm?), už jsem to neměřil, protože vidle už byly napůl spasovaný....
Otázka zní: může se něco zkurvit, když se dá do vidlic víc oleje?
Zřejmě tím, že jsem neměl vyndaný tlumič z trubky vidle se nedostal 100% ven všechen starý olej a proto mi nového oleje zbylo víc, než mělo, ale to jsem si uvědomil až dnes, po té co už mám vidle spasovaný...
Ještě taková blbost, už spasovaný vidle jsem otočil vzhůru nohama, chtěl jsem se ještě mrknout na spodní imbus.To vidlím nějak nevadí, ne?
Zajímavý je že jedna vidle jde úplně tiše, u té druhé je dost slyšet "charakteristickej" zvuk tlumiče, jako by nasávání vzduchu...
Naposledy editováno 03.04.2010 23:27:50
1 reakcí na tento příspěvek USD vidle-výměna oleje+gufer ???
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dynojet Quickshifter - funkce? Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa | Smrči-GSX-F | 13 | 13.3.2024 v 15:48 Smrči-GSX-F |
Kapoty Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa | anonimis | 3 | 31.1.2024 v 12:14 PetrJ81 |
Hayabusa a B-King sraz, tentokrát s... [1 ... 137, 138] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Suzuki B-King | CobrettiCZ | 4114 | 15.1.2024 v 10:29 danhayabusa |
Není olej jako olej ? [1 ... 7, 8] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Honda XL 500, Honda VFR 400 | Orgovany | 229 | 24.12.2023 v 14:02 SuperSic58 |
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... | Apo-Rider | 32 | 23.9.2023 v 16:43 dettektorr |