globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Muž na Jawě-výlet do Francie na starejch Javách
Vážení přátelé motorkáři a hlavně Jawaři!
Určitě většina z vás viděla na ČT 2 nedávno uveřejněný dokument o značce Jawa od jednoho francouzkého režiséra. V tom dokumentu se hlavní aktér vydal na motorce JAWA 350 californian do čech po vlastní ose, aby se podíval do místa, kde jeho oblíbenou motorku vyrobili. V čechách posléze zjistil, že tady není nijak extra silný zájem o domácí značku. Já bych mu tento poznatek chtěl tak trochu změnit a proto chystám stejnou jízdu jako on, ale za ním do Francie. Už mám zajištěné doprovodné vozidlo a pár nadšenců co by rádi jeli se mnou. Jestli se mezi váma najde někdo, kdo by tohle dobrodružství chtěl také podniknout, ať mi napíše sem, anebo na e-mail l.opletal@seznam.cz. Zdraví vás Uďa

Muž na Jawě-výlet do Francie na starejch Javách

30.10.2009 v 16:20 | Nahoru | #31
Doprovodné vozidlo by mělo obsahovat kameramana. Nejlépe veřejnoprávní ČT. Je dost času a tak by stálo za úvahu oslovit redaktory.
Rád bych se časem podíval na dokument "Češi na Jawě s Francouzi".
Viděl bych to také dodatečně oslovit Frantíky a setkat se s pamětníky = aby cesta nevyzněla jako pouhé prázdné plácnutí do vody. Nakonec Frantíci bývali vždy naši "spojenci" (i když "nabaterky").

Muž na Jawě-výlet do Francie na starejch Javách

30.10.2009 v 16:25 | Nahoru | #32
I stímhle nápadem jsem trochu koketoval, ale ještě jsem nikoho neoslovil. Určitě to ale zkusím, díky za radu

Muž na Jawě-výlet do Francie na starejch Javách

30.10.2009 v 16:26 | Nahoru | #33
Mimochodem spolehlivost Jawy a ČZ nebyla nikdy špatná / nepočítám nové modely.
Za 40 000km na ČZ 125/476 jsem nevyměnil ani pneumatiky (jen prohodil zadní za přední) a rotor alternátoru - ovšem zničený vlastní hloupostí.

Muž na Jawě-výlet do Francie na starejch Javách

30.10.2009 v 16:39 | Nahoru | #34
Tak pojeď s náma!

Muž na Jawě-výlet do Francie na starejch Javách

30.10.2009 v 17:09 | Nahoru | #35
no, klidně bych jel. záleží na termínu.

Muž na Jawě-výlet do Francie na starejch Javách

30.10.2009 v 17:11 | Nahoru | #36
Ještě není pevně stanovený. Až bude, dám vědě. Nebojte, uvědomuju si, že je to potřeba dát hodně dlouho dopředu vědět, takže na tom makám

Muž na Jawě-výlet do Francie na starejch Javách

30.10.2009 v 17:35 | Nahoru | #37
bejt starší(řidičák od 18) a mit nejakou J250 tak jedu hned....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Muž na Jawě-výlet do Francie na starejch Javách

30.10.2009 v 18:39 | Nahoru | #38

MartinED250> No nevím. Za poslední 4 roky najeto s 559 24000Km a do motoru jsem potřeboval jen jednu preventivní svíčku a nepíchl jsem ani jednou. Kdo se bojí, nesmí daleko. ed250.rajce.idnes.cz/S_Jawou_po_strechach_Alp%2C_aneb_vysokohorska_turistika_na_sestnactkach_kolech.._o/ Něco málo z letoška.


kde jste to byly přesně ???

(reakce na) Muž na Jawě-výlet do Francie na starejch Javách

30.10.2009 v 19:36 | Nahoru | #39
primax69> Na film rád nakouknu, ale jak jsem psal cestu si odjedu sólo, rád si to řídím vše operativně dle okolností a moc nerad se přizpůsobuji . Navíc taky mířím do jiné části Francie.
Jak zde padl názor jet po přesně stopách toho Francouze, tak to si myslím, že není nic moc pravého hlavně pro vozový park. Hnát se někde celou noc + den (tak jak to jel on) jen pro tu cestu tam a zpět není moc to pravé. Rozhodil bych to více dnů a vzal přes Alpy. Ale do plánu cesty jako nezúčastněná osoba kecat nebudu

Muž na Jawě-výlet do Francie na starejch Javách

30.10.2009 v 21:22 | Nahoru | #40
orogo zapálko je spolehlivé normálně, najezdil jsem s ním na 477 desetitisíce na 471 tisíce kilometrů - na 477 jsem vape dal, hlavně kvůli výměně bludičky za světlomet :)
za zhruba 10let ježdění na 477, využité poměrně dost měnil kladívko jednou, když se ušoupal pertinax jako následek zanedbání mazání .-)

471 nechám dál origo včetně kladívek..

Muž na Jawě-výlet do Francie na starejch Javách

30.10.2009 v 21:47 | Nahoru | #41
jedu na 353 a s kladívkama jsem neměl nikdy problém,akorát jednoun na 638 když praskl pertinax za 5 min se jelo dál.

Muž na Jawě-výlet do Francie na starejch Javách

30.10.2009 v 22:04 | Nahoru | #42
Já měl na 471 neustále problémy s dobíjením. Měla v základu jen 55 W dynamo a to když vezmu v potaz 2 cívky, 25 W žárovku v předu, 5 W vzadu k tomu občas brzda či blinkry. Tak to prostě nedávalo. Nakonec jsem jezdil jen s 15W vepředu a to už je hodně nebezpečné... Navíc na cestách využívám například dobíjení GPS nebo mobilu atd., tak na to bych u 6V mohl zapomenout.

Muž na Jawě-výlet do Francie na starejch Javách

30.10.2009 v 22:26 | Nahoru | #43
jo dobíjení je asi nej problém,jinak bezporucové stroje(záleží na rukou ovšem)

Muž na Jawě-výlet do Francie na starejch Javách

30.10.2009 v 22:30 | Nahoru | #44
leda až přepíšu 50/21 ,jinou jawu na to nemam, ale jinak max podpora!!!! borci

2 reakcí na tento příspěvek Muž na Jawě-výlet do Francie na starejch Javách

31.10.2009 v 08:58 | Nahoru | #45
Doprovodny vozidlo? k cemu? Pokud nepojedou lidi s klikou pred smrti, tak staci vzit par kladivek, kondiku, indukcek a novou pistni sadu pro nejrozsirenejsi motorku a to jen pokud to pojede nejaka vetsi skupina ....a jestli snad by mel nekdo pochybovat nad technickym stavem svoji motorky, tak at radsi nejezdi, protoze motorka at je to jakakoli nesmi mit problem udelat takovouhle couracku po Evrope. Sice se mi ten "dokument" vubec nelibil uz jen z toho duvodu, jak byl hrozne u vytrzeni ze ho to dovezlo do cech a na zpatecni ceste mu to uz nejelo(to tedy nebyla moc dobra vizitka pro motorku starou kolem 10 let a on jako ze na to ma pravo), ale kdyz bych videl, ze nesezenu penize na cestu do Norska, tak bych docela jel s trindou s vama ....ale teda spis bez toho doprovodnyho vozidla, to je fakt o nicem, to je jak jet s cestovkou na kanary letadlem do plny penze

jirin.sv>Já měl na 471 neustále problémy s dobíjením. Měla v základu jen 55 W dynamo a to když vezmu v potaz 2 cívky, 25 W žárovku v předu, 5 W vzadu k tomu občas brzda či blinkry. Tak to prostě nedávalo. Nakonec jsem jezdil jen s 15W vepředu a to už je hodně nebezpečné... Navíc na cestách využívám například dobíjení GPS nebo mobilu atd., tak na to bych u 6V mohl zapomenout.



Neni problem v dobijeni, ale spatny udrzbe a stavu relatek ....se seriovejma spotrebicema neni problem a na dobiti mobilu to staci, zas takovej deficit tam neni, ale jezdit s 15W, to si delas prdel, kvuli nejaky posrany GPSce navic staci dve v cely bande

Naposledy editováno 31.10.2009 09:03:23

(reakce na) Muž na Jawě-výlet do Francie na starejch Javách

31.10.2009 v 09:16 | Nahoru | #46

Jindra650>Neni problem v dobijeni, ale spatny udrzbe a stavu relatek ....se seriovejma spotrebicema neni problem a na dobiti mobilu to staci, zas takovej deficit tam neni, ale jezdit s 15W, to si delas prdel, kvuli nejaky posrany GPSce navic staci dve v cely bande

Nechci rýpat, ale umíš aspoň trochu sčítat? 25 W + 5 W + dejme tomu 2 × 5–10 W a jsem na 40–50 W a to nepočítám blinkry a brzdu... Regulátor jsem měl elektronický, takže už na něm nebylo moc co nastavovat. Kdyby tam bylo 75W, jak píše dokumentace, tak by to fousově stačilo, ale na 12V VAPE to prostě nemá.
Jinak pokud bys četl mé příspěvky v tomto vlákně, tak bys věděl, že jezdím většinou sám, takže že by měl GPS někdo jiný mi moc nepomůže...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Muž na Jawě-výlet do Francie na starejch Javách

31.10.2009 v 18:59 | Nahoru | #47

Jindra650>Doprovodny vozidlo? k cemu? Pokud nepojedou lidi s klikou pred smrti, tak staci vzit par kladivek, kondiku, indukcek a novou pistni sadu pro nejrozsirenejsi motorku a to jen pokud to pojede nejaka vetsi skupina ....a jestli snad by mel nekdo pochybovat nad technickym stavem svoji motorky, tak at radsi nejezdi, protoze motorka at je to jakakoli nesmi mit problem udelat takovouhle couracku po Evrope. Sice se mi ten "dokument" vubec nelibil uz jen z toho duvodu, jak byl hrozne u vytrzeni ze ho to dovezlo do cech a na zpatecni ceste mu to uz nejelo(to tedy nebyla moc dobra vizitka pro motorku starou kolem 10 let a on jako ze na to ma pravo), ale kdyz bych videl, ze nesezenu penize na cestu do Norska, tak bych docela jel s trindou s vama ....ale teda spis bez toho doprovodnyho vozidla, to je fakt o nicem, to je jak jet s cestovkou na kanary letadlem do plny penze


Jak už jsem jednou tady napsal, tak to doprovodné vozidlo není jen na případnou poruchu, ale třeba vozidlo pro kameru, kempigové vybavení, spacáky, náhr díly a pod. Mimochodem, nevím co jsi myslel tou pístní sadou pro nejrozšířenější motorku. To jako vzít jednu sadu pro 250-ky a jednu pro 350 a 175-ky jo!? Co takhle počítat s výbrusem 1,2,3,4 atd.! To jsi trochu přestřelil. Další věcí je to, že například já svoji motorku, do které jsem při renovaci vrazil 30.000,- Kč nenechám někde ve Francii pro poruchu a nebudu sebou táhnout třeba 1000 E, abych měl na případnej odtah do republiky. To budu raději vděčnej za doprovodné vozidlo. Nad technickým stavem své motorky nepochybuji, ale ta motorka je 50 let stará a renovovaná s originálních dílů.

Muž na Jawě-výlet do Francie na starejch Javách

31.10.2009 v 19:11 | Nahoru | #48
drzim palce,pridal bych se,ale jeste nemam moji vysnenou 250sportku tak snad nekdy priste

Naposledy editováno 31.10.2009 19:12:20

1 reakcí na tento příspěvek Muž na Jawě-výlet do Francie na starejch Javách

31.10.2009 v 19:16 | Nahoru | #49
já měl v 477 75w, a ve 471 má taky 75w - pokud jis měl 55w, ničemu se nedivím.

Muž na Jawě-výlet do Francie na starejch Javách

Skvělá odpověď, děkuji! 31.10.2009 v 19:57 | Nahoru | #50
Hmmm... Moc zajímavé...Pro doplnění strojů bych se rád přidal( 350/634 ).
Pokud ji zvládnu přes zimu udělat a nepotká se termín s něčím neodkladným...
Super nápad

(reakce na) Muž na Jawě-výlet do Francie na starejch Javách

31.10.2009 v 19:58 | Nahoru | #51
udinar> pravda s vybrusama sem to prestrelil-mel jsem rict krouzky, ty se daj naroubovat v klidu, ale nevim, proc by se normalni motorka ktera neni pred rozpadem mela porouchat a to muze bejt klide 200leta, o to prece nejde ... takovouhle vyjizdku za humna musi bez jakychkoli oprav zvladnout cokoli a myslim ze jsem taky neco na jawach vsech moznych typu najel a veskery poruchy byly drobnosti, sama se klika z niceho nic nevysype, ani zajetej vybrus nezadre a zadrenej valec je nicotna zavada ...dobijeni se resi nahradnim dynamem a regulatorem, pak uz to jsou jen lanka, pojistky, co se muze vysrat a nepocitam, ze by rupal ram a podobny neopravitelny veci ...ale jak rika klasik "Co mi neni rovno, po tom je mi hovno" je to vlastne vase vec

Muž na Jawě-výlet do Francie na starejch Javách

31.10.2009 v 20:05 | Nahoru | #52
sem se nenaseru, jsem na ČZ a jediná jawa je pincek, kterým bych tam jel asi rok a půl

(reakce na) Muž na Jawě-výlet do Francie na starejch Javách

31.10.2009 v 20:30 | Nahoru | #53

pech.>já měl v 477 75w, a ve 471 má taky 75w - pokud jis měl 55w, ničemu se nedivím.

No bohužel se skládalo z dílů co byly momentálně na skladě. Moje ČZ byla vyrobena v roce 1974 jako základní verze bez blinkrů, ale ten rok se neprodala. Ale vzhledem k tomu, že se ten rok neprodala a všechny motorky prodané od roku 1975 musely mít v ČR blinkry, tak je na moji ČZ prostě přišroubovali a zapojili a nikdo neřešil, že tam je jen 55 W dynamo (které by na provoz bez blinkrů docela stačilo). Celkově ČZ 471 nebyl vůbec vyhledávaný a oblíbený typ, tak tu moji koupil v roce 1976 strýc zlevněnou z ceny 11000 Kčs na 5500 Kčs

Muž na Jawě-výlet do Francie na starejch Javách

1.11.2009 v 09:20 | Nahoru | #54
Muz na jawe byl pekny dokument, ovsem nevidim logiku v tom jet do francie, nevim ze by tam byla tovarna jawy

jak vsichni vime, firma jawa je jiz davno v prd*li bohuzel, takze mysim ze ji propagacni jizna nepomuze, ani za doprovodu kameramana z CT pokud ho sezenes, priznejme si ze dnestni vyrabene motorky od Jawy nejsou to prave

Muž na Jawě-výlet do Francie na starejch Javách

1.11.2009 v 15:32 | Nahoru | #55
To je sice pravda, ale jako důkaz toho, že Češi ještě stále jezdí na Jawách mi to přijde lepší, než potkat Jawa klub na japoncích

1 reakcí na tento příspěvek Muž na Jawě-výlet do Francie na starejch Javách

1.11.2009 v 16:07 | Nahoru | #56
výlet do Francie v plánu letos mám, ale teda spíš jsem myslel že pojedu na BMW než na Jawě, ale na druhou stranu, i na Jawě by to šlo, ale max. 70 km/h po výbrusu není věru mnoho

(reakce na) Muž na Jawě-výlet do Francie na starejch Javách

1.11.2009 v 17:03 | Nahoru | #57
paja.butcher> plánuje se cestovní rychlost 65km/h a do léta to stihneš zajet

Muž na Jawě-výlet do Francie na starejch Javách

1.11.2009 v 19:41 | Nahoru | #58
moje 471 vyrobená v r. 1975, byla prodána koncem roku 1976 za 6810,-

1 reakcí na tento příspěvek Muž na Jawě-výlet do Francie na starejch Javách

1.11.2009 v 19:41 | Nahoru | #59
mám fakturu i záručák

Muž na Jawě-výlet do Francie na starejch Javách

1.11.2009 v 22:45 | Nahoru | #60
Děkuji všem za podnětné připomínky a jsem rád, že se zde ozvali praví Jawaři a patrioti vůbec. Jsem čech (nebo moravák) a jsem docela pyšnej na to, že moje země vyráběla slavné a kvalitní motorky. Nikomu tuhle cestu nenutím, ale naopak přivítám každého, kdo se této cesty bude chtít zůčastnit. Nehodlám zde řešit otázku doprovodného vozidla, já ho mám zajištěné a komu to vadí, tak to je jeho věc.
to paja.butcher : nemusíš mít obavy, já zřejmě budu po cestě také ještě částečně zajíždět a rychlost jsem zvolil na max 65 Km/h právě z tohoto důvodu. Už s tím mám nějakou zkušenost, chce to se nebát pořádně přimáznout kvalitním minerálem (používám schell helix SX a zajel jsem perfektně). Mažu na zajetí 1:25 a po zajetí 1:33 - 1:40 podle zátěže a teploty. Ty možná u své 350-ky nebudeš muset mazat tolik, ale 1:33 bych doporučil stejně, teda na záběh. Kdo si myslí, že jsem použil špatnej olej, ať si nechá rozumy pro sebe, Já jsem ještě nezadřel ani jeden motor.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3879, 3880] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116398 Dnes v 21:03 Sema
nová kniha - Motocykly v Českoslove... ČZ 175/477, Jawa 250 Pérák, Honda CB 1000F, Manet Ta... Dolin 21 30.4.2024 v 07:51 cmiral
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar


TOPlist