bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Auto olej a spojka
2.9.2009 v 19:52
Nalil sem bohužel autoolej do motorky a ujel tak 800 km než sem ho i s filtrem vyněnil. (sem kokot já vím, ale co už)
a já se ptám: jak dlouho spojka vydrží, když při prvním rozjezdu po pár hoďkách lehce proklouzne?
Vyměnit lamely co nejdřív nebo to něco ještě vydrží?
Předchozí
1 2
Následující

Auto olej a spojka

3.9.2009 v 12:35 | Nahoru | #31
netvrdim ze v nem neni zadny rozdil, ale ze to nebude az takove ze by to uplne znicilo spojku, nalil bych tam moto olej a zkusil chvilku jezdit, nic vic nez uplne odepsat lamely uz stejne nemuze
olej musi mazat vzdy i ten moto

1 reakcí na tento příspěvek Auto olej a spojka

3.9.2009 v 12:51 | Nahoru | #32
Olej pro čtyřtaktní motory - 4 L
Jde o polosyntetický olej vyrobený pro všechny typy motorek..Má dobrou tekutost dokonce i při nízkých teplotách .Snižuje opotřebení při studených startech.Olej nízké těkavosti :\

To jsou hlody jako blazen, určitě to psal profík. Těkavej olej jsem teda ještě neviděl

Naposledy editováno 03.09.2009 12:51:18

(reakce na) Auto olej a spojka

3.9.2009 v 13:05 | Nahoru | #33

BEGY>doporučuju ti rozebrat spojku a lamely pořádně vyprat v benzínu. Spojky jsou u dnešních motorek sranda, nehledej v tom žádný záludnosti.
Já jsem takhle zachraňoval spojku na bývalým XJ600. Po výměně oleje začala klouzat jako prase, byl to tenhle


Dobrá informace o tom oleji, kterej ničí spoky!

(reakce na) Auto olej a spojka

3.9.2009 v 13:10 | Nahoru | #34

racek>Olej pro čtyřtaktní motory - 4 L
Jde o polosyntetický olej vyrobený pro všechny typy motorek..Má dobrou tekutost dokonce i při nízkých teplotách .Snižuje opotřebení při studených startech.Olej nízké těkavosti :\

To jsou hlody jako blazen, určitě to psal profík. Těkavej olej jsem teda ještě neviděl


Tak to jsi neviděl žádej olej. Možná výraz "těkavej" by se dal vyjádřit i jinak. O "těkavosti" oleje hovoří norma NOACK, která je součástí každýho technickýho listu, kterej by měl mít každej prodávanej olej.

Auto olej a spojka

3.9.2009 v 13:21 | Nahoru | #35
OK, rozhodila mě hlavně "dobrá tekutost"

Je pravda že jsem o těkavosti ve spojení s olejem neslyšel, i když samozřejmě nějaká bude, odpařuje se každá kapalina. Spíš si jako těkavou látku představím benzín, ředidlo.

1 reakcí na tento příspěvek Auto olej a spojka

3.9.2009 v 23:34 | Nahoru | #36
ahoj..moc prosimo o radu.. menil jsem olej v honde cbr 125 a spletl sem si nadoby s auto olejem a olejem jaky tam ma byt...nalil jsem ho tam ale po 15 minutach jsem si toho vsimnul tak sem to hned vylil a dal jaky ma byt (neujel sem s autoolejem ani metr jen to bylo minutku nastartovany)....muze se neco stat s motorem? neznicil sem neco?diky moc za radu..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto olej a spojka

4.9.2009 v 09:09 | Nahoru | #37
tuningparty> Poku jsi s tím nejel, nemělo by se nic stát. Jde hlavně o spojku, která je nasáklá původním olejem a aby se do ní ten nesprávnej dostal, chvíli to trvá.

(reakce na) Auto olej a spojka

4.9.2009 v 11:38 | Nahoru | #38
alesmoto> nene nejel sem s tim ale bylo to chvili s tim nespravnym olejem nastartovany abych to zahral a pak sem si toho vsimnul tak sem to hned vylil a nalil spravny..tak snad to bude v poradku..díky

Auto olej a spojka

6.9.2009 v 11:23 | Nahoru | #39
Motocyklový "motorový" olej je stavěný tak, aby:

- v motoru vydržel vysoké teploty, a měl velkou odolnsot vůči střižení olejového filmu
- ve spojce, aby lamely neslepil, ale aby též nezačaly klouzat
- v převodovce opět aby se nestřihl olejový film, kde dostává oil dost na frak

... nepočítaje dále jako odvod tepla apod.

Dále je asi některým už jasné, že AUTOMOBILOVÝ MOTOROVÝ olej je čistě motorový, pro jiné zatížení a tudíž nemůže být použit v motocyklu. Mimo jiné to v 90% odsere právě nejdřív spojka (ale už jsem měl motor kde to odsraly i ložiska).

Co se výměny spojky týče - operace naprosto prostá, jednoduchá. Lamely budou hin, možná bych zainvestoval i do plechových mezilamel pro čisté svědomí (na jedné Suze jsem je dělal cca 3týdny zpět a asi 150,-/kus) a přítlačných pružin (kolem 500,- za sadu, beru Vesrah) - ale opotřebení obojeho se pozná až po vyjmutí (plechy - vizuelní kontrola, pružiny - změření výšky).

Shrnuto - blbost která ponaučila, naštěstí nic nevratného nebo super drahého...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 5 5.1.2024 v 23:47 RTSbike
kde shánět ND Suzuki GSX-R 600 Zajda2004 5 7.11.2023 v 13:42 Kubák
suzuki gsxr 600 sytic Suzuki GSX-R 600 malbbs 8 15.9.2023 v 19:32 yurcko
kontrolka rezervy Suzuki GSX-R 600 Motomaniak 16 24.5.2023 v 05:56 Maly1
Karburátory a delší odstavení [1, 2] Suzuki GSX-R 600 Jawista1234 31 15.4.2023 v 21:31 Milos1


TOPlist