globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výměna oleje
28.6.2009 v 22:36
Zdravim,mám dotaz. Předepsaný olej výrobcem do Kawy ER-5 je polosyntetika 10W/40, mám možnost sehnat plnou 10W/50 za luxusní peníze. Už jsem se na to ptal víc lidí a nemělo by to být na škodu, spíš naopak. Ale chtěl jsem se zeptat zda s tim někdo nemáte špatné zkušenosti? Díky za rady a zkušenosti.
Btw. pokud to tu někde už je hodte odkaz, díky

1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje

13.9.2009 v 00:11 | Nahoru | #1
Viskozitu menit muzes, ale musi kryt pasmo pozadovane vyrobcem motoru, t.j. misto 10W/40 das 10W/50. Viskozita noveho oleje rika, ze tento bude mit stejne parametry v sirsim rozsahu teplot (dejme tomu tento bude lepe snaset zatizeni ve vyssich teplotach) a ne ze bude mit jine parametry (napriklad bude olej "ridky" - co to ku*va je?). Vyjimky existuji, napr. specialni oleje 10W-30 (ale je to na nich napsano) urcene pro mazani "maloobjemovych" PD motoru osobnich motorovych vozidel (vysoky tlak pusobici mezi vackou a cerpadlovym vstrikovacem ohrozuje mazaci film - specificke vlastnosti). Nelit do Oktavky 1,6 benzin! To neni TDI! Videl jsem to lidi delat. A to u aut dnes kazdy vyznamny vyrobce udava i svoji vlastni specifikaci (a olejari je pouzivaji), napriklad MB 239.5, VW nevim co a podobne...

Olej MUSI plnit nebo prevysovat specifikaci JASO pro motocykly pozadovanou vyrobcem motoru. Ta obsahuje souhrn ruznych sledovanych parametru a ma ulehcovat nakup oleje abyste nemuseli sledovat cerpatelnost, strihovou stabilitu olejove vrstvy a tak dale a tak dale. No a pak pozor taky na motory se suchou nebo mokrou spojkou. Naplni motoru se suchou spojkou muze byt i normalni automobilovy olej, na druhou stranu vzduchem chlazene motory BMW maji predepsany docela zatizitelny olej, snad 20W-50, ale ted si nevybavim specifikaci JASO.

Pri takovemhle manevru je dobre zkratit prvni interval vymeny oleje na polovinu (i filtru). Je to rozumnejsi nez tam rvat proplachovy olej coz je dost sracka ne nepodobna puvodnim mineralum, misto toho je lepsi vypoustet olej z dobre prohrateho motoru (delsi jizda).

Proplach se pouzival u beznych "zapadnich" oleju do cca 60tych let, u nas v socialistickem Ceskoslovensku cca do 80tych let. To jsou leta nastupu masoveho pouzivani tehdejsiho "polosyntetickeho" oleje. Pravda "mineral" a proplach dojizdel jeste 10 let u levnych mene narocnych vozidel, na druhou stranu znam Mercedes ze 70tych let kde byla predepsana "plna syntetika"! To znamena, ze se jiz tehdy dala koupit. Pokud jste pouzivali "polosyntetiku", jako nase tehdejsi rodinna Skoda 120L, model M z roku 1984 s plnoprutokovym cisticem oleje (byl to MADIT Super 10W/40), tak proplach odpadal a motor byl cisty diky aditivum bezne obsazenem v takovem oleji (opravdu - na vlastni oci overeno, nase auto po 20 letech poslo na seslost vekem, moralni starim a nezajmem majitele a naslednym prodejem mene ekonomicky silnemu majiteli).

Je-li motor ve spatnem stavu, opravdu hrozi, ze motoru vymena typu nebo znacky oleje neprospeje, ale to jen proto, ze je obvykle jiz nad hrobem, ne ze ho zabije olej. Ten ho jen postrci nebo ukaze slabe misto. Je-li motor O.K. a dodrzis vyse uvedene veci, nebudes mit na 99,99 procent problem. Jestli teda jiz na nej davno spokojene nejezdis.

(reakce na) Výměna oleje

15.9.2009 v 00:02 | Nahoru | #2
MarioV2> Tak tak, už sem na něm najel kolem 5tis. bez jakýhokoli problému
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 Pavel500 13 26.4.2024 v 04:32 Ubrus1
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
Karbce Kawasaki ER 5 ostrava 1 10.3.2024 v 16:53 ja1
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 kastanbabeťťák 4 8.2.2024 v 12:45 Pedl
Nefunkční tachometr Kawasaki ER 5 XkovixCZ 3 6.10.2023 v 19:22 Ozzy_


TOPlist