2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pětitakt!!!!
Skalda>babuka> chapu to tak, ze expanzni pomer. o kterem tam hovori je po expanzi v malem i velkem valci. Proto se lisi od kompresniho, ktery se tyka jenom malych valcu...
No ja bych to chapal tak, ze ten prostredni valec zajisti vyssi kompresni pomer (tedy vyssi OC 102 oktanu by mohlo stacit) nasleduje expanze a odplyn pohani nejake turbo a tim to je preplnovane, ale nevim strilim od boku nestudoval jsem tenhle obeh, takze presne nevim.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pětitakt!!!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pětitakt!!!!
Velký válec dává prostor pro expanzi spálených plynů a teprve poté dochází k jejich definitivnímu výfuku. Každý ze dvou čtyřtaktních válců dodá spálené plyny jednou za dvě otáčky klikové hřídele, takže větší válec dostane "čerstvou" zásobu směsi při každé otáčce. Ve velkém válci dochází jen k expanzi a výfuku, takže pracuje s dvoutaktním cyklem.