globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pětitakt!!!!
 
30.5.2009 v 21:32
Omrzel vás čtyřtakt a nechcete dvoutakt???Tak si kupte pětitakt Pětitakt
Anketa: Má to budoucnost i v motocyklech?
Ano
88%
92
Ne
12%
13
Předchozí
1 2 3 4
Následující

Pětitakt!!!!

30.5.2009 v 21:38 | Nahoru | #1
Jsem zastance Stirlingova motoru , ale petitakt to by byla take pekna frajerina.

Skoda ze se vic nedelaji preplnovane obycejne 4takty.

Pětitakt!!!!

30.5.2009 v 21:44 | Nahoru | #2
700ccm a 166Nm zni hodne slusne...

Pětitakt!!!!

30.5.2009 v 21:49 | Nahoru | #3
tak to je vážně nářez snad jim to vyjde přeju jim to

2 reakcí na tento příspěvek Pětitakt!!!!

30.5.2009 v 21:49 | Nahoru | #4
Zajimave koncepty, imho to bude drahe a rozmerne...uvidime
babuka> Stirling? To snad ne, jeden jsem mel v kanclu a jeden v laboratori, kamarad s toho delal disertaci a opravdu zadna slava ta myslenka neni, do moto teda urcite ne :\

Pětitakt!!!!

30.5.2009 v 21:50 | Nahoru | #5
tak to je hodne zajímavéé

Pětitakt!!!!

30.5.2009 v 21:51 | Nahoru | #6
tak to je velká paráda na tak malej objem tak velkej výkon

Naposledy editováno 30.05.2009 21:52:06

(reakce na) Pětitakt!!!!

30.5.2009 v 21:53 | Nahoru | #7
Dawe02> nemyslel spis Wankel?

3 reakcí na tento příspěvek Pětitakt!!!!

30.5.2009 v 21:55 | Nahoru | #8
Z malého motorů se dá vytáhnout hodně. Honda v F1, měla přeplňovanou 1.5 myslím, že s výkonem okolo 500koní, ale životnost byla závod a dost:). Teď můžu doufat, že jsem se nějak zásadně nesekl:)

Pětitakt!!!!

30.5.2009 v 21:59 | Nahoru | #9
Byla jen otázka času, kdy se něco takovýho vymyslí.

1 reakcí na tento příspěvek Pětitakt!!!!

30.5.2009 v 22:00 | Nahoru | #10
a jeste by to mohl byt diesel nakonec se spotrebou 1l / 100km

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pětitakt!!!!

30.5.2009 v 22:03 | Nahoru | #11

Dawe02>Zajimave koncepty, imho to bude drahe a rozmerne...uvidime
babuka> Stirling? To snad ne, jeden jsem mel v kanclu a jeden v laboratori, kamarad s toho delal disertaci a opravdu zadna slava ta myslenka neni, do moto teda urcite ne :\



Sem jen tak placnul. Jasne, ze to je spis stacionarni motor a jinak ma radu vyhod a nevyhod. Kazdopadne by me zajimalo, proc se treba nepouziva kompresor nebo bezne rajsky plyn. Co na tomhle dela ten vykon preplonovani nebo ten treti valec ?

Na tomhle me zaujalo, ze to je cele ze starsich patentu, tak si rikam, ze uz se to davno nedela. Take ten vysoky kompresni pomer ... to bude chtit asi vic oktanu.

1 reakcí na tento příspěvek Pětitakt!!!!

30.5.2009 v 22:08 | Nahoru | #12
To ale není nic nového, tímto vynálezem se pyšnil už Jára Cimrman. Vynalezl jak pětitaktní, tak šestitaktní motor.

Ale i tak je to zajímavé.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pětitakt!!!!

30.5.2009 v 22:09 | Nahoru | #13

Azi.>Z malého motorů se dá vytáhnout hodně. Honda v F1, měla přeplňovanou 1.5 myslím, že s výkonem okolo 500koní, ale životnost byla závod a dost:). Teď můžu doufat, že jsem se nějak zásadně nesekl:)

Trochu jsi se sekl, bylo to 800 koní a neměla to jen HONDA,ale skoro všichni ve Formuli 1.Normální atmosférické motory jim nestačily a tuším je to něco přes 15 let,co se turbomotory ve Formuli 1 zakázaly.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pětitakt!!!!

30.5.2009 v 22:10 | Nahoru | #14

RomanSS>To ale není nic nového, tímto vynálezem se pyšnil už Jára Cimrman. Vynalezl jak pětitaktní, tak šestitaktní motor.

Ale i tak je to zajímavé.



Nebyla pátá doba odpočinek ??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pětitakt!!!!

30.5.2009 v 22:10 | Nahoru | #15
babuka> mas to v tom textu - vysoky neni kompresni pomer, ale expanzni - z cyklu plynu se vytahne vic energie (diky vetsi ucinnosti expanze), takze zvlastni palivo by nemelo byt potreba...

(reakce na) Pětitakt!!!!

30.5.2009 v 22:11 | Nahoru | #16

babuka>RomanSS>To ale není nic nového, tímto vynálezem se pyšnil už Jára Cimrman. Vynalezl jak pětitaktní, tak šestitaktní motor.

Ale i tak je to zajímavé.

Nebyla pátá doba odpočinek ??


Jo.

A u šestitaktu nasátí a výfuk vyplachovací směsi.

Pětitakt!!!!

30.5.2009 v 22:14 | Nahoru | #17
zlatej dvoutakt...

ale hoši je to paráda.. jen otázka času, kdy tady budou diskuze typu.. čtyřtakt nebo pětitakt?? .. těším se na to

Naposledy editováno 30.05.2009 22:14:49

(reakce na) Pětitakt!!!!

30.5.2009 v 22:18 | Nahoru | #18
AKRO> 300poníku sem a tam, to už nehraje roli:):). Všichni mimo motorů od forda, ten měl 3.0. Taky by mě zajímal výkon toho motoru bez přeplňování, aby to nebylo jako součastné. Tedy dole spotřeba jako atmosféra, ale žádný zátah, výš hezky zátah a spotřeba skoro dvojnásobná, oproti klasice. Teď mi vysvětlete kde je výhoda downsinzingu, dražší motor, při trošku větší dynamice, než srovnatelné motory (například od vw 1.4 tsi a hondy 2.0vtec) si řekne o víc, klepe se jako ratlík a potom ty náklady na případnou opravu, no hrozný.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pětitakt!!!!

30.5.2009 v 22:19 | Nahoru | #19

Skalda>babuka> mas to v tom textu - vysoky neni kompresni pomer, ale expanzni - z cyklu plynu se vytahne vic energie (diky vetsi ucinnosti expanze), takze zvlastni palivo by nemelo byt potreba...



Priznam se, ze termin expanzni pomer slysim v souvislosti s klasickym spalovacim motorem prvne a take nevim kdyz je v jednom z valcu teda expanzni pomer, tak vysoky, to musi byt i kompresni pomer vysoky navic je to preplnovany motor.

Pětitakt!!!!

30.5.2009 v 22:21 | Nahoru | #20
Ty jo a ve skutečnosti se to zdá i celkem jednoduchý, se divím že už s tím někdo nepřišel dřív

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pětitakt!!!!

30.5.2009 v 22:26 | Nahoru | #21
babuka> chapu to tak, ze expanzni pomer. o kterem tam hovori je po expanzi v malem i velkem valci. Proto se lisi od kompresniho, ktery se tyka jenom malych valcu...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pětitakt!!!!

30.5.2009 v 22:30 | Nahoru | #22

Skalda>babuka> chapu to tak, ze expanzni pomer. o kterem tam hovori je po expanzi v malem i velkem valci. Proto se lisi od kompresniho, ktery se tyka jenom malych valcu...



No ja bych to chapal tak, ze ten prostredni valec zajisti vyssi kompresni pomer (tedy vyssi OC 102 oktanu by mohlo stacit) nasleduje expanze a odplyn pohani nejake turbo a tim to je preplnovane, ale nevim strilim od boku nestudoval jsem tenhle obeh, takze presne nevim.

Pětitakt!!!!

30.5.2009 v 22:30 | Nahoru | #23
pětitakt vynalezl už jára cimrman:
sání-stlačení-výbuch-výfuk-oddych!

jinak já teda nevim ale myslim že výfuky s co nejmenším odporem, ideálně rovný trubky se u čtyřtaktů nedavávají pro srandu králikům

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pětitakt!!!!

30.5.2009 v 22:39 | Nahoru | #24
babuka> víc jak sto oktanů? To budeme jezdit na lpg nebo jsou benzíny s více jak 100oktany?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pětitakt!!!!

30.5.2009 v 22:42 | Nahoru | #25
babuka> ale zadnejch 102 oktanu, precti si ten text clanku , cituji:

Velký válec dává prostor pro expanzi spálených plynů a teprve poté dochází k jejich definitivnímu výfuku. Každý ze dvou čtyřtaktních válců dodá spálené plyny jednou za dvě otáčky klikové hřídele, takže větší válec dostane "čerstvou" zásobu směsi při každé otáčce. Ve velkém válci dochází jen k expanzi a výfuku, takže pracuje s dvoutaktním cyklem.

(reakce na) Pětitakt!!!!

30.5.2009 v 22:43 | Nahoru | #26

Azi.>babuka> víc jak sto oktanů? To budeme jezdit na lpg nebo jsou benzíny s více jak 100oktany?



Jisteze ze ano, treba ethanol, benzen maji vic oktanu nez 100, oktanove cislo je jen relativni porovani benzinu z hlediska OC i-oktan ma 100 n-heptan ma 0 a porovnava se to na testovacim motoru.

Doeditovano:
BE pro formule ma 102 oktanu.

Naposledy editováno 30.05.2009 22:48:01

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pětitakt!!!!

30.5.2009 v 22:46 | Nahoru | #27

Skalda>babuka> ale zadnejch 102 oktanu, precti si ten text clanku , cituji:
Velký válec dává prostor pro expanzi spálených plynů a teprve poté dochází k jejich definitivnímu výfuku. Každý ze dvou čtyřtaktních válců dodá spálené plyny jednou za dvě otáčky klikové hřídele, takže větší válec dostane "čerstvou" zásobu směsi při každé otáčce. Ve velkém válci dochází jen k expanzi a výfuku, takže pracuje s dvoutaktním cyklem.



Nevim jak sou ty valce casovany, preci ten motor nema dve kliky. Ja myslim ze ten prostredni valec zajistuje vetsi kompresni pomer v krajnich valcich a proto ma vetsi plochu.

Doeditovano:

Vazne nevim. Koukam na to a nevim. Chtelo by to jiny clanek. Take neznam pojem expanzni pomer. Nevim mezi cim to je vlastne pomer.

Naposledy editováno 30.05.2009 22:51:38

2 reakcí na tento příspěvek Pětitakt!!!!

30.5.2009 v 22:50 | Nahoru | #28
...no jen tak na okraj,jestli ono by tech 700ccm nedalo s turbem ve ctyrtiku pres 200 koniku

(reakce na) Pětitakt!!!!

30.5.2009 v 22:52 | Nahoru | #29

lumberjack1>...no jen tak na okraj,jestli ono by tech 700ccm nedalo s turbem ve ctyrtiku pres 200 koniku



No to je presne ono.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pětitakt!!!!

30.5.2009 v 22:52 | Nahoru | #30
babuka> na co 2 klikovky?? I na tech obrazcich vidis jednu. Podle toho co tam pisou se proste pouzije spalenej plyn z malych preplnovanych valcu jeste na dodatecnou expanzi ve velkem prostrednim valci (a tim ze zvysi ucinnost) , co na tom porad neni jasny?

EDIT: a pojem expanzni pomer jsem taky predtim neslysel, ale co by to bylo jinyho nez pomer objemu v okamziku konce kompresni faze a konce expanzni... jenze zde jsou expanze 2 - prvni jeste v malem valci a druha ve velkem, takze objem po obou expanzich je o tu druhou vetsi a tudiz je vetsi i expanzni pomer (nez kompresni)

Naposledy editováno 30.05.2009 22:55:07
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist