globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pětitakt!!!!
 
30.5.2009 v 21:32
Omrzel vás čtyřtakt a nechcete dvoutakt???Tak si kupte pětitakt Pětitakt
Anketa: Má to budoucnost i v motocyklech?
Ano
88%
92
Ne
12%
13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pětitakt!!!!

30.5.2009 v 22:46 | Nahoru | #1

Skalda>babuka> ale zadnejch 102 oktanu, precti si ten text clanku , cituji:
Velký válec dává prostor pro expanzi spálených plynů a teprve poté dochází k jejich definitivnímu výfuku. Každý ze dvou čtyřtaktních válců dodá spálené plyny jednou za dvě otáčky klikové hřídele, takže větší válec dostane "čerstvou" zásobu směsi při každé otáčce. Ve velkém válci dochází jen k expanzi a výfuku, takže pracuje s dvoutaktním cyklem.



Nevim jak sou ty valce casovany, preci ten motor nema dve kliky. Ja myslim ze ten prostredni valec zajistuje vetsi kompresni pomer v krajnich valcich a proto ma vetsi plochu.

Doeditovano:

Vazne nevim. Koukam na to a nevim. Chtelo by to jiny clanek. Take neznam pojem expanzni pomer. Nevim mezi cim to je vlastne pomer.

Naposledy editováno 30.05.2009 22:51:38

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pětitakt!!!!

30.5.2009 v 22:52 | Nahoru | #2
babuka> na co 2 klikovky?? I na tech obrazcich vidis jednu. Podle toho co tam pisou se proste pouzije spalenej plyn z malych preplnovanych valcu jeste na dodatecnou expanzi ve velkem prostrednim valci (a tim ze zvysi ucinnost) , co na tom porad neni jasny?

EDIT: a pojem expanzni pomer jsem taky predtim neslysel, ale co by to bylo jinyho nez pomer objemu v okamziku konce kompresni faze a konce expanzni... jenze zde jsou expanze 2 - prvni jeste v malem valci a druha ve velkem, takze objem po obou expanzich je o tu druhou vetsi a tudiz je vetsi i expanzni pomer (nez kompresni)

Naposledy editováno 30.05.2009 22:55:07
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist