1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pětitakt!!!!
Skalda>babuka> ale zadnejch 102 oktanu, precti si ten text clanku , cituji:
Velký válec dává prostor pro expanzi spálených plynů a teprve poté dochází k jejich definitivnímu výfuku. Každý ze dvou čtyřtaktních válců dodá spálené plyny jednou za dvě otáčky klikové hřídele, takže větší válec dostane "čerstvou" zásobu směsi při každé otáčce. Ve velkém válci dochází jen k expanzi a výfuku, takže pracuje s dvoutaktním cyklem.
Nevim jak sou ty valce casovany, preci ten motor nema dve kliky. Ja myslim ze ten prostredni valec zajistuje vetsi kompresni pomer v krajnich valcich a proto ma vetsi plochu.
Doeditovano:
Vazne nevim. Koukam na to a nevim. Chtelo by to jiny clanek. Take neznam pojem expanzni pomer. Nevim mezi cim to je vlastne pomer.
Naposledy editováno 30.05.2009 22:51:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pětitakt!!!!
EDIT: a pojem expanzni pomer jsem taky predtim neslysel, ale co by to bylo jinyho nez pomer objemu v okamziku konce kompresni faze a konce expanzni... jenze zde jsou expanze 2 - prvni jeste v malem valci a druha ve velkem, takze objem po obou expanzich je o tu druhou vetsi a tudiz je vetsi i expanzni pomer (nez kompresni)
Naposledy editováno 30.05.2009 22:55:07