Téma: Nejlepší otáčky pro řazení...?
 
28.5.2009 v 08:52
Závodníci poraďte, podle tohoto grafu z brzdy, kdy jsou ideální otáčky pro řazení vyššího kvaltu?


1 reakcí na tento příspěvek Nejlepší otáčky pro řazení...?

28.5.2009 v 11:10 | Nahoru | #1
9500 - 9800. Tam kde je motor schopnej vykonavat nejvic prace cili ma nejvyssi vykon. Nebo jinak. Rad tak aby ti motor nespad pod 8800.

Sklada> Kdyz mu klesnou otacky az k 7700 tak je zbytecne daleko od hodnoty max vykonu kterej je dulezitej a pri kterym dosahujes nejvetsiho moznyho zrychleni. Rikas to dobre ale s tim razenim hluboko pod hodnotou max vykonu nesouhlasim. Neuvazujes totiz moment na zadnim kole ale na motoru kdyz tohle tvrdis. Tim ze preradis driv stratis nejaky Nm na zadnim kole a ztratis je zbytecne brzo. Otacky kdy se jeste vyplati drzet tam puvodni kvalt a tahat to ikdyz kroutak klesa ti udava prave max vykon. Nedovno tady na motorkarich o tom byl clanek a z tech grafu to bylo nadherne videt. Srovnavali BT 1100 Buldok a 650 bandita. Bylo krasne videt ze buldok to roztah ale jak musel strasne brzo radit tak ho bandit prevalcoval protoze to nahnal prevodama. Tudis ja tvrdim ze radit tak aby ses drzel v pasmu nejvyssiho vykonu. Cili tady konkretne tam kde mas pres 130 koni.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší otáčky pro řazení...?

28.5.2009 v 11:35 | Nahoru | #2
pylot> nejvetsiho moznyho zrychleni dosahujes umerne toc. momentu (nikoliv vykonu). Mas pravdu, ze prevod meni i tocivy moment na zadnim kole (na 1cku jsou to stovky Nm). Po prerazeni ti tak klesne moment jak kvuli zmene otacek, tak kvuli zmene prevodu, jenze s tim nic neudelas a stejne jednou budes muset zaradit. Pomer je fixni, takze otacky i celkovy moment se snizi vzdy stejne. Jediny stupen volnosti je okamzik (resp. otacky) prerazeni a ty je radno zvolit tak, aby po prerazeni mohlt byt motor zase co nejdele v oblasti max. momentu motoru (tozn. i kola pri danem prevodu a ten za jizdy menit nebudes. To je ten rozdil oproti situaci v tebou zminovanem clanku - tam jsou 2 motorky a tudiz i dvoje prevody, tady jsou jedny). Jisteze se vyplati drzet plyn jeste kousek v klesani (coz je zde od 8k8+), taky mi to tak vychazi. Ten clanek jsem taky cetl, ale nevyplyva z nej, ze je dobre se drzet v oblasti max. vykonu. Hezky a intuitivne to zjednodusil Dave81. Je ale pravda, ze prakticke aspekty budou doporucene otacky posouvat smerem vys nez naopak.

EDIT: vsuvka
EDIT2: a po delsi dobe zas nejaky zajimavejsi tema

Naposledy editováno 28.05.2009 11:41:15
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist