1 reakcí na tento příspěvek Nejlepší otáčky pro řazení...?
edit: opravena chybicka
Naposledy editováno 28.05.2009 10:04:25
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší otáčky pro řazení...?
Ducatista> Ideální moment pro řazení u tvé motorky je cca 9000 - 9500 ot. V místě nejvyššího výkonu a zároveň vysokého kroutícího momentu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší otáčky pro řazení...?
Ozkoušej si to na okruhu jednou řaď v 9500 a podruhé v 11500 a uvidíš porovnání jednotlivých časů na kolo.
Naposledy editováno 28.05.2009 09:26:45
Naposledy editováno 28.05.2009 10:13:46
Ta brzda to dokaze vypocitat sama.....
co vypocitat??? maximalni mozne zrychleni... tam kde jeho vrchol ( max. hodnota toho cisla ) se radi... krivky jsou jen tak orientacni. ( jako na oko )
Me to kluci rekli presne, kdyz jsem byl na brzde, protoze to je taky jedna veci proc jsem tam byl . A taky dalsi vec, otackovem nekdy keca... cca 500-1000 ot/min.
Motorka zrychluje umerne toc. momentu na zadnim kole (pokud neni ve smyku), takze je potreba maximalizovat jeho integral v case. Vykon je zajimavy "pouze" z hlediska naprevodovani (vykon je totiz moment * otacky). V praxi to znamena radit nekde za bodem max. momentu (u tebe 9000), ale ne tak, aby to spadlo moc doleva (takze u nizsich prevodu, ktere jsou hrubsi, muzes o neco vyse) - experimentoval bych s hodnotami napr. 8500 (z 5 na 6 pro cca 7700) - 9700 (z 2 na 3 pro cca 7700)...
EDIT: a jestli chces jedno jediny cislo, tak se spokoj s prumerem vyse uvedeno = 9100 a pohledem do grafu uvidis, ze je to skutecne presne tam, kde uz zacina oblast snizovani momentu
Naposledy editováno 28.05.2009 10:38:45
1 reakcí na tento příspěvek Nejlepší otáčky pro řazení...?
Sklada> Kdyz mu klesnou otacky az k 7700 tak je zbytecne daleko od hodnoty max vykonu kterej je dulezitej a pri kterym dosahujes nejvetsiho moznyho zrychleni. Rikas to dobre ale s tim razenim hluboko pod hodnotou max vykonu nesouhlasim. Neuvazujes totiz moment na zadnim kole ale na motoru kdyz tohle tvrdis. Tim ze preradis driv stratis nejaky Nm na zadnim kole a ztratis je zbytecne brzo. Otacky kdy se jeste vyplati drzet tam puvodni kvalt a tahat to ikdyz kroutak klesa ti udava prave max vykon. Nedovno tady na motorkarich o tom byl clanek a z tech grafu to bylo nadherne videt. Srovnavali BT 1100 Buldok a 650 bandita. Bylo krasne videt ze buldok to roztah ale jak musel strasne brzo radit tak ho bandit prevalcoval protoze to nahnal prevodama. Tudis ja tvrdim ze radit tak aby ses drzel v pasmu nejvyssiho vykonu. Cili tady konkretne tam kde mas pres 130 koni.
1: 2.467
2: 1.765
3: 1.350
4: 1.091
5: 0.958
6: 0.857
takze presne tedy pro dosazeni 7700 po razeni z 1 na 2 by to chtelo 10700 (tam je velkej skok z 1 na 2). Na dalsi kvalty pak: 10k, 9k5, 8k8, 8k6 (s orig. prevody). Jednu vec jsme zatim zapomneli uvazovat - dobu razeni. Pokud nemas rychlorazeni, tak by se mohlo pridat tak 200rpm kvuli padajicim otackam v dobe razeni...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší otáčky pro řazení...?
EDIT: vsuvka
EDIT2: a po delsi dobe zas nejaky zajimavejsi tema
Naposledy editováno 28.05.2009 11:41:15
1 reakcí na tento příspěvek Nejlepší otáčky pro řazení...?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší otáčky pro řazení...?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší otáčky pro řazení...?
Skalda>Droppi> to muzes, ale zda se, ze on si nechava tu rezervu na pokles otacek az moc velkou; z 1 na 2 je ta zmena prevodu "jen" 39% a pak se rychle snizuje: z 3 na 4 je to 24% a z 5 na 6 uz 11%. Tento trend budou sledovat i "idealni" otacky pro razeni...
pokud je 3-4 24%, tak je to porad vic nez 20% rozdilu kroutaku z 11300 otacek, takze naopak sem to moc pritvrdil a v 11300 se treba da radit i 4-5 ja samozrejme nezjistoval prevody, treba RSV1000 to ma 1-2 asi 46%, takze to byl hruby odhad, nicmene tech 3-4 opravuji na 11300 (1-2 muze byt vyse), az 5-6 bude u tech 10400
edit: 4-5 je 14%, takze to bude nekde 10700 treba
Naposledy editováno 28.05.2009 12:20:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší otáčky pro řazení...?
Skalda>Bubrak ZX10R> no a do jakejch otacek se teda snazis dostat? bylo by fajn dostat se nekam, kde jeste chvili zas budes mit velkej moment a ne az tam, kde uz se zacina snizovat...
No napsal sem to uz predtim. Proste jde o to, ze kdyz mas nizky kroutak na lehci prevod, tak porad mas na kole vic momentu diky nizsimu prevodu. Staci porovnat ty procenta. Kdyz mam jen o 20% nizsi moment na motoru, ale porad o 40% vic v prenosu na zadni kolo, tak neni duvod radit.
3 reakcí na tento příspěvek Nejlepší otáčky pro řazení...?
1 reakcí na tento příspěvek Nejlepší otáčky pro řazení...?
Pro zvoleni nejlepsi strategie je potreba si situaci zanalyzovat vcetne prevodu. Cili udelat simulaci zrychleni, kdy prointegrujes moment na kole. Thats all. Taky se da vyhrat s nastavenim optimalniho sekundarniho prevodu, ale to uz chce alespon zakladni identifikaci systemu, kde je treba zjistit pasivni odpory, resp. jejich podstatne parametry stejne jako stanovit presneji hmotnostni parametry.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší otáčky pro řazení...?
Skalda>...Motorka zrychluje umerne toc. momentu na zadnim kole (pokud neni ve smyku), takze je potreba maximalizovat jeho integral v case.
Dawe02>...Cili udelat simulaci zrychleni, kdy prointegrujes moment na kole. Thats all.
presne
A 996 S nemá převody jako 996 biposto, ale jako 996 SPS, jsou v nich totiž shodné 94 kW motory, pouze s jinou řídící jednotkou.