globalmoto_kveten





Téma: stav pneu po 20.000 km
 
22.5.2009 v 07:55
Tak jsem byl včera přezout gumy.
Najel jsem na nich přesně 20296 km (změřeno přesně, dle fotek tachometru).
Tak se můžete mrknout, jak na tom jsou.

přední je Dunlop Sportmax D220F-ST 120/70, 17"
zadní je Michelin Pilot Activ 150/70, 17"

Jinak nejdelší výlet co mají za sebou bylo to Turecko, za ten výlet to bylo 6700 km a to už měly najeto 8000 km když jsem vyjížděl a říkal si, jestli nebude problém. Nebyl.

Na přední je ještě tak tak 1 mm a zadní je sjeta více, uprostřed zarovnaná se vzorkem.
Ty bílé fleky na gumách jsou od toho, že se do garáže pneuservisu jelo po štěrku, bílých kamínkách.

Jinak ta výdrž je daná hlavně tím, že motorka má jen 57 koní a jezdím klidně.







na ukázku ještě obrázek, jak vypadal vzorek na zadní gumě předtím


edit:
není to ale nic vyjímečného, na předchozích gumách
přední: Metzeler MEZ 1F MBS 120/70
zadní: Heidenau K68 150/70
jsem najel něco přes 18 tisíc km a přezouval je hlavně proto, že jsem se znovu chystal do zahraničí, tak abych měl čerstvý vzorek.
Po 18 tisích km tedy vypadaly takto
jak jde vidět, vepředu i vzadu je uprostřed vzorek, ale už asi jen 0,5 mm


Naposledy editováno 22.05.2009 10:17:49
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) stav pneu po 20.000 km

23.5.2009 v 16:32 | Nahoru | #31

jetam>Dina> sem ty micheliny jezdili a nikdy sem na nich víc jak 11000 nedal a byli na plátně :\



jenže Dina jezdi jak zesraty, dyt to už sam kolikrat psal...nebo mu blbě ukazuje tacho

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) stav pneu po 20.000 km

21.6.2009 v 23:12 | Nahoru | #32
KOKŠ> mam taky zadni D208 a ted ji budu menit. Jezdim skoro kazdej den po dalnici 60km a dost casto na vylety v klidku s batuzkem. Mam najeto 9500km. Takze bych videl chybu mezi riditky a sedlem

stav pneu po 20.000 km

22.6.2009 v 13:31 | Nahoru | #33
Na hayabuse běžně na 207 dunlop najíždím 12 až 15 tis..měním vždy celou sadu..a myslím si, že když se jo urodí pouze turistika jako min rok..tak bych těch 20 tis taky dal..ale nejezdím nadoraz..a souhlas..je to řidičem..a ještě dodám, že průměrnou spotřebu dokážu s Buzou držet v pohodě na 4,5 litru..

(reakce na) stav pneu po 20.000 km

26.6.2009 v 13:25 | Nahoru | #34

kobra99>KOKŠ> mam taky zadni D208 a ted ji budu menit. Jezdim skoro kazdej den po dalnici 60km a dost casto na vylety v klidku s batuzkem. Mam najeto 9500km. Takze bych videl chybu mezi riditky a sedlem



Tu chybu se teď snažím eliminovat tvrdou zadní gumou

Naposledy editováno 26.06.2009 13:26:05

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) stav pneu po 20.000 km

26.6.2009 v 13:28 | Nahoru | #35

Ozzy_>KOKŠ>ja mam na zadní (d 208) 2500 km a jsem na plátně...kde udělaly soudruzi chybu?

Soudruzi udelali chybu, ze si kupujou nejlacinejsi mrdky, aby usetrili :) A v prepoctu na km je to presne naopak, a dunlop se smeje :)



Oka necham si teda poradit od zkušenějšího soudruha jakou gumu o rozměru 140/70 R 17 by jsi mi teda doporučil?

(reakce na) stav pneu po 20.000 km

26.6.2009 v 17:33 | Nahoru | #36

KOKŠ>Ozzy_>KOKŠ>ja mam na zadní (d 208) 2500 km a jsem na plátně...kde udělaly soudruzi chybu?

Soudruzi udelali chybu, ze si kupujou nejlacinejsi mrdky, aby usetrili :) A v prepoctu na km je to presne naopak, a dunlop se smeje :)

Oka necham si teda poradit od zkušenějšího soudruha jakou gumu o rozměru 140/70 R 17 by jsi mi teda doporučil?



oops, tak ve 140citkach asi moc vyber neni :(

stav pneu po 20.000 km

27.6.2009 v 14:12 | Nahoru | #37
No já jsem na Pirelli Diablo Supercorsa najel na GSX-R 1000 12 000 km na zadní gumě a ještě nebyla na doraz. A uplně jako důchodce jesem nejezdil ale taky nejsem rovinkář a okruhář.

1 reakcí na tento příspěvek stav pneu po 20.000 km

27.6.2009 v 15:33 | Nahoru | #38
známá věc - je to o stylu jízdy víc než o druhu gumy
mě turistická poměrně tvrdá D220 SPORTMAX na dvouválcové 650 při divočejším cestování nevydrží nikdy víc jak 6000 a to jsem si je tam dal už dvakrát po sobě se stejným výsledkem: [img]

(reakce na) stav pneu po 20.000 km

29.10.2009 v 16:59 | Nahoru | #39
PavelGT> no to "cestování" tedy musí vypadat
jinak jsem si spočítal, kolik mám teď na gumách, je to skoro 17 tisíc a ještě na nich něco najezdím. Přezuju je až na jaře, než pojedu někam dál.

stav pneu po 20.000 km

29.10.2009 v 17:19 | Nahoru | #40
Roman2bk> Ja jsem udelal chybu a nazul na XJecko ContiGo!. Drzi opravdu hezky i na mokru, ale bohuzel jsem po nejakych 2,5 tisicich na polovine zivotnosti zadni gumy. Takze pristi rok ji obuju jeste jednou na zadek a pak je vyhodim a koupim Pirelli Sport Daemon, ktera nebyla spatna a vydrzela 2x tolik. Ale se sportem nema opravdu nic spolecnyho

stav pneu po 20.000 km

29.10.2009 v 17:20 | Nahoru | #41
přezouvat takovýhle drapáky, si asi strašně bohateeeeeeeeeeeeeej

stav pneu po 20.000 km

29.10.2009 v 17:49 | Nahoru | #42
Já mám na Metzeler tourance najeto nějakých 15tis. a jsem ani ne ve 2/3 životnosti. Spíš lehce za půlkou.

1 reakcí na tento příspěvek stav pneu po 20.000 km

29.10.2009 v 18:02 | Nahoru | #43
no to by mě ještě zajímalo, jak určíte tu 1/2 nebo 2/3 životnosti?
měříte si hloubku hned na začátku a pamatujete si to a nebo v porovnání s tím, jak je vzorek hluboký na kraji? a je stejně hluboký?

cábek - na jakých gumách?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) stav pneu po 20.000 km

29.10.2009 v 18:15 | Nahoru | #44
Roman2bk> na metzeler tourance. A ten vzorek porávnávám s novýma, ale jen vizuelně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) stav pneu po 20.000 km

29.10.2009 v 18:23 | Nahoru | #45
cábek> a přední i zadní? nebo jedna více než druhá?
(mě se sjiždí obě dvě tak stejně)
a máš 650 nebo litra?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) stav pneu po 20.000 km

29.10.2009 v 18:45 | Nahoru | #46
Roman2bk> myslím, že jsou sjetý rovnoměrně. Kupoval jsem je jako sadu. Ale jak říkám, je to pouze můj laický pohled. Jo a jezdím 650.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) stav pneu po 20.000 km

30.10.2009 v 10:06 | Nahoru | #47
cábek> takže to potvrzuje moji domněnku, ža na motorkách s menším výkonem (a obsahem 650, 500ccm apod.) vydrží pneumatiky třeba 2x déle, než na litrech.
A 3x a víckrát déle, než na superbikách.

(reakce na) stav pneu po 20.000 km

30.10.2009 v 11:02 | Nahoru | #48
Roman2bk> jsem téhož názoru... ale určitě je výraznym faktorem opotřebení styl jízdy. Páč na našich cesťácích většina lidí jezdí kochačky. Tudíž menší akcelerace a radikální brzdění. Je tu tedy výrazná úspora na gumách oproti sportům a tak to můžem prolejt nádrží na cestách

e: písmenko

Naposledy editováno 30.10.2009 11:02:51

1 reakcí na tento příspěvek stav pneu po 20.000 km

31.10.2009 v 13:55 | Nahoru | #49
Jak to delate? Me vydrzi zadni Michelin Pilot Activ tak 12 tis. - Do stavu podobnyho jako na fotce v prvnim prispevku. A to vesmes taky jenom cestuju, casto v jednom a jenom s kuframa. Jestli to dela mensi sirka 130, nevim.

(reakce na) stav pneu po 20.000 km

1.11.2009 v 22:03 | Nahoru | #50
JardaZ> no nevím.... jezdím klidně, to ty možná taky. Jen mě napadá, že CB500 díky své hmotnosti je více živější, má větší odpich. Ale jestli zrovna toto má velký vliv na opotřebení nebo ne.... fakt nevím
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist