globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Ural,Dnepr nebo Jawu se sajdou
19.5.2009 v 22:07
Ahoj baikeri,muzete mi nekdo poradit.Chtel bych si koupit neco se sajdou at muzem jezdit cela rodina,ale nemam v tomto zadne zkusenosti.Tak nevim vubec o jakou znacku se mam zajimat.Libi se mi ural nebo dnepr,ale vubec nemam potuchy kde co a jak tak mi prosim kdyz tak poradte o co bych se mnel zajimat.Diky a tipy
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Ural,Dnepr nebo Jawu se sajdou

19.5.2009 v 22:24 | Nahoru | #1
mrkni sem.. URAL nepíšeš zda chceš novej nebo jetej...

Ural,Dnepr nebo Jawu se sajdou

19.5.2009 v 22:28 | Nahoru | #2
Tady máš jawu i s kočárkem


(reakce na) Ural,Dnepr nebo Jawu se sajdou

19.5.2009 v 22:43 | Nahoru | #3

cccp>mrkni sem.. URAL nepíšeš zda chceš novej nebo jetej...



Jsou moc krásný

Ural,Dnepr nebo Jawu se sajdou

19.5.2009 v 23:30 | Nahoru | #4
No to je mi zbytečná otázka, přeci Ural!!
Když teď pominu tu Jawu 650 která už určitě se side jede, tak 250/350 se side si moc nedokážu představit na rodinný výlety - přeci jen ten motor už dostává slušně zabrat a motorka už něco váží se side. výhodou je asi cena vcelku "spolehlivost" a jednoduchost - je to dvoutakt.
kdysi jsme se bavili s chlapíkem, co jezdil s 250 a side s dětma a měl problémy s přehříváním. takže jo..je to pěkný, určitě to i jede, ale ne tak, by se to dalo nazvat výletním rodinným strojem pro každý den. nebo spíš záleží, co od toho člověk čeká.
Pak tu máme ural, 350 a víc kilo vážící mastodont, krouťák pomalu jako diesel už od nízkejch otáček, kterej s naloženou side dokáže vcelu slušně pohnout a už mi přijde jako rodinný stroj mnohem příhodnější - aspoň pro toho, kdo hodlá jezdit v běžným provozu častěji, než tu a tam. Přední kyvná vidlice, rám, kterej se side počítá. Je to použitelný i v terénu, díky uzávěrce a pohonu dvou kol je to víc než dobře použitelný i v zimě - to, co já dám s uralem, od Jawy prostě nehrozí :)
Já nejsem technicky příliš nadán, tak jsem koupil Urala novýho, ze začátku obavy, koupil tak trochu z hecu díky CErinovi, ale s odstupem můžu říct, že to byl dobrej krok k tomu si to motorkaření užívat každým kilometrem. Navíc nejezdím sám a většinu dáváme ve dvou.
Za mě jednoznačně novej Ural

videa s uralama a dněprama co tak nějak stojej za shlídnutí mám tady, něco má i Pavel Kučera na svých stránkách ural.cz

jo a ještě máš možnost jakoukoliv motorku vybavit sidecarem velorex - pořád ještě vyrábí. Ale jak a co a za kolik, to už Ti poví někdo jinej - pro silniční cestování asi lepší volba, než ural, ten si přeci jen hoví spíš na okreskách, dálnice jsou nutný zlo - ideální cestovka 60-80kmh/h
http://www.nemec.estranky.cz/stranka/ural_videa

Jinak myslím, že jak si něco takovýho člověk pořídí domů, tak už jen tak neprodá...

Naposledy editováno 19.05.2009 23:33:35

1 reakcí na tento příspěvek Ural,Dnepr nebo Jawu se sajdou

20.5.2009 v 12:55 | Nahoru | #5
No nepochybně je moc hezký, ale dát za nového Urala 300sta tisíc ! To je docela masakr
A k Jawě, nová ze sajdou to bude cena asi dost podobná jako za toho Urala. A starší Jawku tak tu třipade. Kamoš ju měl a v pohodě. Samozřejmě, že to není žádné letadlo, ale pěknej krajinkář Ještě si můžeš koupit nějaký starší Dněprostroj nebo Ural či Iž, ale to je nejdříve na kompletní GO. No moc na výběr toho není

(reakce na) Ural,Dnepr nebo Jawu se sajdou

20.5.2009 v 14:49 | Nahoru | #6
Co vím já:
ural starý typy: 650/750tky, 4 kvalty, kvalitní kovářská práce, těžkej stroj, vynikající průchodnost terénem, takže s rodinkou sjedeš ze silnice a v pohodě zvládne ponačku, jízdu po louce a rozmlácenou polňačku. Má to náhon na obě kola. Některý maj uzavíratelnej diferenciál. Těžko se sháněj s papírama (aby to člověk nemusel dávat na veteránský), cena od 30 000 vejš. ZA třicet bude jistě vrak, kterej bude potřebovat slušný investice
Novej ural ranger stojí přes 200 tisíc, v plný palbě spíš 300 tisíc. Má ho Němec, nebu Bukowsky (nevím, jakej má nick, jeslti tady vůbec je, znám ho z jawamanie).
Oboje bude mít spotčebu minimálně jako naložená fábie....
Dněpr: stejná technologie jako Ural. Obo e má i zpátečku
Jawy: Výhoda: relativně sehnatelný, levný a dostupný díly, není to těžký jako prase, možnost připojit i PAV (Přívěsný Avia Vozík), čímž zvnikne solidní úložnej prostor (víc jak 100 litrů)
Nevýhoda: dvoutakt- bude to žrát naložený stejně, nebo i víc jako ural nebo dněpr. V parádním stavu není, moc to nepojede- po rovině cestovka kolem 80, pokud sse to nebude honit na krev, do kopců to bude peklo. Hřání je otázk stylu jízdy, stavu motoru a dalších faktorů, ale docela bych se bál i hodně honěnýho motoru do kopce pak někde ubírat plyn, aby se to nekouslo (největší zlo pro 2t motor je, když je rozpálenej, žene se v otáčkách a najednou se zavře plynu- motor se maže směsí, n a co se stane, když se má vysoký otáčky, je přehřátej a nejde tam směs? Kousne se. Ale zase bych to neviděl tak dramaticky- když je motor dobře zajetej a člověk s touhle možností počítá, mělo by to bejt v pohodě). Zronovovanje stroj se sidecar kolem 100 000. pokud si to chce člověk dělat sám- motorka cca. 10 000, sice car je docela problém sehnat- 20 000 (velorex 560) a vejš. Další náklady podle toho, jak pěnou chce mít člověk motorku a v jakým je stavu, stejně tak sidecar ( lak, čaloubněí, u motrky motor, chromy atd.)
Pokud už starší jaku, tak panelku (jawa 250/559). Je oveřený lidma, co to maj, že je vhodnější pro sidecar, než 350tka dvouválec, i když se to papírově nezdá, je to tak.
PAk se dávali sidecar ještě k novějším 350tkám, typ sidecar si nevybavím, ale to už nevypadá tak pěkně, ale taky možnost.
Další alternativa je ta jawa 650 se sidecar. TAky určitě drahá sranda- cena víc jak 200, možnost opět i přívěsného vozíku- za 50 000 :( Ale na výstavě motocykl 2009 byla úplně stejná motorka jako je tady v akci asi za 180 000. Fungl nová.
A úplně poslední možnost je vybrat si nějakou motorku, k tomu ějalu sidecar a pokut se to úřední cestou to nějak zlegalizovat. Sidecary se vyráběj tady v ČR, ae nemůžu td najít název tý firmy- čili pak by bylo nustný si zjistit kdo to vyrábí, pak jeslti jsou schpný ti na danej typ motorky vyrobit úchyty, zda ti vystavěj povolení připojení sidecar k tý daný motorce, pak si zase od výrobce (zastoupení značky v ČR) pro danej typ zajistit vyjádření, že sidecar lze připojit, nechat to zapsat do techničkáu (podle vyjádření ministersty dopravy z roku 2001 se jedná o změnu kategorie vozidla, tudíž je třwba pak se zapojenu side car zajít na TK a nechyt si vystavit protokol.
Sidecar už od motokry nikdy nelze odpojit. Když je zapsaná v TP, musí se jezdit jen s ní, nelze jí libovolně dle nálady odpojovat a zase připojovat.

Ural,Dnepr nebo Jawu se sajdou

20.5.2009 v 16:59 | Nahoru | #7
Po mých zkušenostech radím jediné: Dněpr NE Ural by měl být vychytanější a méně náchylný na poruchy, Dněpr je vysypanej imrvére, motor je odfláknutý brutálním způsobem.

1 reakcí na tento příspěvek Ural,Dnepr nebo Jawu se sajdou

20.5.2009 v 17:10 | Nahoru | #8
taťka má moto se sajdou, vypadá asi takhle, ještě k tomu má ale vlek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ural,Dnepr nebo Jawu se sajdou

20.5.2009 v 20:20 | Nahoru | #9
vonZahn> "Vlek" Lol To je onen PAV (přívesný avia vozík- ocelová krabice na kolečku). Sidecar je družeta, nebo jak se to přesně jmenuje, a to moto lidově zvaný prase- skůtr ČZ 501 nebo 502, zase takovej odborník nejsem. Každopádně to má objem 175ccm, takže celá souprava asi koc crčet nebude, když je to naložený. A žrát to bude jak tank. Ibjem (krouťákú ničím nenahradíš :) Sedni někdy na čz 175/477 nebo 487, projeď se sám, pak si za sebe dej spolujezdce, a potom si představ ještě zátěž dalších dvou lidí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ural,Dnepr nebo Jawu se sajdou

20.5.2009 v 21:55 | Nahoru | #10
Hofner> já si dělal prdel. Jede to fakt pomalu naložený, je to takovej showbike
Jo, ten vlek je 2kolovej, není to páv, co bejvá běžně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ural,Dnepr nebo Jawu se sajdou

20.5.2009 v 22:44 | Nahoru | #11

vonZahn>Hofner> já si dělal prdel. Jede to fakt pomalu naložený, je to takovej showbike
Jo, ten vlek je 2kolovej, není to páv, co bejvá běžně.



TAk to potom sorry. Buď je to nějaká ratita, nebo podomácku vyrobenej bastl. Osobně se mi jízdní souprava- motorka-sidecar-Pav hrozně líbí. Ale je otázka, k čemu je to pak dobrý, když to žere jak auto, kolonu na tom neprokličkuješ...Možná takovej pomalejší cabriolet pro chudý

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ural,Dnepr nebo Jawu se sajdou

20.5.2009 v 23:07 | Nahoru | #12
Hofner> Němec jako Němec, jsem to já

za jawu můžeš pava, za urala můžeš přívěs!

novej Ural už stojí 314 tis, letos zdražení o 40tis, pravda, peněz je to kupa, navíc to není finální částka, člověk chce tohle tamto a 20 vyletí jak prd. Ale holt život je otázkou priorit - někdo má auto, já mám motorku.
Spotřeba je 8,8 na sto tak nějak konstantně, s přívěsem sem ještě nepočítal kolik baští.

No a snad sidecary prožijou aspoň trochu renesanci, nemyslím jen ten Ural, ale celkově že přibude lidí, co chtěj naložit rodinku a jet na výleta v poklidu a pohodě..

[img]

Ural,Dnepr nebo Jawu se sajdou

21.5.2009 v 08:33 | Nahoru | #13

tohle je side-bike jak má bejt!

Ural,Dnepr nebo Jawu se sajdou

21.5.2009 v 08:38 | Nahoru | #14


a ještě něco pro borce, R1 pyčowoe se side

(reakce na) Ural,Dnepr nebo Jawu se sajdou

21.5.2009 v 10:02 | Nahoru | #15
Němec> Za to se dá natvrdo připojit vozejk? Fakt čumím, Co na to spojka a motor, když se vozejk pořádně naloží? Si vybavuju, jak dejchavičkný je fávo, když má za sebou ještě nějakejch 500 kg....

Ural,Dnepr nebo Jawu se sajdou

21.5.2009 v 10:36 | Nahoru | #16
Legálně je tažný - to má normálně homologaci - vozík se k tomu prodává přímo Ural za 60tis, ale to je trochu moc za dvoukolák. Podle TP můžu tahat vozejk o celkový hmotnosti 176kg, v čr platí, že můžu mít vozík o hmotnosti např. 300kg, ale rozhodující je, kolik budu vážit s naloženým - čili bych papírově neměl překročit 176kg.
Druhý "problém" je, že tažný vede osou motocyklu..problém je, že do šířky motocyklu se počítají i řidítka, čili pravý kolo se shoduje s okrajem motocyklu, levý ne, tím je přívěs vyosenej - pohledově to není nijak dramatický, ale otázka, co na to příslušníci.
Do zahraničí bych asi s ničím jiným než s origo ural přívěsem netroufal - ten má oj vyosenou, aby seděly kola přívěsu a kola motorky.
Tažný stojí kolem 6tis včetně práce.
Ural má dobrej krouťák, takže na rovině to za sebou člověk moc necejtí - na druhou stranu jsme ho zatím moc nenakládali - max dvě sekačky a pár blbostí kolem - dohromady to mohlo mít i s přívěsem 170kilo.
V kopci to samo dech ztrácí - přirovnal bych to k tý Tvojí dýchavičný škodovce.
Jinak se to chová víc než dobře a ani na kruháči za sebou vozejk necejtím a to beru auta vnitřkem
Máme to hlavně na kola na léto, loni na Šumavě to tu a tam kolo chtělo - tříjezerní slať z Modravy už na nás byla docela dálka :)

No a ještě dodám k výběru, že asi záleží, co člověka baví a jakým způsobem tu motku hodlá používat - my jezdíme pořád (od loňskýho června po koupi máme už 7500km), technice moc nerozumíme, takže jasná volba byla funglovka.
Silniční side jsou taky dobrý, ale jejich průjezdnost terénem je chabá, tady zase vede pojízdný železářství dněpr a ural..
Navíc kdo chce jezdit celej rok, tak jedině motorku s uzávěrkou - na zasněžený silnici v kopci neocenitelná věc.

jo ale musím přiznat, že na zpátečku, která je docela rychlá, dostává do kopce ural s vozejkem slušně zabrat :) na druhou stranu jednička je hodně do pomala, takže dopředu to jde bez většího týrání

[img]

Naposledy editováno 21.05.2009 10:37:46

Ural,Dnepr nebo Jawu se sajdou

21.5.2009 v 11:07 | Nahoru | #17
Hlasuji pro Ural
A nebrala bych se side nic, co nema zpatecku.

Ural,Dnepr nebo Jawu se sajdou

22.5.2009 v 21:51 | Nahoru | #18
Tak takhle jezdím s rodinkou já.Máme dněpra MT11.Sice se v tom musím občas vrtat,ale ten pocit,když naložím rodinku a vyrazíme,prostě stojí za to.Proti Jawě to i naložený jede parádně a v side je daleko víc místa.Můj mladej je normálně strašnej ,,ďábel",ale když vyrazíme s dněpříkem,tak se z něho stane to nejhodnější ďítě pod sluncem.Dokonce už za jízdy několikrát usnul,což je vedle vykuchaných výfuků velká frajeřina.Takže je vidět že dněpřík má na děti jednoznačně pozitivní vliv.

[img]

1 reakcí na tento příspěvek Ural,Dnepr nebo Jawu se sajdou

28.8.2011 v 16:55 | Nahoru | #19
Našel jsem tohle video, tohle ještě doma nemám...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ural,Dnepr nebo Jawu se sajdou

29.8.2011 v 07:13 | Nahoru | #20
rancher> na můj vkus trochu málo sněhu na zimní sraz...vlastně žádný, když nepočítám kus zmrzlý louže na louce :)

(reakce na) Ural,Dnepr nebo Jawu se sajdou

29.8.2011 v 14:03 | Nahoru | #21
Němec> Jen jsem vytáh zpátky kostlivce, ale místo Jawy jedině Dněpr, toho ještě doma nemám!

Ural,Dnepr nebo Jawu se sajdou

1.9.2011 v 14:11 | Nahoru | #22
Kdo jede ze ZČ?

Ural,Dnepr nebo Jawu se sajdou

9.9.2011 v 13:11 | Nahoru | #23

1 reakcí na tento příspěvek Ural,Dnepr nebo Jawu se sajdou

10.9.2011 v 10:25 | Nahoru | #24
no všechna čest teda, že to kluci takhle zvládli s motorkou napoprvý :)

hele koukám ty máš o tom co se děje větší přehled, než já

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ural,Dnepr nebo Jawu se sajdou

10.9.2011 v 14:28 | Nahoru | #25
Němec> Sajda mě láká už dlouho, jen se k ní pořád nemůžu probojovat!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ural,Dnepr nebo Jawu se sajdou

10.9.2011 v 15:39 | Nahoru | #26
rancher> Koukni k nám na forum, takových pacientů, i "čekatelů", je tam víc

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ural,Dnepr nebo Jawu se sajdou

10.9.2011 v 20:20 | Nahoru | #27
Suzuveverka> Hoď sem odkaz...

(reakce na) Ural,Dnepr nebo Jawu se sajdou

10.9.2011 v 21:51 | Nahoru | #28
rancher> Pacienti se scházejí tady

Ural,Dnepr nebo Jawu se sajdou

14.9.2011 v 15:44 | Nahoru | #29
Kolik lidí přestrojilo Dněpra? Máte někdo dobové fotky?


Naposledy editováno 14.09.2011 16:08:05

Ural,Dnepr nebo Jawu se sajdou

1.7.2012 v 20:27 | Nahoru | #30
Ať to tu nespí, to je ta pravá radost z jízdy!
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek


TOPlist