globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Ural,Dnepr nebo Jawu se sajdou
19.5.2009 v 22:07
Ahoj baikeri,muzete mi nekdo poradit.Chtel bych si koupit neco se sajdou at muzem jezdit cela rodina,ale nemam v tomto zadne zkusenosti.Tak nevim vubec o jakou znacku se mam zajimat.Libi se mi ural nebo dnepr,ale vubec nemam potuchy kde co a jak tak mi prosim kdyz tak poradte o co bych se mnel zajimat.Diky a tipy

1 reakcí na tento příspěvek Ural,Dnepr nebo Jawu se sajdou

20.5.2009 v 12:55 | Nahoru | #1
No nepochybně je moc hezký, ale dát za nového Urala 300sta tisíc ! To je docela masakr
A k Jawě, nová ze sajdou to bude cena asi dost podobná jako za toho Urala. A starší Jawku tak tu třipade. Kamoš ju měl a v pohodě. Samozřejmě, že to není žádné letadlo, ale pěknej krajinkář Ještě si můžeš koupit nějaký starší Dněprostroj nebo Ural či Iž, ale to je nejdříve na kompletní GO. No moc na výběr toho není

(reakce na) Ural,Dnepr nebo Jawu se sajdou

20.5.2009 v 14:49 | Nahoru | #2
Co vím já:
ural starý typy: 650/750tky, 4 kvalty, kvalitní kovářská práce, těžkej stroj, vynikající průchodnost terénem, takže s rodinkou sjedeš ze silnice a v pohodě zvládne ponačku, jízdu po louce a rozmlácenou polňačku. Má to náhon na obě kola. Některý maj uzavíratelnej diferenciál. Těžko se sháněj s papírama (aby to člověk nemusel dávat na veteránský), cena od 30 000 vejš. ZA třicet bude jistě vrak, kterej bude potřebovat slušný investice
Novej ural ranger stojí přes 200 tisíc, v plný palbě spíš 300 tisíc. Má ho Němec, nebu Bukowsky (nevím, jakej má nick, jeslti tady vůbec je, znám ho z jawamanie).
Oboje bude mít spotčebu minimálně jako naložená fábie....
Dněpr: stejná technologie jako Ural. Obo e má i zpátečku
Jawy: Výhoda: relativně sehnatelný, levný a dostupný díly, není to těžký jako prase, možnost připojit i PAV (Přívěsný Avia Vozík), čímž zvnikne solidní úložnej prostor (víc jak 100 litrů)
Nevýhoda: dvoutakt- bude to žrát naložený stejně, nebo i víc jako ural nebo dněpr. V parádním stavu není, moc to nepojede- po rovině cestovka kolem 80, pokud sse to nebude honit na krev, do kopců to bude peklo. Hřání je otázk stylu jízdy, stavu motoru a dalších faktorů, ale docela bych se bál i hodně honěnýho motoru do kopce pak někde ubírat plyn, aby se to nekouslo (největší zlo pro 2t motor je, když je rozpálenej, žene se v otáčkách a najednou se zavře plynu- motor se maže směsí, n a co se stane, když se má vysoký otáčky, je přehřátej a nejde tam směs? Kousne se. Ale zase bych to neviděl tak dramaticky- když je motor dobře zajetej a člověk s touhle možností počítá, mělo by to bejt v pohodě). Zronovovanje stroj se sidecar kolem 100 000. pokud si to chce člověk dělat sám- motorka cca. 10 000, sice car je docela problém sehnat- 20 000 (velorex 560) a vejš. Další náklady podle toho, jak pěnou chce mít člověk motorku a v jakým je stavu, stejně tak sidecar ( lak, čaloubněí, u motrky motor, chromy atd.)
Pokud už starší jaku, tak panelku (jawa 250/559). Je oveřený lidma, co to maj, že je vhodnější pro sidecar, než 350tka dvouválec, i když se to papírově nezdá, je to tak.
PAk se dávali sidecar ještě k novějším 350tkám, typ sidecar si nevybavím, ale to už nevypadá tak pěkně, ale taky možnost.
Další alternativa je ta jawa 650 se sidecar. TAky určitě drahá sranda- cena víc jak 200, možnost opět i přívěsného vozíku- za 50 000 :( Ale na výstavě motocykl 2009 byla úplně stejná motorka jako je tady v akci asi za 180 000. Fungl nová.
A úplně poslední možnost je vybrat si nějakou motorku, k tomu ějalu sidecar a pokut se to úřední cestou to nějak zlegalizovat. Sidecary se vyráběj tady v ČR, ae nemůžu td najít název tý firmy- čili pak by bylo nustný si zjistit kdo to vyrábí, pak jeslti jsou schpný ti na danej typ motorky vyrobit úchyty, zda ti vystavěj povolení připojení sidecar k tý daný motorce, pak si zase od výrobce (zastoupení značky v ČR) pro danej typ zajistit vyjádření, že sidecar lze připojit, nechat to zapsat do techničkáu (podle vyjádření ministersty dopravy z roku 2001 se jedná o změnu kategorie vozidla, tudíž je třwba pak se zapojenu side car zajít na TK a nechyt si vystavit protokol.
Sidecar už od motokry nikdy nelze odpojit. Když je zapsaná v TP, musí se jezdit jen s ní, nelze jí libovolně dle nálady odpojovat a zase připojovat.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek


TOPlist