globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nová Jawa 1000
24.4.2009 v 09:54
Dočetl jsem se, že týnecká Jawa za peníze EU vyvíjí nový motocyklový motor o objemu 1000 ccm. Máte někdo nějaké podrobnosti? Mně osobně to přijde jako vyhazování peněz oknem, výrobců motorů je po světě hafo a Jawa na tom zase není tak dobře, aby s tím nějak významně prorazila. To samé si myslím i o motoru FGR 2500 za peníze ze státního rozpočtu. Při vší úctě, kterou chovám k těmto nadšencům oboru - kdo to ve finále zaplatí??? Nebo se najde někdo, kdo si koupí za podobné peníze radši Jawu 660 než Yamahu se stejným motorem? Určitě se pár fandů najde, ale z ekonomického hlediska to nevypadá reálně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

18.2.2015 v 19:25 | Nahoru | #1
Itall> Ty jsi ale kokot .............precti si něco z historie a zjistis co znamenalo ve svete slovo Jawa

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

25.2.2015 v 17:30 | Nahoru | #2

Fananek-Jarda píše: Itall> Ty jsi ale kokot .............precti si něco z historie a zjistis co znamenalo ve svete slovo Jawa


Z historie jsem něco četl, kokote, Jawa (i ČZ) byla hlavně výrobce jednoduchých, levných a solidních motorek, kterých bylo hodně. V 50. létech byla snad největší světový výrobce, stroje moderní konstrukce a uhlazeného vzhledu. V určité době byla úspěšná ve sportu, sériové dvoutakty z válečného tajného vývoje se daly upravit pro sportovní účely, podvozky dále vylepšeny v 50. letech (soutěže, motokros - 50. léta), soutěžní Jawa 250 z konce 50. let byla nejen úspěšná, ale i dnes, alespoň na mě, působí jako hezká motorka - tehdy mimořádný zjev. Když nestačily typy vycházející ze série, byl vyvinut ještě jeden úspěšný motor, který po dalším vývoji dal základ úspěchům 60. a 70. let (už spíše jen soutěže, zjm. ve spojení s Květoslavem Mašitou, ale i dalšími). Na silnici se nejprve vyšlo z jediného sériového 4T Jawa 500 OHC, koncem 50. let byl vyvinut opět jeden další i mezinárodně úspěšný motor ve třech objemových třídách, nejlépe dopadla derivace 350 ccm, spojená hlavně se jménem F. Šťastného. Následný 2T 350 ccm čtyřválec dosáhl i mezinárodních úspěchů a brzy skončil. Plochodrážní stroje jsou jiná historie, která dodatečně dostala jméno Jawa. To je asi v kostce podstatné. Pomíjím další sportovní typy a různé prototypy, které se nevyráběly nebo v několika kusech více či méně úspěně zasáhly do sportu. Určitě je to slavná a obdivuhodná historie, ale že by si z toho většina sedla na zadek, neřku - li svět, si nemyslím. Já, a nejen já, posuzuji značku podle toho, co je schopna nabídnout zákazníkovi. Jawa nabízela moderní motorku naposledy na přelomu 50. a 60. let minulého století. Pak se pokusila v tomto století, bez valného úspěchu.

Naposledy editováno 26.02.2015 11:15:47
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 - spojka Jawa Přestavba 125ccm 27 15.3.2023 v 09:51 Jirk_K
Co s tekoucí nádrží? [1, 2] Jawa 350/634, Jawa Přestavba derryn 44 21.2.2022 v 14:19 FJRPEPA
Zachraňte 4 válcovou závodní Jawu [1, 2] Jawa Přestavba Fidlous 32 24.10.2018 v 06:34 MartinED250
nejšílenější přestavby pincků :-)... [1 ... 7, 8] Jawa Přestavba Roman2bk 239 18.5.2015 v 00:03 markus
jawa 350 ruta 40 [1, 2] Jawa Přestavba wrag 33 20.7.2014 v 08:55 Dallas1973


TOPlist