globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nová Jawa 1000
24.4.2009 v 09:54
Dočetl jsem se, že týnecká Jawa za peníze EU vyvíjí nový motocyklový motor o objemu 1000 ccm. Máte někdo nějaké podrobnosti? Mně osobně to přijde jako vyhazování peněz oknem, výrobců motorů je po světě hafo a Jawa na tom zase není tak dobře, aby s tím nějak významně prorazila. To samé si myslím i o motoru FGR 2500 za peníze ze státního rozpočtu. Při vší úctě, kterou chovám k těmto nadšencům oboru - kdo to ve finále zaplatí??? Nebo se najde někdo, kdo si koupí za podobné peníze radši Jawu 660 než Yamahu se stejným motorem? Určitě se pár fandů najde, ale z ekonomického hlediska to nevypadá reálně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

25.2.2015 v 17:30 | Nahoru | #1

Fananek-Jarda píše: Itall> Ty jsi ale kokot .............precti si něco z historie a zjistis co znamenalo ve svete slovo Jawa


Z historie jsem něco četl, kokote, Jawa (i ČZ) byla hlavně výrobce jednoduchých, levných a solidních motorek, kterých bylo hodně. V 50. létech byla snad největší světový výrobce, stroje moderní konstrukce a uhlazeného vzhledu. V určité době byla úspěšná ve sportu, sériové dvoutakty z válečného tajného vývoje se daly upravit pro sportovní účely, podvozky dále vylepšeny v 50. letech (soutěže, motokros - 50. léta), soutěžní Jawa 250 z konce 50. let byla nejen úspěšná, ale i dnes, alespoň na mě, působí jako hezká motorka - tehdy mimořádný zjev. Když nestačily typy vycházející ze série, byl vyvinut ještě jeden úspěšný motor, který po dalším vývoji dal základ úspěchům 60. a 70. let (už spíše jen soutěže, zjm. ve spojení s Květoslavem Mašitou, ale i dalšími). Na silnici se nejprve vyšlo z jediného sériového 4T Jawa 500 OHC, koncem 50. let byl vyvinut opět jeden další i mezinárodně úspěšný motor ve třech objemových třídách, nejlépe dopadla derivace 350 ccm, spojená hlavně se jménem F. Šťastného. Následný 2T 350 ccm čtyřválec dosáhl i mezinárodních úspěchů a brzy skončil. Plochodrážní stroje jsou jiná historie, která dodatečně dostala jméno Jawa. To je asi v kostce podstatné. Pomíjím další sportovní typy a různé prototypy, které se nevyráběly nebo v několika kusech více či méně úspěně zasáhly do sportu. Určitě je to slavná a obdivuhodná historie, ale že by si z toho většina sedla na zadek, neřku - li svět, si nemyslím. Já, a nejen já, posuzuji značku podle toho, co je schopna nabídnout zákazníkovi. Jawa nabízela moderní motorku naposledy na přelomu 50. a 60. let minulého století. Pak se pokusila v tomto století, bez valného úspěchu.

Naposledy editováno 26.02.2015 11:15:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

17.8.2015 v 15:43 | Nahoru | #2
Půl roku od posledního příspěvku...netvrdím, že v Jawě je všechno ideální, ale přece jen - od dob výroby 650ky se mnohé změnilo. Nejen vzhled továrny a vybavení - nová fasáda, okna, CNC stroje místo soustruhů z 50. let, ale i obchod s motocykly. Kdy bude Jawa 1000 nebo 1200 nevím, ale proti době před 10 lety nabízí továrna ke svým motocyklům výbavu podle přání, všemožné úpravy, individualistům může splnit přání dealer Jawy Mates moto atd. Tím navazuje na historii a to je myslím cenné. V zahraničí je to možná běžné, tady je to až ted', ale přece.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 - spojka Jawa Přestavba 125ccm 27 15.3.2023 v 09:51 Jirk_K
Co s tekoucí nádrží? [1, 2] Jawa 350/634, Jawa Přestavba derryn 44 21.2.2022 v 14:19 FJRPEPA
Zachraňte 4 válcovou závodní Jawu [1, 2] Jawa Přestavba Fidlous 32 24.10.2018 v 06:34 MartinED250
nejšílenější přestavby pincků :-)... [1 ... 7, 8] Jawa Přestavba Roman2bk 239 18.5.2015 v 00:03 markus
jawa 350 ruta 40 [1, 2] Jawa Přestavba wrag 33 20.7.2014 v 08:55 Dallas1973


TOPlist