globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 2válec versus 4válec
 
17.3.2007 v 02:24
Tady na fóru už jsem několikrát četl názor, že 2vál má "vyšší krouťák" a "táhne líp odspoda". Není to nějaká hovadina? V autě mám 6válec a krouťák se se 4válcem nedá vůbec srovnat, tak jsem nějak předpokládal, že čím víc válců, tím v tomhle směru líp. Můžete mi to prosím kdyžtak někdo osvětlit?

3 reakcí na tento příspěvek 2válec versus 4válec

19.3.2007 v 08:20 | Nahoru | #1
Díky vám, kteří jste napsali, omlouvám se za rozvíření omletého topicu, nečtu fórum tak často :P

Chápu argumenty typu "jiná stavba motoru", to celkem dává smysl. Víceméně jsem očekával argumentaci, že u dvouválu zpravidla mívá rotující část motoru vyšší hybnost, to bych ještě pochopil.

Nicméně:

1. V versus řada: Tohle mi přijde celkem nesmysl. Určitě to nějaký marginální vliv mít bude, jako asi cokoliv :) Ale válce jsou hlavně v různé fázi na klice, takže by to žádný velký vliv mít nemělo. Nebo ne?

2. Neodiskutovatelný fakt je, že 4 válce zabírají na klice postupně v úhlech 0, 90, 180, 270, zatímco 2 válce jenom 0, 180. Takže při stejné hmotnosti a výkonu musí být vždy lepší 4válec. Chápu, že to je jenom teorie, ale kde je ten zakopaný pes? Konstrukčně nemožné udělat stejně těžký a výkonný 4válec? Nebo výkon motoru neroste lineárně se zdvihem, nýbrž je u velkého zdvihu mnohem větší?

(reakce na) 2válec versus 4válec

19.3.2007 v 08:50 | Nahoru | #2
Jedine hvezdicak panove...jedine hvezdicak :thmubup: :lol: Nak

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2válec versus 4válec

19.3.2007 v 08:53 | Nahoru | #3
Bin>Tak jeste sem nevidel kliku radoveho ctyrvalu zalomenou po 90° ... to by teda bylo neco. Trivaly maji zalomeni po 120°...ctyrval 180°...zkus si nekdy precist Teorii motoru na skoda.panda.cz .... teda pro uplnost bavime se o 4T motorech. U 2T 4valcu se zalomeni po 90° pouziva.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2válec versus 4válec

19.3.2007 v 10:15 | Nahoru | #4

Bin píše: Díky vám, kteří jste napsali, omlouvám se za rozvíření omletého topicu, nečtu fórum tak často :P

Chápu argumenty typu "jiná stavba motoru", to celkem dává smysl. Víceméně jsem očekával argumentaci, že u dvouválu zpravidla mívá rotující část motoru vyšší hybnost, to bych ještě pochopil.

Nicméně:

1. V versus řada: Tohle mi přijde celkem nesmysl. Určitě to nějaký marginální vliv mít bude, jako asi cokoliv :) Ale válce jsou hlavně v různé fázi na klice, takže by to žádný velký vliv mít nemělo. Nebo ne?

2. Neodiskutovatelný fakt je, že 4 válce zabírají na klice postupně v úhlech 0, 90, 180, 270, zatímco 2 válce jenom 0, 180. Takže při stejné hmotnosti a výkonu musí být vždy lepší 4válec. Chápu, že to je jenom teorie, ale kde je ten zakopaný pes? Konstrukčně nemožné udělat stejně těžký a výkonný 4válec? Nebo výkon motoru neroste lineárně se zdvihem, nýbrž je u velkého zdvihu mnohem větší?


1. to neni zas tak zvela pravda. V-twin a radovy 2val je "uplne" ( no uplne, je to jine no ) neco jineho. Jak bych to popsal, kdyz vim jen pocit....no proste je to 2val ale s kapkou charaktreru 4valce...proste neco mezi. Myslim, ze podobny bude 3val ktery zase bude smerovat vice k 4valu. Je to jina stavba, tak se to proste nemuze chovat uplne stejne. Radak ma princip klasickeho 4valce, ale V-twin 90° to je proste koncepce 2 motoru, kdyz to tak musim rict.

2. u tohodle uz trosku pokulhavam, jsem spise na jine veci, nez to technicky popisovat, staci mi kdyz to poznam. Ale vem si, ze kdyz sundas hlavu a podivas se jak velke jsou pisty u 4valu jak rychle busi, aby to jelo...a potom sundej hlavu z ( sport V-twinu ) a podivej se znova, co bude mit asi vetsi razanci, vybuch, prave ten moment co to utoci... at jedes kopce = zatez, nebo jedes se spolujezdcem = zadez...2val je na tom lepe, ale nikdy ty pisty nebudou busit tak rychle jako mensi 4....ty 4 se vytoci do tesich otacek = vetsi max. vykon, kde uz 2va neni tak razatni....

Muj tvz. lajtsky nazor, nejsem technik podotykam !!

www.ppracing.cz
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist