globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 2válec versus 4válec
 
17.3.2007 v 02:24
Tady na fóru už jsem několikrát četl názor, že 2vál má "vyšší krouťák" a "táhne líp odspoda". Není to nějaká hovadina? V autě mám 6válec a krouťák se se 4válcem nedá vůbec srovnat, tak jsem nějak předpokládal, že čím víc válců, tím v tomhle směru líp. Můžete mi to prosím kdyžtak někdo osvětlit?

2 reakcí na tento příspěvek 2válec versus 4válec

17.3.2007 v 11:08 | Nahoru | #1
2 válec táhne líp od spodu né proto že má 2 válce, ale proto že je má do V.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2válec versus 4válec

17.3.2007 v 12:17 | Nahoru | #2
ali>>
Možná trochu na tom do V něco je, ale né moc. řadový dvouválce tahaj taky víc od spoda než řadový čtyřválce.
Nejlepší když se koukneš do časopisu motocykl a tam u testů na motorky máš grafy průběhu výkonu motoru a točivého momentu. např. v čísle 06 červen 2006 je perfektní test porovnání kawasaki er-6 , suzuki sv650 , suzuki bandit 650 , honda cbf 600 a tam můžeš vidět výsledky v perfektním grafu.
Ale tohle číslo budeš těžko shánět, tak spíš MOTOCYKL 02 únor 2007 kde je velký test Alpen MASTERS (20 motocyklů testujou v alpách- je to paráda) a hned číslo tohodle měsíce kde je i konec toho testu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2válec versus 4válec

17.3.2007 v 13:54 | Nahoru | #3
Zase. :lol:

Neni to jen tak, to co vidis na grafu je jedna vec, ale praxe je druha vec. Nebo zda ten motor ma tolik valcu....a nekdo rekne to nebo ono...

Zalezi na stavbe 2valce. Je tam jina "rotujici" - pohybujici se hmota, uplne jiny princip, jsou to odlisne stroje, maji jine prujezdove rychlosti v zatackach, uz i skrz char. motoru a hlavne jeho stavby, jine chovani, pouzitelne otacky - jejich rozsah, jinou zpetnou vazbu na rizeni atd atd. Jen ty grafy ( nebo udaje ze me nekdo vetsi to ci ono ) neberte tolik vazne.
A vubec kdyz se o tom bavis, tak nove litrove 4valy maji kroutak vetsi jak 2valy...ale tudiz by jsi rekl ze tahnou v urcitych otackach lepe, ale neni to tak. Tohle tema jak nekdo rikal je probirane velmi casto a taky je choulostive, kazdy si stoji za svym. Pokud ovsem ches presny vyklad, tak si musis pockat na nejakeho technika, ktery ti to tady odrecituje jako basnicku pokud se mu bude chtit. V cem vsem to tak je, ikdyz se ti zda, ze to je blbost.

2val tahne lepe ve spodku a ve stredu, ikdyz papir ukaze neco jineho. Jejich vyvoj se zastavil, az na ducati ( castecne jeste aprilia ) na to kazdy sere, proto jsou 4valy cim dal vice nadupanejsi. Ale vemte napr. 999r, ktere v 2600ot/min nabiha kroutak, o kterym se sportovnim 6-tkam v jejich maximu muze jen zdat. Nebo postave SP-2 v kompletni uprave HRC :thmubup: To by udelali ( serive ) 4valy papa.

U aut to je uplne neco jineho. 4val radak a 6val V-cko, proste uplne jina konstrukce - tudiz charakteristika, a taky kroutat - vykon.


www.ppracing.cz :P
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist