Téma: MotoGP z mého pohledu
 
1.4.2009 v 20:37
Třeba si to ani neuvědomujete, ale královská kubatura nám v uplynulých měsících málem zanikla...

Smiřte se s tím, že tenhle článek nebude o tom, kdo byl nejrychlejší, ani o tom tenhle článek bude o tom, jak já vidím přípravu týmů během zimy. A možna ani ne přípravu týmů, zkrátka tento článek bude o tom, jak se nám ten kolotoč jménem MotoGP málem zastavil. Pokud se Vám to nelíbí, pak prosím, nečtěte dál.

Minulý ročník nám skončil - jak jinak - než Velkou cenou Valencie. O mistru světa už bylo rozhodnuto, takže Caseymu vítězství ani tak moc nechutnalo, ale už tehdy se všichni soustředili na to, co bude následovat. Hned po závodu se totiž začalo testovat. Nicky na Italce, nováčci v týmu Pramac, navrátilec Gibernau, Japonec Takahashi a Melandri za tým Kawasaki... Kawasaki?! O tom až za chvíli...

Už tehdy začala vystrkovat růžky taková ta nepříjemná věc, která se jmenuje celosvětová finanční krize. Zdálo se však, že MotoGP se jí nějak zázračně vyhne, zvláště potom, co strýček Ezpeleta prohlašoval, jak skvělá soutěž to je. A ejhle, Carmelo se nám šeredně spletl...

Všechno to začalo 9.ledna. A co se vlastně stalo. Kromě toho, že někteří se ještě nevzpamatovali ze Silvestra, se k nám dostala zpráva, že Kawasaki končí! I když tato novinka nebyla bůhvíjak příjemná, stále jsme věřili, že se "zelení" vrátí, alespoň v podobě satelitního týmu. Protože mít na startu pouhých 17 jezdců by bylo... řekněme to slušně, nudné. A tak jsme doufali, že se Japončíci nějak domluví, a stále jen četli, jak se "definitivní verdikt odkládá na neurčito".

Aby toho nebylo málo, vyskytly se další komplikace. I takový gigant, jakým je Honda, začal vykazovat ztrátu. A ne jen tak ledajakou, Honda totiž skončila ve Formuli 1 a my se mohli strachovat, zda stejný osud nečeká tovární tým také v MotoGP. Naštěstí přišla HRC rychle s vysvětlením a v královské kubatuře zůstala.

Zatímco Kawasaki stále váhala, objevily se spekulace o odchodu dalšího japonského výrobce - Suzuki. I tam chyběly peníze, ale sponzor Rizla a dobré výsledky z testování udržely tým v MotoGP.

V novém roce se odehrály tři testování. To první, v Sepangu, nepřineslo kromě těžkého pádu Toselanda a prvního místa Stonera nic nového, to následující, v Kataru, už však bylo jiné. Znovuzrozený tým Kawasaki, novým názvem Hayate, se objevil pod září reflektorů, i když pouze s jedním jezdcem, kterým se stal Marco Melandri. Osmnáctý jezdec na startu = splnění podmínek FIM = alespoň nějaké uklidnění pro všechny. Následoval test v Jerezu, a po něm... současnost. Jaká bude? Uvidíme...

Řešení situace? Dá se vůbec dostat z těchto problémů bez větších ztrát? Každopádně, "papaláši" na vysokých místěch už na tom pracují, přesněji FIM, Dorna a další organizace. Dle mého názoru je alespoň polovina těchto změn, plánovaných hlavně na rok 2010, nesmyslných. Řekněte sami, je opravdu dobře, když bude MotoGP rozděleno na dvě skupiny, bude omezené testování, brzdy nebudou keramické, nýbrž ocelové a nováčci nebudou moci jet z tovární tým? Opravdu je to rozumné? Jediné, čeho tímto docílí, bude ještě větší snížení atraktivnosti závodů a doslova úprk fanoušků ke konkurenčním Superbikům.

Druhým, a o dost rozumnějším řešením, je kubatura Moto2. Motorky se sériovými motory o objemu 600 ccm a vlastním podvozkem, to už by fungovat mohlo. Navíc, i když má tato kubatura oficiálně spatřit světlo světa až za dva roky, už teď se zvedla vlna zájmů o působení v této soutěži. Některé továrny a týmy už dokonce sestavily vlastní koncepty.

Aby nebyl tento článek jen o negativních věcech, na závěr řeknu, že Valentino je zase o rok starší, třicátník :)))

Nesuďte podle tohoto článku, že jsem pesimista, jen jsem chtěl jednou říct svůj vlastní názor a podívat se na věc realisticky.

A jak vidíte letošní sezónu Vy?

Originál (psaný mnou) zde: http://www.motogp-czech.com/predsezonni-priprava-ocima-fanouska

Naposledy editováno 01.04.2009 20:52:32

1 reakcí na tento příspěvek MotoGP z mého pohledu

20.4.2009 v 22:54 | Nahoru | #1
Chelman - Skutečné Mistrovství světa nebude zpátky ještě hodně dlouho! Na vině je moc věcí jako idiotismus vedení /Ezpeleta a ostatní/,šílené náklady na vývoj ve snaze z MOTO GP udělat něco jako Formuli 1,přitom jsou ty astronomické náklady zbytečné,protože SBK jezdí téměř stejně rychle za podstatně nižších nákladů /i když s větším objemem motoru/.Rozdíly ve výkonnosti jednotlivých motocyklů jsou velké a tak nárok na vítězství mají pouze Stoner a Rossi. Občas možná Lorenzo nebo Pedrosa /až se dá dohromady/.Ostatní budou tvořit jenom smutný kompars bez nároku na nějaký boj o vítězství.Je asi pravda,že jezdecky trochu z řady vyčnívají Stoner a Rossi,ale věřím,že i ostatní jsou vynikající a pokud by měli možnost jet na lepší technice kdo ví? Letos se taky ve Formuli 1 několika stájím podařilo postavit hodně dobré vozy a najednou na nich vyhrávají jezdci co neměli dříve šanci něco vyhrát a kde jsou loňské hvězdy Hamilton,Massa a Raikonen? Dokud ty hlupáky z Dorny atd. nenapadne jít cestou podobnou jako v Superbikách nevidím to s budoucností MS moc dobře a o nějakých bojích do posledního kola nebo předjížděcích manévrech si můžeme nechat zdát!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MotoGP z mého pohledu

20.4.2009 v 23:04 | Nahoru | #2
AKRO> Souhlasím, Ezpeleta a spol. už dlouhou dobu táhnou MotoGP ke dnu...
Snad jedinou naději vidím v té nové kubatuře Moto2, i když to je jen napodobování Supersportů... Ale alespoň něco. A pokud to vážně nebude tak nákladné, mohl by o to být zájem.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist