No a at pocitam jak pocitam (neb jsem zvedavy prevelice), tak mi ty jejich teoreticke udaje dost vyrazne nesedi. Neb zcela sedlackym rozumem - pokud to je ciste na stlaceny vzduch bez pridavneho spalovaciho motoru (verze co je popsana v tom automix) - tak to auto pohani jen energie nacpana do te tlakove flasky.
No a do flasky o objemu tech jejich 300 litru pri 30MPa se da nacpat energie (z rovnic pro idealni plyn a 100% ucinnosti) 56.789 MJ, coz odpovida 15.77 kWh. Kdyz budu hodne naivni a budu pocitat, ze ten vzduchovy motor ma ucinnost 50% (spalovaci motor ma tak 30%, motor na stlaceny vzduch ma podstatne min, ale treba se jedna o zazracnou technologii ) tak mi porad nejak nevychazi, ze by to 550 kg tezke auto melo ujet 324 km pri rychlosti 50km/h s motorem ktery by celou tu dobu daval vykon 1.2 kW. A to nepocitam s tim, ze ten tlak v nadrzi neni porad 30 MPa ale stale klesa a ze hmotnost toho stlaceneho vzduchu je dalsich 116 kg navic.
toz bud jsem neco nepochopil, a nebo jsem propasl nejakou vyznamnou zmenu fyzikalnich zakonu.
Tak nejak mam pocit, ze byznysmeni delaji z lidi cim dal vetsi blbce nebo co... asi si vazne poridim WiFi spray
Naposledy editováno 06.03.2009 10:49:52
1 reakcí na tento příspěvek Auto na vzduch?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto na vzduch?
1 reakcí na tento příspěvek Auto na vzduch?
Robert VFR>Mohl by mi někdo vysvětlit, jak při ochlazení (při vstříknutí vzduchu d válce) prudce naroste tlak? Asi už jsem ze školy moc dlouho, ale myslel jsem že to je naopak.
Mno protoze v tom valci je 400°C a "vstrikovany" vzduch ma trebas 20°C. A jedna se o dej izochoricky
Naposledy editováno 06.03.2009 11:43:35
1 reakcí na tento příspěvek Auto na vzduch?
Naposledy editováno 06.03.2009 12:08:27
2 reakcí na tento příspěvek Auto na vzduch?
bezne se pocita s 88-95% VE, u starych nedokonalych motoru na karburator kolem 60-70% VE...
1 reakcí na tento příspěvek Auto na vzduch?
Naposledy editováno 06.03.2009 12:55:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto na vzduch?
Vcelku logicky, jakou jinou ucinnost by mel myslet?
Nejnižší účinnost má parní stroj (do 12 %), benzínové a dieselové motory dosahují účinnosti kolem 25 %, přeplňované motory s turbokompresorem poháněným výfukovými plyny (turbo) mají účinnost kolem 35 %, letadlový turbinový motor vykazuje 20–25 % účinnosti, stacionární spalovací turbína s tepelnými výměníky může dosahovat účinnosti i přes 50 %.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto na vzduch?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto na vzduch?
Zdenek.FZS600>Horneťák> Byl jsi rychlejší
To mi řiká každá....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto na vzduch?
Horneťák>Zdenek.FZS600>Horneťák> Byl jsi rychlejší
To mi řiká každá....
ale zas na druhou stranu, tím, že jsi "rychlík" bych se zvlášť u dam moc nechlubil...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto na vzduch?
Zajima me jen jak se odpalit na nejakym brnenskym trzisti idealne kdyz bude Wendigoooo kousek ode me.
1 reakcí na tento příspěvek Auto na vzduch?
ucinosti je v motoru rada, napriklad pri prestavbe motoru (nemyslim jen vyfuk a filtr) jako spalovaci prostory, zasahy do saciho potrubi, restrikce v sani, zvednuti tlaku na turbu, zvetseni IC, nacasovani vacek se vypocitava o kolik procent doslo k zlepseni ucinosti oproti serii na urcity pocet otacek motoru
rekneme ze VE(Volumetric Efficiency) mas pri 3k rpm 90% pri 6k uz je to 60% (16v motoru)..
Lobo>japko> kde jsi prisel na to ze spalovaci motor ma 30% ?
bezne se pocita s 88-95% VE, u starych nedokonalych motoru na karburator kolem 60-70% VE...
Mno je to normalni ucinnost ve fyzikalnim vyznamu toho slova, mozna jsou i nejake byznys ucinnosti, neco jako jsou ty zazracne hudebni vykony , v tom ja se nevyznam.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto na vzduch?
Lobo>slo mi o tuhle vetu "Na mechanickou práci je ve spalovacích motorech přeměněno..."
ucinosti je v motoru rada, napriklad pri prestavbe motoru (nemyslim jen vyfuk a filtr) jako spalovaci prostory, zasahy do saciho potrubi, restrikce v sani, zvednuti tlaku na turbu, zvetseni IC, nacasovani vacek se vypocitava o kolik procent doslo k zlepseni ucinosti oproti serii na urcity pocet otacek motoru
rekneme ze VE(Volumetric Efficiency) mas pri 3k rpm 90% pri 6k uz je to 60% (16v motoru)..
A jooo, mno to mas ale namysli ucinnost z ucinnosti - anobrz jakoze motor ma nejvyssi vykon za takovych a makovych podminek a za jinych podminek se to meni, neee?
Japko>Lobo>....
A jooo, mno to mas ale namysli ucinnost z ucinnosti - anobrz jakoze motor ma nejvyssi vykon za takovych a makovych podminek a za jinych podminek se to meni, neee?
yop, presne tak
sem nadtim zas premejslel az moc slozite kazdopadne by to byla zajimava informace, ovsem zatim asi jeste dlouho nepodkladna..