Téma: Auto na vzduch?
 
6.3.2009 v 10:45
Jsem cetl tenhle clanek, kde nejak chybi blizsi udaje. Tu o tom cosik tez je - Auto na vzduch

No a at pocitam jak pocitam (neb jsem zvedavy prevelice), tak mi ty jejich teoreticke udaje dost vyrazne nesedi. Neb zcela sedlackym rozumem - pokud to je ciste na stlaceny vzduch bez pridavneho spalovaciho motoru (verze co je popsana v tom automix) - tak to auto pohani jen energie nacpana do te tlakove flasky.

No a do flasky o objemu tech jejich 300 litru pri 30MPa se da nacpat energie (z rovnic pro idealni plyn a 100% ucinnosti) 56.789 MJ, coz odpovida 15.77 kWh. Kdyz budu hodne naivni a budu pocitat, ze ten vzduchovy motor ma ucinnost 50% (spalovaci motor ma tak 30%, motor na stlaceny vzduch ma podstatne min, ale treba se jedna o zazracnou technologii ) tak mi porad nejak nevychazi, ze by to 550 kg tezke auto melo ujet 324 km pri rychlosti 50km/h s motorem ktery by celou tu dobu daval vykon 1.2 kW. A to nepocitam s tim, ze ten tlak v nadrzi neni porad 30 MPa ale stale klesa a ze hmotnost toho stlaceneho vzduchu je dalsich 116 kg navic.

toz bud jsem neco nepochopil, a nebo jsem propasl nejakou vyznamnou zmenu fyzikalnich zakonu.

Tak nejak mam pocit, ze byznysmeni delaji z lidi cim dal vetsi blbce nebo co... asi si vazne poridim WiFi spray

Naposledy editováno 06.03.2009 10:49:52

Auto na vzduch?

6.3.2009 v 10:52 | Nahoru | #1
Neumim to spocitat, ale selskym rozumem mi vychazelo to co tobe.

1 reakcí na tento příspěvek Auto na vzduch?

6.3.2009 v 10:53 | Nahoru | #2
dávali to i na TV Nova tak to asi bude pravda no...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto na vzduch?

6.3.2009 v 10:54 | Nahoru | #3
ilMedvědBUZZini> Tak tak, co bylo na Nove, nebo rekl Jarda musi bejt pravda.

(reakce na) Auto na vzduch?

6.3.2009 v 10:58 | Nahoru | #4

Horneťák>ilMedvědBUZZini> Tak tak, co bylo na Nove, nebo rekl Jarda musi bejt pravda.



1 reakcí na tento příspěvek Auto na vzduch?

6.3.2009 v 11:07 | Nahoru | #5
Mohl by mi někdo vysvětlit, jak při ochlazení (při vstříknutí vzduchu d válce) prudce naroste tlak? Asi už jsem ze školy moc dlouho, ale myslel jsem že to je naopak.

(reakce na) Auto na vzduch?

6.3.2009 v 11:43 | Nahoru | #6

Robert VFR>Mohl by mi někdo vysvětlit, jak při ochlazení (při vstříknutí vzduchu d válce) prudce naroste tlak? Asi už jsem ze školy moc dlouho, ale myslel jsem že to je naopak.



Mno protoze v tom valci je 400°C a "vstrikovany" vzduch ma trebas 20°C. A jedna se o dej izochoricky

Naposledy editováno 06.03.2009 11:43:35

1 reakcí na tento příspěvek Auto na vzduch?

6.3.2009 v 12:07 | Nahoru | #7
A co na to říká zdroj nejzaručenějších informací? Francouzi představili automobil poháněný vzduchem - na jednu stosedmdesátipětilitrovou nádrž se stlačeným vzduchem ujet až 220 kilometrů.

Naposledy editováno 06.03.2009 12:08:27

(reakce na) Auto na vzduch?

6.3.2009 v 12:16 | Nahoru | #8
t.ryba> 324 + 220 je 544 toz to je pravy dojezd

2 reakcí na tento příspěvek Auto na vzduch?

6.3.2009 v 12:49 | Nahoru | #9
japko> kde jsi prisel na to ze spalovaci motor ma 30% ?
bezne se pocita s 88-95% VE, u starych nedokonalych motoru na karburator kolem 60-70% VE...

(reakce na) Auto na vzduch?

6.3.2009 v 12:52 | Nahoru | #10

Lobo>japko> kde jsi prisel na to ze spalovaci motor ma 30% ?
bezne se pocita s 88-95% VE, u starych nedokonalych motoru na karburator kolem 60-70% VE...


CO?!

1 reakcí na tento příspěvek Auto na vzduch?

6.3.2009 v 12:54 | Nahoru | #11
Hornetak> no zajima me jakym zpusobem to pocita a konkretne co tou ucinosti mysli.. jestli potrebu vynalozeny energie minus ziskanou energii, nebo jen a pouze cistou ucinost spalovanim smesi..

Naposledy editováno 06.03.2009 12:55:20

Auto na vzduch?

6.3.2009 v 12:54 | Nahoru | #12
benzinovýmu dávám učinnost 25% max. Cvajtakt je na tom o trochu líp...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto na vzduch?

6.3.2009 v 12:58 | Nahoru | #13
Lobo> No domnivam se, ze ucinnosti mysli ucinnost tak, jak je definována.
Vcelku logicky, jakou jinou ucinnost by mel myslet?

Auto na vzduch?

6.3.2009 v 13:00 | Nahoru | #14
Co na to google?
Nejnižší účinnost má parní stroj (do 12 %), benzínové a dieselové motory dosahují účinnosti kolem 25 %, přeplňované motory s turbokompresorem poháněným výfukovými plyny (turbo) mají účinnost kolem 35 %, letadlový turbinový motor vykazuje 20–25 % účinnosti, stacionární spalovací turbína s tepelnými výměníky může dosahovat účinnosti i přes 50 %.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto na vzduch?

6.3.2009 v 13:00 | Nahoru | #15
Horneťák> Byl jsi rychlejší

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto na vzduch?

6.3.2009 v 13:01 | Nahoru | #16

Zdenek.FZS600>Horneťák> Byl jsi rychlejší


To mi řiká každá....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto na vzduch?

6.3.2009 v 13:04 | Nahoru | #17

Horneťák>Zdenek.FZS600>Horneťák> Byl jsi rychlejší
To mi řiká každá....



ale zas na druhou stranu, tím, že jsi "rychlík" bych se zvlášť u dam moc nechlubil...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto na vzduch?

6.3.2009 v 13:06 | Nahoru | #18
fockewulf> Zapominas, ze jsem mrtvej na spodek a zensky me nezajimaj (chlapi uz vubec ne pro poradek).
Zajima me jen jak se odpalit na nejakym brnenskym trzisti idealne kdyz bude Wendigoooo kousek ode me.

1 reakcí na tento příspěvek Auto na vzduch?

6.3.2009 v 13:09 | Nahoru | #19
slo mi o tuhle vetu "Na mechanickou práci je ve spalovacích motorech přeměněno..."

ucinosti je v motoru rada, napriklad pri prestavbe motoru (nemyslim jen vyfuk a filtr) jako spalovaci prostory, zasahy do saciho potrubi, restrikce v sani, zvednuti tlaku na turbu, zvetseni IC, nacasovani vacek se vypocitava o kolik procent doslo k zlepseni ucinosti oproti serii na urcity pocet otacek motoru
rekneme ze VE(Volumetric Efficiency) mas pri 3k rpm 90% pri 6k uz je to 60% (16v motoru)..

(reakce na) Auto na vzduch?

6.3.2009 v 13:11 | Nahoru | #20

Lobo>japko> kde jsi prisel na to ze spalovaci motor ma 30% ?
bezne se pocita s 88-95% VE, u starych nedokonalych motoru na karburator kolem 60-70% VE...



Mno je to normalni ucinnost ve fyzikalnim vyznamu toho slova, mozna jsou i nejake byznys ucinnosti, neco jako jsou ty zazracne hudebni vykony , v tom ja se nevyznam.

(reakce na) Auto na vzduch?

6.3.2009 v 13:11 | Nahoru | #21

Horneťák>fockewulf> Zapominas, ze jsem mrtvej na spodek a zensky me nezajimaj (chlapi uz vubec ne pro poradek).
Zajima me jen jak se odpalit na nejakym brnenskym trzisti idealne kdyz bude Wendigoooo kousek ode me.



tak to jo, schvaluje se

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto na vzduch?

6.3.2009 v 13:14 | Nahoru | #22

Lobo>slo mi o tuhle vetu "Na mechanickou práci je ve spalovacích motorech přeměněno..."

ucinosti je v motoru rada, napriklad pri prestavbe motoru (nemyslim jen vyfuk a filtr) jako spalovaci prostory, zasahy do saciho potrubi, restrikce v sani, zvednuti tlaku na turbu, zvetseni IC, nacasovani vacek se vypocitava o kolik procent doslo k zlepseni ucinosti oproti serii na urcity pocet otacek motoru
rekneme ze VE(Volumetric Efficiency) mas pri 3k rpm 90% pri 6k uz je to 60% (16v motoru)..



A jooo, mno to mas ale namysli ucinnost z ucinnosti - anobrz jakoze motor ma nejvyssi vykon za takovych a makovych podminek a za jinych podminek se to meni, neee?

(reakce na) Auto na vzduch?

6.3.2009 v 13:20 | Nahoru | #23

Japko>Lobo>....

A jooo, mno to mas ale namysli ucinnost z ucinnosti - anobrz jakoze motor ma nejvyssi vykon za takovych a makovych podminek a za jinych podminek se to meni, neee?



yop, presne tak
sem nadtim zas premejslel az moc slozite kazdopadne by to byla zajimava informace, ovsem zatim asi jeste dlouho nepodkladna..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist