globalmoto_kveten





Téma: Motorkáři nad 60let
 
31.12.2008 v 13:59
Tak by mě tak zajímalo, kolik nás motorkářů v letech vyjede do nové sezóny. Taková malá anketa o "Motorkáře nad 60 let". Tak kdo se nestydí za svůj věk, ozvěte se. Také bude zajímavé vědět, na jakých jezdíme strojích.

Jediné podmínky pro členství v našem spolku jsem sepsal do dvou odstavců, které bych chtěl, aby všichni dodržovali. ZDE

Tímto Taťkovým heslem by jsme se měli všichni řídit.

S benzínem v krvi, s motorkou v duši a se srdcem na dlani, to by měl být základní a jediný zákon našeho spolku...

zde je odkaz na naše stránky

Jak nám přibývají nový členové, tak jsme se dostali do stavu, že jsme překročili limit dat určených pro toto naše fórum. Abych mohl do seznamu dopisovat nové členy, tak jsem musel bohužel ze seznamu vymazat motocykly na kterých jezdíte. Tak pokud chcete vidět na čem jezdíme, musíte rozkliknou odkaz na profil na našich stránkách.

Kategorie jezdící dámy motorkářky. (věkový limit není dán)

1. Rebeka
2. Makája01
3. biker.all
4. AlenaHD
5. Nešvilačka
6. Milka52
7. Ilča535
8. cdagmara
9. hana15
10. Indianka58
11. Hooch
12. JankaK
13. Danaya
14. lilka
15. Marťan-ka
16. Laděn
17. MAJDA57
18. maláAny
19. -Lady-
20. pyzinata
21. L_u_l_u
22. Pilotka62
23. Birgit
24. Henena
25. Gedžitka
26. Alex-poky
27. Mucina
28. Karaska
29. Ála
30. 20brno11
31. Maňka
32. cernovlasa
33. Mufitko
34. Zdéňa74
35. kobra17
36. Bohů393

Kategorie jezdící páni motorkáři. Limit 60 let

1. reclus - 87 let
2. Fanda - 86 let
3. letnak - 84 let
4. štěmínek - 84 let
5. motorkar70 - 82 let
6. charlie-motorka - 82 let
7. idealista - 82 let
8. školník - 81 let
9. Úježďák - 81 let
10. dedacis - 81 let
11. pufuč - 81 let
12. mirek42 - 81 let
13. deha - 81 let
14. dědazdenda - 81 let
15. Jobik - 80 let
16. fík1943 - 80 let
17. Lovecc - 80 let
18. Honza VTX - 80 let
19. loban - 80 let
20. Haspepík - 80 let
21. vlk009 - 80 let
22. dedek new - 80 let
23. fialík - 80 let
24. kokin01 - 80 let
25. Vojta8 - 80 let
26. asudabe - 80 let
27. MotodědekTonda - 79 let -
28. Krahe - 79 let
29. Honzah1 - 79 let
30. dědošJindra 79 let
31. Kawaděd - 79 let
32. Pete45 - 79 let
33. petasek - 79 let
34. jahanka - 79 let
35. Goodmen60 - 79 let
36. padre45 - 78 let
37. saporo - 78 let
38. Čechoslovak - 78 let
39. Doltonolda - 78 let
40. kinkcharls - 78 let
41. Kadlička - 78 let
42. střelec - 78 let
43. SlávekzeSkalice - 78 let
44. Kralovičák - 78 let
45. BobyShrekOLD - 78 let
46. leo1200 - 78 let
47. JVK - 78 let
48. Míra Yamaj - 78 let
49. dongi - 78 let
50. vaky - 77 let
51. Manysek - 77 let
52. Šabik - 77 let
53. Farmer20 - 77 let
54. Ivanik - 77 let
55. Bigbel - 77 let
56. Taťka - 77 let
57. JosefLangpaul - 77 let
58. dědaStanda - 77 let
59. Michaelhd - 77 let
60. Karlouš - 77 let
61. spacírek47 - 77 let
62. milda63 - 77 let
63. Vejvrat - 77 let
64. Fíra - 77 let
65. DedaSedos - 77 let
66. Fist - 77 let
67. Mirago - 77 let
68. orimich - 76 let
69. starosta47 - 76 let
70. ivan1 - 76 let
71. Poky-f - 76 let
72. Pigi714 - 76 let
73. Šmorky - 76 let
74. valasek - 76 let
75. jikrun - 76 let
76. KareIV - 76 let
77. Méťa47 - 76 let
78. Kadlan - 76 let
79. esvéčko - 76 let
80. RomanXX - 76 let
81. dedula47 - 76 let
82. kutil1 - 76 let
83. Pavel-VFR800 - 76 let
84. PadlýAnděl - 76 let
85. fajfka- - 76 let
86. Blaubod - 76 let
87. labuk - 76 let
88. mil750 - 76 let
89. vaděda - 76 let
90. alep - 76 let
91. Cajník - 76 let
92. Denyn - 75 let
93. Sikii - 75 let
94. Jurabrno - 75 let
95. šparatko - 75 let
96. Karel Hála - 75 let
97. Nero - 75 let -
98. Virágodědek - 75 let
99. Máry48 - 75 let
100. BONY - 75 let
101. Sajda - 75 let
102. divoch60 - 75 let
103. miro48 - 75 let
104. Fajc - 75 let
105. KodlB - 75 let
106. dědeček - 75 let
107. sumecek - 75 let
108. Kubita - 75 let
109. maratonec - 75 let
110. stari - 75 let
111. kajman49 - 75 let
112. dragan - 75 let
113. franki - 75 let
114. jirin1 - 75 let
115. dědkulín - 75 let
116. Bodlina1949 - 74 let
117. kujebák1 - 74 let
118. Eda21 - 74 let
119. skyair - 74 let
120. Neep - 74 let
121. Pedro18 - 74 let
122. tropau2 - 74 let
123. Laďa - 74 let
124. džeff - 74 let
125. sanyťák - 74 let
126. ajaxv - 74 let
127. Kopejsko - 74 let
128. dedo2 - 74 let
129. defekttdm - 74 let
130. belinda - 74 let
131. KarelHD - 74 let
132. MIREK49 - 74 let
133. venousek. - 74 let
134. bradička - 74 let
135. BoyGeorge - 74 let
136. cibar - 74 let
137. doktor50 - 74 let
138. pikollo - 74 let
139. Hanys50 - 74 let
140. Milamoto - 74 let
141. Magir - 74 let
142. Ostravak - 74 let
143. Elcid - 74 let
144. tlaktolek - 74 let
145. Lamaya - 74 let
146. conny17 - 74 let
147. 1155 - 74 let
148. šéfíček - 73 let
149. Anidub - 73 let
150. Hondys26 - 73 let
151. motodědekMíra - 73 let
152. kovátko - 73 let
153. Slon-Petr - 73 let
154. Ráček - 73 let
155. dodo50 - 73 let -
156. RadekC - 73 let
157. josef496 - 73 let
158. Mirusek - 73 let
159. stařešina - 73 let
160. Jirnys - 73 let
161. Gusťák - 73 let
162. Fí-ďas - 73 let
163. SAT1 - 73 let
164. kodl535 - 73 let
165. Krumloš - 73 let
166. Bochnik50 - 73 let
167. škorpion12 - 73 let
168. motodědekMilan - 73 let
169. Jarkos - 73 let
170. Kominik119 - 73 let
171. helicopter51 - 73 let
172. brumlík51 - 73 let
173. Dicky - 73 let
174. Ibba - 73 let
175. zajicjedna - 73 let
176. bazilišek - 73 let
177. japepánek - 73 let
179. macík2244 - 73 let
179. Žamberáci - 73 let
180. Hrabě-poky - 73 let
181. Milan805 - 73 let
182. Jafros - 73 let
183. majorkkd - 73 let
184. vendis51 - 73 let
185. Juridica - 73 let
186. areduk - 72 let
187. Kája51 - 72 let
188. Melnik - 72 let
189. Jarouš - 72 let
190. opel100 - 72 let
191. Gewo - 72 let
192. Zdéňa - 72 let
193. hargraves - 72 let
194. pedro51 - 72 let
195. Braco - 72 let
196. oldmar - 72 let
197. BoroBobis - 72 let
198. Davazz - 72 let
199. pekac - 72 let
200. Saranče52 - 72 let
201. BobesProky - 72 let
202. bubák2 - 72 let
203. StandaBáwo - 72 let
204. Opida - 72 let
205. Pepan559 - 72 let
206. Kareš - 72 let
207. Six52 - 72 let
208. ochmet - 72 let
209. Ayk - 72 let
210. Fik52 - 72 let
211. Motoaraj - 72 let
212. Klodak - 71 let
213. bastik - 71 let
214. breta007 - 71 let
215. Hrki - 71 let
216. nikar - 71 let
217. Sasa_Korma - 71 let
218. Bobscooter - 71 let
219. Luigi - 71 let
220. dědeknavrátilec - 71 let
221. frenkimoto - 71 let
222. Jožko4 - 71 let
223. fkfany - 71 let
224. dedek96 - 71 let
225. Sharki - 71 let
226. Black9 - 71 let
227. G.Rast - 71 let
228. prr - 71 let
229. yamak - 71 let
230. kadel11 - 71 let
231. gutty - 71 let
232. Covboj - 71 let
233. doktor12 - 71 let
234. Káňa140 - 71 let
235. Nešvilák - 71 let
236. Briard - 71 let
237. AP53 - 71 let
238. Bonera - 71 let
239. Luciper53 - 71 let
240. jenn - 71 let
241. Antonny53 - 71 let
242. DVAN - 71 let
243. BobDee - 70 let
244. SAT2 - 70 let
245. chemiknakolech - 70 let
246. Ruda53 - 70 let
247. Růža53 - 70 let
248. Phil_Marlowe - 70 let
249. 44822Tom - 70 let
250. franktailor - 70 let
251. Samjos - 70 let
252. Kozlák - 70 let
253. atlan - 70 let
254. Omiro - 70 let
255. Plaňák - 70 let
256. Chaberák - 70 let
257. frend 70 let
258. Milos1 - 70 let
259. Ladin - 70 let
260. kobza79 - 70 let
261. fogísek - 70 let
262. Qaky 70 let
263. Eagleman - 70 let
264. zerno - 70 let
265. Viper54 - 70 let
266. starýučitel - 70 let
267. Shini - 70 let
268. Kawisaki - 70 let
269. jarizz - 69 let
270. Peza54 - 69 let
271. Lubin54 - 69 let
272. KarelBush - 69 let
273. budras600 - 69 let
274. miraXXL - 69 let
275. Fandi54 - 69 let
276. Alone - 69 let
277. petareno - 69 let
278. vencaskolnik - 69 let
279. sweetM - 69 let
280. komoří - 69 let
281. Lubek1 - 69 let
282. komr - 69 let
283. Standa54 - 69 let
284. JLapi - 69 let
285. nor - 69 let
286. Raubstein - 69 let
287. Fík3 - 69 let
288. KarlosKu - 69 let
289. Leevap - 69 let
290. 55Dan - 69 let
291. lukeluk - 69 let
292. pepededek - 69
293. Franta55 - 69 let
294. primavera - 69 let
295. Kavaska - 69 let
296. posuvka - 69 let
297. nostalgik - 69 let
298. Berda-Kawa - 69 let
299. pytlak1 - 69 let
300. JurajK - 69 let
301. Jarys55 - 69 let
302. Vita_hb - 68 let
303. papá-pedro - 68 let
304. lormi - 68 let
305. luhen1 - 68 let
306. bimbo750 - 68 let
307. macgyver55 - 68 let
308. standa55 - 68 let
309. aqu - 68 let
310. Bob955 - 68 let
311. Devils - 68 let
312. DědekXVS - 68 let
313. zajíc02 - 68 let
314. Palček - 68 let
315. motoFanda55 - 68 let
316. fendt312 - 68 let
317. JanekAkvarista - 68 let
318. Monti_2 - 68 let
319. BUSHMANN - 68 let
320. Guma8 - 68 let
321. Lukinn - 68 let
322. jádromi - 68 let
323. Macouch - 68 let
324. chlapák - 68 let
325. liň - 67 let
326. milantc - 67 let
327. strejda - 67 let
328. sindrich - 67 let
329. Ivo500DSX - 67 let
330. Mira56 - 67 let
331. ladinhlad - 67 let
332. ludmal - 67 let
333. JardaSku - 67 let
334. sidol - 67 let
335. Jindrix - 67 let
336. tkalig - 67 let
337. Mambaj - 67 let
338. primavel - 67 let
339. José56 - 67 let
340. Zajda6 - 67 let
341. Douvil - 67 let
342. autoservispetak - 67 let
343. Lannius - 67 let
344. všeuměl - 67 let
345. AGP - 67 let
346. Maroš57 - 67 let
347. HAFIN - 67 let
348. Pettass - 67 let
349. Arat - 67 let
350. CHANGIN - 66 let
351. Jube - 66 let
352. pařez57 - 66 let
353. Mirátko - 66 let
354. Umlaupet - 66 let
355. vendamik - 66 let
356. Medwin - 66 let
357. Barvínek - 66 let
358. jirka16 - 66 let
359. Mignard - 66 let
360. mobydick57 - 66 let
361. ZdeněkZsP - 66 let
362. jari57 - 66 let
363. miki6 - 66 let
364. oldapps - 66 let
365. kvetaxx - 66 let
366. cigi57 - 66 let
367. EMI111 - 66 let
368. Hafik1 - 66 let
369. Jiří1958 - 66 let
370. OOL - 66 let
371. Hořec58 - 66 let
372. Kabánek - 65 let
373. Petr1919 - 65 let
374. pekas - 65 let
375. Keda1 - 65 let
376. zdeny.s - 65 let
379. SAT3 - 65 let
380. sxv58 - 65 let
381. Ladislav Chachar Kadlček - 65 let
382. KaBl58 - 65 let
383. xlu - 65 let
384. Pražáček - 65 let
385. kade2 - 65 let
386. vibrace - 65 let
387. Merlin. - 65 let
388. zajíctři - 64 let
389. dzej.pi - 64 let
390. peepeee - 64 let
391. mirecc - 64 let
391. Adnaf - 64 let
392. cvock - 64 let
393. Patrik2 - 64 let
394. prosos - 64 let
395. pepesnehulda - 64 let
396. hrududu - 64 let
397. rop1 - 64 let
398. Charlies - 63 let
399. Beda8 - 63 let
400. MiRocka - 63 let
401. Gek - 63 let
402. Preschkau - 63 let
403. Ororo - 63 let
404. carodej61 - 63 let
405. Joza61 - 63 let
406. Benedikt02 - 63 let
407. paullo61 - 63 let
408. Sonnny - 62 let
409. KARAS - 62 let
410. kaba07 - 62 let
411. VOJTA750 - 62 let
412. Kaliméro2 - 61 let
413. dundee62 - 61 let
414. Milan1963 - 60 let

ZDE je odkaz na seznam členů, kteří ukončili svou motorkářskou kariéru.

ZDE je odkaz na seznam členů, kteří už nejsou mezi námi.


Naposledy editováno 18.05.2024 19:47:52

Blokovaní uživatelé: Jirijar

(reakce na) Motorkáři nad 60let

15.4.2023 v 08:58 | Nahoru | #40951
Milos1> Díky za fotku Miloši, to by klidně mohl být on.
S těma nápadama jsem jsem spíše mířil na základní koncepce, které v každé době dávaly autům dost podobný tvar. Doba Adlerů, to bylo všechno v předu, dlouhý čumák, dvoje dveře, problémy s kulovými klouby a přenosem výkonu, tak přišla doba kardanu, který vyžadoval ale tužší karoserii, pak Brouček rozpoutal mánii všechno vzadu, nakonec zase všechno v předu...
Kdyby na tomhle svolávacím symbolu nebylo zřetelné Aero


moje padesát let stará vybledlá vzpomínka by zajásala a hrdě tvrdila ...jo, jo, to je on Adler

1 reakcí na tento příspěvek Motorkáři nad 60let

15.4.2023 v 10:32 | Nahoru | #40952
Ono to ani tak nebylo kradení nápadů, jako spíš módní trendy. Auta si byla podobná, dnes je to to samé. Občas někdo vybočil z řady. Třeba u nás Sodomka. V Německu to byl Ferfinad Porsche - vojenský KDF a posléze mnoho let vyráběný a slavný "chrobačik". Také by stála za zmínku Tatra s páteřovým rámem motorem vředu a pohonem zadních kol. Dodnes používaná koncepce jejich nákladních vozů. Pak vozy staré americké koncepce bez páteřového rámu, s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Toho se chytnul skoro celý svět. Pak se vymknul ještě Jára(da) Cimrman - plavky dvojdílné

1 reakcí na tento příspěvek Motorkáři nad 60let

15.4.2023 v 12:21 | Nahoru | #40953
Když už tady jsou krásná, stará auta. Přidám fotku Valtra Juniora, na kterém jsem v 1964 začínal. Joo... to byly časy....JVK

Naposledy editováno 15.04.2023 12:22:49

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorkáři nad 60let

15.4.2023 v 13:23 | Nahoru | #40954

Milos1 píše: Ono to ani tak nebylo kradení nápadů, jako spíš módní trendy. Auta si byla podobná, dnes je to to samé. Občas někdo vybočil z řady. Třeba u nás Sodomka. V Německu to byl Ferfinad Porsche - vojenský KDF a posléze mnoho let vyráběný a slavný "chrobačik". Také by stála za zmínku Tatra s páteřovým rámem motorem vředu a pohonem zadních kol. Dodnes používaná koncepce jejich nákladních vozů. Pak vozy staré americké koncepce bez páteřového rámu, s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Toho se chytnul skoro celý svět. Pak se vymknul ještě Jára(da) Cimrman - plavky dvojdílné



Zmínil jste Jaru /de/ Cimrmana...něm. zimerrmana......jestli pak tusíte že slavny čech stál u zrodu slavné značky ČZ a JAWA. pomohl také z vývojem slavného péráku.

Cimrmanův Pérák

Pérák se, jak známo, stal v poválečném období nejslavnějším motocyklem značky Jawa. Za jeho úspěchem stála především následující technická řešení: vratný výplach, kluzáky a monoblok. A za jejich vznikem zase stál Jaroslav Cimrman. O tom, jak se Cimrman v roce 1943 vrací do Prahy aby nedbalému konstruktérovi Vejvodovi vypláchnul mozek a prakticky tak v Jawě uplatňuje ideu vratného výplachu, jsme se již zmínili v kapitole o kývačce. Poměrně málo se však již dnes ví, že během téže návštěvy Prahy také ideově načrtl prakticky všechna další smělá řešení slavného péráku.

Když byl Cimrman hotov s Vejvodou, tak ve svém převleku za plukovníka Wehrmachtu, ve výslužbě, samozřejmě, aby si neznepřátelil české odbojáře, navštívil také svého přítele Josefa Jozífa. Ten se mu svěřil, že pracuje na novém motocyklu, který by měl být základem poválečné výroby, ale že se stále nemůže dobrat konečného řešení. Cimrman, shledav přítele v tvůrčí krizi, rozhodl se, že mu pomůže, jak nejlépe dovede a pozval ho tedy na pivko do známé české hospůdky v Nuslích „Zum grünen Fuchs“. Tam pak Jozífovi postupně předložil návrhy na konečné řešení jeho konstrukční otázky. Pedagogicky nadaný Cimrman se rozhodl, že se pokusí tehdy mladému a nadějnému konstruktérovi řešení pouze naznačit tak, aby na to Jozíf mohl přijít sám a měl tak z toho větší radost. Netušil, že ambiciózní Jozíf po válce Cimrmanovo autorství zcela zapře, aby tak sám šmahem shrábl slávu i řád republiky. Řeč v restauraci se, podle pozdější výpovědi tehdejšího hostinského Viléma Kozla, brzy stočila na situaci na frontách a na chystanou invazi spojenců na západě. „..je to možné“, prorokoval jasnozřivě Cimrman „ale spojenci budou potřebovat hlavně kluzáky“. „Cože?“ ptal se Jozíf po osmém pivu. „Kluzáky, Pepíku, klu-zá-ky!“ trval prý rozhodně na svém Cimrman. „Ale povídej mi rači, na čem teď děláš“. „Zkouším stereoblok, Jardo, ale nějak to nejede…“ odpověděl Jozíf a objednával další rundu.

Vznik ČZ a Jawy

Český motocyklový průmysl je, jak známo, v současnosti zmítán mnoha nepravdivými legendami a smyšlenými mýty o své vlastní slavné historii. Proto si odborní badatelé SudetenJawaManschaftu vytkli za cíl učinit konečně těmto pověrám přítrž. Chceme seriózními badatelskými postupy vypátrat skutečnou pravdu. Naše motorkářská veřejnost si plně zaslouží, abychom před ní odhalili pozadí, jak to vlastně tenkrát bylo. Myslím, že jen málokoho překvapí závěr našeho bádání, že obě nejslavnější české motocyklové značky vděčí za svůj vznik a rozvoj Jaroslavu Cimrmanovi.
Tento český génius se po svém odchodu z rakouského města Krems (Kremže), kde vynalezl párky s hořčicí, uchýlil před dotěrnými novináři do ospalého jihočeského města Strakonitz (Strakonice) v převleku za učitele hry na dudy. Útěk před nevítanou publicitou ho inspiroval k vývoji lehkého jednostopého vozidla vlastní konstrukce, na němž by bylo možno v budoucnu zrychleně unikat jak před novináři, tak třeba také před věřiteli, manželkami a podobnými život komplikujícími faktory. Svůj vynález pracovně nazval Cimrmanův Zrychlovač (CZ).
První kusy sestrojil tajně ve skleníku Středního učiliště zemědělského. Jeho správci, vášnivému kaktusáři, Cimrman oznámil, že mu sice nezaplatí dlužných 76,- Kč nájemného, ale že z vděčnosti k němu postaví motor ve svém zrychlovači ve tvaru kaktusu. Svůj závazek, jak je všeobecně známo, čestně splnil (viz důkazní fotografie).

Cimrmanův Zrychlovač CZ - 76 Kaktus (později ČZ)

Když však chtěl Cimrman na patentovém úřadě přihlásit svůj vynález i ochrannou známku CZ, zjistil, že už to má háček. Místní továrník Friedrich Messerschmied se zalekl konkurence, rychle se rozpomenul na svůj český původ a těsně před Cimrmanovým příchodem na úřad nechal zaregistrovat český překlad své továrny Böhmische Waffenfabrik, tedy ČZ! Zanedlouho začala jeho továrna dokonce Cimrmanovi Zrychlovače vyrábět sériově podle odcizené dokumentace, kterou ochotně poskytl proradný správce školních skleníků. Co dodat? Továrna výrobou zrychlovačů ČZ dosahuje světové proslulosti, zatímco Cimrman zhrzený maloměstskou morálkou odchází do Saska.
V Saské Kamenici (Chemnitz) se Cimrman rychle zabydluje ve vyšších kruzích a na čas dokonce zastává funkci v městské radě. Problémy mu přináší pouze naprostá absence smyslu pro humor u zdejších lidí, na což z domova není zvyklý. Například když Cimrman starostovi města žertovně vysvětluje, kam se poděla dotace 20 000 Říšských Marek na podporu podnikání z městské kasy, starosta se ani neusměje. Jindy zase Cimrman vtipně reaguje na žádost levicového poslance městské rady o důsledné vyšetření defraudace vtipně myšleným protinávrhem, zda by rovnou nechtěli město přejmenovat na Karl-Marx-Stadt a nejen že se opět nikdo z rady nesměje, ale dokonce stenografka R. Luxemburgová jeho návrh zaznamenává do zápisu.
Přes četné úspěchy, které Cimrman v Chemnitz dosahuje, je mu však pro některé své vlastnosti typické pro obyvatele za hranicemi stále s despektem přezdíváno přivandrovalec, německy tedy Einwanderer.
Cimrman nezoufá a po vyloučení z městské rady přijímá tuto přezdívku jako výzvu osudu. Na Berlínské burze investuje všechen majetek po babičce Jelinkové do stagnujících akcií saskokamenické firmy Wanderer a stává se tak jejím majoritním akcionářem a brzy i předsedou představenstva. V rámci podpory podnikání dále Cimrman zakládá akciovou společnost Tunnel A.G. se sídlem na Bahamách, která se zde patrně měla zabývat realizací dopravních staveb. Na společnost brzy převádí veškerá aktiva firmy Wanderer a spěšně odjíždí ze Saska, kde zanechává pouze předluženou dílnu na výrobu motocyklů.

Wanderer 500 OHV - výrobek firmy v Saské Kamenici

Zanedlouho potom se Cimrman v Karlsbadu setkává se svým dávným přítelem z dětství Františkem Janečkem, který je zde na léčení a Cimrmanovi se svěřuje, že má vleklé problémy s ploténkou i s odbytem výrobků jeho zbrojovky a že tedy uvažuje o zahájení montáže motorových kol, ale neví, jak na to. Hrdý vlastenec Cimrman vytušil, že je to ta pravá chvíle, jak ze své vlasti učinit motocyklovou velmoc, poplácal Janečka po zádech a řekl mu: "Františku, kup si Wanderer! Neproděláš!" A měl pravdu. Janeček navrhoval, že by se nový motocykl mohl jmenovat Jaci, jako spojení jmen Janeček-Cimrman, ale ten o uvádění svého jména v jakémkoli názvu nechtěl ani slyšet. Bezpochyby z vrozené skromnosti. Po dohodě tedy oba velcí mužové ještě téhož večera vymysleli jméno Jawa. Zpráva o chystané akvizici se telegraficky rychle rozšířila a při návratu z hotelu Pupp do Prahy už oba přátele čekal oslavný transparent.

Slavný příjezd Janečka a Cimrmana do Nuslí

Výroba motocyklů podle vzoru Wanderer 500 se v Praze rychle a zdárně rozběhla. Jeden z prvních vyrobených kusů dokonce obdržel i sám Cimrman. Usedl na něj, nastartoval, odjel směrem na Plzeň a dlouho se v Praze neukázal. Po důvodech dosud pátráme...

zdroj....Sudeten JAWA Manschaft......vědecké oddělení

Naposledy editováno 15.04.2023 13:29:35

(reakce na) Motorkáři nad 60let

15.4.2023 v 15:25 | Nahoru | #40955
bimbo750>

(reakce na) Motorkáři nad 60let

15.4.2023 v 18:38 | Nahoru | #40956
bimbo750>To jsem o Cimrmanovi nevěděl. Jsem rád, že jsem svojí znalost jeho díla mohl rozšířit a ještě jsem se opravdu pobavil. Děkuju

(reakce na) Motorkáři nad 60let

15.4.2023 v 20:32 | Nahoru | #40957

Viragodědek píše: 15.4.2023 vyrážejí naši členové Alone, Hrki, JanekAkvarista a standa55 na již 12 ročník " Drsných kilometrů". Cílem jejich cesty je Albánie.
Držím vám palce kamarádi, užijte si to.



Drsňáci dnes úspešne zvládli dlhý presun do Srbska. Spolu 12 jazdcov, z toho 5 motedědkov.. Nevychádza matematika ? Mojou chybou.Ide s nimi aj dundee62 .

(reakce na) Motorkáři nad 60let

17.4.2023 v 13:21 | Nahoru | #40958
Já začínal s touhle krásnou Pragou Piccolo 1939.Hezke autíčko na výlety s holkama, jen na některé činnosti trochu nepohodlné ale v tom věku jsem byl ještě gumovej.

Motorkáři nad 60let

17.4.2023 v 20:38 | Nahoru | #40959
Drsňáci
Včera Montenegro, dnes Albánsko. Všetko OK .

1 reakcí na tento příspěvek Motorkáři nad 60let

20.4.2023 v 19:54 | Nahoru | #40960
Nechcete někdo veterána ?
www.ebay.co.uk/itm/115771992154

(reakce na) Motorkáři nad 60let

20.4.2023 v 20:25 | Nahoru | #40961
mirek42>"Těžce nálezový stav" Takhle (asi) vypadá zrenovovaný, ale ne z toho základu v úvodu. Do toho bych asi nešel
www.carandclassic.com/auctions/1937-matchless-model-x-8KRra4

Naposledy editováno 20.04.2023 20:30:22

Motorkáři nad 60let

20.4.2023 v 22:00 | Nahoru | #40962
Taky mám něco k renovaci

1 reakcí na tento příspěvek Motorkáři nad 60let

21.4.2023 v 23:49 | Nahoru | #40963
Ahoj,
1.5. 2023 kdo chce, může opět přijet do Českého Brodu na již 25.ročník veteránského závodu
Okruh Českobrodský. Sraz je samozřejmě na zahrádce restaurace “u Hrabětů”
Těší se Hrabě-poky !!!!

Motorkáři nad 60let

22.4.2023 v 19:13 | Nahoru | #40964
Dnes ve Žďáru nad Sázavou otvírání silnic.
FOTKY ZDE


1 reakcí na tento příspěvek Motorkáři nad 60let

22.4.2023 v 20:07 | Nahoru | #40965
luhen1*** díky za foto 4/88

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorkáři nad 60let

22.4.2023 v 20:52 | Nahoru | #40966
Hrabě-poky> Sezona v plném proudu. Já byl dnes Popularem na srazu veteránů do roku výroby 1960 v Benešově. Nelze býti všude.
Aspoň jedna fotka.

Motorkáři nad 60let

22.4.2023 v 20:58 | Nahoru | #40967
Dnes v sobotu zalité sluncem, motorkari a motorkářky z plzeňské skupiny vyjeli na svých strojích za zajímavostmi. Dnes to byla exkurze do atommuzea v Mišově u Rožmitálu pod Třemšínem. Pak jsme se pokochali výhledem z rozhledny,,Šťastná věž "u Spáleného Poříčí. Zúčastnilo se 10 členů plus jeden host.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorkáři nad 60let

22.4.2023 v 21:07 | Nahoru | #40968
Milan1963>Při vší úctě, 11.4.2023 si tady prezentoval tenhle vůz:

Který je tedy ten tvůj pravý? Ty nemáš veteránskou atestaci? Není to škoda? Na STK ti chtějí měřit emise?

Naposledy editováno 22.04.2023 21:45:09

1 reakcí na tento příspěvek Motorkáři nad 60let

22.4.2023 v 21:33 | Nahoru | #40969
Taky jsem dnes vyrazil na motorce za zajímavostmi a u syna jsem vyfotil jeho nejnovější "přírustek" do rodiny veteránů. Fotky nejsou moc zdařilé ale viděl už někdo toto vozidlo.? Moc informací o tom není. A tak snad něco třeba od veteránisty Milos1.
Není to samo,domo. Má to štítek.

Naposledy editováno 22.04.2023 21:40:33

Motorkáři nad 60let

22.4.2023 v 21:51 | Nahoru | #40970
Dneska nás "pár" vyrazilo na vyjížďku

do Žďáru nad Sázavou na zahájení sezóny. Videa na nasání atmosféry:
https://had-had.rajc...voMestska/1585776337
https://had-had.rajc...voMestska/1585777134
https://had-had.rajc...voMestska/1585777151
https://had-had.rajc...voMestska/1585776187

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorkáři nad 60let

22.4.2023 v 22:03 | Nahoru | #40971
kutil1> Člověče, co to je? Takovou věc se nikdy neviděl. Co píší na štítku? Nahoď.....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorkáři nad 60let

22.4.2023 v 22:08 | Nahoru | #40972
Milos1> Popularů mám víc. Emise už se u těchto aut neměří. Mám normální bílé SPZ, na srazy montuju prvorepublikové.

Motorkáři nad 60let

23.4.2023 v 06:25 | Nahoru | #40973
Pár fotek ze včerejší terénní vyjížďky na jarním slezském srazu Uralů a Dněprů ve Spálovském mlýně (u Vítkova).
https://stopl.rajce...._vyjizdka_22.4.2023/

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorkáři nad 60let

23.4.2023 v 08:11 | Nahoru | #40974
Milan1963> No právě, emise se u těchto vozů neměří. Proto mně překvapilo, když si 14.4.2023 psal: "STK prochází pokaždé klidně, až na emise a brzdy. To bývá problém"
Naši zákono"dárci" pracují na novele, která přinese asi od roku 2024 změny kolem veteránů. Bude se s nimi jezdit na STK jedenkrát za 5 let. Tato novinka ale může znamenat řadu problémů. V prvé řadě bude nutné, aby se technici STK, často poměrně mladí lidé, naučili s těmito vozidly pracovat. STK mají data k jednotlivým vozidlům až od roku 1972, do té doby STK neexistovaly. A platí, že vozidlo musí splňovat parametry pro technickou kontrolu z roku své výroby. Jenomže řada veteránů má svá specifika platná své době. Posuzovat se tak u těchto starých aut bude hlavně očividná koroze, nefunkčnost brzd či správné fungování světlometů.

Naposledy editováno 23.04.2023 08:27:39

Motorkáři nad 60let

23.4.2023 v 08:32 | Nahoru | #40975
-HAD- >tak tahle atmosféra mě děsí,brr...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorkáři nad 60let

23.4.2023 v 10:46 | Nahoru | #40976
Milos1> Za mě, kontrola funkčnosti brzd u veteránů a i nových aut je v naprostém pořádku.

(reakce na) Motorkáři nad 60let

23.4.2023 v 10:49 | Nahoru | #40977
-HAD->
Rádo se stalo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorkáři nad 60let

23.4.2023 v 10:49 | Nahoru | #40978

Milos1 píše: kutil1> Člověče, co to je? Takovou věc se nikdy neviděl. Co píší na štítku? Nahoď.....


Ahoj Miloši.Tvojí udivenou odpověď jsem celkem očekával.Já na to taky koukal jako puk.To tu asi jen tak někdo neuvidí a to protože údajně měly být vyrobeny jen tři exempláře. Jmenuje se to MONOS ,je to nákladní tříkolka vyrobená v Rakousku v roce 1929. Pohon na jedno zadní kolo.Rozetu to má velkou skoro jako samotný ráfek a malej čtyřtaktní motůrek o obsahu 350 ccm.Je to pro dvě osoby sedící za sebou a údajně to ještě na korbě uveze až 400 kg nákladu.Řídí se to volantem,natáčením předních kol,stejně jako u velorexu. Je to prostě neuvěřitellný monstrum.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorkáři nad 60let

23.4.2023 v 11:33 | Nahoru | #40979
kutil1> Ahoj Franto, dík za informaci. To je určitě moc zajímavá věc. Je to v chodu, nebo bude? Byla by škoda, kdyby takový unikát "ležel ladem".

(reakce na) Motorkáři nad 60let

23.4.2023 v 12:18 | Nahoru | #40980
FJRPEPA>Nemám s tím sebemenší problém. Když vozidlo nejede, tak je to k vzteku, ale když nebrzdí, je to na průšvih.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist