Téma: OT: hydroštely na fabii klepou
 
17.12.2008 v 17:23
Potřeboval bych poradit. Mám benzínovou fabii 1.4 59kW 16V, r.v. 2006. Má najeto asi 45.000km a když nastartuji studený motor, tak chvíli klape jako nafťák. Rozjedu se, za cca. 300m to přestane a dál jede úplně normálně. Během dne jezdí v pohodě, jen když dlouhou sotjí (cca. >6 hod), tak to zase klape. Dělá to asi od září. Přitom olej nebere, spotřeba +/- stejná. Podle servisu je to normální, nějaká nadzvihátka ventilů to jsou, či kýho šlaka (nerozumím tomu, nejsem mechanik). Mám prý jezdit dál ;( Ptal jsem se, proč když je to "vlastnost", tak to začalo dělat po ujetí 38.000km a ne hned od začátku. Odpověď -krčení ramen.

Ptám se zdejších odborníků - je to opravdu normální a nemůžu nějak poškodit motor? Díky.

1 reakcí na tento příspěvek OT: hydroštely na fabii klepou

17.12.2008 v 18:06 | Nahoru | #1
Raději bych to řešil, to klepání roztemovává konce ventilů, klepal mi Galant, bylo slyšet že klepou dva a po rozdělání bylo jasné které to jsou. Je to teda nějak moc brzo na to aby byli v háji hydroštely, ale prozatím doporučuju vyměnit olej- i tím to může být.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: hydroštely na fabii klepou

17.12.2008 v 18:40 | Nahoru | #2
Katana> Dekuju. Taky se mi zda, ze je to brzo. Mam tam longlife, asi 18.000km, ted ho vymenim za Total 5W-40. Ptal jsem se, jestli to jde vymenit a pry musi vymenit vsech 16 ;(

OT: hydroštely na fabii klepou

17.12.2008 v 18:41 | Nahoru | #3
kolega z práce má fábku se stejným motorem a asi po roce a půl mu na záruku měnili asi sedm hydroštosů . každopádně to klepání není standart - nech to vyměnit než si zničíš motor

1 reakcí na tento příspěvek OT: hydroštely na fabii klepou

17.12.2008 v 20:32 | Nahoru | #4
Problem je, ze auto ma asi 4 mesice po zaruce. Nejradsi bych do toho... kolik muze stat vymena tech hydrostavu?
Tomu rikam kvalita simply clever ;(

(reakce na) OT: hydroštely na fabii klepou

17.12.2008 v 21:06 | Nahoru | #5
pafka99> co vím takhle z hlavy tak cena za jeden hydroštel se pohybuje tak 300-600 kč, ale nevím jak třeba origo díly Škoda, průšvih je že to znamená 16x 300-600kč + práce. To teda ale musím říct že kvalita Škodovky je na úrovni hraček z číny.

OT: hydroštely na fabii klepou

17.12.2008 v 21:07 | Nahoru | #6
Diagnoza...Škoda!

1 reakcí na tento příspěvek OT: hydroštely na fabii klepou

17.12.2008 v 21:58 | Nahoru | #7
Coudyk: trochu jsi me uklidnil. Najedu rocne 30.000km, tak mam jeste 4 roky fora ;)

Katana: no zkusim zapojit sve pacientske site, jestli by se to nedalo nejak uhrat na kulanci, nebo spoluucast hochu od Auto Schade. Ale stve me to. Nemas poneti, jak dlouho trva vymena tech hydrostavu? Jde to stihnout za den? Jsem na pohybovadle zavisly ;(

OT: hydroštely na fabii klepou

17.12.2008 v 22:11 | Nahoru | #8
nadzvedáky jsou slyšet 5 až 15 vteřin po nastartování(záleží na viskózní třídě oleje, na teplotě motoru a na tom jak dlouho stál) Na kontrolu se používá přípravek-takový plastový klín, abych řekl pravdu nikdy jsem nemohl s jistotu určit vadný nadzvedák a tak jsem vždy měnil všechny. Tento jev je normální(5 až 15 s)je to způsobený tím, že když vypneš motor tak vdycky některá vačka tlačí na nadzvedák a z něho odteče olej, který vlastně vymezuje ventilovou vůli. Po nastartování jak olejové čerpadlo tlačí olej, vůle se opět vymezí a hluk ustane.
V servisní knížce nebo v návodu na obsluhu maš učitě kontakt na zákaznické centrum tam svů problém popiš oni ti určitě odpoví jak problém řešit nebo pošlou technika a ten motor skontroluje a navrhne řešení, ale nezapomeň ze zákona nemáš nárok na nic, takže když dostaneš slevu na opravu je to jenom jejich dobrá vůle.

3 reakcí na tento příspěvek OT: hydroštely na fabii klepou

17.12.2008 v 22:29 | Nahoru | #9
martin1310: dekuju. No ze zakona uz nemam, ale neprijde mi normalni, aby mel motor trable po 2 letech a 45.000km. Od toho je myslim kulance, aby se staly zakaznik vracel a mel pocit, ze neni jen kafka na oskubani. Jenze nejak jim servisni sluzby pokulhavaji. Zmolkovati mi sedacka ridice. Jeste v zaruce jsem se ptal, co s tim. Odpoved "doslo k nevhodnemu styku s jinou textilii" me uplne odrovnala. To mam jezdit nahaty, nebo v neoprenu? ;( tak jsem zakoupil potahy a je klid. Alespon to nevidim... ale to je kosmeticka vada. Kdybych vedel, ze kdyz se na ten klapot vykaslu tak neodrovnam motor, asi bych se s tim nejak smiril. Je tezky byt perfekcionalista

(reakce na) OT: hydroštely na fabii klepou

17.12.2008 v 23:06 | Nahoru | #10
pafka99> nedělal jsem ve škodě, ale ve VW a v Seatu. Technik v servisu jezdí na školení a většinou jako první se dostává k informacím o problémech a jak je řešit a jak má zákazníkovi argumentovat.Normální technik skoro každou věc vyřeší např. tvoje sedačka žmolkování-není důvod reklamace, ale proč zákazníkovy potah nevyměnit, akorát do reklamačního protokolu nenapíše žmolkování, ale rozpáraný.Je to jenom o tom na koho narazíš.Po záruce už pro tebe nemůže udělat skoro nic.

(reakce na) OT: hydroštely na fabii klepou

18.12.2008 v 06:40 | Nahoru | #11
pafka99> když to nemá hodně najeto,vyměň jen ty klepající.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: hydroštely na fabii klepou

18.12.2008 v 09:33 | Nahoru | #12

pafka99>martin1310: dekuju. No ze zakona uz nemam, ale neprijde mi normalni, aby mel motor trable po 2 letech a 45.000km. Od toho je myslim kulance, aby se staly zakaznik vracel a mel pocit, ze neni jen kafka na oskubani. Jenze nejak jim servisni sluzby pokulhavaji. Zmolkovati mi sedacka ridice. Jeste v zaruce jsem se ptal, co s tim. Odpoved "doslo k nevhodnemu styku s jinou textilii" me uplne odrovnala. To mam jezdit nahaty, nebo v neoprenu? ;( tak jsem zakoupil potahy a je klid. Alespon to nevidim... ale to je kosmeticka vada. Kdybych vedel, ze kdyz se na ten klapot vykaslu tak neodrovnam motor, asi bych se s tim nejak smiril. Je tezky byt perfekcionalista



je tezky byt perfekcionista a mit fabii:)

jinak v te etchnicke podpore dela muj spoluzak ze skoly... takze si dokazu predstavit ty rady:)

OT: hydroštely na fabii klepou

18.12.2008 v 09:55 | Nahoru | #13
Já bych to řešil max výměnou oleje. Dělalo nám to taky na autě nechali sme si udělat olej v servisu a ten parchant tam zřejmě dal nějaký hustý minerál či co jak přišla zima klepalo to po startu a to docela dost. Pak se nechal vyměnit olej za sintetiku jak má být a klepot přestal tak vydrž do výměny a uvidíš co to udělá.

(reakce na) OT: hydroštely na fabii klepou

18.12.2008 v 10:54 | Nahoru | #14

assassin>pafka99>martin1310: dekuju. No ze zakona uz nemam, ale neprijde mi normalni, aby mel motor trable po 2 letech a 45.000km. Od toho je myslim kulance, aby se staly zakaznik vracel a mel pocit, ze neni jen kafka na oskubani. Jenze nejak jim servisni sluzby pokulhavaji. Zmolkovati mi sedacka ridice. Jeste v zaruce jsem se ptal, co s tim. Odpoved "doslo k nevhodnemu styku s jinou textilii" me uplne odrovnala. To mam jezdit nahaty, nebo v neoprenu? ;( tak jsem zakoupil potahy a je klid. Alespon to nevidim... ale to je kosmeticka vada. Kdybych vedel, ze kdyz se na ten klapot vykaslu tak neodrovnam motor, asi bych se s tim nejak smiril. Je tezky byt perfekcionalista

je tezky byt perfekcionista a mit fabii:)



(reakce na) OT: hydroštely na fabii klepou

18.12.2008 v 11:06 | Nahoru | #15

pafka99>Coudyk: trochu jsi me uklidnil. Najedu rocne 30.000km, tak mam jeste 4 roky fora ;)

Katana: no zkusim zapojit sve pacientske site, jestli by se to nedalo nejak uhrat na kulanci, nebo spoluucast hochu od Auto Schade. Ale stve me to. Nemas poneti, jak dlouho trva vymena tech hydrostavu? Jde to stihnout za den? Jsem na pohybovadle zavisly ;(



Je to vyměněné tak za 3-4 hoďky,pokud se budou měnit všechny,horší je to v případě hledání klepajícího.

Také existuje přípravek na obnovu funkce Hydroštelů-Hydraulic lifter care.To je skvělá věc,ale nefunguje to na každé klepání.
Zdvihátka klepou,protože se špatně plní olejem:špatná viskozita,starý olej,zanešený mazací kanálek a nebo vadné zdvihátko.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: hydroštely na fabii klepou

18.12.2008 v 11:13 | Nahoru | #16
pafka99> zkus tam nalít toto mě to pomohlo



link

(reakce na) OT: hydroštely na fabii klepou

18.12.2008 v 15:29 | Nahoru | #17
ýbrc> to bude něco podobného,jak jsem psal Hydraulic lifter care.

1 reakcí na tento příspěvek OT: hydroštely na fabii klepou

18.12.2008 v 16:29 | Nahoru | #18
"Hydroštel"-to je slovo,cóóó? Je to zařízení na automatické vymezení vůlí ventilů-jsou to dva pístky a soustava otvorů,kde se tlakem oleje z motoru vymezuje správná vůle-a tady je kámen úrazu-dva pístky v sobě se posouvající jsou háklivé na přesné vůle,a proto když se jich několik opotřebuje trochu víc a nebo když byly složeny ve výrobě s trochu větší tolerancí (rozuměj v 0,001 mm),tak po zastavení motoru odteče olej větší mezerou a po delší době se musí znovu natlakovat.Neřešil bych to,dokud po natočení klapot za pár sekund zmizí. Jestli chceš být pedant,musíš je vyměnit nebo alespoň použít přípravek do oleje na tzv.vymezení vůlí-viz.Liqui Moly,SLICK 50,Xeramic atd. P-H

OT: hydroštely na fabii klepou

18.12.2008 v 18:01 | Nahoru | #19
Po nastartování motoru by neměly klepat víc jak pět vteřin , pokud ti to klepe třista metrů , tak je to určitě na výměnu . Jestli tam teda nemáš místo oleje "vazelínu" . Cena sočástky je celkem malá , dával jsem na Peugeota za 550 kus , ale protože se kvůli tomu musí nejmíň dvakrát sundat rozvody tak tě práce bude stát daleko víc .

OT: hydroštely na fabii klepou

18.12.2008 v 19:20 | Nahoru | #20
No olej je snad v pořádku, mám tam Shell Helix Ultra VX 5W-30. Tak snad něco vydrží. Uvidíme, zkouším se nějak domluvit se servisem...

(reakce na) OT: hydroštely na fabii klepou

23.12.2008 v 10:30 | Nahoru | #21

Petr Huska>"Hydroštel"-to je slovo,cóóó? Je to zařízení na automatické vymezení vůlí ventilů-jsou to dva pístky a soustava otvorů,kde se tlakem oleje z motoru vymezuje správná vůle-a tady je kámen úrazu-dva pístky v sobě se posouvající jsou háklivé na přesné vůle,a proto když se jich několik opotřebuje trochu víc a nebo když byly složeny ve výrobě s trochu větší tolerancí (rozuměj v 0,001 mm),tak po zastavení motoru odteče olej větší mezerou a po delší době se musí znovu natlakovat.Neřešil bych to,dokud po natočení klapot za pár sekund zmizí. Jestli chceš být pedant,musíš je vyměnit nebo alespoň použít přípravek do oleje na tzv.vymezení vůlí-viz.Liqui Moly,SLICK 50,Xeramic atd. P-H



ty jo celej přispevek super ale podrbal si to tím koncem doporučit někomu do motoru Slick nebo Xeramic ..nooo to bych nedelal

OT: hydroštely na fabii klepou

23.12.2008 v 10:40 | Nahoru | #22
to dělaj všechny káry, co maj štely... většinou je to fakt olejem...dej tam novej a uvidíš... když to zmizí po nastartování tak je to ok... když to slyšíš pořád, tak je to Not OK..

OT: hydroštely na fabii klepou

15.1.2009 v 20:40 | Nahoru | #23
Tak je motor opravený, resp. mi ho vyměnili v rámci kulance. Příčinou klepání byla nějaká prasátka na stěně 2 válců. Co to je netuším, teď po výměně to neklape ani v mrazech. Jen až namotám dalších 30.000km, tak budu jak na trní, aby to nezačalo dělat znovu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist