globalmoto_kveten





Téma: Dobíjení aku
 
11.11.2008 v 21:56
Hoj hoši.
Prosím Vás, s kamarádem se hádáme...
Já prostě nemám rád, když člověk u motorovýho vozidla, ať auta či motorky, otočí klíčkem a automaticky se zapínají světla. Nevím proč, ale tohle mi jde proti srsti.
Dle mě jsou takovéto stroje náchylné na dobíjení baterky, můj názor je, že třebas když by se stalo, že baterka zeslábne, tak už ten motor kurňajs nenahodím, protože mi do toho pořád svítí ty debilní světla.
Dle mě je to prostě na hovno, vytáhnu motorku, nastartuju se světlama a čekám pár minut než se zahřeje, pak jedu 1,5 Km do školy kde to vypnu, po škole to samý a takto každej den.
Podle mě se to tímto stylem nikdy nemůže dobít na "100%".
Jeho argumenty jsou, že baterky neodchází a že kdy sem viděl, že by se baterka vyždímala(tohle je docela častý jev)
A že i když, tak se to stíhá krásně dobíjet(to si nemyslím tímhle stylem určo ne)
Co si o tom myslíte vy?
Edit: tím chci říct, že když můžu, vypnu světla, třebas před barákem při zahřívání, abych to zbytečně nešťavil, když nemusím, nebo naopak při příjezdu než to hodím do garáže. Když se mi baterka trochu vybije, tak pojedu chvíli bez světel někde kolem baráku, aby se to trochu nabilo na příští start...
Doufám, že mě chápete...

Naposledy editováno 11.11.2008 22:02:20

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení aku

12.11.2008 v 14:08 | Nahoru | #1
já si teda světlo rožnu až vyjíždím, akorát magor startuje se světlama takže nechápu otázku. Asi máte motorky kterým se otočením klíčku rozsvítí světla nebo já nevím..

Co se týče stavu dobíjení- nikdy, ani v autě žádná baterka není nabitá na 100%, pokud nejde rovnou z nabíječky. Je to v průměru nějakých 75-90% kapacity. Tím se akumulátoru zkracuje životnost. To je daň za to že baterka po delší jízdě v létě nevyvaří a taky za bezúdržbovky, protože lidi jim říkají gelovky, ač v nich gel není a myslí si že se nemusí doplňovat.. no první 3-4 roky ne, to je pravda.

Víš že pokud baterku budeš vybíjet až na 10,5V a znovu nabíjet na nabíječce... má aku životnost cirka 20-40 cyklů? pak jde kapacita k ledu..
Při vybití jen na 12,2V už je to třeba 2000 cyklů...
Bohužel, to je zase daň za vysoký startovací proudy, aku se musí držet stále nabitá. Narozdíl třeba trakční aku, ty se můžou vybíjet ale zas ti nedají 200 Ampér

(reakce na) Dobíjení aku

13.11.2008 v 16:58 | Nahoru | #2
[quote]Jurawood>já si teda světlo rožnu až vyjíždím, akorát magor startuje se světlama takže nechápu otázku. Asi máte motorky kterým se otočením klíčku rozsvítí světla nebo já nevím..

nevím proč ale já to tak mám.přes zimu to normálně překopnu na klasický vypínání.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist