globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Ranní stratování
30.10.2008 v 19:32
dnesni ranni startovani. starter tocil, ale nechytlo. po vymene baterky taky nic. az kdyz sem prepnul palivovej kohout na volny prutok tak to chytlo.

tankoval sem okamzite, ale v nadzi bylo pri startu asi 7l paliva.

mate nekdo podobnou zkusenost?
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Ranní stratování

30.10.2008 v 19:38 | Nahoru | #1
podobnou zkusenost ze to nechce chytnout? tech je naposled, sem do ni kopal asi 10 minut
co je to volnej prutok tomu nerozumim?

Ranní stratování

30.10.2008 v 19:40 | Nahoru | #2
voda nebo bordel v karburatorech?

Ranní stratování

30.10.2008 v 19:46 | Nahoru | #3
podotykam ze po skole a pak i po praci to startovalo napoprvy.
btw: kdyby tam byl bordel tak tet uz to asi nema cenu rozebirat, co? v lepsim pripade to slo ven

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ranní stratování

30.10.2008 v 19:50 | Nahoru | #4
WHTRDR> volny prutok benzinu je jedna ze 3 fazi kohoutu o GSa. Rozumi se tim, ze ten benzin proste volne tece.. (GS ma zajimave udelany origo palivovy system)

Ranní stratování

30.10.2008 v 19:56 | Nahoru | #5
no tohle mi to udělalo o víkendu, nastartoval jsem to nakonec asi na po čtvrté a jak to nakonec chytlo, tak to evidnentně bylo uchcané až běda, protože na přidání plynu to mělo tendence zhasnout. Já to přisuzuji svíčkám, které jsou už docela dost za limitem, ale taky si myslím, že to může být bordel v karburátorech.

Nutno ale poznamenat, že jak jsem motorku v létě koupil, startovalo to na dotek a čím teplota klesala a motorka déle stála v chladné garáži, tím bylo startování horší ale vždy maximálně napodruhé, tentokrát ale až napočtvrté. Ale jak říkám, myslím si, že to bude, alespoň v mém případě, svíčkama.

Naposledy editováno 30.10.2008 19:58:55

Ranní stratování

30.10.2008 v 20:10 | Nahoru | #6
No v zime startuju uplne normalne. Akorat po odstavce na jare budu motat dyl - budou suche karburatory a protoze nemam palivovy kohout kterym bych je mohl napred zaplavit a je tam jen podtlakovy ventil tak se karburatory zaplavi az behem protaceni motoru. Ale jednou do roka se to da vydrzet

Ranní stratování

30.10.2008 v 20:19 | Nahoru | #7
No a můžeš zkusit jednu věc- jak budeš startovat a nebude chytat, tak vyšroubuj svíčku a koukni se, jestli je vlhká, jestli ti tam jde palivo, pokud ano, bude to svíčkou, pokud ne, bude problém kdesi v karbech

1 reakcí na tento příspěvek Ranní stratování

30.10.2008 v 20:20 | Nahoru | #8
Mě se děje něco podobného...vždy jen brnknutí a chytla ale ted jak stojí tak jsem jí trápil asi hodinu...s tím že jsem musel průbezne dobíjet baterku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ranní stratování

30.10.2008 v 20:26 | Nahoru | #9

3thno>WHTRDR> volny prutok benzinu je jedna ze 3 fazi kohoutu o GSa. Rozumi se tim, ze ten benzin proste volne tece.. (GS ma zajimave udelany origo palivovy system)


ty jo to sem netusil, takze jaky ma teda polohy a co znamenaj?

(reakce na) Ranní stratování

30.10.2008 v 20:32 | Nahoru | #10
WHTRDR> no ON, RES a PRI, což je právě to plnění

Ranní stratování

30.10.2008 v 20:41 | Nahoru | #11
to je jasný, máš startovat jen odpoledne!!!

Ranní stratování

30.10.2008 v 20:57 | Nahoru | #12
hansel -> tak tuhle radu sem potreboval ;)

Ranní stratování

30.10.2008 v 20:59 | Nahoru | #13
ja jsem nikdy neměl problém ze startováním ani po 5 měsících co stála v garáži

Ranní stratování

31.10.2008 v 09:23 | Nahoru | #14
Taky v zimě po ránu špatně startuju, napřed vypouštím servisní tekutiny, pak trochu tankuju a pomaličku to rozjíždím na jedničku až do práce, a pokud se do oběda nezahřeju na provozní teplotu, tak to balím a jdu domů :D

Ranní stratování

31.10.2008 v 21:24 | Nahoru | #15
GS obvykle startuje na první dotek. Když pak jednou nechce naskočit hned, tak to člověka překvapí... Už jsem taky několikrát musel točit dýl. Myslím, že to bylo vždycky tím, že k vytaženýmu sytiči ještě nešťastně pootočím plynem a ono se to normálně uchlastá. Opotřebované svíčky taky spalování zrovna nepomáhají.
Při zimě, jaká už teď je, to chce jenom vytáhnout sytič a zmáčnout startér. Naskočí to jako vždycky. S plynem vrkat až po úplném nebo aspoň částečném stažení sytiče.

Pár detailů k tomu kohoutu....
GS má podtlakový palivový kohout, to znamená, že při poloze ON teče benzin jen při běžícím motoru. Při stojícím motoru neteče v poloze ON nic. Běžná celoroční poloha je tedy ON. Benzin se nezavírá a nikdy ho tedy nezapomenete otevřít Žádnou polohu OFF Suzuki GS500 nemá.

Poloha RES je běžná rezerva, fungující rovněž v podtlakovém režimu.

Poloha PRI je poloha na zaplavení karburátorů po delším stání. Je to jediná poloha nepracující v podtlakovám režimu. Při poloze PRI bezin volně protéká i při stojícím motoru a zaplaví tak prázdné (např. odpařené) komory karburátorů.

POZOR ! tato poloha nesmí být zapnutá (zapomenutá) delší dobu - třeba přes noc. Je totiž nebezpečná pro motor. Hrozí totiž zaplavení palivových komor karburátorů, následné protečení paliva do spalovacího prostorů válců + případně zaplavení airboxu palivem. Když si při startování nevšimneš, že ti celá motorka smrdí benzinem a zatočíš startérem, tak hrozí ohnutí ventilů, resp destrukce motoru (...citace z manuálu), protože se písty snaží slačit nestlačitelnou kapalinu místo obvyklé stlačitelné směsi.... Nedávno se tu řešil tento problém na fóru. Zapátrám ve vyhledavači, docela by mě zajímalo, jestli už to "šťastný" majitel rozhodil a zjistil co je všechno v pi**

Naposledy editováno 31.10.2008 22:44:48

Ranní stratování

2.11.2008 v 13:18 | Nahoru | #16
tak sem vcera zase startoval na PRI :-/
na ON sem zkousel bez plynu i bez sytice, plyn bez sytice, sytic bez plynu a sytic a plyn. A nic.
Pak PRI bez niceho a chytlo to hned. ja kto chytlo prepnul sem na ON, nahodil sytic a pak vse ok.

nepobiram to. prece kdyz zasnu motor tak by v karburatorech melo zustat dost paliva pro dalsi start ...

Ranní stratování

2.11.2008 v 13:26 | Nahoru | #17
a zkoušels před studeným startem dvakrát protočit motor na prázdno bez sytiče a pak vypnout chcípák, dat sytič na plno a bez plynu startovat? já tak startuju furt a většinou chytá na dotek... když startuju napodruhé, tak nadávám, že to blbě startuje...

Ranní stratování

2.11.2008 v 13:41 | Nahoru | #18
chcipak nepouzivam ;)
ale GSko ma chytat na dotek.
vse ostatni je nejaky problem, ale vyzkousim tvuj postup.
mozna to zpusobuje zima, ale stejnak se mi to nelibi.

1 reakcí na tento příspěvek Ranní stratování

2.11.2008 v 13:49 | Nahoru | #19
tak to je hláška: GSko ma chytat na dotek :D ty si taky na povel prdneš? když to protočíš naprázdno, tak nasaješ benzin a promažeš při tom motor... ale nesmíš točit moc, nebo to uchčiješ... prostě si u každé motorky musíš najít optimální způsob startování

(reakce na) Ranní stratování

2.11.2008 v 15:13 | Nahoru | #20

ripax>Mě se děje něco podobného...vždy jen brnknutí a chytla ale ted jak stojí tak jsem jí trápil asi hodinu...s tím že jsem musel průbezne dobíjet baterku



Tak hura do servisu...

Ranní stratování

2.11.2008 v 17:35 | Nahoru | #21
Radim-CC -> fakt neznam nikoho kdo by mel s timhle typem motorky problemy se startovanim ... zvlast este stejnyho charakteru jako ja.

(reakce na) Ranní stratování

2.11.2008 v 22:36 | Nahoru | #22

Radim-CC>tak to je hláška: GSko ma chytat na dotek :D ty si taky na povel prdneš? když to protočíš naprázdno, tak nasaješ benzin a promažeš při tom motor... ale nesmíš točit moc, nebo to uchčiješ... prostě si u každé motorky musíš najít optimální způsob startování



Hele, zní to jako fráze, ale já taky neznám nikoho, kdo by měl s GS500 (když je dobře seřízená a udržovaná samozřejmě) problémy se startováním. Hodně lidí se o tom zmiňuje v různých diskusích nebo to uvádí ve svých profilech - chytá na první brnknutí je tam často.

Ranní stratování

3.11.2008 v 17:06 | Nahoru | #23
Tak už vím co jsem dělal za chujoviny

1. Mít pořádně nabitou baterku
2. Nestartovat ani s troškou plynu
3.Prvně bez sytiče nechat zdechnout a pak se sytičem a až se motor ustálí podržet trochu plynu

Ted píši o startování kdy moto stála déle a mrzlo....

Ranní stratování

3.11.2008 v 18:12 | Nahoru | #24
tyo Vileme, fakt by me zajimalo, jak to delas :)
Ale mozna bych se taky, jak jsem rikal pri prodeji, kouknul na svicky(ktery mas pred vymenou) a mozna dobil bat. NEmel jsem s ni nikdy problem.. Nehlede na to, ze startovani na PRI, je docela píčovina, ne? (když to reknu takhle otevrene. Rekni si, co PRI znamena, zasad vyznam polohy PRI do motoru, resp. spalovaci komory... a predstav si ten moznej mazec, kterej by treba mohl nastat pri volnem prutoku paliva do motoru). MOzna bych, byt tebou, zkusil veci co jsem psal na zacatku a taky treba v blbym OBI koupit maly plynovy topeni - "tvar kostka" - a nechaval ho zapnuty, kdyz chces jezdit a hlůavne startovat v zime.

Naposledy editováno 03.11.2008 18:32:26

Ranní stratování

3.11.2008 v 22:55 | Nahoru | #25
Kdyz funguje v karbecu jehlovy ventil tak jak ma fungovat tak si myslim ze by melo byt vse vporadku i na polohu PRI a zadny problem nehrozi

2 reakcí na tento příspěvek Ranní stratování

4.11.2008 v 09:59 | Nahoru | #26
3thno -> cau
baterku mam vymenenou, to bylo prvni co sem udelal, ze sem vytah z nabijecky rezervni.
svicky sem kontroloval, mely by bejt v norme, ale stejnak mam pripraveny nahradni, neboj ;)

a dalsi poznatek: vcera rano to chytlo na dotek. na ON, samozrejme.

(reakce na) Ranní stratování

4.11.2008 v 17:04 | Nahoru | #27
Vilem> ty svicky tam sou dobrejch 10k. Mozna by na ne mohlo bejt uz zima

Naposledy editováno 04.11.2008 17:05:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ranní stratování

4.11.2008 v 17:19 | Nahoru | #28
Vilem> Ahoj, myslím že máš všechno v pořádku,můj kluk má taky problém občas nastartovat,když mu poradím ,tak prská.Stačí když jdu a nastartuju mu motku hned na "dotek" a je klid.Sytič naplno, bez sebemenčího plynu(vyřazuješ sytič, obohacovač směsi), a start. To samozřejmě, pokud je v karbecu benzín(pokud není tak na PRI) a všechno v pořádku,svíčkama to není,ty by spíš zlobily teplý.

Ranní stratování

4.11.2008 v 17:39 | Nahoru | #29
Jen k diskuzi o paliv. kohoutu:

Já než se po koupení motorky dostala k manuálu, tak jsem jezdila na ON a vypínala na PRI. (Zblblost ze simálu, kde místo PRI byl OFF).
Když jsem se dočetla jeden večer v manuálu, co poloha PRI skutečně znamená, běžela jsem rychlej jak slepice k žížale, abych přepla kohout na správnou polohu.
Co si pamatuji, tak jsem to praktikovala měsíc.
A , díky bohu, nic se za tu dobu nestalo!
Motorka do dnes fakčí jak hodinky za půl mega. Po letošním jarním servise mi bylo dokonce i řečeno, že překvapivě dobrý stav motoru.

(reakce na) Ranní stratování

4.11.2008 v 20:56 | Nahoru | #30
sajosa> jo, zrejme mas recht. Nebot Vilem, alespon u me u garaze, startoval lehce pod plynem..

Naposledy editováno 04.11.2008 20:56:42
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E Phabbyg 1 15.5.2024 v 11:00 combust
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 25 13.5.2024 v 21:08 Deadman
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E svava 25 9.4.2024 v 19:46 svava


TOPlist