bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zvýšení objemu
25.10.2008 v 17:57
Jak se tak začínám na podzim nudit, řekl jsem si, že bych se mohl přes zimu zašít do garáže a udělat něco na mašině. Na úvod napíšu, že mi nejde o to mít "nejdelší péro" ve městě, ale o to, že bych si rád udělal na motorce něco vyjímečnýho, na čem budu mít do určité míry zásluhu.
Chci tak trochu překopat motor, finance tu řešit nechci. Po delších úvahách jsem se rozhodl k následujícímu:
1) jiné vačky, v úvahu přicházejí Yoshimury. Odkaz zde. Předpokládám, že jiné časování by nemělo mít výrazný vliv na životnost motoru. Je tomu tak?
2) výměna pístů. Prve jsem si zahrával s myšlenkou osadit motor písty Yoshimura, které zvyšují kompresní poměr z 11:1 na 12,5:1. Odkaz zde. Poté jsem našel na www.wiseco.com kit pístů, díky nimž lze zvětšit objem až na výsledných 1429 ccm. Zároveň dojde ke zvýšení kompresního poměru na 13,5:1. To se mi zdá skoro moc, hlavně mám tak trochu hrůzu z toho kompresního poměru. Jak to snáši klika, popř. ložiska na klice? Máte s tím někdo zkušenost (ať už u jakýkoliv motorky)? Proto se mi zdá přijatelnější sada, díky níž se dosáhne objemu 1396 ccm a kompresního poměru 12,5:1. Samozřejmostí je převrtání bloku válců. V tom vidím další zádrhel - nemá orig. povrch válce nějaké pokovení, o které by v případě převrtání přišel? Co si o tom myslíte? Komu tuto práci svěřit? Myslím, že ideální by bylo pístní sadu objednat u pana Oulehly, který by rovnou i zvětšil vrtání válců. Máte s touto firmou někdo zkušenosti (nemyslím teď zrovna, že vám dělal výbrus na kejvačce)? Bohužel mi nikdo z této firmy nereaguje na mail a po telefonu se mi podobná věc řešit nechce.
3) výsledek chci osadit Power Commanderem a celý to sladit u DéKáčka. Tady vyvstává další dotaz - víte ještě o nějaký firmě, co umí "odbrzdit" mašinu na profesoinální úrovni? Lidi u DéKáčka nejsou zrovna komunikativní a v minulosti jsem s nima už problém měl.

Ten, kdo to dočetl až sem by mohl něco poradit. Na řeči typu "ser na to a kup si radši Busu 08-" nejsem zrovna zvědavej. Chci si tyhle úpravy udělat sám a mít v mašině kus svý práce. Ročně najedu cca 15.000 km a tak mi jde i o životnost motoru. Myslíte, že podobná úprava jí nějak výrazně zkrátí?

1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení objemu

28.10.2008 v 09:51 | Nahoru | #1
Tak jsem se k tomu konecne dostal :
Vacky ti schvaluju-mel jsem je taky a je to opravdu na prubehu motoru znat.Yoshimury jsou dobra volba-maji vybornou povrchovou upravu a nevim o nikom ,kdo by si stezoval ,ze se vydrely.Zadny negativni vliv na zivotnost motoru nemaji,spis naopak -zlepsi se spalovaci prubeh a lepe se proplachuje.
Osazeni pisty Yoshimura uz neni az tak dobre reseni ,kdyz nevymenis zaroven ojnice ,loziska a kliku. Zvysenim kompresniho pomeru se odrazi na puvodnich ojnicich a na klice vybitim lozisek.Po cca 50ooo km uz je to znat a motor zacne klepat.Vyzkouseno v praxi klukama z Nemecka.Pokud chces rozumne zvysit obsah ,tak bez do kompletniho kitu od tehle firmy : Obsah 1500ccm ,je to na nekolika masinach odzkouseno a nektere uz maji 80oookm a jsopu zatim uplne v pohode.Na nejake prebrusovani valcu (samodomo) bych se 100% vyprdnul ,pac prijdes o tvrzenou vrstvu valce a na takove masine se zabijes.RUKY PRYC !!
Kdyz to vsechno sladis PowerComanderem+K&N filtrem+ ladenymi svody a slusnou koncovkou ,tak si to nech doladit maximalne na 220 koni. Kdyz tam nechas naladit vic ,tak budes mit masinu v beznem provozu nepouzitelnou. Kazdy vyjezd ze zatacky bude tortura ,kdy ti bude ulitavat zadek a psychicky to neuneses. Od turba davej ruky pryc ,na to se normalne jezdit neda uz vubec. Vsichni ,co jsme ruzne tunili Busy ,jsme se shodli na tom ,ze 220 koni je maximum ,k normalni jizde v provozu. Ti co tunili nad 250 koni se motorek potom zbavovali (a jsou skoro neprodejne !!! ) pritom vinvestovali i okolo 10ooo euro do prestavby a prodali komplet za 12-15ooo...A to pouze tem ,co nevedeli ,do ceho jdou.
Dalsi zajimavy kseft na doplnky :
V nemecku -Dietr
Kdyz budes chtit vedet neco konkretnejsiho ,ptej se...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení objemu

28.10.2008 v 12:21 | Nahoru | #2
Alex GSX-R> Určitě na tebe budu mít hodně dotazů, protože do něčeho co tady bylo popsáno chci jít, ale nejlepší by bylo to řešit třeba po ICQ, aby byla rychlejší reakce. Mohl bys mi nějaký takový kontakt poslat třeba do PM?

Jinak k tomu výše popsanému. Je vidět, že chlapi z LKM to mají zmáknutý. Překopou komplet motor a to dost zásadním způsobem. Jelikož neumím příliš německy, tak jsem to docela dlouho přelouskával. Z obrázku níže mi vychází, že celá úprava by při dodání motoru vacházela na 3.411 Eur.

[img] je cca o 1.000 Eur míň, než za turbo. Cena příznivější, o tom žádná. Jen mě trochu děsí fakt, že celá procedura je hodně složitá i co se domluvy úpravy týče. Jednoduše si nedovedu představit komunikaci mezi mnou a LKM, když mi trvá přelouskat text na jejich stránkách cca 20 minut. Ale to je vedlejší. Určitě by bylo nejlepší mít veškerý komponenty od jedný firmy, který jsou sladěný a jako celek pracují optimálně. Trochu mi tam ale bude scházet to, že téměř všechno za mě udělá někdo jiný. Jde mi totiž i o to, udělat si něco na tý mašině sám. Nedočetl jsem se tam, zda-li pouze při dodání motoru ten motor zároveň "odbrzdí" - nejde mi na rozum jak udělají se samotným motorem to "LKM Fuel Injection-/Airbox-Optimierung". Předpokládám, že k tomu všemu je třeba Power Commander.

K výhodám turba bych řadil jednodušší zásah do konstrukce a v případě nouze jde celý proces úpravy navrátit do původního stavu. Třeba na těchto stránkách jde vidět, že lze výkon s turbem udržet ještě na přijatelných 240 koních při zachování všech původních komponent motoru. Potřebný je pouze PC. Proto mě tahle úprava docela láká a původní záměr se zvyšováním objemu jsem tak trochu přehodnotil. Nejsem si jenom jistý výsledným vlivem na životnost motoru. Znáš se s někým, kdo Busu s turbem jezdil a jaký výkon na motoru měl?

Naposledy editováno 28.10.2008 13:26:20
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dynojet Quickshifter - funkce? Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Smrči-GSX-F 13 13.3.2024 v 15:48 Smrči-GSX-F
Kapoty Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa anonimis 3 31.1.2024 v 12:14 PetrJ81
Hayabusa a B-King sraz, tentokrát s... [1 ... 137, 138] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Suzuki B-King CobrettiCZ 4114 15.1.2024 v 10:29 danhayabusa
Není olej jako olej ? [1 ... 7, 8] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Honda XL 500, Honda VFR 400 Orgovany 229 24.12.2023 v 14:02 SuperSic58
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... Apo-Rider 32 23.9.2023 v 16:43 dettektorr


TOPlist