globalmoto_kveten





Téma: Napnutí řetězu.
 
15.10.2008 v 19:23
Chlapi,jak správně napnout řetěz na motokrosovém motocyklu? Ptám se,protože každý říká neco jiného.

Napnutí řetězu.

15.10.2008 v 19:27 | Nahoru | #1
úplně jednoduše, stlačíš zadek motorky dolů do takové polohy kdy je řetěz napnutý nejvíc a doladíš napínákama aby nebyl ani volný ani přešponovaný.

Napnutí řetězu.

15.10.2008 v 19:32 | Nahoru | #2
Nikdo říkal že se napíná řetěz na "dva prsty". Co je na tom pravdy?

1 reakcí na tento příspěvek Napnutí řetězu.

15.10.2008 v 19:36 | Nahoru | #3
Dva je málo na konci plastového vodítka řetězu nahoře napneš tak aby se ti tam vlezly tři prsty pokud je moc naplej trpí vše na motce pokud je moc volnej tak to chrastí jako svině a vydírá se spodní vodítko.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napnutí řetězu.

15.10.2008 v 19:46 | Nahoru | #4
LeosWR> na napnutí řetězu má výrazný vliv pootočení šponovacích šroubů už o pouhou půl otáčku.

Měření podle dvou či tří prstů neurčité tloušťky a v neurčité poloze mi v tomhle kontextu přijde jako hodně amatérský způsob

Naposledy editováno 15.10.2008 19:46:46

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napnutí řetězu.

15.10.2008 v 19:48 | Nahoru | #5

Vana666>LeosWR> na napnutí řetězu má výrazný vliv pootočení šponovacích šroubů už o pouhou půl otáčku.

Měření podle dvou či tří prstů neurčité tloušťky a v neurčité poloze mi v tomhle kontextu přijde jako hodně amatérský způsob


Tak to popiš profesioálně !!!

(reakce na) Napnutí řetězu.

15.10.2008 v 19:50 | Nahoru | #6
LeosWR> stačí když si přečteš můj první příspěvěk
nic přesnějšího neexistuje

1 reakcí na tento příspěvek Napnutí řetězu.

15.10.2008 v 19:55 | Nahoru | #7
už vidím jak dostaneš motku na doraz a ještě šteluješ napínáky

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napnutí řetězu.

15.10.2008 v 20:01 | Nahoru | #8
LeosWR> proč až na dorazy ? psal jsem "do polohy kdy je řetěz nejvíc napnutý" což bývá tak kolem půlky zdvihu. Normálně se přehnu přes motorku, rukama přitáhnu kyvku nahoru a zakvedlám řetez. Když je volný, pustím kyvku a v pohodě napínáky dotáhnu a zkontroluju to znova.

jinak klidně se přijeď podívat, dělám to na krosových motorkách běžně už hodně let

(reakce na) Napnutí řetězu.

15.10.2008 v 20:08 | Nahoru | #9
Vana666> no a my lehčí musíme použít kurtu..
Ale jinak se přiznávám že na to kašlu a měřím to tak že když na ní sedím tak aby měl řetěz průvěs cca 5cm

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napnutí řetězu.

15.10.2008 v 20:08 | Nahoru | #10
Vana666> jenže každý nemá dva metry jako ty,aby se v pohodě přehnul

(reakce na) Napnutí řetězu.

15.10.2008 v 20:22 | Nahoru | #11
MARX>

ale to sedlo až tak vysoko není, zvládnou to i trpaslíci

Napnutí řetězu.

15.10.2008 v 21:56 | Nahoru | #12
Na navodu u retezu bylo ze retez ma mit vykyk od 2-2,5 cm. Vykyv - prstem spodni retez zatlacim nahoru a od toho horniho napnutri by mel mit dolu tech 2-2,5 cm..

Napnutí řetězu.

23.3.2010 v 18:17 | Nahoru | #13
manual suzuki rm 250

[img]

Napnutí řetězu.

23.3.2010 v 19:05 | Nahoru | #14
Na ktm je štítek i pro blbce .Jinak to je v každém manuálu dané motorky,bod kde a kolik.Do písku nechávám volnější.

Napnutí řetězu.

23.3.2010 v 19:14 | Nahoru | #15
Kamos na Husabergu jezdil s nasponovanym retezem a prasknul mu karter .. FE 400 rok98 .. ....Jinak dělám to podle oka hodim to na stojánek malinko přišponuju kouknu když je OK vse otahnu zmerim si jeste posuvnym meritkem ( kolik je napinak od kyvky ..aby to bylo s kazde strany stejne aby neslo kolo sikmo..)

Naposledy editováno 23.03.2010 19:14:36

Napnutí řetězu.

23.3.2010 v 19:22 | Nahoru | #16
Přesně tak nejlepší je to od oka.

Napnutí řetězu.

24.3.2010 v 09:17 | Nahoru | #17
Nejdřív napiš co máš za motorku. Nejlepší je zjistit si to z manuálu. U každý motorky to je trochu jinak (rozměr a místo měření).
Např. u YZ 250 2001 - (místo měření) - šroub na konci vodítka řetězu, (rozměr) - 40 až 50 mm

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napnutí řetězu.

24.3.2010 v 12:51 | Nahoru | #18

Vana666>LeosWR> proč až na dorazy ? psal jsem "do polohy kdy je řetěz nejvíc napnutý" což bývá tak kolem půlky zdvihu. Normálně se přehnu přes motorku, rukama přitáhnu kyvku nahoru a zakvedlám řetez. Když je volný, pustím kyvku a v pohodě napínáky dotáhnu a zkontroluju to znova.

jinak klidně se přijeď podívat, dělám to na krosových motorkách běžně už hodně let



Pravdu díž!
Když body tvořene středem pastorku,středem osy kyvky a středem osy zadního kola vytvoří přímku,je to místo,kdy je řetěz maximálně napnut...nahoru i dolu se už jen povoluje...je to nejpřesnější způsob štelování,bohužel taky nejpracnější...proto ty různé průhyby na různých místech,jak je v návodech...haby to bylo jednodušší...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napnutí řetězu.

24.3.2010 v 14:20 | Nahoru | #19
Petr 11> stejně mi to nijak pracné nepřijde.
A nepatrně vyšší pracnost oproti puhému zastrčení prstů pod řetěz je bohatě vyvážena opravdu přesným nastavením.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napnutí řetězu.

24.3.2010 v 14:34 | Nahoru | #20

Vana666>Petr 11> stejně mi to nijak pracné nepřijde.
A nepatrně vyšší pracnost oproti puhému zastrčení prstů pod řetěz je bohatě vyvážena opravdu přesným nastavením.



Na krosce asi ne,ale z těžších strojů to propérování do kýžené polohy tak snadné není...

(reakce na) Napnutí řetězu.

24.3.2010 v 15:46 | Nahoru | #21
Petr 11> jj, to věřím
tam asi nezbude než měřit prstama

Napnutí řetězu.

24.3.2010 v 19:23 | Nahoru | #22
a co teprve ja.. ja mam nejvetsi napnuti retezu kdyz jsem na dorazu

Napnutí řetězu.

24.3.2010 v 20:16 | Nahoru | #23
v manualu WR je ...48 az 58 mm od horniho sroubu voditka na kyvce po retez ve stavu uvolnenem-zdivacim stojanu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist