globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vypletená kola/litá kola-výhody/nevýhody
 
13.10.2008 v 13:05
Mám takovej plán, že bych si z SV 650 udělal takovej retro stroj na vypletenejch kolech, ale nevím jestli to nezhorší jízdní vlastnosti, protože bych chtěl dozadu dát ještě širší ráfek na gumu 180/55-17. Jak se zatížením při jízdě ve dvou, atd, bude se to kroutit?.....Tak napište svoje názory. Je to zatím jen takovej nápad takže jen zbírám názory. Díky za příspěvky
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Vypletená kola/litá kola-výhody/nevýhody

13.10.2008 v 13:18 | Nahoru | #1
Tak určitě by to vypadolo pěkně...A vyplétané kolo je určitě pevnější než kolo lité. Proto je dávají taky na endura a crossky

Vypletená kola/litá kola-výhody/nevýhody

13.10.2008 v 13:24 | Nahoru | #2
Pevnější? Můj názor je, že vypletený kolo je "měkčí", kroutí se ale nepraská tak jako litý, ale nevím. Proto se na to ptám

Vypletená kola/litá kola-výhody/nevýhody

13.10.2008 v 13:34 | Nahoru | #3
Měkčí? Já myslím že u vyplétaného kola je to dané hlavně tím, jaké použiješ špice - jejich průměrem, materiálem, počtem a taky způsobem výpletu - tangencionální, radiální (ten se sice moc neděla , ale raději jsem ho zmínil ) Říkám, vyplétané kolo je podle mě pevnější a určitě hezčí než lité kolo.

Vypletená kola/litá kola-výhody/nevýhody

13.10.2008 v 13:41 | Nahoru | #4
No při takovéhle šířce by asi klasickej plechovej ráfek dělal problémy. Co třeba použít litej ráfek ale do něj drátovej výplet (doufám že někdo pochopí jak to myslím)?

Vypletená kola/litá kola-výhody/nevýhody

13.10.2008 v 13:42 | Nahoru | #5
Ok dík za názor asi máš pravdu. Akorát mě teť napadlo jestli nejsou problémem vysoké rychlosti, protože vypletené kolo bude mít asi větší rozměrové odchylky, nebo je to blbost?

Vypletená kola/litá kola-výhody/nevýhody

13.10.2008 v 13:43 | Nahoru | #6
Žádný problém nebude, jen sehnat ty správné středy

2stroke, s pevností pravdu nemáš

Ducati používá Alpina Spoked Wheels. Bohužel Monster by musel být dost upraven, aby mu dráťáky slušely. Myslím, že i SV by potřebovalo více úprav než jen kola

Vypletená kola/litá kola-výhody/nevýhody

13.10.2008 v 13:47 | Nahoru | #7
Šafry> jaká vysoká rychlost? 200 km/h



vidíš a tenhle výplet snesl 300 km/h

Vypletená kola/litá kola-výhody/nevýhody

13.10.2008 v 13:47 | Nahoru | #8
To, že by SV potřebovalo více úprav, než jen kola je mi naprosto jasný. Zatím nemám ani to SV (mám 929 RR), ale nějaký plány se mě už rýsujou, tak si jen ověřuju a zjišťuju nějaký věci, abych věděl co by to obnášelo.

Vypletená kola/litá kola-výhody/nevýhody

13.10.2008 v 13:48 | Nahoru | #9
200 - Táááák - 220

Vypletená kola/litá kola-výhody/nevýhody

13.10.2008 v 13:50 | Nahoru | #10
Nakonec do toho třeba ani nepudu, protože to sežere prachy, který se mi při prodeji nevrátěj, ale uvidíme.

Vypletená kola/litá kola-výhody/nevýhody

13.10.2008 v 13:52 | Nahoru | #11
nick: teoreticky jsou dratena lehci... ocel ma lepsi pomer pevnost/hmotnost ... lepsi je dural, ale ten nejde odlejvat, takze lita kola jsou z nakejch "obycejnejsich" slitin

pevnostne budou ocelova kola troufam si rict na tom lip, ale je fakt ze budou pruzit, ocel ma docela velky pasmo elastickejch deformaci, a mez pevnosti dal. hlinik moc nepruzi a rovnou prdne...

Vypletená kola/litá kola-výhody/nevýhody

13.10.2008 v 13:54 | Nahoru | #12
safry: no myslim ze klasickej roadster bude vypadat z SV blbe a i kdybys to udelal pekne tak to pak neprodas za nakou rozumnou cenu... treba hlinikovej ram bude dost "kazit" vzhled, jde svarit prihrada z crmo, ale to uz bude penez ze do SV bych je nedal....

Vypletená kola/litá kola-výhody/nevýhody

13.10.2008 v 13:57 | Nahoru | #13
Bezproblémů, vezmi si kolik je vidět přestaveb na dráťácích









Naposledy editováno 13.10.2008 13:58:08

Vypletená kola/litá kola-výhody/nevýhody

13.10.2008 v 13:57 | Nahoru | #14
Je mi to jasný, jen spekuluju, co bych mohl spáchat

Vypletená kola/litá kola-výhody/nevýhody

13.10.2008 v 13:59 | Nahoru | #15
Zajímavej počin, ten "motárd"

Vypletená kola/litá kola-výhody/nevýhody

13.10.2008 v 13:59 | Nahoru | #16
Šafry>sežeň si kola, jaké davájí na čopry v OCC, niple jsou od sebe 1 cm...ty se určitě kroutit nebudou

Vypletená kola/litá kola-výhody/nevýhody

13.10.2008 v 14:02 | Nahoru | #17
jj Alpina...



krásná věc... ale za moc peněz... mohologováno do 250kmh pokud vím :) a na bezdušovky gumy :)

krása pane...

Vypletená kola/litá kola-výhody/nevýhody

13.10.2008 v 14:02 | Nahoru | #18
2stroke:

Vypletená kola/litá kola-výhody/nevýhody

13.10.2008 v 14:03 | Nahoru | #19
ilMedvědGuzzini : nádhera, kola jsou základ

Vypletená kola/litá kola-výhody/nevýhody

13.10.2008 v 14:04 | Nahoru | #20
Já měl naplánovanou retro stavbu s motorem Ducati, jelikož to chce vzducháč, jako vodník přicházel v úvahu motor z RSV (by dostupný). Rám to chce samozřejmě trubkový (ten z SV by šel skrýt černou barvou, aby tak nesvítil). Jenže mám ještě spoustu práce na baráku a na autech, které čekají na renovaci, takže ještě pár let si na stavbičku počkám

Vypletená kola/litá kola-výhody/nevýhody

13.10.2008 v 14:07 | Nahoru | #21
Asi vymejšlím píčoviny, protože jen jezdit už mě nestačí a bude zima......

Vypletená kola/litá kola-výhody/nevýhody

13.10.2008 v 14:08 | Nahoru | #22
šafry>myslím, že když si s tím pohraješ, tak to bude vypadat moc pěkně a bude to určitě napřehlednutelný stroj, hodně zdaru do přestavby

Vypletená kola/litá kola-výhody/nevýhody

13.10.2008 v 14:13 | Nahoru | #23
2stroke: Díky, třeba to dopadne

Vypletená kola/litá kola-výhody/nevýhody

13.10.2008 v 14:14 | Nahoru | #24

assassin>nick: teoreticky jsou dratena lehci... ocel ma lepsi pomer pevnost/hmotnost ... lepsi je dural, ale ten nejde odlejvat, takze lita kola jsou z nakejch "obycejnejsich" slitin

pevnostne budou ocelova kola troufam si rict na tom lip, ale je fakt ze budou pruzit, ocel ma docela velky pasmo elastickejch deformaci, a mez pevnosti dal. hlinik moc nepruzi a rovnou prdne...



Sorry, ale dural jde odlévat lépe než hliník, protože díky příměsi jiných kovů má lepší zatékavost a je jedno zda tlakovým či gravitačním litím.
Nedává se však na litá kola a ani na ráfky/obruče z bezpečnostních důvodů - praská a tak je pro komerční využití v této oblasti nevyhovující.
Vyjímku tvoří pouze tzv. kovaný a případně kalený dural, ale náklady jsou už příliš vysoké pro tvorbu spotřební ceny - viz např. horolezecké karabiny.
Čistý hliník sice nepruží, ale také nepraská nárazem tak jako dural.
Naopak slitina hliníku s křemíkem, tzv.silumín, se kvůli lití i opracovatelnosti/obrobitelnosti používá v širokém měřítku.

Naposledy editováno 13.10.2008 14:16:46

Vypletená kola/litá kola-výhody/nevýhody

13.10.2008 v 14:22 | Nahoru | #25
yper: no nemuzu souhlasit, ze se dnes rika dural kazde slitine hliniku je sice hezky ale to cemu se v letectvi vzdy rikalo dural, nejde odlevat ani svarovat, dokonce ani lepit a duralove casti draku letadel se potahovaly vrstvou hliniku (navalcovani) aby sly eloxovat a lepit pryskyricema k drevenejm castem draku atd....

jak pak vysvetlis tzv kovana kola ... coz jsou prave pevnejsi slitiny hliniku ze kterejch je kolo vyfrezovany na CNC, to je podle tebe taky silumin?

Vypletená kola/litá kola-výhody/nevýhody

13.10.2008 v 14:25 | Nahoru | #26
tohle by se asi zvrtlo, ja nejsem odbornik na materialy, co vim vim ze skript a od leteckych konstrukteru se kterymi jsem na tohle tema mluvil... tezko rict jestli jsou to dostatecne argumenty pro hadani se na tohle tema....

kazdopadne puvodni myslenka... ze ocel - drat ma lepsi pomer pevnost/hmotnost nez hlinikova slitina pouzivana na kola - za tim si stojim.

Vypletená kola/litá kola-výhody/nevýhody

13.10.2008 v 14:29 | Nahoru | #27
hm, se to rozjíždí, se aspoň něco dozvím

Vypletená kola/litá kola-výhody/nevýhody

13.10.2008 v 14:43 | Nahoru | #28

Vypletená kola/litá kola-výhody/nevýhody

13.10.2008 v 14:47 | Nahoru | #29

Vypletená kola/litá kola-výhody/nevýhody

13.10.2008 v 14:48 | Nahoru | #30
Vau Co sem to tam hodil?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist