globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: GS - nastaveni podvozku
 
31.5.2007 v 10:24
Potrebuju poradit. Jak ma byt nastvena tvrdost pruzin pro jezdeni, kdyz clovek vyjede obcas do lesu luk a strani, ma to byt nastaveno na nejtvrdsi? Nebo naopak? :|

(reakce na) GS - nastaveni podvozku

31.5.2007 v 10:47 | Nahoru | #1
Johny/GS1150> To se neda tak jednoznacne rict. Pokud chces blbnout, skakat a tak dal, tak radsi pritvrdit, naopak, pokud chces treba v ramci dovoleny projet nejakej usek kamenity cesty a nechces, aby jsi z mlika v kufrech mel maslo, dat spis mekci, aby to odfiltrovalo co nejvic. Jen je potreba dat pozor na svetlost a zatizeni, jakmile pujdes na dorazy, tak je to moc mekky, coz je ti predpokladam jasny

(reakce na) GS - nastaveni podvozku

31.5.2007 v 11:02 | Nahoru | #2
Johny/GS1150>GSo ma pomerne ,,meky,podvozek takze teren = natvrdo. A nebal bych se jit na maximalni tvrdost. Cim meksi - tim driv pujdes na dorazy coz tlumic jak predni tak zadni uplne nepotesi Ostatne je to jednoducha ,,operace,, takze muzes zkouset dosyta

GS - nastaveni podvozku

31.5.2007 v 11:05 | Nahoru | #3
jak ve dvou,tak sám mám maximálně natvrdo a jsem spokojenej.

Spíš by mě zajímalo, jak se pozná, že je už unavená pružina a jestli jí má cenu měnit nebo raději vyměnit celej tlumič i s pérkem. Holt mám na motorce už dost km,takže si myslím,že by mohl brzy nastat čas výměny pružících a možná i tlumících elementů.

1 reakcí na tento příspěvek GS - nastaveni podvozku

31.5.2007 v 11:11 | Nahoru | #4
No ja prave ted posunul predk na max tvrdost, mel jsem to doted na predposlednim zoubku a zadni mozna taky pritvrdim vic. Jinak plati to, ze oba by mely byt nastaveny na stejnou tuhost ze jo?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GS - nastaveni podvozku

31.5.2007 v 11:30 | Nahoru | #5
Johny/GS1150>jojo...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GS - nastaveni podvozku

31.5.2007 v 13:08 | Nahoru | #6
Hrabě.... zkus p. Buráň, Pašovice u Uherského Brodu tel. 774 255 075 myslím si že celkem odborník a poradí ti co a jak, popřípadě zrepasuje tlumiče... jen tak mimochodem dověděl jsem se od něj že i u ohlinsu se dělá údržba po 10.000 km.... tak jsem zvědav jak ty tvoje na 11 kde máš najeto počítám tak 90.000 km....

1 reakcí na tento příspěvek GS - nastaveni podvozku

31.5.2007 v 13:10 | Nahoru | #7
Ze uz je pruzina za horizontem poznas podle toho, ze nekolikrat protocis stelovaci sroub z uplneho povoleni naprazdno, nez zacne pruzinu stlacovat.
JohnyGS - urcite neplati, ze by jsi mel mit predek i zadek nastaveny na shodnou tuhost.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GS - nastaveni podvozku

31.5.2007 v 13:22 | Nahoru | #8
Hovez>myslis? nejsem odbornik ale prijde mi ze kdyz mas jinak nastaveny tvrdosti tlumicu nebo progresivitu pruziny (predpeti) tak mas na predku a zadku jinej s.a.g. coz je pokles tlumice pri nasednuti ci nalozeni motky - tudiz lehce menis geometrii podvozku - predek budto pokladas nebo naopak naprimujes. Coz samozrejme ma vliv na jizdni vlastnosti... nebo se pletu? respektive - pokud to samozrejme nedelas umyslne presne za vyse popsanym ucelem...

rozdilne nastaveni kdyz se snazis zmenit jizdni vlastnosti - zvedat nabeo spoustet predek - tudiz obracene zmena nastaveni muze vest k nechtenym zmenam vlastnosti...

- zvětšit předpětí předních pružin, což může narazit na maximální možnosti tohoto nastavení
- přitvrdit přední odskok nebo přitvrdit kompresi zadního tlumiče, ale pozor! tyhle úpravy mohou způsobit potíže s chováním motorky při jiných podmínkách

(reakce na) GS - nastaveni podvozku

31.5.2007 v 13:24 | Nahoru | #9
LUKES> jojo 90tis pryč a letos asi přetáhnu první stovku.
Tlumiče netečou,tak snad budou ok, pružiny by se musely nějak vyzkoušet..... zatím pojezdím a tohle si nechám na zimu,jelikož teď se mi výměna těchdle věcí docela finančně ani časově nehodějí do krámu.
Ale uvažuju o repasi tlumičů a vsazení pružin od Wilberse....

1 reakcí na tento příspěvek GS - nastaveni podvozku

31.5.2007 v 13:58 | Nahoru | #10
S Hrabětem jsme naťukli otázku: CO NIČÍ TLUMIČ VÍCE:
a) moje brouzdání terénem (jedné straně mých 60Kg ve stupačkách a na druhé straně kořeny, šutry a výmoly)
b) Hraběho brouzdání po silnicích 3. a horší třídy cestovní rychlostí cca 120Km/h ve dvou a často i s kuframa.

Díky za vaše názory, opravdu by mně to zajímalo.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GS - nastaveni podvozku

31.5.2007 v 13:59 | Nahoru | #11
jak ti radím nejdřív si zavolej tomu Buráňovi.... nedělám reklamu, ale připadal mi opravdu že ví o co go... dělá repase kompletně všech tlumičů i pro sportovní specály.... a nevím jak je to u tlumičů na 11 ale 1150 jsou nerepasovatelné tudíž nevyměníš olej, a on to dokáže předělat.. vykládal mi že olej v tlumiči se zahřívá až na 180° C (pokud si to správně pamatuju) a dovedeš si představit co zbylo z toho oleje po 6 letech ježdění a 90.000 km?? on asi nějak funguje, ale otázka je ta jestli je to správné.... pokud jsi koupil motorku jetou tak se ti může stát že to ani nepostřehneš.... mi však sešteloval tlumiče tak že motorka se chová úplně jinak a poradil jak vůbec na to.... a řešení že v každém případě tlumič natvrdo je každopádně špatně

(reakce na) GS - nastaveni podvozku

31.5.2007 v 14:02 | Nahoru | #12
podle toho jak je dokážeš nastavit před jízdou v tom či jiném terénu......

(reakce na) GS - nastaveni podvozku

31.5.2007 v 14:05 | Nahoru | #13
LUKES>pravda, pravda... taky bych se poradil u odbornika...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GS - nastaveni podvozku

31.5.2007 v 14:08 | Nahoru | #14
Klasika>vzhledem k tomu ze bawo je primarne ,,silnicni,, motka tak bych rekl ze vic nici popis cislo A... ale nerekl bych ze nici...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GS - nastaveni podvozku

31.5.2007 v 14:15 | Nahoru | #15
M&D> dobře... tak ne "ničí", ale dává zabrat.... neslovíčkař osmáku!!! :cool: :lol:

Takže Ty myslíš, že když pojedu ve dvou a s kuframa 120 po silnici z Bíteše do Vlkova (opravdu pošušňáníčko, divím se, že auta už dávno nejezdí vedle po poli), takže tlumiče dostanou menší čočku než když vezmu Zobču na šotoliny a lesní cesty s občasným trefením kořene nebo díry? :marod:

2 reakcí na tento příspěvek GS - nastaveni podvozku

31.5.2007 v 14:16 | Nahoru | #16
No tak si myslim, ze budeme mit s VanHalenem ve Svedsku nad cim dumat a co stelovat ;)

(reakce na) GS - nastaveni podvozku

31.5.2007 v 14:19 | Nahoru | #17
Klasika>nechtel jsem te desit ostryma slovama prvňáku

jo, to si presne myslim... pokud neprekrocis maximalni zatizeni tak si myslim ze za a - tlumic je na dalnic mnoooooooohem mene aktivni takze je opotrebeni nizsi a za b je na takove zatizeni ta pruzina stavena takze ji to zas tak moc neva...

(reakce na) GS - nastaveni podvozku

31.5.2007 v 14:20 | Nahoru | #18
Klasika> když jedeš na pohodu a necháš tlumiče se líně pohupovat přes kořeny,tak si osobně myslím, že je to lepší než když tlumiče dostávaj rány v rychlosti, i když třeba na poloviční zdvih....
ale tak jako tak máme oba najeto skoro kilo km a tlumiče jsou tam už jen symbolické :lol:
ale v zatáčkách to ještě sedí jak přibité,tak to neřeším ))

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GS - nastaveni podvozku

31.5.2007 v 14:23 | Nahoru | #19
Hrabě....ještě jsem ti měl říct že už nemám origo, ale ohlins.... (zadní kolo mi probrousilo blatník na loňské dovolené....) až pak jsem se doslechl o tom chlapíkovi a mohl jsem se vyvarovat pár přešlapů, při koupi nových o kterých jsem vůbec neměl ponětí, že by mohly nastat...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GS - nastaveni podvozku

31.5.2007 v 14:24 | Nahoru | #20
Johny/GS1150>na zakladce jsme meli v dilne napis - Teorie je bez praxe mrtva,, takze stelovat a zkouset

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GS - nastaveni podvozku

31.5.2007 v 14:25 | Nahoru | #21
M&D> a my zase: Neodpovídá-li teorie praxi, pak běda praxi :thmubup:

(reakce na) GS - nastaveni podvozku

31.5.2007 v 14:30 | Nahoru | #22
LUKES> no tlumiče na bawko jsou moooc drahá záležitost, repasovat to jde maximálně výměnou pružiny,nevím zda dělá někdo i přetěsnění tlumiče a výměnu oleje,ale dokud netečou,tak si myslím, že není třeba do nich šťourat. Jestli jsou mrtvý, tak jsem na ně zvyklej a do zimy s tím nehodlám nic dělat, akorát bych se vyděsil,když by mi někdo potvrdil jejich smrt a po zbytek sezóny truchlil a jezdil se špatným pocitem,že na motorce není něco ok.
Když měnit, jdu každopádně do značky Willbers,protože na ní mám jen ty nejlepší reference od lidí,který motorku požívaj jako cestovní náčiní na ježdění kolem koule. :thmubup:

(reakce na) GS - nastaveni podvozku

31.5.2007 v 14:33 | Nahoru | #23
Klasika>presne - to je pak kolikrat poradny zklamani a to pak beda kazdymu
nicmene tak praxe v ty dilne byla opravdu bidna

1 reakcí na tento příspěvek GS - nastaveni podvozku

31.5.2007 v 14:46 | Nahoru | #24
Hrabě přesně jak píšu.... pokud jsou mrtvé poznáš až opravdu bude motorka v záběru, pak budeš mít probroušenej blatník v zadu.... a pokud máš nejlepší reference na wilbers budiž, akorát si myslím že wilbers nepořídíš za nějaké 4.000 kč, jako repasi kompletní s výměnou oleje a přetěsněním u p. Buráně(a z uspůsobením tlumiče aby byl servisovatelný i nadále). Co je myslím si dostačující pro evropské ježdění, pokud chystáš cestu kolem koule pak je asi výhodnější jít do jiného "profesionálnějšího" tlumiče, který ovšem nesmíš vybírat tak jak já slovy: "ten který se montuje do 1150 GS" :rolleyes: teď už vím.... nedělej stejnou chybu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GS - nastaveni podvozku

31.5.2007 v 14:55 | Nahoru | #25
LUKES> jinak dík za kontakt na toho chlapíka, už jsem si ho napsal a až budou navíc peníze a čas to řešit,tak se mu ozvu, teď spíš neřeším věci,které počkají a jezdím. Tenhle týden jsem opravil FID,čili si chci na chvilku užít 100% fungující motorku a na tlumiče při tom myslet nehodlám. Když bych se rozhodl pro repasi tlumičů,tak by to určitě bylo u profesionála s dobrými referencemi,kterej z toho neudělá tlumič na jedno a krátké použití. *yes*

P.S. jak se ti povedl probrousit blatník? U11tky, když jde zadek na doraz,tak se kolo ještě neopírá o plast blatníku.....

(reakce na) GS - nastaveni podvozku

31.5.2007 v 16:01 | Nahoru | #26
byl jsem naložený na měsíc (80% věcí jsem naštěstí nepotřeboval) a kvalita cest nebyla moc dobrá

(reakce na) GS - nastaveni podvozku

4.6.2007 v 14:53 | Nahoru | #27
Johny/GS1150> Já myslim, že na to přijdem, jako zatim na všechno :o)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist