1 reakcí na tento příspěvek Motorka na svižné cestování-Tuono,Triple....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na svižné cestování-Tuono,Triple....
Tu první část testu jesm Ti už kdysi psal tady:
http://forum.motork...p?pid=160807#p160807
No a zbytek tu (snad) ještě nebyl, takže tady máš Fazera:
PADOUCH NEBO HRDINA?
Je to jedna rodina. Mají stejné mateřské znaménko: 4 hrnky v řadě velikosti italského piva
Yamaha Fazer 1000 (vs. Suzuki Bandit 1200 S a Kawasaki ZRX 1200 S)
Srovnání Bandita 12 a Kawy ZRX? To už tady jednou bylo. Bylo, a už je to tu zas. Jenomže teď přišel Velký Fazer, a s ním zákon, takže se znovu vydáme na náš zkušební okruh porovnávat a „testovat“. Bude to on, mého srdce šampión?
Jako vždy, první jízdu jedeme každý na svém oři prozkoumat terén a podívat se kde je štěrk, kde jsou nové díry… Hned na první slušné rovince Peťa letí kilosedum a víc. a mě by zajímalo, jak stíhá sledovat ten štěrk. Kawu jsem od minula přezul na D207 vpředu a D204 vzadu. A taky (pod dojmem z minulého testu) jsem spustil předek o 1,5 cm níž. Mám pocit, že řízení je teď fakt lepší. Musím to hned porovnat s Banditem!
Škoda pro tebe olova, šejdíři! Zase je lepší. Nechápu, jak může být podvozek tak měkký a přitom tak jistý. Navíc už má nové brzdové desky, takže další zlepšení. Jenom nevím, jak může mít někdo tak vysoko řadící páku. No a ty řídítka už potřetí komentovat nebudu…
Na pumpě si dávám plechovku kofolalokovy limonády a sedám na Fazera. Posaz trochu vyšší, stupačky ne tak vepředu (oproti B12), krátká nádrž, křivé řídítka?… Zrcátka celkem solidní. Nestartuje bez plynu, ale stačí jenom trošičku otočit gripem a … tý brďo. Ručička otáčkoměru hajluje nadšeně jak Henlein zamlada. No rači už jedem. Kličkuju rychlostí chůze ven z pumpy a chytám řídítka, která dost hodně moc padají do zatáček, až by se jeden lekl, kdyby mu to předtím dva neřekli. Vyjíždím po rovince a řadím dvojku, trojku, motor se točí jedna radost. Na další rovince tam nakopu šestku a zkouším jet tak 50 – 60. Jde to, ale není to jeho hobby. Před křižovatkou řadím dolů a furt je kam.
V táhlých rychlých úsecích to rozjíždím a zjišťuju, že menší kapotáž i plexi (oproti B12) produkuje kupodivu i menší turbulence (než B12 – na ZRX nefučí vůbec). Nálety do zatáček jsou v pohodě, ale do jistoty Bandita ještě něco chybí. Brzdy mají pitbullí zákus a brzdí asi nejlíp ze všech úplně na celém světě. V zatáčkovité pasáži musím začít řídit i nohama. Jenom řídítkama se mu do náklonu moc nechce, ale stačí trošku vysednout, opřít se stehnem o nádrž a je to paráda. Na trojku kolem 8 – 9 tisíc je to šupa. Jelo se mi tu skoro stejně dobře jako minule na TL-ku. Hlad po otáčkách je tu cítit daleko víc než u zbylých dvou. Rozbitou část trasy zvládl Fazer s přehledem a celkem v klidu. Ono taky na tankodromu nemá cenu probouzet celé to 143-koňové stádo.
V obci zkouším řadit bez spojky. Jde to pěkně a to i dolů. Celkově bych řekl slušný průměr. Akorát se furt divím, že řadím dál a dál. Těch kvaltů je na mě zbytečně moc. Poslední tři sezóny jezdím pětikvalty a přijde mi zbytečné tak často řadit. Zátah odspodu není tak impozantní jako u Kawy. Na čtverku předjíždím padesátkou jedoucí auto a zrychlení nic moc. Jak se ale motor sbírá z otáček výš, je to lepší a lepší. Při stovce a zařazené šestce otáčím plynem a jsem příjemně překvapený, zátah je stejný, jestli ne lepší, než na B12 na poslední kvalt. Rozdíl mezi pětkou a šestkou je při 100 km/h asi 400 otáček…
Docela se od západu zatáhlo. Jenom aby nám vydrželo. Tak honem zpátky, po dlouhých rovinkách si to Fazer sviští s větrem o závod a je znát, že má v sobě skryté výkonové rezervy. Před cedulí začátek obce zavírám plyn a nic. Podřazuju o dva, tři kvalty a furt nic.Nejvíc mě zbrzdilo, když jsem se ve dvou kilech narovnal v sedle. Motorem toho teda moc nenabrzdíte (pokud tam nenarvete jedničku). Ono taky ani není třeba, když jsou k dispozici tak parádní brzdy (pověstné modrooké).
Musím přiznat, Big Fazer mě příjemně překvapil. Nečekal jsem od litrového motoru žádné zázraky (jsem už zmlsaný, říct o dvanáctce Banditu že nejede odspodu…). Jeho charakter je úplně jiný než u zbylých dvou musclebiků. S Banditem a hlavně s Kawou se svezete na vlně krouťáku, tady je to příjemnější ve středních a vyšších otáčkách, tam je motor veselý a hravý. Jako všechny čtyřválce je velice kultivovaný a přitom zatraceně silný. R1 sbalená na cesty. Svezete se pokaždé. Ať jedete pro rohlíky, dovolujete se v Alpách nebo kroužíte Brno. Zkrátka pro každého něco. Pro alkoholiky i abstinenty – lihuprostá, alkoholická limonáda.