paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Motorka na svižné cestování-Tuono,Triple....
 
18.9.2007 v 21:16
Nevím, jestli stárnu nebo blbnu, ale nějak se mně poslední dobou zalíbilo cestování. Chtěl bych slyšet nějaké názory nebo náměty. Doufám, že budou aspoň trošku konstruktivní. Chtěl bych takovou motorku, kterou ještě nikdo nevyrobil :) měla by být lehká(do 190 kg suchá) s dobrým podvozkem (spíš natvrdo) a hlavně dobrý zátah odspodu. Mělo by se na ní dat ujet tak 500 km za den bez toho, abych spolykal několik brufenů jako na stavající motorce. Měla by být lehce ovladatelná, ale přitom zábavná v zatáčkách. Uvažuju spíš o naháči + nějaké plexi. Zatím je to spíš takové přemýšlení nahlas a uvidím přes zimu jak se rozhodnu. A abych to nějak uzavřel. Co jsem se tak díval, tak mi do oka padly Tuono - to starší, ikdyž za nové bych se nezlobil. Speed Triple - spíš nějaký z roku 2000,2001 a samo že za nového bych se taky nezlobil. Pak SV 1000 - je to Suza a mám pro ně slabost, ale nelíbí se mi ty nízko položené výfuky. No a úpotom mě ještě napadlo koupit GSXR K3 1000, sundat kapoty a dát širší řidítka. Investice by měla být asi kolem 150 tis +/-. Tak jsem zvědav, kdo věnuje čas přečtení tohoto threadu a třeba přispěje i nějakou radou ;)

1 reakcí na tento příspěvek Motorka na svižné cestování-Tuono,Triple....

21.9.2007 v 10:08 | Nahoru | #1
Jaky mate nazor na fazera FZS 1000?Co ten podvozek??jel jsem na RR a zdalo se mi to docela tvrdy ale asi lepsi nez kdyby se to melo nejak vlnit...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na svižné cestování-Tuono,Triple....

21.9.2007 v 10:34 | Nahoru | #2
sprg>Srovnával jsem ho s Kwakem, GSF 1200 S, GSX 1200, Raptor 1000, Hornet 900, jel jsem i na XJR 1200, Zephyr 1100 a X-11 a líbil se mi nejvíc právě kvůli podvozku. Motoricky je slabší než dvanáctky (krouťák...) ale zase když se to rozmotá, tak to celkem jede.
Tu první část testu jesm Ti už kdysi psal tady:
http://forum.motork...p?pid=160807#p160807
No a zbytek tu (snad) ještě nebyl, takže tady máš Fazera:
PADOUCH NEBO HRDINA?

Je to jedna rodina. Mají stejné mateřské znaménko: 4 hrnky v řadě velikosti italského piva
Yamaha Fazer 1000 (vs. Suzuki Bandit 1200 S a Kawasaki ZRX 1200 S)

Srovnání Bandita 12 a Kawy ZRX? To už tady jednou bylo. Bylo, a už je to tu zas. Jenomže teď přišel Velký Fazer, a s ním zákon, takže se znovu vydáme na náš zkušební okruh porovnávat a „testovat“. Bude to on, mého srdce šampión?
Jako vždy, první jízdu jedeme každý na svém oři prozkoumat terén a podívat se kde je štěrk, kde jsou nové díry… Hned na první slušné rovince Peťa letí kilosedum a víc. a mě by zajímalo, jak stíhá sledovat ten štěrk. Kawu jsem od minula přezul na D207 vpředu a D204 vzadu. A taky (pod dojmem z minulého testu) jsem spustil předek o 1,5 cm níž. Mám pocit, že řízení je teď fakt lepší. Musím to hned porovnat s Banditem!
Škoda pro tebe olova, šejdíři! Zase je lepší. Nechápu, jak může být podvozek tak měkký a přitom tak jistý. Navíc už má nové brzdové desky, takže další zlepšení. Jenom nevím, jak může mít někdo tak vysoko řadící páku. No a ty řídítka už potřetí komentovat nebudu…
Na pumpě si dávám plechovku kofolalokovy limonády a sedám na Fazera. Posaz trochu vyšší, stupačky ne tak vepředu (oproti B12), krátká nádrž, křivé řídítka?… Zrcátka celkem solidní. Nestartuje bez plynu, ale stačí jenom trošičku otočit gripem a … tý brďo. Ručička otáčkoměru hajluje nadšeně jak Henlein zamlada. No rači už jedem. Kličkuju rychlostí chůze ven z pumpy a chytám řídítka, která dost hodně moc padají do zatáček, až by se jeden lekl, kdyby mu to předtím dva neřekli. Vyjíždím po rovince a řadím dvojku, trojku, motor se točí jedna radost. Na další rovince tam nakopu šestku a zkouším jet tak 50 – 60. Jde to, ale není to jeho hobby. Před křižovatkou řadím dolů a furt je kam.
V táhlých rychlých úsecích to rozjíždím a zjišťuju, že menší kapotáž i plexi (oproti B12) produkuje kupodivu i menší turbulence (než B12 – na ZRX nefučí vůbec). Nálety do zatáček jsou v pohodě, ale do jistoty Bandita ještě něco chybí. Brzdy mají pitbullí zákus a brzdí asi nejlíp ze všech úplně na celém světě. V zatáčkovité pasáži musím začít řídit i nohama. Jenom řídítkama se mu do náklonu moc nechce, ale stačí trošku vysednout, opřít se stehnem o nádrž a je to paráda. Na trojku kolem 8 – 9 tisíc je to šupa. Jelo se mi tu skoro stejně dobře jako minule na TL-ku. Hlad po otáčkách je tu cítit daleko víc než u zbylých dvou. Rozbitou část trasy zvládl Fazer s přehledem a celkem v klidu. Ono taky na tankodromu nemá cenu probouzet celé to 143-koňové stádo.
V obci zkouším řadit bez spojky. Jde to pěkně a to i dolů. Celkově bych řekl slušný průměr. Akorát se furt divím, že řadím dál a dál. Těch kvaltů je na mě zbytečně moc. Poslední tři sezóny jezdím pětikvalty a přijde mi zbytečné tak často řadit. Zátah odspodu není tak impozantní jako u Kawy. Na čtverku předjíždím padesátkou jedoucí auto a zrychlení nic moc. Jak se ale motor sbírá z otáček výš, je to lepší a lepší. Při stovce a zařazené šestce otáčím plynem a jsem příjemně překvapený, zátah je stejný, jestli ne lepší, než na B12 na poslední kvalt. Rozdíl mezi pětkou a šestkou je při 100 km/h asi 400 otáček…
Docela se od západu zatáhlo. Jenom aby nám vydrželo. Tak honem zpátky, po dlouhých rovinkách si to Fazer sviští s větrem o závod a je znát, že má v sobě skryté výkonové rezervy. Před cedulí začátek obce zavírám plyn a nic. Podřazuju o dva, tři kvalty a furt nic.Nejvíc mě zbrzdilo, když jsem se ve dvou kilech narovnal v sedle. Motorem toho teda moc nenabrzdíte (pokud tam nenarvete jedničku). Ono taky ani není třeba, když jsou k dispozici tak parádní brzdy (pověstné modrooké).
Musím přiznat, Big Fazer mě příjemně překvapil. Nečekal jsem od litrového motoru žádné zázraky (jsem už zmlsaný, říct o dvanáctce Banditu že nejede odspodu…). Jeho charakter je úplně jiný než u zbylých dvou musclebiků. S Banditem a hlavně s Kawou se svezete na vlně krouťáku, tady je to příjemnější ve středních a vyšších otáčkách, tam je motor veselý a hravý. Jako všechny čtyřválce je velice kultivovaný a přitom zatraceně silný. R1 sbalená na cesty. Svezete se pokaždé. Ať jedete pro rohlíky, dovolujete se v Alpách nebo kroužíte Brno. Zkrátka pro každého něco. Pro alkoholiky i abstinenty – lihuprostá, alkoholická limonáda.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist